mai 02, 2024, 00:03:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299954 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #330 på: september 20, 2011, 07:39:49 am »

Hvis du har lyst herr Bryhn så tar jeg gjerne imot en liten handleliste over hva jeg trenger til tenningsoppsettet. Trenger egentlig ett helt basisoppsett som kun styrer tenningen. Ikke coil on plugg, ekstern 4 ports coil etc etc..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #331 på: september 27, 2011, 14:59:12 pm »

Kalle: Hvordan ser du på å kappe ut en firkantet åndeutslippningsslisse i CB åndetårnet mitt? Tenkte som så at man kan fylle toppen med ett eller annet som tar opp oljedampen, men allikevel ha ett relativt stort areal ut?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #332 på: september 27, 2011, 15:16:15 pm »

Kalle: Hvordan ser du på å kappe ut en firkantet åndeutslippningsslisse i CB åndetårnet mitt? Tenkte som så at man kan fylle toppen med ett eller annet som tar opp oljedampen, men allikevel ha ett relativt stort areal ut?

Slik har jeg på min åndeboks. Slipper filter og har nok av åpning. Har en skum filter innvendig i boksen som kan trekkes ut og rengjøres.



*  (54.33 KB, 437x829 - vist 220 ganger.)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #333 på: september 27, 2011, 16:02:12 pm »

Var deg jeg stjal tanken av hr. Dahl :-)

Men det er kalle som er åndefrik Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #334 på: september 27, 2011, 16:09:47 pm »

Jasså... Så det er takken  Glad

Jeg som sier som jeg har sagt før i denne tråden: kast CB boksen langt pokker i vold eller gi den til Lid slik at han kan hoppe på den til neste BWBW. Erstatt den gjerne med den originale med ekstra rør på undersiden eller hvis du skal være i henhold til diverse drag regler, lag en åndeboks selv med minimum 1 liter volum. Men siden du allikevel har dynamo og foten står det så mener jeg at du skal benytte den for det den er verdt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #335 på: september 28, 2011, 08:54:10 am »

Noen som har noe vettugt å si om aggressive lober?

Mild: større forskjell mellom 0,05" durasjon og "angitt durasjon"
Rampete: mindre forskjell..

f.eks

Web86c vs FK10 vs w110

                                   web86c                  FK10                  w110               
Advertised duration          310'                       310'                   284' 
Duration at 0,05"               272'                       266'                   256'

Forskjell                          38'                        44'                     28'

1 side av loben(/2)            19'                        22'                     14'


Dette tilsvarer at kammen bruker hhv 19, 22 og 14 grader for å nå 0,05" løft.. Her vil da w110 bruke minst grader og være den mest aggressive rampen!


Eller er jeg helt på jordet?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #336 på: september 28, 2011, 11:49:28 am »

0,050 durasjon sier mer om kammens egenskaper enn "advertised duration". JPM oppgir ikke "advertised duration".  Min JPM 00406 kam har 0,050 durasjon på 282 grader. Jo krappere ramper jo mere fylling fra lavt løft. Bakdelen med krappe ramper er slitasje på løftergalleriet og at du må kjøre mye fjærtrykk. Derfor har JPM konstruert moderne kammer med en profil på lobene som er så snille som mulig. Da kan du kjøre lavere fjærtrykk (og spare effekttap) og få mindre slitasje på løftergalleriet. Og likevel flowe mye. Sånn er teorien i alle fall. Så får vi se om det holder i praksis.
« Siste redigering: oktober 02, 2011, 08:38:20 am av Speed-Demon » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #337 på: oktober 01, 2011, 21:06:02 pm »

282 graders kam ja! ser f.eks at web 86c  har 272 gr.. ett stykke opp til 282 ja.. hva slags løft kjører du på?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #338 på: oktober 02, 2011, 18:15:08 pm »

Noen som har førstehåndserfaring med EMPI gassere? 48 IDA? Blir seff tatt opp og renset. Men kan bare ikke se bort ifra prisforskjellen  Sjokkert

