april 29, 2024, 00:11:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Back in beige...  (Lest 71760 ganger)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #90 på: juli 30, 2010, 17:03:21 pm »

Den er ikke mye å se på om dagen, har prioritert å bli noenlunde ferdig. så lakk og finish bli til neste år eller neste..

Ser ut som om SCC utgår med kjøring. JE har 10 dagers produksjonstid på stempel ringene. Jeg jobber med å få disse frem raskere..
Har et lite halmstrå som jeg får bekreftet/avkreftet på mandag.

legge noen unger så er det rett i garasjen!
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #91 på: juli 30, 2010, 17:41:47 pm »

Sjekk med summit på de ringene, jeg bestilte slike ringer på JE for syv år siden og fikk de på tre dager $$$.
Har ringer forsatt, men ingen nye. Du kan også sjekke hos JPM om han har ringer.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #92 på: juli 30, 2010, 19:27:07 pm »

Problemet er at JE har satt opp stemplene mine for 1,2mm høyde ringer med 0.147" radial tykkelse. De ringene som JE og Summit har på lager er 0.158" radial tykkelse... Har dobbel sjekket.
Virker som om JE har kødda litt til for seg på stemplene.   

Så stempel fjørene mine blir custom order, og de er det 10 dager produksjonstid på ...

ikke særlig blid akkurat nå.
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #93 på: juli 30, 2010, 19:38:09 pm »

men sjekker med JPM i morgen.
Takk for tipset.
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #94 på: juli 31, 2010, 14:44:45 pm »

Planen er som følger... :
1) Avvente tilbakemelding fra JE på eksakt leveringstid.
2) Håpe på at ringsettet om skal sjekkes på mandag stemmer..
3) Dreie opp stemplene til 1.5mm spor.

Jeg og eldstegutten på 10 hadde en økt i garasjen i går. Vi fikk montert ny frontrute. og lagt opp noen flere slanger på bensinsystemet. Nå er det kun 2 slanger til fuelrailene som gjenstår.
I dag er planen at han skal montere Autometer måler og at siste oljeslangene skal på plass.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #95 på: august 03, 2010, 21:26:31 pm »

Sjekker lageret i morgen Karsten ..

Erich

Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #96 på: august 03, 2010, 22:38:39 pm »

Flott Erich!
Jeg har sporet opp 2 stk ringer hos SSRT så jeg er halvveis. (som også hadde samme problemet)
Ordre personen hos JE svarer ikke på mail... så jeg må purre ytterligere. (Teknisk assistanse der var super, han svarte på rappen!)

jeg har giret ned jobbingen på bilen litt. ser at jeg ikke får tid til bremsing mm før SCC, så det blir nok til at jeg tar den med for show and no go.... Gråter
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #97 på: august 03, 2010, 23:12:13 pm »

Ja Ja , da er i du selskap med 4 Rogalendingen som heller ikke blir klar Hæ??

Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #98 på: november 03, 2010, 23:07:54 pm »

Børster litt støv av prosjektet..  Rekker tunge
Sommeren er vist over og jeg jobber litt på bilen innimellom. mistet litt driven når jeg så at jeg ikke ble ferdig til SCC..
Motor har vært sammen men har tatt av toppene for ombygging av kjølesystemet slik at Porsche viften fordeler luften likt til alle sylindere. dette skal nå være i rute.

Tok en liten økt og lagde nye fuel rail som jeg smidde sammen av noen litt for lange jeg hadde liggende. samt noen store dyser er også kommet på plass. Legger ved et bilde av dette.

Nye støtstenger ligger og venter på å bli hentet. de er fiiiine  Gliser

Ellers er fritiden full av jobb, unger og litt husoppussing...


* innsug.JPG (149.2 KB, 570x851 - vist 395 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #99 på: november 03, 2010, 23:11:17 pm »

Motor har vært sammen men har tatt av toppene for ombygging av kjølesystemet slik at Porsche viften fordeler luften likt til alle sylindere. dette skal nå være i rute.


