mai 01, 2024, 14:48:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299724 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #780 på: mai 28, 2012, 17:06:24 pm »

har ikke fått koblet opp, så gjøres neste gang. Må av med eksos etc for å tette lekkasje på støtstengene.

Må ha meg en ny turteller og.

Noen som har noe? Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #781 på: mai 28, 2012, 17:29:01 pm »

Host host:
FILM..... Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #782 på: mai 28, 2012, 17:37:21 pm »

Host host:
FILM..... Gliser

Får vel prøve å skrape sammen en snutt ja..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #783 på: mai 28, 2012, 19:09:57 pm »

Da ble det nettopp kjøpt ett sett med pre-Kina-produskjon SAW-aksler med tilhørende pulverlakkerte akselrør Glad

1300s kassa holder fremdeles  Rekker tunge men hvor lenge holder den ? Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #784 på: mai 28, 2012, 19:47:14 pm »

Kjørt flere sesonger med orginale akslinger og 1300S kasse på stripa. Hold deg unna slicks og tung clutch så er mulighetene der for mye morro.  Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #785 på: mai 28, 2012, 19:51:09 pm »

Nettopp Glad

Tror ikke det blir girkassebytte før til vinteren/eller om kassa ryker Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #786 på: mai 28, 2012, 20:38:05 pm »

OOOOOH.... Kunne hatt en old-school dog-fight her nå, om jeg hadde kjørt bobla hjem! Naboen nedi gata har tydeligvis en 67 Mustang Fastback.. Med en 330hk 302 BOSS motor..

Hmm.. får overtale han til en nattlig tur bak rattet. Og ett sett med boble baklys i mørket  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #787 på: mai 29, 2012, 22:00:38 pm »

Torshov hadde en fin 5" AutoGauge turteller med shiftlight, og den er nå montert under dashen, akkurat plassert så jeg ser den gjennom rattet. MSD mente man måtte ha en 53$ turteller adapter for at den skulle funke med AutoGauge, men fyrte opp motoren og turtelleren spratt til liv Glad

Torsdag begynner søken etter oljelekkasjen (det er merkbart til venstre for midten) så håper og tror det er støtstangrør som fucker opp..

Skal i tillegg få lagt opp permanent løsning til venstre for speedoen med lambda. Har trykk og temp der fra før.


Summit mente at MSD boksen skulle vært HELT stille, men han duden på chatten hadde ikke noe mer info enn det så sendte MSD en mail. Får høre hva de sier.


vwparts takket for tilbudet om å sende meg en ny styresnekke da den jeg kjøpte der gir meg 15cm dødgang. Skulle vel egentlig bare mangle da jeg de 2 siste årene har lagt igjen nok $$ for å dekke inn en deltidsansatt  Gliser  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #788 på: mai 30, 2012, 10:16:18 am »

dei fleste nye styresnekker er full av dødgang frå dag 1. kan strammast inn, men du vert ikkje kvitt alt desverre
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #789 på: mai 30, 2012, 10:54:57 am »

dei fleste nye styresnekker er full av dødgang frå dag 1. kan strammast inn, men du vert ikkje kvitt alt desverre

Du har ikke en helt fin en da? VW altså?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #790 på: juni 01, 2012, 22:25:40 pm »

Krysser fingrene for at jeg ikke må rive ut motor imorgen for å finne oljelekkasje!

Hadde av innsug og eksos støtstang rør på 3'ern istad (de var helt våte av olje) renset og satte på plass.. Er det oljepytt imorgen er det enten kjøleren, sylinder (lite trolig) eller en casesaver som lekker (har satt i noen med hull tvers igjennom)


Har for øvrig begynt Operation-Save-a-Styresnekke.. Skudd av lokk og bolter og kastet den i en bøtte med bensin. Skal få soake til imorgen, renses innvendig og smøres opp. Samt å stramme topp og bånnskrue.


Slik monterte jeg turteller. Masse plass til giring og bein, samt passasjer.

OG jeg ser hele turtelleren Glad


* bilde.JPG (112.47 KB, 640x478 - vist 305 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #791 på: juni 06, 2012, 22:05:04 pm »

Da er iallefall bobla trygt i garasjen hjemme, og ikke hos muttern og fattern.

På tur hit: litt høy oljetemp på motorvei (rundt 110gr), lavt trykk på varm olje, og noe oljedrypp. Får se hva som ligger på plastlokket jeg la under motoren imorgen tidlig  Gliser


Litt rart at det skal være dårlig trykk da alt av lagerklaringer etc var godt innenfor, pumpen er sjekket og målt etc etc.


