mai 01, 2024, 15:55:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299742 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #240 på: juni 01, 2011, 18:37:35 pm »

Dette er typisk kontakt mellom støtstangrør og støtstang ved maks ventilløft. Ikke uvanlig. Fikses lett med å vide ut støtstangrøret i åpningen der de treffer. Ikke rart du hadde spon i toppdekselet  Osteaktig
Men hvordan ser de ut på midten? Har de vært borti der? Det er mye mer interessant med tanke på styrken kontra fjærtrykk:
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #241 på: juni 01, 2011, 18:47:29 pm »

Så det blir enkel skuring med chromoly stenger pluss litt tøy og bøy på rørene?
Kommer for å dreie stenger pluss eksossveis endag det passer :-)

Når i verkstedet igjen Erik?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #242 på: juni 02, 2011, 10:03:53 am »

Er i farta igjen til uka. Så kommer du oppover med greiene i helga, så dreier jeg de på Mandag morgen.
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #243 på: juni 02, 2011, 14:10:17 pm »

Dette skjedde med meg også på 1915-motoren med 1,25:1-vipper. Støtstengene gnisset mot toppen av søstsangrøret.
Hade satt opp geometrien UTEN støtstangrør. Jeg oppdaget at det buttet heldigvis før oppstart da jeg skulle montere de fjærbelastede støtstangrørene mine.

Ble med 1,1:1 til slutt gitt.
Blir nødt til å endre lengden på støtstengene på innsug for at de skal passe sammen med 1,25:1-vipper på den kammen.
Pga. swivel feet blir ikke geometrien like kritisk som med vanlige justeringsskruer slik jeg ser det. Langt større areal som virker på ventilstammen til enhver tid med swivel feet. Dog har det vel noe for seg at vippearmen ikke jobber for "skrått" på stammen heller. Give or take...

Var vel greit å få eliminert nok en kilde til "spon" i alle fall.

Dette ordner seg Erlend! Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #244 på: juni 02, 2011, 14:22:34 pm »

har skikkelig lyst til å kjøre 1,25 vipper, og kommer nok til å kappe støtstengene likt som de er idag,

men kan jeg da slenge på 1,1 vipper hvis det ikke passer? uten å endre lengde etc?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #245 på: juni 02, 2011, 14:41:46 pm »

har skikkelig lyst til å kjøre 1,25 vipper, og kommer nok til å kappe støtstengene likt som de er idag,

men kan jeg da slenge på 1,1 vipper hvis det ikke passer? uten å endre lengde etc?



Skaff deg swivel feet og mix n' match som du vil! Kan ikke se noe stort problem med det sånn i farta.
På 1600-motoren min hadde jeg først 1,1:1, så satte jeg på 1,25:1 på innsugssiden en dag jeg kjedet meg litt. Ingen problem det. Dette var Web 110, så den er ganske lik våre 109-kammer.

God gammel "bolt-on"-trimming er bla. å sette 1,25:1 på std.-motorer uten å gjøre noe som helst med støtstengene...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #246 på: juni 02, 2011, 14:55:37 pm »

Tmbryhn ka er det du egentlig skriver? kapper du ikke støtstengene men justerer inn vis mulig på skruen?
Håper eg forstår feil, ang 1.25 vippere så er ikke det bolt on uten kortere stenger, i alle fall ikke sist eg gjorde det.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #247 på: juni 02, 2011, 14:59:09 pm »

Tmbryhn ka er det du egentlig skriver? kapper du ikke støtstengene men justerer inn vis mulig på skruen?
Håper eg forstår feil, ang 1.25 vippere så er ikke det bolt on uten kortere stenger, i alle fall ikke sist eg gjorde det.

geometrien min er med 1,25vipper og stengene er kortet 4mm fra org.
¨
spørsmålet er om jeg kan dreie ned chromoly-stengene til like lange som de jeg har, men bytte til 1,1vipper hvis 1,25vippene fortsatt tar i etter å ha modifisert rørene...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #248 på: juni 03, 2011, 00:01:27 am »

Tmbryhn ka er det du egentlig skriver? kapper du ikke støtstengene men justerer inn vis mulig på skruen?
Håper eg forstår feil, ang 1.25 vippere så er ikke det bolt on uten kortere stenger, i alle fall ikke sist eg gjorde det.

