mai 01, 2024, 22:22:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299909 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #660 på: april 20, 2012, 17:13:23 pm »

Må være bygget på en gammel indiansk gravplass den bua di Jee! Hva er det med disse tenningsanleggene?

Lovende start Bug66!!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #661 på: april 20, 2012, 17:19:43 pm »

Hva som er feilen? enten er det noe galt med min fordeler og en 009 fordeler vi prøvde. eller så er fordeler drevet(drevene) ødelagt på en eller annen måte

Eller en ødelagt plugg. Og/eller overslag til innsugene (veldig close p.ga omsveising av innsugene).

Det pussige er at tenningen er stabil opp til rundt 3000, men uten å gi noen fortenning.. for deretter og flagre rundt fra 10-60 grader på høyere turtall.



Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #662 på: april 20, 2012, 17:25:13 pm »

Må være bygget på en gammel indiansk gravplass den bua di Jee! Hva er det med disse tenningsanleggene?

Lovende start Bug66!!

He he.. Kanskje det. Men det ordner seg til slutt. Holmsen sin ble relativt bra til slutt den også, uten at tenningen var den største synderen som først antatt. Også har jeg hatt to av mine egne i bua uten problemer.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #663 på: april 20, 2012, 17:31:48 pm »

http://www.summitracing.com/parts/MSD-6520/ 
http://www.summitracing.com/parts/MSD-8252/
http://www.summitracing.com/parts/MSD-8485/

?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #664 på: april 20, 2012, 18:02:11 pm »

Syns det er bra jobba Erlend! Spent på videre.
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #665 på: april 20, 2012, 18:16:55 pm »


Eller.. http://www.summitracing.com/parts/MSD-6530/  med den coilen og fordeleren du har (låst riktignok)
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #666 på: april 20, 2012, 18:23:11 pm »

kontrollert tenningslampa da   Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #667 på: april 20, 2012, 18:40:21 pm »

det var synd erlend. ikke gi opp!!!

hva med å satse på crank trigger med en gang? cb performance har et nytt opplegg som ikke koster stort mer enn fullt msd setup. med crank trigger får du full kontroll. med fordeler blir det uansett slark.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #668 på: april 20, 2012, 18:45:41 pm »

kontrollert tenningslampa da   Gliser

Niks. Tanken slo meg også. Skal hooke den opp på Golfen for konstroll.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #669 på: april 20, 2012, 20:10:49 pm »

Hvis det slår over til innsuget, hadde det vært sktuelt å dyttet enn plastplatebit inn mellom innsug og pluggledning?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #670 på: april 20, 2012, 20:51:52 pm »

Jo mer ikke-strømførende jo bedre. Men det er jo bare på 1'ern og 4'ern det er et problem.

Ville også prøvd ett sett med andre plugger. Hvilken varmegrad har du nå?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #671 på: april 20, 2012, 21:27:01 pm »

strøm tar letteste vei. og så lenge det ikke er "brudd" i pluggen ,vil strømmen gå via den.
var det du som kun hadde 1mm vende høyde??
hvis det skjer på høyere turtall ,kan det være ett stempel som hilser på toppen og skaper lugging?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #672 på: april 20, 2012, 21:32:07 pm »

Jo mer ikke-strømførende jo bedre. Men det er jo bare på 1'ern og 4'ern det er et problem.

Ville også prøvd ett sett med andre plugger. Hvilken varmegrad har du nå?

D8EA mener jeg å huske.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #673 på: april 20, 2012, 21:33:22 pm »

strøm tar letteste vei. og så lenge det ikke er "brudd" i pluggen ,vil strømmen gå via den.
var det du som kun hadde 1mm vende høyde??
hvis det skjer på høyere turtall ,kan det være ett stempel som hilser på toppen og skaper lugging?

