Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 18
|
31
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: januar 13, 2014, 09:44:49 am
|
Good shit! Hvordan får du tid til dette? Har du ikke kjærring og unger og vanlig jobb i tillegg?
Dersom tverrstaget må gå over rattstammen kan den vel gå inni dashbordet..?
|
|
|
34
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: januar 05, 2014, 15:23:47 pm
|
ser ut som om noen har tenkt litt når de har laga det buret. Bare synd det kommer til å bli tungt. tipper 70-100kg bare i stålrør. Men sikkerhet skal man jo ikke ta så lett på...
|
|
|
35
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: desember 29, 2013, 15:03:01 pm
|
Lite tips! Legg et solid trekkerør gjennom tunellen når du først har den så åpen.(min 50mm) Det forenkler all senere montering og eventuell ombygging med fuelslangene og ledninger du vil ha skjult.
(støvsugerslange fungerer fint)
|
|
|
36
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: porsche 915 kasse i 1303
|
på: desember 29, 2013, 14:59:15 pm
|
største problemet er egentlig giroverføringen. den går i bunn av tunellen med 915 mens boblekassen er på topp. Da har du valget mellom spesialgirspak fra bug@5speed slik som jeg har eller orginal porshe spak som er enda vanskeligere å få tak i. Bilen min står uten motor nå så du kan jo komme å se om du vil, hvor mye jobb det blir om du vil flytte kassen frem 10cm slik som jeg gjorde for å få bedre plass til motoren.
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: Clutch problemer. det slipper ved 500nm.....
|
på: oktober 27, 2013, 13:54:29 pm
|
Universaldeler som brukes av flest mulig installasjoner er tingen da det alltid vil være enklere å få tak i deler, sammt billigere. Har begynt å se hva unike løsninger og eksotiske deler gjør med deletilgangen når noe begynner å bli slitt. Ender med å måtte lage slitedelene selv.
|
|
|
41
|
Forum / Problemløseren / Sv: Clutch problemer. det slipper ved 500nm.....
|
på: oktober 13, 2013, 17:43:12 pm
|
krever litt maskinering av svinghjul, men til gjengjeld får man en clutch som brukes av alle innenfor racing (alle utenom vw luftkjølt) Enkel å sette opp og finnes i et utall av forskjellige friksjonsmatrialer og egenskaper. Velg om du vil ha dobbel trippel eller quad disk stackup.
|
|
|
44
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: september 19, 2013, 09:13:43 am
|
Ser ut som du bør begynne å lete etter 15" fuchs. de er jo lettest. Pass bare på at de går over bremsene. det gikk ikke på mine 944 turbo S bakbremser.
|
|
|
45
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: september 17, 2013, 19:31:49 pm
|
Har du sjekket hvor mange g bilen klarer? For eksempel med en skidpad test.
har ikke testet men om du har forslag til hvordan det kan gjøres så skal jeg prøve. G-måler i telefonen? Tipper den trekker godt over 1g i svingene med nye dekk.
|
|
|
46
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: september 17, 2013, 19:27:01 pm
|
tror du skal lage bærearmene bak selv til den lette bilen. Porsche armene er som nevnt tunge og svært kraftige. Tyngden kommer av større skiver,hubber,lagre,handbrekkopplegg og kraftigere akslinger. selve armen er lettere. Lag doble"A"armer når du først er i gang.
|
|
|
47
|
Bruktbørsen / Deler selges / Porsche Cup 2 7,5+9" vurderes solgt
|
på: september 16, 2013, 19:20:55 pm
|
Vurderer å selge hjula på bilen min. Dette er lette cup 2 felger med 5x130 boltsirkel. Litt riper og småskader etter hard banebruk, men helt rette og i balanse. Kanten er ren polert alu uten lakk. De er lakkert opp flere ganger og har Porsche senterkopper. Framfelg er 7,5 med et-55 Bakfelg er 9" med et-9 Altså bygger dette utover og du må ha bredda skjermer for å dekke de. Står på helt utslitte toyo 888 som følger med
Bud OVER 6000kr blir vurdert.
For bilder se tråden om min german/racelooker.
|
|
|
48
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: september 16, 2013, 19:11:06 pm
|
venter i spenning på hva du ender opp med hva angår styring. Dersom du mekker et system som krever minimale inngrep i bærende konstruksjon vil jeg kopiere deg og prøve å få det godkjent for veien.
|
|
|
52
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275 cc KNUST GIRKASSE!
|
på: august 13, 2013, 09:58:07 am
|
Trenger vel ikke spesialverktøy for å bygge en boble kasse??? Jeg klarte meg med det jeg har i garasjen for å overhale 915 kassen, og den er ikke kjent for å være enkel å få sammen. Har du et digitalt skyvelære og et måleur med fot kommer du langt. Også kunskap og erfaring da, men det kan du vel Google deg til.
|
|
|
55
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: august 07, 2013, 21:54:21 pm
|
Bare vent! det kommer nok meget snart enda strengere regler for å kjøre med henger!
Helt idiotiskt at de meget sikre 5th Wheel hengerne fra usa er forbudt i Norge fordi de ikke har påløpsbrems.... De har mye bedre elektrisk aktiverte bremser styrt av g-målere. Men neida... det blir for avansert for Ola dunk..
|
|
|
56
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: august 06, 2013, 22:31:15 pm
|
Og for lavt kuletrykk. 75kg når bilen står stille er alt for lite for en henger på 1 tonn. Minimum 100kg. Draget letter i fart når luftmotstanden begynner å trekke i vogna. Men det kommer vel også under "uvitende" kategorien.
|
|
|
57
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: august 04, 2013, 22:38:43 pm
|
Kammene er begrensningen i min motor og. Men til gjengjeld så har jeg fullt moment og ladetrykk fra 3600rpm. dette gjør også dessverre at allt forsvinner igjen over 6500rpm...
Edit: Og så har jeg fremdeles orginal eksosmanifold. tror nok et grenrør vil gjøre underverker..
|
|
|
58
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: august 04, 2013, 22:27:11 pm
|
kjører e85 over 1,6 bar lading ja. foreløpig bare kommet til 1,8bar pga clutch Er dette og "midlertidig"? Når kommer den ordentlige da?
|
|
|
60
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: august 04, 2013, 22:19:54 pm
|
Berger bør du ikke heller bruke en sjakkel el. for å oppnå strøype effekt rundt hjula dine? Har selv opplevd at stropping i kryss rundt hjula som på bilde løsner.
Min erfaring tilsier at bare trekkbilen er tung nok og kuletrykket høyt så kan lasten være så ustabil den bare vil. Gi gass så retter det seg...
|
|
|
|