Det er ingen hemmelighet at 1,25-vipper regnes som bolt-on-trimming av std.-motorer, så jo, i hvert fall DET tilfellet trenger en ikke modifisere støtstengene...
Ellers er en nødt til å se an hver enkelt motor individuelt mht. bredde, kam, støtstanglengde, vpparmsutveksling osv.
 
Ta 1600-motoren min til eksempel: Der kjørte jeg forsterkede stålstenger som ikke var kuttet til noen fancy custom lengde (gadd ikke siden det var et billig møkka-prosjekt). Gikk strålende med både 1,25-vipper og std. 1,1-vipper.
Kjørte med swivel feet og justerte kun inn differansen når jeg skiftet fra 1,1 til 1,25 på innsug.
Jeg sier ikke at det er RIKTIG, men at det fungerte fint på den motoren med nedplana kammer (3 mm) og noen lunde tilsvarende kam skal sies.
Som kompensasjon for litt lange støtstenger ut av esken måtte vippestellet shimses ut litt - en nødløsning jeg fint kunne leve med på den motoren. Designers choice!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #249 på: juni 03, 2011, 00:06:12 am »

geometrien min er med 1,25vipper og stengene er kortet 4mm fra org.
¨
spørsmålet er om jeg kan dreie ned chromoly-stengene til like lange som de jeg har, men bytte til 1,1vipper hvis 1,25vippene fortsatt tar i etter å ha modifisert rørene...

Sjekk med Erik først - Han vet hva han driver med. Slik jeg ser det er det bare å mate på og ta utgangspunkt i 1,25-vipper til å begynne med. Risikoen for at stengene tar i taket på støtstangrørene minsker når du går fra 1,25 til 1,1. Skåla som støtstanga plantes i på 1.1-vippearmen sitter tross alt lenger ned og nærmere senter av støtstangrøret.
« Siste redigering: juni 03, 2011, 00:10:44 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #250 på: juni 03, 2011, 00:13:41 am »

Skal til Erik på mandag så ordner seg vel tilslutt:-)

Kjerra blir eskortert til kalle der vi skal få i gang skabberakket og få den til å varme bakhjula litt!!  Gliser

Tenker gjennom en del, om jeg kunne gjort noe feil ved sammensetning etc, men er rimelig sikker på at motoren er "frisk" ellers!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #251 på: juni 03, 2011, 00:16:47 am »

Skal til Erik på mandag så ordner seg vel tilslutt:-)

Kjerra blir eskortert til kalle der vi skal få i gang skabberakket og få den til å varme bakhjula litt!!  Gliser

Tenker gjennom en del, om jeg kunne gjort noe feil ved sammensetning etc, men er rimelig sikker på at motoren er "frisk" ellers!

Motoren virket jo fin ellers den, etter at vi fant ut litt småkjafs innimellom Blunker
Jeg tror ikke du skal bekymre deg for mye for det. Kom deg igjennom et par oljeskift nå, så går den seg nok fint til skal du se!

Varme bakhjula sier du? Skal det burnes litt?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #252 på: juni 10, 2011, 13:56:05 pm »

Med bachelor i Økonomi og Forretningsjus i lomma blir det nok flere og oftere oppdateringer her:-)

Mandag blir det tetting av lekk aksling, spleising av brente ledninger og opplegg til lambda! :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #253 på: juni 10, 2011, 16:34:37 pm »

Gratulerer med det, Erlend!

Bare å mate på!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #254 på: juni 14, 2011, 19:11:58 pm »

Imorgen begynner den store boble helgen! Bytte bremsebånd bak, fikse lekk bakplate til bremsene,  bytte hjullager bak, stramme inn stryringen, legge opp strøm til lambdamålerutstyret. Samt muligens en helpolering

Til uken blir det oppstart og timing og tilrettelegging med BB. Glær mæ  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #255 på: juni 22, 2011, 22:41:31 pm »

Da var en ny mekkekveld ferdig..

Kalle kom å hentet meg og bobla rett før 17, og ti over 23 var vi ferdigpakket..

Nå går motoren meget bedre enn den har gjort tidligere, men sliter litt med lavt bensintrykk på tomgang samt fet blanding på tomgang..

