august 20, 2025, 06:33:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
 41 
 på: august 13, 2025, 20:36:01 pm 
Startet av Martin Sørlie - Nyeste innlegg av Eiko Garage
Snedig clutch-løsning. Den må vurderes.

Stikk opp til lagerseksjon for en bobleprat en dag før bilen parkeres før vinteren. Har fremdeles verktøyet ditt liggende her🙂

 42 
 på: august 13, 2025, 16:17:43 pm 
Startet av Martin Sørlie - Nyeste innlegg av Martin Sørlie
Takk for veldig hyggelig naboskap i piten Glad

Veldig interessant den clutch-løsningen

Jeg endte opp med 17.00 med min 67 med min ganske standard 1600 med 44 idf-gassere, så da ligger jeg to hundredeler bak Glad

Neste år; da skal jeg ta deg Blunker

Takk i like måte! Glad

Ja, definitivt. Og bør egentlig være temmelig grei å lage selv om man gidder. Sjukt digg å slippe styret med original krok.

Omtrent som forventet det resultatet, og imponerende hvor lite som skal til for å få ganske vesentlig mer futt enn originalt. Tipper nye dekk hadde holdt for å ta meg:-P Får se om neste års oppsett blir litt mer konkurransedyktig herfra, men vi får se:-P!

 43 
 på: august 12, 2025, 08:05:13 am 
Startet av Martin Sørlie - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Takk for veldig hyggelig naboskap i piten Glad

Veldig interessant den clutch-løsningen

Jeg endte opp med 17.00 med min 67 med min ganske standard 1600 med 44 idf-gassere, så da ligger jeg to hundredeler bak Glad

Neste år; da skal jeg ta deg Blunker

 44 
 på: august 11, 2025, 10:39:06 am 
Startet av Martin Sørlie - Nyeste innlegg av Martin Sørlie
Her skulle jeg egentlig posta før SCC, men det får være:-P

Har opparbeidet meg et hat mot vaiere etter å ha røket gassvaier på Autobahn, og krøkka ut og inn med clutchwire grunnet girkasseskift etc. Det er et hat å få den jævla kroken til å samarbeide, så nå har jeg gått lei, og tenkte å bygge om til hydraulisk. Men litt styr er det jo det også, samt at ferdigløsningene ikke er sååå ferdig. Som man ser av bildene, denne vaieren har bare sitti der et år, men med kroken slik den ser ut etter ti år, og to-tre vaiere, så kan dette bare gå nedover...





Velkommen til https://www.classicbugparts.com/clutch-pedal-shaft-upgrade/ . Ikke nok med at jeg med dette kitet fikk bytta ut min litt slarkete pedalaksling, men å skru fast vaieren var jo en lifesaver. Null banning og sverting liggende i rar vinkel nedpå gølvet i bilen. Jeg har et uoriginalt pedalsett, da jeg av en eller annen nå ufattelig grunn, kastet det originale i sin tid. Dette forbedret alt helt vanvittig.




Original vaier, og etter sigende skal slitasje være lik null. Den ruller på en godt smurt messingforing, og å ta ut og inn pedalsettet, var nå en lek! Hurra!!

Men hva mer? Joda. Endelig tenkte jeg at Cookie Cuttersene jeg kjøpte for noen år siden måtte på, og satte i gang. Først ble det et kostbart mareritt å få frest ut felgsenteret slik at felgen gikk over skivene. Hva skjedde så da? Jo, felgene subber i bærekulene. Jeg har senkespindler, så klaringen er jo ikke god, men hadde håpet det ikke skulle bli verre enn med Gasburners. Heldigvis har jeg en god kompis med jobb i en maskinpark de fleste av oss drømmer om, så på ca én time på torsdag før avreise ordnet Bjørn 10mm spacere i alu. Subbingen ble ikke heeeelt borte, men nesten. Nå legges det forstillingsplaner for neste år, så får vi se om det blir bedre klaring.




Så, hvordan gikk det på SCC da? Vel, foruten fest, fanteri og gode venner, ble det 6 drag på stripa med dårlige tider grunnet første gir som hoppet ut, men seier i autoslalom. Måtte slure rolig i gang til en 17,7 på stripa, mot persen på 16.98 fra '23, da på dårligere dekk, så det hadde vært gøy å fått et godt run i år på de nye dekkene. Det må planlegges og settes i gang et girkassebygge før neste år gitt.

Autoslalomen var helt konge med unntak av subbinga i bærekula, og litt bommert på dekktrykk. Glemte at jeg hadde dragracetrykk på 1,5 bak og 2,5 i forhjula, det gjør den litt ekstra understyrt, men fikk allikevel kjørt effektivt Glad








 45 
 på: august 07, 2025, 18:25:07 pm 
Startet av Endre S - Nyeste innlegg av Endre S
Ferdig med detaljer, klarlakk neste

 46 
 på: august 06, 2025, 19:11:14 pm 
Startet av Squareback - Nyeste innlegg av Squareback
Tetning rattstamme til gulv Type-2 55-67?

https://www.folkevogn.no/product/volkswagen/type2-transporterbuss-t1-t2-11/forstilling-styring-117/snekke-tannstag-styring-11707/tetning-rattstamme-til-gulv-t2-5567-211415617

Noen med erfaringer her? Brukes vel på samme måte som tradisjonell "rørmansjett"?

 47 
 på: august 06, 2025, 13:40:56 pm 
Startet av Sveinf - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Ja, det ser slik ut Gliser Her må det snus! Tusen takk for hjelpa, folkens!  Kult

Tipp topp Glad

 48 
 på: august 06, 2025, 13:18:13 pm 
Startet av Sveinf - Nyeste innlegg av Sveinf
Ja, det ser slik ut Gliser Her må det snus! Tusen takk for hjelpa, folkens!  Kult

 49 
 på: august 06, 2025, 11:17:23 am 
Startet av Harald1200 - Nyeste innlegg av Squareback
Kjempebra - jeg sender deg mail  Glad

Postet i går kveld! Glad

 50 
 på: august 06, 2025, 06:56:13 am 
Startet av Sveinf - Nyeste innlegg av Jens-Ole aka 'Dansken'
Enig med Roy der.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!