mai 01, 2024, 16:15:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299749 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #480 på: januar 27, 2012, 02:09:57 am »

Jeg hadde med kamera her om dagen. Så knipset litt under prossesen..


* bug 66 punktet.jpg (137.28 KB. 600x399 - vist 2644 ganger.)


Måtte sett på bunnen offset i forhold til tidligere for å kunne porte nok der mutterne skal sitte


* bug 66 offset.jpg (116.67 KB. 540x359 - vist 263 ganger.)


Alle anlegg må tas opp etter sveising (før også for den saks skyld. Da CB sliper bunn på innsuget mot smergel = supernøyaktig Gliser )


* bug 66 anleggII.jpg (117.98 KB. 540x359 - vist 267 ganger.)


* bug 66 anlegg.jpg (118.8 KB. 540x359 - vist 285 ganger.)


Hvor mye som ble tatt bort..


*  (112.13 KB. 540x359 - vist 2608 ganger.)


Ser ikke slik ut på bilde. Men innsuget har nå minste diameter nærmest bilde


* bug 66 Finito.jpg (119.77 KB. 540x359 - vist 273 ganger.)


Så var det toppene sin tur. For å få 40cc i kammeret måtte det 5,8mm høvling til. Noe som førte til at hele den øverste ribben måtte fjernes for å få på sylinder


*  (116.61 KB. 540x359 - vist 288 ganger.)


* bug 66 Fjerne ribbe.jpg (111.85 KB. 540x359 - vist 267 ganger.)

Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #481 på: januar 27, 2012, 02:12:02 am »


* bug 66 ferdig frest.jpg (127.4 KB. 540x359 - vist 273 ganger.)


Flere bilder tok jeg ikke da kameraet måtte hjem igjen  Glad

Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #482 på: januar 27, 2012, 07:26:22 am »

Hei.
Dette ser jo veldigt bra ut Kult
Blir spennende og se hva som kommer ut av denne motoren. Du kommer vel muligens til å sette ny pers på Scc i år Osteaktig
Får vel se å få levert mitt opp til Erik også Øyerulling

Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #483 på: januar 27, 2012, 08:04:14 am »

Hei.
Dette ser jo veldigt bra ut Kult
Blir spennende og se hva som kommer ut av denne motoren. Du kommer vel muligens til å sette ny pers på Scc i år Osteaktig
Får vel se å få levert mitt opp til Erik også Øyerulling

Svein.

Ny pers blir det nok uansett.. :p

men enda viktigere blir det å få en motor som synger fint, høyt og kraftig!

 Gliser



Hadde nå Erik bare innsett at folk jobber på kontor, og blitt igjen på garasjen litt idag fredag og ikke igår torsdag  Øyerulling Gliser Kult så hadde det blitt masse skruing i helgen!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #484 på: januar 27, 2012, 11:18:50 am »

Blir en tur opp i dag også.. Etter 20.00...Jeg fikk lov hjemme  Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #485 på: januar 27, 2012, 11:20:39 am »

Nice! I'm there at 20.00 sharp! Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #486 på: januar 28, 2012, 01:55:05 am »

Dæven idag var det mye knot hos erik!

Utgangspunkt: 0,38mm endeslakk uten shims. Maskinerte svinghjul 0,5mm
Resultat: 0,38mm slakk!!!  Sjokkert

Etter noen timer: aha! Veivskinka drar i blokka!

Litt mer madkinering og vips, 0,09mm slakk MED(!) 3 shims.

Og toppene? Innsugene? Fabelaktig.. Rett og slett!

Bilder i morgen.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #487 på: januar 28, 2012, 09:07:28 am »

Ble så seint på dere ja.
Ja litt knoting blir det inne mellom Rekker tunge. Men må jo si det så veldigt bra ut.

Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #488 på: januar 28, 2012, 09:11:54 am »

Ser utrolig bra ut!
Håper Erik er like nøye med mine topper og innsug  Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #489 på: januar 28, 2012, 14:43:26 pm »

Seint ja.. Dro vel i 1 tiden :p

Nå må jeg bare finne ut hvor mye jeg må notche stemplene Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #490 på: januar 28, 2012, 15:02:57 pm »

Hvem er det som skal notche stemplene dine Bug?
Må nok det jeg også. Skal ha 11.5 i komp.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #491 på: januar 28, 2012, 16:19:36 pm »

Hvem er det som skal notche stemplene dine Bug?
Må nok det jeg også. Skal ha 11.5 i komp.

Erik såklart :-)

Husk at jeg bare har 69slag og må ha mye mindre forbrenningskamre.

