april 28, 2024, 12:24:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 978899 ganger)
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1350 på: oktober 15, 2010, 06:45:37 am »

Lykke til i dag! Blunker
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1351 på: oktober 15, 2010, 06:59:32 am »

Giv os et hint når du er færdig  Glad
Ikke at der er stort å lure på vel  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1352 på: oktober 15, 2010, 07:02:41 am »

Spennende, lykke til!!
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1353 på: oktober 15, 2010, 08:29:11 am »

Guuuuuud løkk!!! Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1354 på: oktober 15, 2010, 10:12:58 am »

takker, det meste gikk fint på vei til jobb i alle fall, så nå setter jeg meg i bilen og kjører bort, så får vi se Blunker
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1355 på: oktober 15, 2010, 10:15:17 am »

Krysser Glad fingrene for deg i dag
Loggført

Seaside VW Klubb
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #1356 på: oktober 15, 2010, 11:35:52 am »

Vi venter!!  Osteaktig Osteaktig
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1357 på: oktober 15, 2010, 12:15:11 pm »

da var jeg tilbake.

Dette gikk som smurt, motor, hjul og senking er godkjent, bare en tur på eu-kontroll nå, så er skiltene i boks.

Må si at opplevelsen med biltilsynet og godkjeningsprosessen er udelt positiv. Nøkkelen er nok kommunikasjon og dokumentasjon.

Og så viste det seg at kontrolløren hadde en '59 boble selv, og det hjalp nok litt Blunker

Kommentaren hans til slutt, etter en kort prøvetur, var at det er jo litt rart at man må gjøre så mye pes med ombygging og godkjenning, og så går den ikke bedre enn en vanlig moderne bil... og så ønsket ham neg velkommen tilbake når jeg skulle ha mer effekt Glad

Men han skrøt av kjørbarheten på motoren, og det var jo hyggelig uten noen form for mapping.

Life is gooood
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1358 på: oktober 15, 2010, 12:20:36 pm »

Konge!  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1359 på: oktober 15, 2010, 12:22:03 pm »

Gratulerer så langt Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #1360 på: oktober 15, 2010, 12:25:32 pm »

Gratulerer Roy, dette var moro.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1361 på: oktober 15, 2010, 12:29:19 pm »

Takker Glad

Legger inn et par stemningsbilder.

Eneste tekniske kommentaren han hadde, var at jeg burde sette et klammer på det bremserøret som går over tunnelen under tanken. Ellers var alt veldig bra


* BT1.jpg (69.16 KB, 640x282 - vist 300 ganger.)

* BT2.jpg (84.81 KB, 640x318 - vist 296 ganger.)

* BT3.jpg (83.85 KB, 640x303 - vist 306 ganger.)
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1362 på: oktober 15, 2010, 12:29:49 pm »

Fantastisk kjekt! Dette har du fortjent!
Loggført
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #1363 på: oktober 15, 2010, 12:33:39 pm »

Hurra og gratulerer!!!
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1364 på: oktober 15, 2010, 12:44:35 pm »

Gratulerer, var også hos Biltilsynet på tirsdag morgen og fikk godkjent Ghian med Puma og senk. Litt skepsis i starten, men så henta kontrolløren "gamlegutta" (5 stykker kom ut fra kontoret), og da var alt gjort på minutter. Hadde alle papirer og alt i orden, men en er jo altid litt skeptisk.

Nå kan du nyte de siste dager med høstveier, og så kan du begynne å planlegge neste sesong Sjokkert)
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1365 på: oktober 15, 2010, 14:02:11 pm »

Gratulerer så mye. Dette er en lykkes dag!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1366 på: oktober 15, 2010, 14:17:12 pm »

kult roy !!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1367 på: oktober 15, 2010, 15:44:42 pm »

Hipp Hipp hurra. Men samtidig rart at man må inn til eu kontroll etter å ha vært på biltilsynet og fått godkjent bilen..  Øyerulling
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1368 på: oktober 15, 2010, 16:51:33 pm »

Ikke så rart, siden jeg ikke hadde bestilt eu-kontroll.... jeg visste at  jeg måtte ha det, men tenkte jeg skulle få godkjent ombygging forst, hvis ikke hadde jeg jo fått mangellapp på eu-kontrollen på motor, hjul og senk... nå har  jeg med papirer på at endringene er godkjent, så slipper jeg trøbbel på det lokale verkstedet.
Loggført
Kenth
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: horten



