april 26, 2024, 00:35:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 672837 ganger)
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1680 på: januar 02, 2013, 20:40:22 pm »

vedr. LS motor, finner det litt vittig at den kalles smallblock all den tid det er 6.2 liter Glad 

Håper å se ubalansen i action på SCC i år igjen - er noe eget med den. Har lyst å liste meg ut på stripa med cheap'o turbo 1600 motor etter oppskrift fra turbotråden på Samba,
std alt bortsett fra vippestell og ventilfjærer samt turbo og forgasser. Du har vel noe lignende men med innsprøytning ?

Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1681 på: januar 08, 2013, 23:54:48 pm »

ja cheap'O er gøy!
blir det for min del denne sesongen også ser det ut som, får se hva penga rekker til
en ting er sikkert. motorbygging koster. merker det spesielt når man må kjøpe "alle" delene bare på noen mnd!

ellers er det visst en motor som brukes i Camaro'er og NTCC en såkalt LS55R med tørrusmp etc som kan være aktuell  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1682 på: januar 08, 2013, 23:57:34 pm »

begynnt montering av slukkesystem.
etter høstens erfaring trur jeg det er lurt! Gliser



* IMG_20130108_204425 (Small).jpg (90.32 KB, 640x480 - vist 458 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1683 på: januar 08, 2013, 23:59:24 pm »

Cheap'O er like godt eller bedre. Er ofte de værste motorene som er satt sammen av deler fra flest mulige donorer som holder lengst. Like overraskende hver gang...
Motorbygging er ikke gratis. Selv har jeg solgt sr20 motoren og M3 girkassa som skulle i corollaen til fordel for å få bobla på veien, igjen...

Brannslukking er lurt å ha, men det må jo være noe inni som kan ta fyr først... Bussen din er jo bare full av hull Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1684 på: januar 09, 2013, 00:08:09 am »

og kjøpt inn noen deler bl.a kam, løftere,foringer  støtstenger, nye ventiler og ventilseter til den  toppen som gikk føyka.
så siden alt er "oppe" benytter jeg muligheten til å øke volum
ny veiv med lenger slag og T4 senter er på vei fra USA.


* IMG_20130108_204532 (Small).jpg (94.55 KB, 640x480 - vist 409 ganger.)

* IMG_20130108_204616 (Small).jpg (61.25 KB, 640x480 - vist 368 ganger.)

* IMG_20130108_204703 (Small).jpg (74.49 KB, 640x480 - vist 427 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1685 på: januar 09, 2013, 00:15:10 am »

Vakkert Gliser
Hva mener du med T4 senter?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1686 på: januar 09, 2013, 00:16:56 am »

t4 diameter på midtre bærelager
større diameter som skal gi stivere veiv
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1687 på: januar 15, 2013, 22:49:41 pm »

veiv blir forsinket da de hadde slipt  for kort  slag !!
ellers prøver jeg å squise på noen rallypigg hjul og kommet meg til Sigdal!.
fortsatt ett par mnd igjen av sesongen der oppe
pokker de hjula er guffne å håndtere !! hansker er ett must
men 16" blir altfor høyt foran
prøver med noen 15" og håper de går klar av bremsene.


* IMG_20130115_213742 (Small).jpg (84.07 KB, 640x480 - vist 509 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1688 på: januar 15, 2013, 23:10:57 pm »

veiv blir forsinket da de hadde slipt  for kort  slag !!
ellers prøver jeg å squise på noen rallypigg hjul og kommet meg til Sigdal!.
fortsatt ett par mnd igjen av sesongen der oppe
pokker de hjula er guffne å håndtere !! hansker er ett must
men 16" blir altfor høyt foran
prøver med noen 15" og håper de går klar av bremsene.

Saft suse  Sjokkert
Loggført

Seaside VW Klubb
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1689 på: januar 15, 2013, 23:51:29 pm »

Haha, eg elsker tankegangen din! Gliser
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1690 på: januar 16, 2013, 00:17:11 am »

Hvilket slag var det blitt på den veiva?
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1691 på: januar 16, 2013, 00:24:48 am »

morro å kjøre bil
Dette greiene ligger ikke så langt unna  og planen er å besøke anlegget ett par ganger før isen går.

http://hebbesracing.com/
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1692 på: februar 09, 2013, 00:39:52 am »

endelig fått adapter-spacerene ,fra 5x130(porsche)  til 5x120(bmw)
utvalget i felger til normal pris er en del større til BMW
måtte modifiseres litt da lite er bolt on på denna bussen  Øyerulling
må ned på profilen foran og smale inn spacere foran mest mulig for å unngå for store inngrep i karossen.
disse piggene river fort bort stålet i hjulbua på ett blunk ser det ut som


* IMG_20130208_214621 (Small).jpg (99.42 KB, 640x480 - vist 404 ganger.)

* IMG_20130208_230116 (Small).jpg (72.28 KB, 640x480 - vist 469 ganger.)

