mai 01, 2024, 22:08:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 412 Coupe Carrera  (Lest 111873 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #120 på: mars 03, 2013, 23:27:51 pm »

For de som undrer så ble det slike instrumenter....


* image.jpg (50.15 KB. 480x360 - vist 317 ganger.)


Synes det passer bedre til bilen enn nye instrumenter. Fikk tak i et sett med 250km speedo, så får jeg bygge om litt på det venstre instrumentet så jeg får inn oljetemp, -trykk og tankmåler sammen med en del varsellamper der. Tror det kan funke godt.

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #121 på: mars 04, 2013, 16:33:51 pm »

Ferske felger rett fra pulverlakkering. Kan absolutt anbefale Lakkerings og Vedlikeholdsservice i Moelv, kjapt levert med flott resultat.


* image.jpg (85.65 KB. 670x536 - vist 372 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #122 på: mars 04, 2013, 17:01:51 pm »

De fikk en "dyr" finish. Ser veldig bra ut
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #123 på: mars 04, 2013, 17:07:38 pm »

Var noen hakk i overflaten, så de er ikke helt strøkne. Jeg tenkte først at jeg skulle pakke dem selv. Men to bokser med tokomponent grunning og to lakkbokser med herder ville blitt nesten like dyrt. Nå slapp jeg i tillegg og slipe de ned. De ble først sendt gjennom pyrolyse som fjerner lakken, så ble de sandblåst med fin sand for at lakken skulle sitte godt. Så ble de grunnet med spesialgrunning for den simkematte sorte finishen.
Garantert ti ganger bedre enn gjør-det-selv metoden!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #124 på: mars 04, 2013, 20:40:18 pm »

Så du noe til mine felger der eller?
Loggført

Mvh
Reiel
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #125 på: mars 04, 2013, 20:46:35 pm »

Nope, ikke at jeg kikka så mye heller da. Var bare inne og hentet mine og reiste igjen. Hvilke felger, hvilken bil og hva slags farge?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #126 på: mars 05, 2013, 11:23:06 am »

Ferske felger rett fra pulverlakkering. Kan absolutt anbefale Lakkerings og Vedlikeholdsservice i Moelv, kjapt levert med flott resultat.

[ Vedlegg ]

Hva tar de for jobben?
Hjemmeside?
Loggført

72 1302 roadster
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #127 på: mars 05, 2013, 11:51:43 am »

Nope, ikke at jeg kikka så mye heller da. Var bare inne og hentet mine og reiste igjen. Hvilke felger, hvilken bil og hva slags farge?

Orginale boblefelger, to breie og to vanlig, i delfingrå.... Glad
Loggført

Mvh
Reiel
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #128 på: mars 05, 2013, 12:00:13 pm »

De har ikke egen side, men her er info....
http://www.oa.no/derdubor/lv/

Betalte 2' pluss mva for hele sullamitten, synes det var ok.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #129 på: mars 05, 2013, 14:45:12 pm »

Gleder meg til å se ferdig hjul på bilen! Dette blir bra!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #130 på: mars 05, 2013, 15:04:18 pm »

Gleder meg til å se ferdig hjul på bilen! Dette blir bra!

Har trua på disse felgene ja, ikke så veldig vanlig heller....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
TURBO
Gjest
« Svar #131 på: mars 08, 2013, 15:56:54 pm »

Ferske felger rett fra pulverlakkering. Kan absolutt anbefale Lakkerings og Vedlikeholdsservice i Moelv, kjapt levert med flott resultat.

[ Vedlegg ]

Det der var utrolig heftig.Vet du om det går an og om de tar støtfangere også Arild?
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #132 på: mars 08, 2013, 16:35:47 pm »



Det der var utrolig heftig.Vet du om det går an og om de tar støtfangere også Arild?
[/quote]

Kan ta hele bunnplata di om du vil! Men er litt usikker mtp chrome på fangere, anbefaler deg og ringe Torbjørn. Du finner nummeret lenger opp, og hils fra Arild!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
TURBO
Gjest
« Svar #133 på: mars 08, 2013, 16:51:13 pm »



Det der var utrolig heftig.Vet du om det går an og om de tar støtfangere også Arild?

Kan ta hele bunnplata di om du vil! Men er litt usikker mtp chrome på fangere, anbefaler deg og ringe Torbjørn. Du finner nummeret lenger opp, og hils fra Arild!
[/quote]

Strålende Arild,takk skal du ha Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #134 på: mars 12, 2013, 01:14:59 am »

Siden fruen jobbet kveldsskift, kunne jeg ikke ta turen ned i garasjen. Men da får man ta litt av garasjen inn. Porsche inspirasjonen skal jo fortsette, og et sett seter fra 912 gir hakket bedre komfort og støtte enn originalstolene. De har nok står lagret noen år, støvlaget var tykt. Etter litt googling så det ut til at Zalovann var en fin kur for og få de rene.


* image.jpg (25.2 KB. 450x600 - vist 250 ganger.)

Skitne, både i stoff og "skinndelen".


* image.jpg (32.05 KB. 450x600 - vist 259 ganger.)