Vis profil
« Svar #1369 på: oktober 15, 2010, 17:51:22 pm »

gratulerer så mye... detta var vel deilig å få overstått  Glad
Loggført

68 T2 early bay
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1370 på: oktober 15, 2010, 17:57:16 pm »

gratulerer så masse med godkjent bil roy,
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1371 på: oktober 15, 2010, 21:10:01 pm »

takker, ja det var helt klart deilig å få dette unnagjort. EU-kontroll blir bare en "walk-in-the-park" nå. Håper snøen holder seg unna et par uker til
Loggført
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #1372 på: oktober 15, 2010, 21:42:25 pm »

Så du hadde fått godkjent den med puma og senk. Skjekka de høyden? Jeg fikk beskjed at det skulle være ca 10 cm klaring fra det laveste pkt. Hvor lav er din? Har du sveisa fast justerings skruene på pumaen? Blei mye spørsmål....men spør pga jeg sliter med å få godkjent bobla mi Tvilende
Loggført

T1-63 Zero
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1373 på: oktober 15, 2010, 22:55:11 pm »

ja de sjekket høyden. Papirene fra Møller sier det skal være 30mm fjæringsvei, og måten de testet det på var å legge under klosser på venstre foran og høyre bak, så måler de hvor mye bilen evt løfter seg. Disse klossene var på ca 50mm, kan jeg tenke meg. Han målte ca 60mm fjæringsvei på min, så det var ikke noe problem.

Høyden til bakken målte han ikke, men Ghian er ikke så lav at 10cm er noe problem uansett.

I tillegg hadde han en prøverunde hvor han kjørte på en vei han visste stresset fjæringa, og heller ikke der var det noen problemer. Han kommenterte at den ikke føltes stiv.

Jeg hadde ikke sveiset justeringsplatene på pumaen, og jeg sa det var fordi jeg ikke visste om han kom til å godkjenne den høyden som jeg hadde satt den på. Det var helt greit, det kunne jeg gjøre i etterkant. Han målte avstand til hjulbuene.
Loggført
Zero
Seniormedlem
****
Innlegg: 398
Bosted: Playa del Røra, porsgrunn


Zero. (Tidligere keito)


Vis profil
« Svar #1374 på: oktober 15, 2010, 23:25:39 pm »

Takk for svar. Grattis, nydelig bil!  Blunker
Loggført

T1-63 Zero
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1375 på: oktober 15, 2010, 23:29:07 pm »

Grattulerar Roy!!!! Alt ordnar seg tilslutt Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1376 på: oktober 16, 2010, 07:30:38 am »

Gratulerer Roy, vel fortjent!! 
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1377 på: oktober 20, 2010, 21:25:29 pm »

Takker alle sammen.

Da ble det forstillingskontroll og eu-kontroll-time fredag neste uke, så da håper vi bare snøen holder seg unna.

Ellers så tilbød verkstedet henting på henger Blunker

må huske å få ordnet forsikring også nå da, så skal alt være på plass Glad

Har i tillegg kikket litt mer på sprutet, og etter litt konferering med mer erfarne tunere, så har jeg justert tennings-mapet en del. det jeg hadde, dro helt til 39grader fortenning, pluss 3-4 grader mens motoren var kald, og det hørtes mye ut, så jeg justerte ned til ca 32 grader, og da gikk den i alle fall mye penere; mindre hardt, og kanskje litt kaldere. Nå er det riktignok kaldere ute, men etter ca 20 min kjøring gjør den nesten ikke utslag på temp-føleren. Kanskje den ikke blir varm nok nå....

Jaja, en ting om gangen.

For de som ikke har sett mitt lille innlegg på "teori og praksis"-delen av forumet, så gjørde jeg en liten regneøvelse på bakgrunn av logg-filene og vekta på bilen, og kom til at jeg hadde ca 70 hk på bakhjula, skal bli spennende å se om videre tuning kan bedre disse tallene Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1378 på: oktober 21, 2010, 12:27:09 pm »

og da ser det ut til at forsikringa er i orden også...

Ting falller på plass
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1379 på: oktober 21, 2010, 16:30:55 pm »

Har du bestilt skilter?
På Lator (og Skiltfabrikken) kan du bestille skilt når du vil, uavhengig av om bilen er registrert eller ikke.
Så bestiller du nå, ligger de klare når den er EU-godkjent. Lator har E-handel-løsning, så du slipper oppkravsgebyr.

http://www.latorskilt.no/

 Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!