Hvor mye løft skal du ha?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #492 på: januar 28, 2012, 16:22:47 pm »

Skal bruke vippere med 1.4
God stempler, sylinder, blokk og topper er hos Erik.
Blir bra dette.
« Siste redigering: januar 28, 2012, 16:25:40 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #493 på: januar 28, 2012, 16:26:11 pm »

Skal bruke vippere med 1.4

Jojo, men hvor mye løft på kammen? Ikke sikkert du må notche, selv om du skal ha 11,5. Kommer ann på hvor store (og dype) kamre det blir, samt samlet løft.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #494 på: januar 28, 2012, 16:30:57 pm »

Tror det er 10,5 mm løft. Kammen heter JPM 00206
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #495 på: januar 28, 2012, 17:45:58 pm »

Pent arbeid, Erik Blunker

Kult å se at du stadig kommer videre, Erlend.
Gleder meg til litt bilder av toppene.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #496 på: januar 28, 2012, 19:30:18 pm »

Hvorfor lager dem ikke drag baner for 3 biler om gangen.
Min, din og putte sin burde absolutt stått side om side ved start streken.
Og eg vet godt hvem som taper! Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #497 på: januar 28, 2012, 19:31:48 pm »

Hvorfor lager dem ikke drag baner for 3 biler om gangen.
Min, din og putte sin burde absolutt stått side om side ved start streken.
Og eg vet godt hvem som taper! Glad

Hva med best tid?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #498 på: januar 28, 2012, 20:26:18 pm »


* IMG_0354.jpg (30.31 KB. 448x600 - vist 212 ganger.)

* IMG_0355.jpg (41.58 KB. 800x598 - vist 211 ganger.)

* IMG_0356.jpg (36.67 KB. 448x600 - vist 213 ganger.)

* IMG_0357.jpg (34.03 KB. 800x598 - vist 192 ganger.)

* IMG_0358.jpg (22.03 KB. 448x600 - vist 196 ganger.)

* IMG_0359.jpg (21.51 KB. 448x600 - vist 199 ganger.)

* IMG_0360.jpg (21.89 KB. 448x600 - vist 211 ganger.)

* IMG_0361.jpg (48.22 KB. 800x598 - vist 201 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #499 på: januar 28, 2012, 20:28:32 pm »


* IMG_0362.jpg (48.6 KB. 800x598 - vist 195 ganger.)

* IMG_0363.jpg (32.5 KB. 800x598 - vist 188 ganger.)

* IMG_0364.jpg (30.94 KB. 448x600 - vist 211 ganger.)

* IMG_0365.jpg (61.66 KB. 800x598 - vist 2556 ganger.)

* IMG_0366.jpg (30.96 KB. 800x598 - vist 188 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #500 på: januar 28, 2012, 20:33:49 pm »

Neste på listen:

Finne ut hvor mye vi må notche i stemplene..

Planen:

- Sette opp vippearmsgeometri på halvt løft.
- Skru 1 sylinder sammen med støtstenger i riktig lengde.
- Dra motoren rundt for hånd.

Funker det må jeg måle hvor mye klaring jeg har mellom stempel og ventil. (f.eks med plastelina)

Funker ikke, med andre ord at det treffer:

- Stoppe der hvor det treffer
- måle hvor mye løft jeg har der.
- ta av vippestell
- deretter hva? jeg har en plan i hodet men vil høre hva dere gjør?


Jeg vet jeg kan slippe ventilene ned 7,8mm ved tdc

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #501 på: januar 28, 2012, 21:14:52 pm »

OM du klarer å rotere den. Bruk plastelina. Gir en god pekepinn. Men jeg har mine tvil til at den vil rotere en hel runde... Men jeg er jo evig pessimist  Osteaktig
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #502 på: januar 29, 2012, 17:51:02 pm »

Satt sammen med de korteste støtstengene jeg hadde: coil bind!

De justerbare stengene skal kortes imorgen :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #503 på: januar 29, 2012, 19:14:11 pm »

Måling ang notching kan du gjøre myyye enklere.
Sett den i TDC, ta så med fingrene å skyv inn ventilen like mye som den skal løfte, se om det går.  Blunker

Men ellers, nice porting og lykke til med å skru av og på innsug med motoren i bilen. Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #504 på: januar 29, 2012, 19:30:31 pm »

Ingen av stemplene er i fullt løft ved TDC..

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #505 på: januar 29, 2012, 19:31:52 pm »

Ingen av ventilene er i fullt løft ved TDC..


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #506 på: januar 29, 2012, 19:38:52 pm »

 Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #507 på: januar 29, 2012, 19:39:31 pm »

Fortell
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #508 på: januar 29, 2012, 20:18:17 pm »

Det stemmer det, trangeste punktet er ikke ved TDC.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #509 på: januar 29, 2012, 20:24:49 pm »

Nettopp. Derfor er det mer måling som skal til. Hadde det vært så enkelt så måtte jeg ha notchet 9mm!!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!