* IMG_20130208_225847 (Small).jpg (92.75 KB, 640x480 - vist 469 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1693 på: februar 09, 2013, 00:42:42 am »

Kan jo løfte den litt om det er mulig og kalle den RallyBuss Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1694 på: februar 09, 2013, 00:44:52 am »

haha Gliser
kikket litt på det men da må jeg flytte hele forstillinga ned , og da blir det mye mekk med styre og stab stag + fester til litt andre ting under der.
Red9 forstillinga har jo mange festehull for å grov justere høyden
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1695 på: februar 11, 2013, 17:23:15 pm »

da har jeg bestilt time(r) på dynapack for litt bremsing av den midlertidige motoren. neste lørdag  Kult

tid for en ny gjettekonkurranse. Glad

får finne frem en liten premie til en av vinnerene Rekker tunge

Motor:
2,1 WBX MV lavkomp helt original , satt sammen av brukte deler.
TD04L turbo ( oppgitt til 200hk++ på benzin)
E-85
Vaknnkjølt intercooler
megasquirt.

Dette er en motor som er oppgitt til 95hk ved 4800 O/min på benzin uten turbo og E85
Planen er å kjøre 1.2-1.4 bar hvis turboen orker.



« Siste redigering: februar 11, 2013, 17:38:14 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1696 på: februar 11, 2013, 18:35:21 pm »

285
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1697 på: februar 11, 2013, 18:43:40 pm »

266
Loggført

Mvh
Reiel
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #1698 på: februar 11, 2013, 21:24:22 pm »

271
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1699 på: februar 11, 2013, 21:37:35 pm »

300! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1700 på: februar 11, 2013, 21:38:48 pm »

282ca  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1701 på: februar 11, 2013, 22:18:59 pm »

247hk
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1702 på: februar 11, 2013, 23:46:40 pm »

237,5 HK @ 5750 RPM  Kult

Hjulhester, ikke omregna motor hk

Mvh
Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1703 på: februar 11, 2013, 23:58:59 pm »

gode forhåpninger her !
det liker vi!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1704 på: februar 16, 2013, 23:41:13 pm »

kommet noen deler i posten .
skal over på individuelle spjeldhus på "ny motor" og har gått for "cheap'o style"
kjøpt noen brukte Honda cbr1000RR spjeldhus billig.
de gamle innsuga passer jo ikke noe annet en speedshop sine spjeldhus og de er for dyre.
så da blir det modifisering.
C-C avstanden er ganske forskjellig så blei ett par runder i fresebenk
laget en holder for innsuga og freser  de ned.sveiser på noe rør


* IMG_20130216_205609 (Small).jpg (114.66 KB, 640x480 - vist 387 ganger.)

* IMG_20130216_205622 (Small).jpg (75.96 KB, 360x480 - vist 360 ganger.)

* IMG_20130216_211457 (Small).jpg (123.25 KB, 640x480 - vist 378 ganger.)

* IMG_20130216_215617 (Small).jpg (112.93 KB, 640x480 - vist 374 ganger.)

* IMG_20130207_205145 (Small).jpg (75.88 KB, 640x480 - vist 372 ganger.)
« Siste redigering: februar 17, 2013, 00:04:15 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1705 på: februar 17, 2013, 08:58:28 am »

259,7 Øyerulling
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1706 på: februar 23, 2013, 18:54:19 pm »

ferdig etter en dag i bremsebenken til http://www.rrmotor.no/
begynte med åpen wastegate sånn att den ikke ladet i det hele tatt
dette for se utgangspunktet Blunker

103hjulhk@4688  og 169Nm@2895

så begynnte vi  å lade litt. kom bare opp i 0.45 bar MED boost ventil på max. så trykk klokka til wastegate må byttes.
kom opp i :
135hjulhk225nm  @ 0,35 bar

så da brukte vi wisegrip tang på slangen til wastegate Gliser og havnet på:

ca 192hjulhk/ca 330nm  @ 0.9bar

til slutt blokkerte jeg slangen helt og havnet på
 

235hjulhk/419nm @1.3bar  
(270 motor hk ved 15% tap)

da var dysene på 90% dutycycleog  turboen går på max Glad
på lavere ladetrykk så havnet effekten rundt 5500 O/min men falt da turboen ikke klarer å levere mere luft
det morsomme (og teoretisk ganske riktige) er jo att effekten øker likt med ladetrykk sånn det skal gjøre Rekker tunge

blå kurve = motor uten turbotrykk
lilla kurve = 1.3 bar


* 2109 MV td04L turbo bremsepairer (Medium)02.JPG (59.83 KB, 800x590 - vist 307 ganger.)
« Siste redigering: februar 23, 2013, 19:01:10 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1707 på: februar 23, 2013, 20:22:26 pm »

120 hk økning fra 2000 til 3000 rpm... Gliser
Men er jo gode tall da, stusselig for deg men holder jo til is rally! Blunker
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1708 på: februar 23, 2013, 21:16:53 pm »

Gratulerer med bra tall Jørn.
Da bomma jeg med hele 2,059hk og 743rpm på effektgjettinga  Gliser

mvh
Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1709 på: februar 23, 2013, 23:16:30 pm »

turbo er vegen å gå ser eg Kult meir enn dobbel effekt med litt trykkluft i systemet
med tanke på utgangspunktet, ein 2.1wbx med brukte deler so må eg sei eg e imponert!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!