Har du noen bilder av dette? Jeg vurderer sterkt å konvertere til T1 kjøling, men dersom du har noen innspill, kan jeg kanskje avverge det Blunker
« Siste redigering: november 03, 2010, 23:14:20 pm av grelland » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #100 på: november 03, 2010, 23:13:06 pm »

nice.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #101 på: november 04, 2010, 07:34:15 am »

Kjekk update, men hvor mange injectorer skal du ha? 3 pr sylinder?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #102 på: november 04, 2010, 09:32:07 am »

Kjekk update, men hvor mange injectorer skal du ha? 3 pr sylinder?

Kommer nok bare til å bruke de som er montert på bildet. 1600cc Bosch.
Har muligheten til å montere flere. TBene har 2 dysehull pr sylinder, noe som gir litt muligheter.
Men starter med å bruke den i innsugene som spruter rett mot ventilen.

Om jeg skulle få god tid, så er det mulig å teste de andre dyse plasseringene for å se om det er noen endring.
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #103 på: november 04, 2010, 09:34:34 am »

Motor har vært sammen men har tatt av toppene for ombygging av kjølesystemet slik at Porsche viften fordeler luften likt til alle sylindere. dette skal nå være i rute.


Har du noen bilder av dette? Jeg vurderer sterkt å konvertere til T1 kjøling, men dersom du har noen innspill, kan jeg kanskje avverge det Blunker

Kan sikker sende deg noen bilder så snart jeg er litt mer ferdig med dette. Har bestillt noen greier som jeg venter på.

Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #104 på: november 14, 2010, 22:03:50 pm »

Så har jeg endelig fått hentet de nye aluminium støtstengene.  Kult
De ser meget bra ut! Super finish og kvalitet. vekt ca 65 gram med ender. Har fått redusert vekten ganske mye med disse samt lettvektsløfterene jeg har.

Made in Norway av Tor Øyvind Skinne Racing.


*  (149.73 KB, 813x544 - vist 329 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #105 på: november 14, 2010, 22:21:04 pm »

Ser temmelig like ut dem jeg har liggende hjemme.

Hvor mye fjørtrykk tåler disse? Og kan dem benyttes sammen med teleskopiske/fjør pushrod tubes?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #106 på: november 14, 2010, 22:56:10 pm »

Ser temmelig like ut dem jeg har liggende hjemme.

Hvor mye fjørtrykk tåler disse? Og kan dem benyttes sammen med teleskopiske/fjør pushrod tubes?

Mvh
BB

Skulle tro at alle støtstenger ser ganske like ut. Er liksom bare en stang.

Disse måler ca 12mm på senter.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #107 på: november 14, 2010, 23:00:46 pm »

snygga stenger
er sjøl på jakt etteer noe lette støtstenger.
send gjerne PM med kostnad på noe slikt.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #108 på: november 14, 2010, 23:18:45 pm »

Ser temmelig like ut dem jeg har liggende hjemme.

Hvor mye fjørtrykk tåler disse? Og kan dem benyttes sammen med teleskopiske/fjør pushrod tubes?

Mvh
BB

Skulle tro at alle støtstenger ser ganske like ut. Er liksom bare en stang.

Disse måler ca 12mm på senter.


Mine er utprøvd med K800 fjører og de er 10mm på senter. Dem går ikke å benytte sammen med teleskoprørene som er på markedet idag. Kun ment som en tilleggsopplysning.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #109 på: november 14, 2010, 23:21:01 pm »

Hvilke stenger er det?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #110 på: november 14, 2010, 23:25:06 pm »

Hvilke stenger er det?

JPM - Alu.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #111 på: november 14, 2010, 23:32:46 pm »

Ja ja.
Satser litt på made in Norway jeg. Tror ikke fjørtrykket blir noen utfordring.
Oppbygging av stengene og tuppene er veldig riktig slik jeg ser det.
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #112 på: november 23, 2010, 21:59:01 pm »

Da var motoren sammen igjen etter en liten demontering for å lage nye kjøledeksler under motoren.
Brukte T3 deksler som jeg kortet inn en del og laget flens for å skru mot Porsche huset.
Innvendig i Porsche huset har jeg laget en kon tilsvarende noen Porscher benytter,Takk til SSRT for flotte MMS bilder som jeg brukte til å se på.

