mars 28, 2024, 15:59:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 64 65 [66] 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666484 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1950 på: september 10, 2014, 12:43:18 pm »

motoren blir vel satt sammen i helga i allefall Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1951 på: september 10, 2014, 13:47:27 pm »

motoren blir vel satt sammen i helga i allefall Glad

Ikke verst bare det du!  Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1952 på: september 29, 2014, 09:57:48 am »

funket bra gjorde den også !!
fortsatt litt høy på inntrykkene fra helga (og redbull) etter en lang men helt topp helg på Kjula.
begynnte med ett prøverun på 14.19 eller noe
så ned på 12.77 -  så opp til 13.6
dagen etterpå så justerte jeg opp litt launch turtall etter peptalk i depot med bl.a Trond Osteaktig
rett ned på 12.19 så  blei det ny pers på 11.92@187,89km/t!!
litt kry hvis det stemmer att det er første som ser 11 sek med buss i Europa Rekker tunge
feig som ikke kjørte noen flere run etter det , fortsatt litt til å hente på start og unngå tutallsperre før giring men var veldig sugen på att bilen skulle være kjørbar etter helga.
er så tung å dytte inn og ut av møkkakjeller'n Glad

varver 7500 glatt på 1,45 i ladetrykk og har vært innom 7890 o/min....
ikke værst for en motor som er basert på std WBX deler!
og girkassa og giring som nå funker helt topp.

takk for hjelpa og selskap til TomR og Pål AF! + de andre på VW campen


*  (87.41 KB, 800x450 - vist 453 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1953 på: september 29, 2014, 10:17:47 am »

dagen etterpå så justerte jeg opp litt launch turtall etter peptalk i depot med bl.a Trond Osteaktig

Haha, den skal jeg leve lenge på!

Utrolig kult å se den bussen knalle inn på 11 sekunder. Var så heldig å stå langs banen når du gjorde det, rått!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1954 på: september 29, 2014, 11:08:10 am »

Kjekt med tips fra Launchmaster Trond D!
« Siste redigering: september 29, 2014, 12:42:50 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1955 på: september 29, 2014, 12:33:10 pm »

Grattis, Jørn Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1956 på: september 29, 2014, 12:39:48 pm »

Dette er gøy lesing!
Filmer fra runnet?

Hvordan blir dette hvis planen er dobling av effekten?... Glad
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1957 på: september 29, 2014, 12:44:06 pm »

Takker Glad.
Dukker muligens en lite iphøne snutt i kveld.
Mulig kormi filmet noe?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1958 på: september 29, 2014, 13:46:50 pm »

FANTASTISK BRA!   Glad Glad
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1959 på: september 29, 2014, 14:14:26 pm »

morro med flere spræke busser.
Tipper min drar seg litt mere mot Drag kjøring nå som jeg er i gang med en annen asfaltæser.
11 Sek skal inn 2014.

Grattis! Rakk det med god margin Blunker
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1960 på: september 29, 2014, 14:20:04 pm »

jaggu.  Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1961 på: september 29, 2014, 17:11:48 pm »

Outstanding!! Gratulerer med 11sekunderen, jeg vet akkurat hvor godt det føles!  Osteaktig
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1962 på: september 29, 2014, 19:17:09 pm »

Gratulerer! Vel fortjent!
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1963 på: september 29, 2014, 19:29:24 pm »

very nice !!  Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1964 på: september 29, 2014, 20:03:13 pm »

takker igjen!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1965 på: september 29, 2014, 20:05:15 pm »

Alltid show å se deg Jørn ,, Gliser

mvh
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #1966 på: september 30, 2014, 22:00:27 pm »

11-sekunders med splittbuss er helt sykt, håper det fins på film et sted! Grattis, Jørn!  Kult
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1967 på: september 30, 2014, 22:06:32 pm »

Helt sjef Jørn, gratulerer  Osteaktig Unner deg fremgangen som bare fy
Loggført

Seaside VW Klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1968 på: september 30, 2014, 22:41:15 pm »

jada video finnes. Kjula dragway var profft så her var det filming og Live Webtv hele helga Gliser

https://nitrozlive.solidtango.com/video/arets-sista-race-pa-kjula-dragway-28-sep-15-40?t=15251
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1969 på: september 30, 2014, 22:49:15 pm »

i'm now superstitious.
fikk disse to i gave fra en engelsmann etter ett bilsalg i dag ,som ikke hadde noe aning om hva jeg hadde drevet med på Pistonhead Open..