Listen idag:

69 x 94, med Mahle og DPR veiv
5,4" H-beam CB råder (arp2000 bolter)
web 86c (108 lober)
enten web eller lube a lobe løftere (heller mot web løftere da de er tilpasset kammen)
044 wedgeport, 44/37 (vil bli gjennomgått og perfeksjonert)
10,5 eller 11-1 i komp satt opp med 1,2mm vendehøyde og 40-42cc
48 IDA
og forhåpentligvis crank trigger
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #339 på: oktober 02, 2011, 18:26:43 pm »

behold original veiv. bruk penga på JE stempler i stedet.

HVIS du allikevel skal ha ny veiv, hvorfor ikke gå på en 82 slag med en gang? prisforskjeller er liten.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #340 på: oktober 02, 2011, 18:29:27 pm »

Finner ikke ett sted hvor JE selger forskjellige stempler.. Kan kjøre Wiseco B stempler men da med 5,6råder...

Har mest lyst til å ha en 1915.. ikke spør meg hvorfor, får jeg har ikke noe bedre svar  Gliser

fått igang motoren?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #341 på: oktober 03, 2011, 14:55:27 pm »

hmm... 2276?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #342 på: oktober 03, 2011, 18:23:32 pm »

motoren maler som en katt. JE stempler bestiller du etter egne specs. Så du får det du vil ha.

Finner ikke ett sted hvor JE selger forskjellige stempler.. Kan kjøre Wiseco B stempler men da med 5,6råder...

Har mest lyst til å ha en 1915.. ikke spør meg hvorfor, får jeg har ikke noe bedre svar  Gliser

fått igang motoren?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #343 på: oktober 04, 2011, 13:45:17 pm »

Nei...

Blir 1915cc...

IDA-motor med noget høyere turtall enn org Rekker tunge

om det blir web86c eller JPM kam med 86c-ish grind får tiden vise! heller mot web... de har asymetriske lober for å "spare" lober og løftere

DPR veiv 69mm
mahle 94mm
CB superrace 5.4" råder
044 wedgeport 44/37,5
11-1 i komp
skal se på muligheten for å f bronseforinger i løfterbukkene
48 IDA eller Empi-shit
kortere innsug
1,4-1 vipper
stor eksos Rekker tunge
1 liter oljesump
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #344 på: oktober 04, 2011, 13:54:29 pm »

Nå snakker vi!

1) Gå for JPM kam og løftere. De er matchet og du får mange år med erfaring på kjøpet. Komp etter anbefaling og ingen behov for bronseforinger
2) Alu støtstenger fra JPM eller Skinne
3) Ekstern oljekjøler og CSP full flow adapter
4) Matchet innsug
5) JPM mod på IDA ref JS
6) JPM setejobb
7) En god eksos
7.5) Superlett svinghjul
9) Oteva ventilfjører fra JPM

Tut og kjør!

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #345 på: oktober 04, 2011, 14:30:46 pm »

Nå snakker vi!

1) Gå for JPM kam og løftere. De er matchet og du får mange år med erfaring på kjøpet. Komp etter anbefaling og ingen behov for bronseforinger
2) Alu støtstenger fra JPM eller Skinne
3) Ekstern oljekjøler og CSP full flow adapter
4) Matchet innsug
5) JPM mod på IDA ref JS
6) JPM setejobb
7) En god eksos
7.5) Superlett svinghjul
9) Oteva ventilfjører fra JPM

Tut og kjør!



Blir ikke mye tut å kjør når han ikke får råd til bensin. Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #346 på: oktober 04, 2011, 15:12:57 pm »

Nå snakker vi!

1) Gå for JPM kam og løftere. De er matchet og du får mange år med erfaring på kjøpet. Komp etter anbefaling og ingen behov for bronseforinger
2) Alu støtstenger fra JPM eller Skinne
3) Ekstern oljekjøler og CSP full flow adapter
4) Matchet innsug
5) JPM mod på IDA ref JS
6) JPM setejobb
7) En god eksos
7.5) Superlett svinghjul
9) Oteva ventilfjører fra JPM

Tut og kjør!