Rett under 1.2mm (1.19mm ellet noe)

Pluss lommer i stempler så er masse plass
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #674 på: april 20, 2012, 21:39:43 pm »

lommer spiller liten rolle om stemplet treffer toppen   Gliser

drar bare noen sammeligninger til ett par  motorer jeg har rotet med i forsøk på å hjelpe.
org WBX , 1mm vende høyde og maks 7000 O/min , da har 2 av stemplene vært borti toppen
justerte til 1,35mm og har da vært i 7500O/min uten kontakt
og anng plugger
8 i varmegrad er det ikke litt vel kaldt?
sjøl har jeg kjørt med 6 i varmegrad (NGK) på turbo og 95 oktan uten problemer
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #675 på: april 20, 2012, 22:05:34 pm »

Kanskje man skulle prøvd varmere plugget ja
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #676 på: april 20, 2012, 22:19:33 pm »

dustespørsmål: regner med at motorene er skikkelig jordet i bremsebenken? Hvis ikke vil vel tenningen gå "alle veier"?

spør siden dere fikk tull med tenningen på motoren til holmsen også (eller var det noe annet?)
« Siste redigering: april 20, 2012, 22:24:03 pm av Speed-Demon » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #677 på: april 20, 2012, 22:24:19 pm »

Er ikke noe gummi her nei.  Osteaktig
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #678 på: april 21, 2012, 08:16:15 am »

Gratulerer med dagen Erlend!

Litt kjipt at dere ikke fikk noen bremseresultater men på den andre siden så fikk dere vel justert AF? Oljelekkasjer fikser du lett som en plett vil jeg tro.

Når det kommer til MSD så har jeg god erfaring med MSD digital 6+ i kombinasjon med MSD fordeler og diverse MSD coiler. Du har da et system som har alt du kan ønske deg av sperrer og nedtrekk (når du er lei lave NA effekter  Glad ) du får MSD fra vwparts selvom de ikke har digital 6'en i nettbutikken sin.

Ha en fantastisk dag!

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #679 på: april 21, 2012, 08:37:54 am »

Takk for det Kalle.

Tittet på MSD igår, og er over 100$ billigere på summit. Regner med jeg bestiller derfra.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #680 på: april 21, 2012, 08:41:02 am »

Hvorfor drite bort så mye penger før du har testet med en fordeler du vet SKAL fungere?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #681 på: april 21, 2012, 08:44:55 am »

Hvorfor drite bort så mye penger før du har testet med en fordeler du vet SKAL fungere?

Hadde oppstart med min egen, og tenningen var super-enkel å sette.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #682 på: april 21, 2012, 08:54:07 am »

Hvorfor drite bort så mye penger før du har testet med en fordeler du vet SKAL fungere?

Hadde oppstart med min egen, og tenningen var super-enkel å sette.

Ok, så da var det bare fordelerne som var boss?
(skjønte ikke helt setningen din) Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #683 på: april 21, 2012, 10:45:30 am »

Sist jeg brukte min egen fordeler funket den strålende! Merkelig nok funket den tydeligvis ikke igår :-(
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #684 på: april 21, 2012, 13:59:54 pm »

Haha. Ferdig loggede kredittkort i Paypal er farlig. Fullt MSD-kit er handlet inn :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #685 på: april 21, 2012, 14:17:58 pm »

da er det jo bare å lene seg tilbake å glede seg til pakka kommer Blunker
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #686 på: april 21, 2012, 20:29:35 pm »

Haha. Ferdig loggede kredittkort i Paypal er farlig. Fullt MSD-kit er handlet inn :-)

Hvilket ble det? 

Jeg har funnet forlengere til tennplugger. Men er ikke sikker på om den typen jeg fant kan brukes på din motor. Får prate om det når du er oppover igjen.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #687 på: april 21, 2012, 21:06:30 pm »

Haha. Ferdig loggede kredittkort i Paypal er farlig. Fullt MSD-kit er handlet inn :-)

Hvilket ble det? 

Jeg har funnet forlengere til tennplugger. Men er ikke sikker på om den typen jeg fant kan brukes på din motor. Får prate om det når du er oppover igjen.

Digital+ eller noe, coil hVMPX?, fordeler og ledninger.. Full pupp :-)


Sikkert skriveleifer men overraskelsesfest her hjemme!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #688 på: april 21, 2012, 21:20:56 pm »

Men hvorfor handle fult av dyre tenningsdeler hvis feilen ikke ligger i fordeleren...?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #689 på: april 21, 2012, 21:37:34 pm »

Enkelt: bedre tenning enn man har nå, og på alle motorer man bygger senere. (neste er en OXY)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!