* 20140930_234049 (Custom).jpg (29.5 KB, 338x600 - vist 420 ganger.)
« Siste redigering: september 30, 2014, 22:53:13 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1970 på: oktober 02, 2014, 11:24:16 am »

Helt sjef!
Grattis med flott tid på stripa! Riiimelig grymt!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1971 på: august 20, 2015, 21:24:27 pm »

påp tide med en liten update.
etter kjula i fjor blei bussen parkert å tatt frem til scc 2015
så før lasting på henger til SCC , så byttet jeg olje , kjørte gjennon med bensin og gikk over ventiler
etter oljeskift og oppstart blåste jeg pakningen på oljefilteret jeg har på retur systemet.
dette har skjedd ett par ganger før og var nå litt lei av å vaske bort flere liter olje i laste rommet
(fordelen er att nå er takrennene satt in med olje og vil vel ikke ruste på en stund....  Glad  )
antok att det var for "dårlig" oljefilter jeg hadde brukt første gangen , og gikk over til HP1
men same shit
monterte ett manometer og fikk litt svære øyer når jeg så trykket.
Kald olje og tomgang :

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1972 på: august 20, 2015, 21:26:00 pm »

varm olje:


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1973 på: august 20, 2015, 21:31:24 pm »

monterte ett billet filter uten innmat da jeg trudde filteret skapte restriksjoner , men veldig liten forskjell
det var grei flow inn i tanken selv med høyt trykk , men en  restriksjon var det

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1974 på: august 20, 2015, 21:35:17 pm »

så da gjenstod det den extra oljekjøleren som står på returen
demonterte den så var det helt annet trykk.
trudde ikke det var så stor restriksjon i en kjøler...
kjøleren(Derale) har ett hakk mindre koblinger med ikke så gunstige koplinger restriksjoner.



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1975 på: august 20, 2015, 21:38:49 pm »

så bar det av sted til SCC og fikk vel 4 run

beste tid 12.05@185km/t

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1976 på: august 20, 2015, 21:40:07 pm »

før det smalt igjen  Sjokkert  Øyerulling  Kult

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1977 på: august 20, 2015, 21:42:00 pm »

det blei ny rekord i hull i blokka


* 20150819_221622.jpg (82.16 KB, 800x450 - vist 437 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1978 på: august 20, 2015, 21:50:39 pm »

spekulasjonene har vært mange..
trudde først det var antilag/launch som tok knekken
Har sjekket log og RPM ved launch er ganske stabilt rundt 5600 O/min
men etter å ha splittet blokka er jeg nesten 100% sikker på feilen
Bananråder
Råder som bøyer seg pga Nm/fyllingsgrad.
alle 4 rådene er bøyd i mer eller mindre grad...
så der gikk mine tanker om att org råder er veldig sterke
de er nok bare sterke Glad
seigt smidd stål , men ikke stive nok for slike krefter

sjekket også de jeg hadde fra forrige ras og de var ikke rette de heller...

i følge log'en på dysene har jeg samme Lambda og duty cycle som da jeg bremsa stor motor
da ga de 450 hk på hjula. skal vel være 550+nm





* 20150820_175912.jpg (60.67 KB, 800x450 - vist 457 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1979 på: august 20, 2015, 21:52:53 pm »

de stemplene som overlevde så veldig bra ut med hensyn til temperatur / bank/detonasjon
ingen antydning
så teorien er att rådene har blitt skakke og gitt stemplene umulige arbeidsoppgaver med de følgene det medfører


* 20150819_221441 (1).jpg (64.66 KB, 800x450 - vist 390 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 64 65 [66] 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!