mai 01, 2024, 14:29:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299714 ganger)
TURBO
Gjest
« Svar #270 på: juli 01, 2011, 20:37:33 pm »

Herlige stemningsbilder,ikke noe er som å jekke ned gutta i harry Bmw og japse-dritt Gliser
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #271 på: juli 01, 2011, 21:51:51 pm »

Det skal være pakning over og under den blikkskiva og de har alltid fulgt med i mine pakningssett Glad

Ånding... kan vi snakke om i timesvis. Tenk på dette: en original motor har hullet i dynamofoten på 17mm, deretter har den originale, lille åndeboksen et rør på 14 mm som går ned til bakken og som om ikke det er nok så har den et uttak på toppen på 12mm. Du har en mye større motor og lurer på om 2 x 12mm slanger + et filter er nok. Kast den derre CB boksen og sett på den originale og ta det derfra. Og så gjelder det å få ringene innkjørt.

Morsomt å lese at du bruker motoren Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #272 på: juli 14, 2011, 23:23:09 pm »

Da har jeg fått noen flere mil med motoren og alt fungerer topp Glad

åndingen er oppgradert litt og fått pakning mellom generatortårn og blokk.

Eneste jeg vil endre er:

Annet gasserstag enn CSP sitt (vandrer pga økt lengde på motor når varm)
Elektrisk bensinpumpe (bråker)




Og så er det styringen  Hæ

- Skikkelig slakk i styringen

Har prøvd å finne feilen, og tror ikke det er endeleddene som er slitt, og styresnekken er nok synderen Trist
har strammet snekken etter boken m.m

Hvis ikke noen andre har noen tips?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #273 på: juli 14, 2011, 23:49:54 pm »

Eneste responsen eg klarer å komme med er at csp staget skal ikke "vandre" når motoren blir var siden hele staget roterer når motoren blir lenger.
Tenk over det så innser du det snart. Blunker
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #274 på: juli 14, 2011, 23:57:57 pm »

Hei Erlend!

Hyggelig å høre at tingene fungerer for deg. Alltid litt småtteri i begynnelsen må vite Blunker
Hvordan endte AFR-en opp? Fått litt bruk for dysekitet du kjøpte av meg?

Selv har jeg akkurat dekket 7000 totalt snaggfrie km med min 1915, og den maler som en "Peews" fortsatt.
Ingen varmeproblematikk eller liknende. Hadde 150 km/t med den sist istad Øyerulling på vei fra Kristiansand.


Jeg har aldri testet CSP sitt bellcrank-system, så jeg skal ikke uttale meg om det.
Det jeg dog kan anbefale deg, er å gå for et enkelt og greit hexbar-system. Har kun kjørt det på alle mine motorer, og det fungerer knall. Det finnes flere produsenter. For min del har jeg kun kjørt CB sitt.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #275 på: juli 15, 2011, 00:22:44 am »

fikk bruk for kittet ja, men går fortsatt litt fett! men går bra lean på motorbrems!!

skal kjøre noen tusen km, så hooke opp lambdaen igjen og dyse mer..

meeeeen.. ser for meg 40-35 eller noe ventiler til høsten Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #276 på: juli 15, 2011, 00:29:46 am »

fikk bruk for kittet ja, men går fortsatt litt fett! men går bra lean på motorbrems!!

skal kjøre noen tusen km, så hooke opp lambdaen igjen og dyse mer..

meeeeen.. ser for meg 40-35 eller noe ventiler til høsten Blunker

Hehe, ja. Indikasjonen på AFR-meteret er å tolke som totalt fuelcut når en lukker spjellene helt. "Putre-putre!"

Min går også litt fett, særlig på lavt turtall med moderat til mye spjellåpning (lavfartsdysa har ingen funksjon i det gitte tilfellet). Sliter også med at den magrer seg litt for mye ut på toppen ved mye åpning. Burde modifisert blanderørene mine og fått byttet til langt mindre luftkorreksjonsdyser.
Jeg gidder rett og slett ikke, og lar alt heller være som det er siden innsprutet er klart for bolt-on når de nye toppene er ferdige.
Et par uker nå tenker jeg...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #277 på: juli 15, 2011, 00:36:16 am »

du får si ifra om du er i verkstedet i helgen så kan jeg ta en tur ut Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #278 på: juli 15, 2011, 00:38:56 am »

Jeg er i verkstedet i Drammen hele helgen på dagtid. Har en del arbeid med toppene får en si.

