mai 01, 2024, 20:59:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299859 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #390 på: desember 23, 2011, 13:11:28 pm »

CNC. Men blir gjennomgått av Erik. Skal vel bytte fjærer og retainere og. Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #391 på: desember 23, 2011, 17:19:16 pm »

Helt enig med retainere. Du må se an fjærtrykket ditt, og spør gjerne Web direkte om råd hvis du ikke ønsker å regne på dette selv.
Blir trolig nødvendig med dobble hvis du ikke tar den helt ut med titanventiler, alu.-støtstenger, lette løftere med smal flate og titanretainere.
Regner med at vi snakker grei fylling opp til rundt 8k med 86c.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #392 på: desember 27, 2011, 17:57:27 pm »


* IMG_0311.jpg (118.25 KB. 800x598 - vist 238 ganger.)

* IMG_0312.jpg (63.89 KB. 448x600 - vist 237 ganger.)


 Øyerulling

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #393 på: desember 27, 2011, 20:48:30 pm »

Lekkert! Gliser
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #394 på: desember 27, 2011, 22:10:29 pm »

Her kan du se hvor store IDA'ene egentlig er:

* IMG_0314.jpg (114.6 KB. 800x598 - vist 236 ganger.)


Glad toppene skal få seg en omgang hos Erik! Glad


* IMG_0315.jpg (63.41 KB. 448x600 - vist 216 ganger.)

* IMG_0316.jpg (40.17 KB. 448x600 - vist 197 ganger.)

* IMG_0317.jpg (113.13 KB. 800x598 - vist 204 ganger.)

* IMG_0318.jpg (69.57 KB. 800x598 - vist 212 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #395 på: desember 27, 2011, 22:13:37 pm »

i tillegg synes jeg det er morsomt at de fleste tror motoren kommer til å produsere under 80hk pr liter.

Istedenfor å bare stemme, kan ikke folk si litt om hvorfor de tror det de stemmer? Eller mener alle det er hemmelig valg i Norge  Øyerulling


Jeg tror: Mellom 90-100hk pr liter:

hvorfor? KVASS kam kombinert med god kompresjon og ett herlig sett med gassere. kommer til å dras lenger enn 7k.


Hva tror du?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #396 på: desember 27, 2011, 22:14:03 pm »

Godt for portene sin del, mildt sagt (no-brainer!)

Forbrenningskammerene ser temmelig ideelle ut rent utformingsmessig;)
Her skal det bare poléres fint med sliperull for å få det porno. Juster komp med vendehøyden du Glad

Dette tror jeg blir skikkelig heftige greier, Erlend!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #397 på: desember 27, 2011, 22:18:03 pm »

... Jeg tror du er inne på noe, men mer skal ikke jeg uttale meg om akkurat rundt den saken. Har heller ikke avgitt noen stemme i ditt hemmelige valg.
Mange som brenner seg på å uttale seg skråsikkert om ting de ikke har særlig greie på for tiden... Heldig for oss andre som kan lære av galskapen.

Jeg slår meg til ro med at det blir en skikkelig friskas som blir hysterisk å gire
 ned to hakk med Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Så får du heller sørge for at resten blir 100% oppmålt og kontrollert slik at tingene kanskje rekker å vare en del tusen før linjeborring og endetrusting blir et musst.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #398 på: desember 27, 2011, 22:18:37 pm »

Godt for portene sin del, mildt sagt (no-brainer!)

Forbrenningskammerene ser temmelig ideelle ut rent utformingsmessig;)
Her skal det bare poléres fint med sliperull for å få det porno. Juster komp med vendehøyden du Glad

Dette tror jeg blir skikkelig heftige greier, Erlend!

kammerene er 66cc!! de må ned :p

Tenkte vendehøyde på litt under 1,2mm (hadde akkurat 1,2mm men har byttet til 5,4" råder mot org 5,394" eller hva de nå er)
40cc blir bra
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #399 på: desember 27, 2011, 22:19:32 pm »

Flycutting er ikkeno' problem i den sammenhengen, bare ikke kødd for mye med utformingen...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #400 på: desember 27, 2011, 22:19:49 pm »

True that
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #401 på: desember 28, 2011, 21:38:24 pm »

Skal ikke være tvil om at bensintrykket skal måles  Øyerulling


* IMG_0320.jpg (139.19 KB. 800x598 - vist 253 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #402 på: desember 29, 2011, 01:16:52 am »

Husk du blir ikke verdensmester på en dag!