Kjører på Castrol GTX5 10W-40 Synt. Så tenker jeg går tilbake til gode gamle Valvoline Racing 20W50 Mineral Glad

Motoren går i tillegg litt leant, men fett før 3000 (rundt 11) og opp i 14,9-15,3 når jeg gir på.. Men går. Det gjør den med glans Glad

Snart EU  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #792 på: juni 07, 2012, 09:19:59 am »

Originalmotorene holder trykket med 30 weight olje, så 40 burde holde godt og vel. Viskositeten bestemmer tykkelsen ikke syntet eller ikke. Om en nybygget motor ikke holder på olja så er den lekk, ofte får syntet skylden for å ha vasket gjørmen etter mineralen ut av pakkningene på gamle motorer, men jeg regner vel ikke med at du har tettet den med mineralguff? Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #793 på: juni 07, 2012, 09:23:45 am »

Skylder ikke på oljetype på lekkasje, men temp.


Lekkasje er vel kjøleren eller noe
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #794 på: juni 07, 2012, 09:25:06 am »

hva er "lavt trykk"?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #795 på: juni 07, 2012, 09:30:35 am »

Lys i speedoen. Under 10PSI
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #796 på: juni 07, 2012, 12:11:27 pm »


* DSC_0030.jpg (129.29 KB. 460x307 - vist 271 ganger.)

* DSC_0033.jpg (120.26 KB. 460x307 - vist 283 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #797 på: juni 07, 2012, 12:30:22 pm »

Det var da mange som skulle ha olje problemer nå da!
Vil forresten anbefale å ikke kjøre på den castrol oljen da den ikke har nok tilstelninger for våres motorer.
110 grader olje er for varmt, hva et trykket ditt på varm motor ved 3000 rpm?
Har du vert nøye med alle kjøledekslene?
Motor byggere på vwnorge begynner å få dårlig rykte på seg snart med alle disse trykk, temp og olje lekkasjen. Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #798 på: juni 07, 2012, 12:40:22 pm »

Det var da mange som skulle ha olje problemer nå da!
Vil forresten anbefale å ikke kjøre på den castrol oljen da den ikke har nok tilstelninger for våres motorer.
110 grader olje er for varmt, hva et trykket ditt på varm motor ved 3000 rpm?
Har du vert nøye med alle kjøledekslene?
Motor byggere på vwnorge begynner å få dårlig rykte på seg snart med alle disse trykk, temp og olje lekkasjen. Glad

Alle kjøledeksler på plass.

Oljen blir byttet med Valvoline 20W-50 ved neste anledning. Hva folk mener gir jeg blanke i. Jeg bygger for min egen del, og om jeg må jobbe litt mer for å tette etc gjør jeg det med glede.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #799 på: juni 07, 2012, 15:14:57 pm »

Skum rund kjøleren og det lille dekselet foan kjøleren?
Blit alltid bra til slutt! Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #800 på: juni 07, 2012, 18:00:38 pm »

Da har den nye kassen fått pakninger på sidedekslene og på nesekonet Glad


* bilde.JPG (91.87 KB. 478x640 - vist 268 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #801 på: juni 07, 2012, 18:52:40 pm »

Da har den nye kassen fått pakninger på sidedekslene og på nesekonet
Grise flott  Kult
Blir bra dette Erlend...
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #802 på: juni 09, 2012, 18:02:21 pm »

CRAAAAAAAP... Hadde av viftehuset idag for å egentlig kun konstantere at kjøleren lekker, men der var det knusktørt! Både sylindre, blok og kjølerbrakett har ikke sett noe olje!

Så da gjenstår sylindre (kanskje oljelekk langs blokk/sylinder) oljegalleripluggen mellom 3 og 4 (den lille) eller at de j****la støtstangrørene er syndere.


Noen andre som har noen forslag?


Uansett gir dette meg en insentiv til å bytte kasse før SCC Glad



Har noen fått utsatt EU-kontroll med noen mnd? Skal ha den godkjent ut juni, men kan ikke se hvordan jeg skal rekke det..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #803 på: juni 09, 2012, 18:45:04 pm »

Det er bare å spørre så får du ny måned.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #804 på: juni 09, 2012, 18:46:22 pm »

Da får jeg ringe på mandag.

Aksler sendt fra UK på onsdag, alt annet fra USA på torsdag Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #805 på: juni 09, 2012, 19:11:54 pm »

Da får jeg ringe på mandag.

Aksler sendt fra UK på onsdag, alt annet fra USA på torsdag Glad

Du får automatisk 1 måned utsettelse på eu.

Lekkasje på nybygd motor er kjett, håpe det løser seg.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #806 på: juni 09, 2012, 21:49:25 pm »

Da får jeg ringe på mandag.

Aksler sendt fra UK på onsdag, alt annet fra USA på torsdag Glad

Du får automatisk 1 måned utsettelse på eu.



Du får 2mnd utsatt faktisk Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #807 på: juni 09, 2012, 21:52:06 pm »

Nice. Da blir det EU etter SCC  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #808 på: juni 10, 2012, 06:54:43 am »

ta av alt kjøleblekk, sett motoren i benken til erik og gi gass litt skikkelig. da ser du hvor det lekker (i det minste)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #809 på: juni 10, 2012, 16:49:24 pm »

Jeg tipper det vises klart hva som et synderen og håper ikke det er sprekk i blokka!  Gliser

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!