Stikk innom, så skal jeg fyre MS-testbenken for deg Blunker Kanskje noen kommer til å få blod på tann?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #279 på: juli 15, 2011, 00:40:05 am »

tviler ikke Glad

plinger på jeg! blir mest sannsynlig lørdagen regner jeg med!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #280 på: juli 17, 2011, 07:54:16 am »

Om CSP staget blir påvirket (merkbart) av motorutvidelse eller ikke er avhengig av hvordan du har satt det opp.
Push eller pull, og om du har snudde innsug eller ikke. Staget kan brukes begge veier, men du må muligens bytte ut "armene" ute på gasserne.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #281 på: juli 18, 2011, 20:08:31 pm »

Siste tilskudd på eksosfronten

Hentes på SCC  Gliser


* header pic.jpg (54.58 KB. 774x836 - vist 377 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #282 på: august 01, 2011, 19:04:46 pm »

Da er det blitt kjørt en god slump km etter at jeg fikk hjelp av BettleBug.. Masse gode kjøreturer, og motoren går bra! Tmbryhn satt på når vi hisset opp en 997 Turbo som ikke kunne bli rakjørt av en 45 år gammel boble  Gliser

men..

skulle fylle litt fuel idag, og tok så en titt i motorrommet. merket meg at høyre gasser hadde mye mer mellomrom på tomgangsdysen en venstre. tok tak i gasseren og tror du ikke den var løs?? joda. ved pumpen på statoil ble det fikling og fikk strammet alle 4 boltene (begge sider). i tillegg så jeg litt fuktighet på gasseren. luktet bensin! ser ut til at det lekker bittelitt fra den store mutteren som ligger rett under silen i gasseren. begge sider hadde litt væske på seg  Sint

kan ikke huske om jeg gjengetettet denne mutteren, så skal ta av begge gasserene imorgen (gateskruing  Gliser ) og inspisere!!

ikke lenge igjen til SCC!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #283 på: august 08, 2011, 14:28:49 pm »

Teltet er testet, gassere er synket! Er klar for SCC!!

Etter at jeg har byttet olje :-P

Noen som har noen gode tips til innfesting av traction bar? Har ikke lyst til å borre hull i bilen :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #284 på: august 08, 2011, 14:36:56 pm »

Noen som har noen gode tips til innfesting av traction bar? Har ikke lyst til å borre hull i bilen :-)

Om de er så gode vet jeg ikke men det fungerer nå for meg: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,16200.0.html
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #285 på: august 08, 2011, 14:45:53 pm »

har et sett gene berg liggende jeg da Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #286 på: august 08, 2011, 14:48:44 pm »

Traction bar har jeg, manglet bare instruksjoner.. Tror det blir å korte inn stengene og lage en ny bøy.

Bør man f.eks ha en liten gummibit der staget hviler mot motoren?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #287 på: august 21, 2011, 20:00:53 pm »

Limpet tilbake fra SCC idag, med oljelekkasje mellom gir og motor Trist

2 dårlige drag på stripa, med full spinn på 1. og 2. gir.



Imorgen fyker motoren ut, og lekkasje utbedres!


Til dere som fulgte med der oppe: 3. giret mitt funker bra  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #288 på: august 21, 2011, 20:03:37 pm »

Flott at ferden gikk greit videre hjem etter at vi skilte våre veier ved Oslo sentrum.
Godt du bretter opp ermene og får orden på sakene uten syting og klaging.

That's the spirit!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #289 på: august 22, 2011, 14:42:37 pm »

Ingen lekkasje bak svinghjul (visuelt sjekket uten å ta av svinghjul). Men en bra oljelekkasje på støtstangrøret til eksos på 3'ern. Må av med topper og bytte støtstangrør til CB med stor munn på toppsiden. Fikk sett ned i oljepåfllingshullet og begge kamdrevene så bra ut! :-)

Har lyst til å splitte blokken for å se på løftere etc. Men tar det nok til vinteren. Bestilling på vwparts må skje ikveld så motoren og bilen kan brukes litt mer iår.

Synes det var litt fuktig i girkassehuset, så smeller inn en ny oljepakningsdings bak utløserlageret!