Mot slutten begynte det å klakke litt, noe vi tror er ventilklakk fra 3 eller 4. Dette blir grundig sjekket imorgen!


Må rose og takke Kalle (BeetleBug) for mucho perfecto veiledning/hjelp/arbeid! Kunne vanskelig blitt bedre!

Imorgen blir det også kjøretur  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #256 på: juni 23, 2011, 14:20:28 pm »

krysser fingrene for at bobla blir med hjem idag!

litt forgassertuning, sjekke litt klakking og ut på tur Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #257 på: juni 23, 2011, 21:26:24 pm »

Whoop Whoop Gliser

Kan garantere at jeg har det morsommere med 100ish hester i bobla enn en natt med Angelina Jolie!!

Trekker bra, selv om den går en smule fett.. må få ned idle-jet fra 47 og har 135/190 dyser som må leanes litt.. En smule mer ånding må også til, så det er bra det er sommerferie Glad

Takker igjen Kalle! Frekt arbeid selv om du vanligvis jobber med innsprut!
« Siste redigering: juni 23, 2011, 21:29:35 pm av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #258 på: juni 23, 2011, 21:35:59 pm »

bra alt går bra mann. har du kjørt med bredbåndslambda? skal du ha enda mindre tomgangsdyser enn 47? når det gjelder bensintrykk på tomgang så gjør det vel ikke så mye at det er litt lavt. motoren trenger ikke rare greiene uansett på tomgang. så sålenge flottørene åpner så burde det ikke være no prob.

har du sjekka hva bensintrykket ditt var uten regulator?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #259 på: juni 23, 2011, 21:45:38 pm »

bensintrykk-måleren har vært litt overalt så den må byttes..

har 11 på lambdaen på tomgang..

har ikke sjekket trykk uten regulator nei
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #260 på: juni 24, 2011, 09:40:52 am »

Godt å høre at du kom deg vel hjem igår.

Fiks åndingen og/eller sett på en original boks med filter i den ene enden og slange i den andre og deretter leane den ut litt og du vil få enda mer effekt. Ta det steg for steg og kjør forsiktig.

Oppleves den som "sluggish" / treg i avtrekkeren / litt nølende etter omdysing så kan du forsøke å bytte ut den siste sølvfjøra med kobberfjøra i fordeleren.

Mvh
-K
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #261 på: juni 24, 2011, 09:57:45 am »

Whoop Whoop Gliser

Kan garantere at jeg har det morsommere med 100ish hester i bobla enn en natt med Angelina Jolie!!

Trekker bra, selv om den går en smule fett.. må få ned idle-jet fra 47 og har 135/190 dyser som må leanes litt.. En smule mer ånding må også til, så det er bra det er sommerferie Glad

Takker igjen Kalle! Frekt arbeid selv om du vanligvis jobber med innsprut!
etter en natt med henne tipper jeg du blir liggende i stabilt sideleie å sutte på totten........
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #262 på: juni 24, 2011, 11:12:50 am »

Bilen går kjempebra ja:-) litt mindre idle og bensindyse så går den nok enda bedre!

Bestiller litt stæsh idag, så ting er klart når jeg kommer tilbake fra tr.heim Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #263 på: juni 24, 2011, 11:19:58 am »

Bilen går kjempebra ja:-) litt mindre idle og bensindyse så går den nok enda bedre!

Bestiller litt stæsh idag, så ting er klart når jeg kommer tilbake fra tr.heim Osteaktig

Så lenge du ikke har missforstått og vil skifte tomgangs dysen pga A/F verdien på tomgang.
Hva ligger A/F verdien på under lett cruising, og hvordan forandrer den seg når du ligger på flat pedal opp gjennom turtallet.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #264 på: juni 24, 2011, 11:31:40 am »

Bilen går kjempebra ja:-) litt mindre idle og bensindyse så går den nok enda bedre!

Bestiller litt stæsh idag, så ting er klart når jeg kommer tilbake fra tr.heim Osteaktig

Så lenge du ikke har missforstått og vil skifte tomgangs dysen pga A/F verdien på tomgang.
Hva ligger A/F verdien på under lett cruising, og hvordan forandrer den seg når du ligger på flat pedal opp gjennom turtallet.

