april 24, 2024, 13:37:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 11 sek.? STRATO SILVER OVAL  (Lest 38648 ganger)
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #60 på: mai 13, 2011, 20:14:36 pm »

Blen er nesten ferdig så jeg bruker tiden på motor .Her kommer litt oppdateringer.
Bas-bolter og 5 styrestifter for å holde svinghjulet på plass.Kam er fra pauter og veiva fra DPR. 82 slag


* 011.JPG (88.77 KB, 640x480 - vist 340 ganger.)

* 018.JPG (143.39 KB, 640x480 - vist 537 ganger.)
« Siste redigering: mai 13, 2011, 21:01:57 pm av LarsA » Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #61 på: mai 13, 2011, 20:19:56 pm »

Blokka i sammen med Råder og sylindre fra AA- Performance og JE Stempel. 105 borring


* 023.JPG (120.43 KB, 640x480 - vist 536 ganger.)
« Siste redigering: mai 13, 2011, 21:02:27 pm av LarsA » Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #62 på: mai 13, 2011, 20:26:43 pm »

Toppene må vel sies å være det som har blitt lagt mest jobb til nå med en del sveising og fresing.Ventiler og fjærer (Nextec ) er Manley LS 1.Litt hull her og der som blir tettet med epoxy.


* 040.JPG (104.08 KB, 640x480 - vist 488 ganger.)

* 054.JPG (127.68 KB, 640x480 - vist 481 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #63 på: mai 13, 2011, 20:28:36 pm »

Bilder


* 055.JPG (98.2 KB, 640x480 - vist 427 ganger.)

* 051.JPG (70.55 KB, 640x480 - vist 478 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #64 på: mai 13, 2011, 20:31:28 pm »

Innsuga kommer fra Udo Bekker ogSpjeldhusa er IDA Lokk alike.


* 060.JPG (103.13 KB, 640x480 - vist 548 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #65 på: mai 13, 2011, 20:34:57 pm »

Slenger med et bilde av et sidprosjekt som har vært i tankene lenge , nemlig en bolt on spoiler . Kommer til å lage en form å støpe denne i glassfiber/Carbon.


* 064.JPG (91.27 KB, 640x480 - vist 696 ganger.)
Loggført
Joachim
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer



Vis profil
« Svar #66 på: mai 13, 2011, 21:51:47 pm »

støper du fler eller?:DD
Loggført

Vovlo 940 turbo Osteaktig
1958 boble (Prosjekt lekebil)
1967 boble
1967 boble 1500      
1968 Variant
1969 Buss
1974 " Porsche boble"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #67 på: mai 13, 2011, 21:56:12 pm »

Toppene ser skam nice ut!!
Gleder meg til å høre motoren. Gliser

Ser på tidligere bilder at du ikke har gått for noe cup stag..
Planer eller formeninger om det? Glad
Loggført

LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #68 på: mai 14, 2011, 06:28:44 am »

Har tenkt å støpe fler ja .Vi skal teste den på Bobla til Tor Øivind (Skinne) først .
Jeg har en annen løsning når det gjelder innfestning av girkassa .Kommer bilder senere.
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #69 på: mai 20, 2011, 21:52:31 pm »

Er igang med å sveise eksoannlegget .Jeg punkter sammen med miggen så får jeg hjelp senere  til å tig sveise .
Her med 4-1 kollektor. Kommer til å prøve 3 forskjellige kollektorer på benken.


* 002.JPG (114.74 KB, 640x480 - vist 526 ganger.)

* 011.JPG (113.89 KB, 640x480 - vist 487 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #70 på: mai 20, 2011, 21:54:32 pm »

 Starten på det som skal bli 4-2-1 kollektor .


* 013.JPG (102.11 KB, 640x480 - vist 384 ganger.)

* 014.JPG (107.88 KB, 640x480 - vist 350 ganger.)
Loggført
vwpower
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted:


Vis profil

« Svar #71 på: mai 20, 2011, 22:16:09 pm »

Tøft :DHer blir det grom lyd.
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #72 på: mai 21, 2011, 15:20:23 pm »

Bra tråd =)

Ett spørsmål.. hva er forskjellen på 4-2-1 og 4-1 kollektor? Ser forkjellen på bildene, men er det i hvilken rekkefølge eksosen fra hver sylinder settes på kolektoren? Hva er fordeler/ulemper med dette?