Det er det bare eg som kan! Øyerulling
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #403 på: desember 29, 2011, 01:27:23 am »

hoks skikklige smilefjes so ikkje folk trur du meiner alvor dalland Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #404 på: desember 29, 2011, 09:39:09 am »

Hadde jeg bare hatt tid og ork så hadde jeg vært verdensmester jeg og.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #405 på: desember 29, 2011, 12:04:31 pm »

Hadde jeg bare hatt tid og ork så hadde jeg vært verdensmester jeg og.
Da er jeg glad for at du hverken har tid eller ork,,det rekker i lange baner med en Blunker
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #406 på: desember 29, 2011, 12:08:31 pm »

Og takk for det Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #407 på: desember 29, 2011, 14:07:47 pm »

Hvorfor vil du vite hva trykket i returen er?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #408 på: desember 29, 2011, 14:10:14 pm »

gasser. kjører regulatoren i motorrommet og har dermed eliminert behovet for T-stykke..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #409 på: desember 29, 2011, 16:30:51 pm »

Med tanke på hvor UTROLIG skeiv veiva di er så kan det bli spennende å se hva som vil skje når du varver over 4500 omdr.


















 Gliser





Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #410 på: desember 29, 2011, 16:35:32 pm »

Skal si deg hvem som er skeiv jeg  Øyerulling


Den var bra altså?

Kan man faktisk lage noe i USA? (selvom veiven er tysk  Rekker tunge )
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #411 på: desember 29, 2011, 16:41:20 pm »

DPR i hus ja?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #412 på: desember 29, 2011, 16:42:39 pm »

ble fort det når man skal varve litt.. er vel ikke i hus, men enten i bilen til Kalle eller hos SveinT  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #413 på: desember 29, 2011, 16:51:45 pm »

Svein T gjør alltid flott arbeid ja. Godt du får kontrollsjekket DPR-en din. Begge mine var temmelig bra balansert fra DPR, men vi tok bittelitt her og der for å komme i null - i Svein Terje sin maskin altså.
Det kan tross alt være forskjeller fra maskin til maskin også...

Hva slags fremgangsmåte bruker du når du spenner opp veiva for å sjekke for kast og ovale journaler, Kalle?
Laget deg en bunnsolid og fast jigg til formålet kanskje?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #414 på: desember 29, 2011, 17:03:05 pm »

hei
etter mange bremsinger så er det vel aldri blitt så mye hester som 100 liter hester
nermest er vel Jee med 199 på en type 1 på 2176 tror jeg
ellers så har det blitt
type 4 2800   ca 220 hk
type 4 2411     150 hk med org exos
type 4 2366     167 med python exos
type 4 2650     198 hk bas exos
type 4 2056      100 hk med org exos
type 4 2500      147  hk med bas
type 4 2600      167 med bas exos
type 1 2276      120 med super comp
type 1 1835       69 hk med empi exos
type 1 1915      98 hk med super com
driver med en motor nå en 2,4 ltr med 51.5 ida og pyton denne håper jeg på 220 hk
jeg tror ikke en 1915 over 150 hk er til å kjøre med etter veien
og for å få 150 hk skal du jobbe godt

Mvh Andersen Racing
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #415 på: desember 29, 2011, 17:06:55 pm »

Skal ikke kjøres med denne, den skal PUNKES med! Gliser Gliser Gliser

Savner info rundt kamprofiler i disse motorene, sånn til å begynne med...