Største feilen med Porsche kjøling på T1 er at viften dytter mesteparten av lyften mot sylinder 1. denne får nesten alt, mens sylinder 3 og 4 får ikke no. Og sylinder nr 2 ligger egentlig foran vifta. Luften forlater viften i en "vortex" som går med uret.

Konen er skrudd mot baksiden av dynamoen. på denne har jeg laget luftvinger som leder luften mot sylinderrekke 3-4 og hjelper sylinder 2. Nå har jeg god luftstrøm til 3-4 siden og syl 2 får også mengder. Kommer nok til å måtte lage noen varianter, men jeg ser at dette burde fungere bra med finjusteringer.

Brukte noen gamle alu skilt for test.
Litt saging med CNC fresen, banking, banning, kutting og sliping så passet de.
foreløpige tester virker positive.

OBS!!! ikke putt fingeren inn i en vifte som går på full musikk.... Kona måtte leke sykepleier... men ikke slik noen foretrekker  Osteaktig





*  (147.68 KB, 543x363 - vist 375 ganger.)

*  (141.59 KB, 551x369 - vist 366 ganger.)

*  (136.14 KB, 635x425 - vist 392 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #113 på: november 23, 2010, 22:37:20 pm »

interessant, har du planer om å monitorere tempen på toppene for å sjekke at dette funker? Du nevner at du kommer til å lage noen varianter, og da er det vel lurt å sjekke endringene?
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #114 på: november 23, 2010, 22:53:53 pm »

Jeg har ikke bestemt meg for det. Tror all hjelp innvendig i huset hjelper på luftfordelingen så lenge man ikke skaper restriksjoner.
om tiden strekker til så blir det skikkelig testing.

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #115 på: november 23, 2010, 22:56:37 pm »

Kjempebra info Savanna! Takk for at du deler.

Grelland, Jake Raby har all info du behøver, han har i en årrekke hevdet at Porsche vifta er ubrukelig uten modifikasjoner lik dem som er gjort her og han har gjort flere grundige tester som jeg mener lå (ligger) fritt på nettet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #116 på: november 23, 2010, 22:57:03 pm »

vil ikke en såpass stor vifte lage ett lite overtrykk inne i viftehuset slik  att fordelingen av luften blir tilnærmet lik "all over" ?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #117 på: november 23, 2010, 23:12:18 pm »

Kjempebra info Savanna! Takk for at du deler.

Grelland, Jake Raby har all info du behøver, han har i en årrekke hevdet at Porsche vifta er ubrukelig uten modifikasjoner lik dem som er gjort her og han har gjort flere grundige tester som jeg mener lå (ligger) fritt på nettet.

Mvh
BB

Har hørt om disse dataene, men aldri sett de... derfor jeg lurte på om Savanna hadde planer om å gjøre noe tilsvarende. Dette er grunnen til at jeg vurderer sterkt T1-kjøling, siden jeg ikke har tid og kunnskap til å gjøre det Savanna her er i gang med. Veldig bra, og flott at du deler med oss andre
« Siste redigering: november 23, 2010, 23:25:05 pm av grelland » Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #118 på: november 23, 2010, 23:15:13 pm »

På fullt turtall så vil nok trykket utligne seg en del i huset. Det er derfor luftlederene ikke går tett helt ned mot blokka.
men på tomgang-lavturtall er fordelingen viktig. er stort sett der man operer.
Men dersom Porsche mente at dette var nødvendig, så er det nok nødvendig hos oss også. Man trenger ikke finne opp hjulet på nytt, bare videreutvikle det.

BB: Raby testet vel kun et Porsche hus uten modifikasjoner, dømte det nord og ned, for så å legge masse tid i modifisering-justering og testing for å få DTM huset til å fungere.......
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #119 på: november 24, 2010, 09:55:59 am »

BB: Raby testet vel kun et Porsche hus uten modifikasjoner, dømte det nord og ned, for så å legge masse tid i modifisering-justering og testing for å få DTM huset til å fungere.......

Korrekt, beklager hvis jeg ga inntrykk av noe annet. Jake Raby testet flere Porsche hus fra forskjellige leverandører og samtlige fikk stryk. Forståelig når dem egentlig bare er et stort, tomt glassfiberskall uten de modifikasjonene du har gjort.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!