Legger også opp til elektrisk bensinpumpe, da jeg vil ha ett mer stødig bensintrykk. Har lyst på Holley HP 125. Men blir nok en Holley red..



Motoren er som sagt ute av bilen, og blir med meg inn til Oslo og ned i kjellerboden for litt TLC. Blir godt å se etter sprekker i topper etc også!

Oppdatering ikveld
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #290 på: august 22, 2011, 20:09:57 pm »

Haha  Gliser   mistet en mutter ned i kamdrevrommet og nå står motoren i mange, mange deler Glad


Storhandling på vwparts ikveld og sammensetting, slik at jeg får litt mer ut av høsten!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #291 på: august 23, 2011, 09:26:38 am »

Ble visst en 700$ bestilling av masse smått på vwparts inatt Glad

her er bildene fra splittingen


Må tunes mer ser jeg:

* IMG_0209.jpg (110.57 KB. 640x478 - vist 332 ganger.)



Litt olje Rekker tunge  (men helt tørt bak svinghjul)

* IMG_0210.jpg (111.23 KB. 640x478 - vist 335 ganger.)

* IMG_0211.jpg (130.21 KB. 640x478 - vist 318 ganger.)



Fin lamell

* IMG_0214.jpg (62.2 KB. 359x480 - vist 297 ganger.)




Rense eller la vær? Litt lekkasje her og Trist

* IMG_0215.jpg (64.07 KB. 359x480 - vist 341 ganger.)

* IMG_0216.jpg (118.77 KB. 640x478 - vist 291 ganger.)



Fine lager

* IMG_0218.jpg (55.29 KB. 359x480 - vist 298 ganger.)



Fine løftere

* IMG_0219.jpg (55.87 KB. 359x480 - vist 259 ganger.)


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #292 på: september 02, 2011, 17:37:47 pm »

skjer ikke så mye for tiden, men blokken er vasket og renset, lagt opp til dypsump etc etc. må få av svinghjulet fra veiven før jeg gjør noe mer (litt tafatt kjenner jeg)

mer spennende er at jeg har mailet litt frem og tilbake med Greg Tims om ett sett med Stage 2 topper. 42-37 ventiler og ovale innsugsporter.. Må vel toppes med ett sett IDA gassere tenker jeg  Rekker tunge og web86c.. muligens..


Ellers blir det en del boble om dagen, som nyutdannet og jobbsøker er det f**n ikke mye å ta seg til.. Så hvis noen vet om noen ledige økonomistillinger i Oslo så er det bare å skrike ut!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #293 på: september 13, 2011, 13:23:43 pm »

Da blir det litt lettere å få bygget motor med det man vil ha av deler: Har fått meg jobb Glad


1915: you will return, even faster!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #294 på: september 13, 2011, 13:26:43 pm »

Da blir det litt lettere å få bygget motor med det man vil ha av deler: Har fått meg jobb Glad


1915: you will return, even faster!

GRATTIS!!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #295 på: september 13, 2011, 18:06:55 pm »

1915
044 Wedgeport 42x37
Ida innsug portet helt opp (muligens korting)
Web 86c m/ 1.4 vipper
11-1 komp
48IDA
Cranktrigger?

?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #296 på: september 13, 2011, 18:17:20 pm »

1915
044 Wedgeport 42x37
Ida innsug portet helt opp (muligens korting)
Web 86c m/ 1.4 vipper
11-1 komp
48IDA
Cranktrigger?
Hei.
Blir slutt på kooosee kjøring nå ser jeg  Blunker Kult
Gratulerer med jobb.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #297 på: september 13, 2011, 20:14:49 pm »

Hehe.. Bilen blir bare mindre og mindre en daily driver så da passer det bra med pulver i hekken  Gliser

Har lyst på 1915-volumet for å være litt anderledes og ikke stroke motoren!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #298 på: september 13, 2011, 20:29:28 pm »

Da blir det litt lettere å få bygget motor med det man vil ha av deler: Har fått meg jobb Glad


1915: you will return, even faster!

Gratulerer, Erlend! Spent på planene dine fremover. De virket ganske sinte utifra forrige samtalen vi hadde Gliser
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #299 på: september 13, 2011, 20:31:23 pm »

Cranktrigger?

?

Javel? Hva tenker du her?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!