"Knowledge is horsepower! - litt klisjé, men smertelig sant!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #416 på: desember 29, 2011, 17:14:57 pm »

hei
etter mange bremsinger så er det vel aldri blitt så mye hester som 100 liter hester
nermest er vel Jee med 199 på en type 1 på 2176 tror jeg
ellers så har det blitt
type 4 2800   ca 220 hk
type 4 2411     150 hk med org exos
type 4 2366     167 med python exos
type 4 2650     198 hk bas exos
type 4 2056      100 hk med org exos
type 4 2500      147  hk med bas
type 4 2600      167 med bas exos
type 1 2276      120 med super comp
type 1 1835       69 hk med empi exos
type 1 1915      98 hk med super com
driver med en motor nå en 2,4 ltr med 51.5 ida og pyton denne håper jeg på 220 hk
jeg tror ikke en 1915 over 150 hk er til å kjøre med etter veien
og for å få 150 hk skal du jobbe godt

Mvh Andersen Racing

Piss.. Høyt løft, høy durasjon, høy komp, 99 oktan, store halsringer, korte og velportede innsug og 7500rpm..

Erik har vel 199 på hjula.. les igjennom tråden og vis meg hvor jeg har sagt at jeg skal ha 100 pr liter på hjula.. svinghjulet er målet
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #417 på: desember 29, 2011, 17:16:09 pm »

hei
etter mange bremsinger så er det vel aldri blitt så mye hester som 100 liter hester
nermest er vel Jee med 199 på en type 1 på 2176 tror jeg
ellers så har det blitt
type 4 2800   ca 220 hk
type 4 2411     150 hk med org exos
type 4 2366     167 med python exos
type 4 2650     198 hk bas exos
type 4 2056      100 hk med org exos
type 4 2500      147  hk med bas
type 4 2600      167 med bas exos
type 1 2276      120 med super comp
type 1 1835       69 hk med empi exos
type 1 1915      98 hk med super com
driver med en motor nå en 2,4 ltr med 51.5 ida og pyton denne håper jeg på 220 hk
jeg tror ikke en 1915 over 150 hk er til å kjøre med etter veien
og for å få 150 hk skal du jobbe godt

Mvh Andersen Racing

Dette er vel Puttes, og var vel ikke akkurat bygd for effekt, ei heller bygd i første omgang..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #418 på: desember 29, 2011, 17:23:39 pm »

Klarer ikke dy meg:

type 1 2276      120 med super comp: 52,72 hk pr liter
type 1 1835       69 hk med empi exos: 37,60 hk pr liter
type 1 1915      98 hk med super com: 51,17 hk pr liter

en org 1600:
type 1 1584      45hk                      : 28,4 hk pr liter...


hvem i allverden har snekret sammen den 1835cc'en??
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #419 på: desember 29, 2011, 17:37:05 pm »

Og hvorfor er vi plutselig så opptatt av bolt-on-eksosanlegg med stilige (amerikanske) navn?

Hvor er info om kam, topper, ventiler, gassere/spjellhus? Hvilke turtall fant vi effekten/momentet på?
Jeg var av den oppfatning at motorens pusteevne inn var vel så viktig som ut, eller har jeg bommet der?

My finest hour: 1584cc: 98Hk @ 6k, Web 110 (260@0,05'), Dell'Orto 36 m 32mm ringer, merged-eksos med lang collector/liten flens.
62 hk/ltr. Overhodet ikke noe å være stolt av, men her var det bare std.-deler med unntak av eksos, gassere og kam/løftere.

Jeg regner med vi snakker svinghjulshester btw.
Igjen, mulig at akkurat denne benken er vederstyggelig streng, men hvor store differanser kan de faktisk ligge til grunn mellom bremsebenker? Det er spikrede matematiske regnestykker som ligger til grunn for enhver bremsing, og bremseutstyret er vel som oftest kalibrert og uttenkt på forhånd mht. laster osv? Utstyret koster i alle fall såpass at det bør være det.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!