De er faktisk sorte!


* image.jpg (28.29 KB. 450x600 - vist 268 ganger.)

Kun vasket og støvsuget.

De skal også få sinn pleie i form av en eller annen krem. Noen som vet om disse setene ble levert med skinn eller skai på sidefeltet?

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #135 på: mars 30, 2013, 18:50:27 pm »

Måtte prøve på bakluka for og sjekke passformen, synes det ser kult ut?


* image.jpg (102.59 KB. 670x502 - vist 634 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #136 på: mars 30, 2013, 19:21:11 pm »

NAIJS!! Keep up the good work Arild!  Kult
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #137 på: mars 30, 2013, 19:39:33 pm »

Går litt sport i og benytte flest mulig Porsche deler. En god del til på tur, men nå skal bilen først og fremst på veien.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #138 på: mars 30, 2013, 19:46:56 pm »

Måtte prøve på bakluka for og sjekke passformen, synes det ser kult ut?

[ Vedlegg ]

Tøft! Digger også at du går egne veier. Full støtte herfra. Befriende å se at ikke alle mennesker er sauer som følger flokken. Stå på!
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #139 på: mars 30, 2013, 19:50:46 pm »

Bygger du 412 så går du stort sett egne veier! Neida, er jo en del 411/412 eiere her inne.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #140 på: mars 30, 2013, 20:38:37 pm »

ble vinkelen på spoileren grei eller ?
« Siste redigering: mars 31, 2013, 18:10:44 pm av nobrakes » Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #141 på: mars 30, 2013, 20:50:01 pm »

Den blir nok alt for lav, må se om det kan forlenger noen stag eller noe sånt. Eventuelt får få laget til en annen form for hevemekanisme. Bolte sammen to gummilepper slik at det dekker åpningen som jo blir større. Det ble litt feil bue i overkant, men ikke mye. Er hjemme fra ca halv tre og utover.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #142 på: mars 31, 2013, 00:39:07 am »

Siden fruen jobber blir det ikke garasjetid. Da får jeg jobbe litt inne i stedet.


* image.jpg (76.28 KB. 670x502 - vist 231 ganger.)

Det orginale 914 instrumentet i bakgrunnen har ikke oljetrykksmåler, men det har 944 instrumentet. Planen er og tilpasse 944 instrumentet.


* image.jpg (80.18 KB. 670x502 - vist 236 ganger.)

Glasset er festet med en påkrympet ring.


* image.jpg (81.57 KB. 670x502 - vist 268 ganger.)

Ringen må bendes ut.


* image.jpg (66.23 KB. 670x502 - vist 211 ganger.)

Ferdig med 914 instrumentet.


* image.jpg (82.08 KB. 670x502 - vist 225 ganger.)

Det ble noen deler.


* image.jpg (91.28 KB. 670x502 - vist 227 ganger.)

944 ferdig demontert.


* image.jpg (80.84 KB. 670x502 - vist 223 ganger.)

Glass og ring legges bort.


* image.jpg (71.56 KB. 670x502 - vist 232 ganger.)

På plass med indre og ytre ring samt glass fra 914 instrumentet.

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #143 på: mars 31, 2013, 00:48:00 am »

Det ferdige resultatet blir seende noe sånt ut.


* image.jpg (85.55 KB. 670x502 - vist 252 ganger.)


Det er mulighet for og bygge om instrumentet med et eller to målerenheter til (på venstre og høyre side). Søk på Porsche 914 triple- eller quadgauge så ser du hva jeg mener. 

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #144 på: mars 31, 2013, 16:50:33 pm »

Noen timer i garasjen med innlandets beste og blideste oppretter, så var åpninger og karisserilinjer på stell.


* image.jpg (26.9 KB. 450x600 - vist 238 ganger.)



* image.jpg (31.26 KB. 450x600 - vist 267 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #145 på: mars 31, 2013, 19:36:27 pm »

Fikk også tilpasset instrumentene fra 914, litt skjæring i skummet på 412 dashbordet og litt trimming av metallet så passet de inn. Det skal på plass originale dashfront på hver side av 914 instrumentplata, usikker på om alt skal lakkeres, alt skal trekkes i Carbon eller litt av hvert - åpen for innspill og meninger!


* image.jpg (76.86 KB. 670x502 - vist 272 ganger.)



* image.jpg (30.66 KB. 450x600 - vist 214 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
TURBO
Gjest
« Svar #146 på: mars 31, 2013, 19:39:39 pm »

Gleder meg sykt til å se denne,spent på å se hvordan det blir med de fete felgene på Blunker
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #147 på: mars 31, 2013, 19:43:57 pm »

De fete blir nok til høsten Ingar, vinterhjul det. 17" Cup I på sommerhjula.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
TURBO
Gjest
« Svar #148 på: mars 31, 2013, 19:46:33 pm »

De fete blir nok til høsten Ingar, vinterhjul det. 17" Cup I på sommerhjula.

Fett det å Blunker Er de svarte?
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #149 på: mars 31, 2013, 20:20:38 pm »

Selvsagt svarte!


* image.jpg (91.66 KB. 770x515 - vist 338 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!