Jeg tillater meg å svare:

Motoren går så fett på tomgang at måleren ikke klarer å registrere (den gir opp ved 10:1). På hele lavfartsregisteret så beveger den seg rundt 11:1 - 12.5 og på full gass ligger den mellom 10.8 - 11.2. Bug 66 hadde ikke mindre dyser med seg og dermed fikk vi den ikke tunet ytterligere igår. Motoren gikk pent og trakk bra men det er mer å hente med dysing og innkjøring. De aller siste hestene henter man på en dyno med tenningsjustering. 

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #265 på: juni 24, 2011, 12:21:41 pm »

Jeg tillater meg å svare:

Motoren går så fett på tomgang at måleren ikke klarer å registrere (den gir opp ved 10:1). På hele lavfartsregisteret så beveger den seg rundt 11:1 - 12.5 og på full gass ligger den mellom 10.8 - 11.2. Bug 66 hadde ikke mindre dyser med seg og dermed fikk vi den ikke tunet ytterligere igår. Motoren gikk pent og trakk bra men det er mer å hente med dysing og innkjøring. De aller siste hestene henter man på en dyno med tenningsjustering. 

BB

Ser veldig fornuftig ut den tankegangen din Glad
Bare pass på at det ikke er ødelagt blandeskrue eller et choke system som er ødelagt som kanskje virker inn på den veldig fete tomgangen.
Blir nok endel kvikkere og friskere motor med magrere blanding, på så fet blanding kan du til nøds kompansere litt med ekstra fortenning...
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #266 på: juni 24, 2011, 12:58:38 pm »

Chokesystemet er blendet med plate, og rørene står fortsatt i gasserene, så choken gjør nok ikke blandingen feit.

Blandeskruene er uten pitting, helt rette til tuppen og er like tykke alle sammen.

Ble litt overrasket over at den går så fett, men vi prøver med noen mindre idle-jets og bensindyser!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #267 på: juni 27, 2011, 19:12:21 pm »

Da er tomgangsdyser og bensindyser bestilt. Ble 45 og 130, noe som bør passe rimelig bra!

Samt endel fittings for å bedre åndingen, der det trengs litt mer areal ut i frisk luft.

Blir nå 2 slanger ut med 12mm diameter samt 1 filter på toppen av åndeboksen.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #268 på: juni 29, 2011, 22:04:32 pm »

Gleder meg til å se deg i action Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #269 på: juli 01, 2011, 20:32:24 pm »

Takk Morten Glad


Fikk kjørt meg en god tur idag, og motoren fikk lov til å bli varm, og dra fra en skikkelig ræva stylet og senket BMW 325...  Gliser

Men motoren er nok ikke helt ferdig enda, da den svetter rimelig mye! Åndingen er som sagt altfor liten, og skal legge opp til:

2 x 12mm slanger ut fra CB tårnet og ned under bilen
1 x filter fra Cheaptema oppe på tårnet.

alt kommer ut ifra 1/4" nipler, og spørsmålet er om dette blir nok?


i tillegg påpekte Kalle at jeg ikke har papirpakninger under generatorholderen.. i pakningspakken jeg brukte kan jeg garantere at dette ikke var tilstede da pakken er tatt vare på og ingen slike pakninger er der.. Det fulgte selvsagt med det i stål/alu med halvmåner,
men skal det i tillegg være papir over og under??

Vedlagt ligger litt bilder hvis folk følger med Glad


Litt herifra ja

* CIMG3888.jpg (113.6 KB. 640x480 - vist 264 ganger.)



tydelig at det ikke er helt tett!

* CIMG3901.jpg (94.11 KB. 640x480 - vist 260 ganger.)



tror ikke noe kommer fra bak reimhjulet

* CIMG3902.jpg (111.73 KB. 640x480 - vist 230 ganger.)

* CIMG3903.jpg (93.09 KB. 640x480 - vist 200 ganger.)

* CIMG3904.jpg (123.47 KB. 640x480 - vist 218 ganger.)



i tillegg er bensintrykkmåleren litt mongo da dette er etter at bilen har stått i 10min

* CIMG3895.jpg (94.51 KB. 640x480 - vist 236 ganger.)






STEMNINGSBILDER:  Gliser


* CIMG3910.jpg (101.72 KB. 360x480 - vist 276 ganger.)

* CIMG3908.jpg (139.61 KB. 640x480 - vist 321 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!