Blir ikke mye tut å kjør når han ikke får råd til bensin. Gliser

? Ikke student lenger Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #347 på: oktober 04, 2011, 16:17:52 pm »

Hehe, bare eg som lever i den stusselige tilværelsen.. Osteaktig
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #348 på: oktober 11, 2011, 14:05:40 pm »

Weber eller EMPI 48 IDA?

Skal kjøpe de "løst" altså 2 stk gassere uten innsug etc etc..

EMPI 399$ pr stk
WEBER 479$ pr stk (spania)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #349 på: oktober 11, 2011, 15:53:26 pm »

480kr i forskjell er jo ikkje so mykje vist du ikkje lenger er student Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #350 på: oktober 11, 2011, 16:11:54 pm »

vet at det ikke er en enorm forskjell i pris..

men det er en del som er skikkelig fornøyd med empi og en del som er misfornøyd med de fra spania ( og visa verca)

noen som har brukt de forskjellige? Herbie har vel empi etter hva jeg husker / så på SCC?

men finner ikke noe tekst om det Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #351 på: oktober 17, 2011, 01:20:09 am »

Hmm.. Her har det skjedd lite.. Mye jobb er vel egentlig svaret. Fikk kjøpt meg en liten pakke fra statene idag, så man kan smacke sammen longblocken iallefall.. SveinT tar vel seg av avbalansering etc.

JEE får plundre litt med noen topper etterhvert.

Er i tillegg oppi en liten budrunde på leilighet (fullt oppussninsobjekt) så hvis den faller på våre skuldre blir det nok litt tid der og  Gliser (men er garasje da) hehe

gleder meg til våren kjenner jeg
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #352 på: oktober 26, 2011, 15:41:25 pm »

Hva slags vipper i 1,4 er bra? Bugpack og CB er jo langt unna hverandre på pris, men er det en kvalitetsforskjell?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #353 på: oktober 27, 2011, 08:44:37 am »

Ingen som har noen formening om vippetøy?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #354 på: oktober 27, 2011, 08:48:43 am »

Vi bruker pauter vipper og er fornøyd med de.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #355 på: oktober 27, 2011, 08:51:29 am »

Samme her, men det koster jo litt mer da...
Utover det tror jeg ikke det er no særlig kvalitetsforskjell i stryke på de du nevner + scat. Men ifølge div. tråder på nett så har det vist seg ved et par anledninger at Scat sine har gitt mer enn 1.4.
Dette er jo uansett noe du må sette opp og måle når du skal få geometrien korrekt så det ville du jo evt. ha fanget opp.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #356 på: oktober 27, 2011, 08:57:39 am »

mine gamle scat (eller var det berg, husker ikke) målte til 1,46 utveksling
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #357 på: november 22, 2011, 21:57:01 pm »

Her har det skjedd litt men ikke allverdens..

Fått 1. pakke fra statene med DPR veiv, CB superrace 5,4" råder og kam + div..

Bestilte web 86C og fikk seff 86B,, (til salgs)

Råder og veiv er lagt i blokka, og spinner fint rundt!

Idag fikk jeg meg eksos hos Jens Kristian, som er roughly 42mm (1 5/8 ??) vil flowe så fint atte Glad

SveinT tar seg nok av balanseringen, ikke at jeg har spurt han enda men han er en likandes kar så regner med at det ordner seg i      rom(h)jula Gliser

Neste bestilling blir topper og gassere (som sagt 44/37 wedgeport og 48 IDA) regner med det blir EMPI gassere, men men..

Mer komp og dermed : Smackibonk! Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #358 på: november 22, 2011, 22:10:18 pm »

Vis det er snakk om detta på en 1915 motor, så hvorfor ikke en engle 89 kam heller, dette blir jo en turtals maskin. Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #359 på: november 22, 2011, 22:16:46 pm »

vil ha assymetriske lober..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!