Pent arbeid forresten!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #73 på: mai 21, 2011, 16:18:55 pm »

4-1 . Der går alle 4 rørene sammen til 1 men 4-2-1 samles først 2+2 sammen for så å samle disse 2  til 1.Siste alternativet skal gi bedre effekt i mellom registeret . Jeg har 3 alternativer for å teste på bremsebenken og svaret på hvem som virker best har jeg ikke før jeg har bremset motoren. Diameter/lengder og utforming av eksosannlegget kan ha stor betydelse for effekten.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #74 på: mai 21, 2011, 16:50:15 pm »

Jake raby fant vel ut at det er 4 til 1 som gir desidert høyest toppeffekt?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #75 på: mai 21, 2011, 17:34:52 pm »

Ja, for Jake Raby vet jo alt mellom himmel og jord.  Flau
Det er mulig at han er drita flink, men han jaggu ganske ufyslig og..
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #76 på: mai 21, 2011, 17:37:50 pm »

Ja, for Jake Raby vet jo alt mellom himmel og jord.  Flau
Det er mulig at han er drita flink, men han jaggu ganske ufyslig og..

fullstendig enig  Gliser

men har lest noen av testene hans, og hvis han ikke juger, så kom 4-1 ut best..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #77 på: mai 21, 2011, 20:05:43 pm »

Joa, han er flink, det er ikke tvil om det..
Ikke meningen å ödelegge tråden heller Glad

Den maskina som skal i Strato'n ser rimelig potent ut.
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #78 på: mai 22, 2011, 05:32:54 am »

Det her er jo helt porno  Sjokkert
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #79 på: mai 22, 2011, 09:52:37 am »

Ser flott ut dette.
Litt skeptisk til de toppene og 105 mm.borring. Ville vurdert 6 pinnebolter pr sylinder.
Har selv kjørt 2,7 l. med 105 borring, og slitt med lekkasje topp/sylinder.
Mine topper er nå under bearbeiding med tanke på dette.
Når det er sagt, så er det og noen som ikke har dette problemet. Har muligens noe med effektuttak å gjøre.
Noen tanker om kamvalg enda? Med mye dur. så må du og vurdere større fot på løfteren.
Følger spent med videre.

Lykke til  :-)

GeirH


Kan være et problem det med 105mm borring ja.. JE-stempler er i hvertfall bra, men vet at flere tyske firmaer går for 103mm i stedet for 105 selv om dem er på jakt etter mest mulig hk av den grunn at de kan ha større effektuttak/komp. med 103 borring enn 105mm. Vet at noen har frest spor i toppen til sylinder for at sylinder skal gå "inn i toppen". Problemet med 105mm er at sylinderveggen er såpass tynn at det er vanskelig å få til så tynt spor ordentlig. Er nok mye større problem med blow-by på 105mm på T4 enn med 94mm på T1.

Ellers ser det jo veldig,veldig bra ut. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være mer vanskelig med 11-sekunder på en T4 enn på en T1, burde heller være motsatt..

Saken er vel den at nesten ingen bygger T4 (av en eller annen ukjent grunn)

Og hva anngår Jake Raby, så er det en fyr som nok vet mye, men tror han vet ALT og da BEST. Er mye dyktige folk i statene på type 1, men når det gjelder type 4 så er det nok i tyskland du finner de folka med mest erfaring der.
« Siste redigering: mai 22, 2011, 10:00:06 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #80 på: mai 22, 2011, 14:04:15 pm »

Som jeg sa tidligere kommer jeg til å teste de forskjellige eksos typene på benken og da tar jeg selvfølgelig den beste.Da har jeg svaret i tallene og bryr meg  egentlig ikke om hva som teoretisk skal funke best .Det er greit med høye tall på toppeffekten , men motoren skal jo levere effekt i et område som gjør at den går  fort på 402 m . En annen effekt av å teste forskjellige ting på benken er at man kan se i hvilken " retning" motoren vil for ytterligere forbedringer.
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #81 på: mai 22, 2011, 16:46:56 pm »

hei
har bygget en del type 4 motorer og de store flytter vi pluggen sån som på porshe 914 fungerer veldigt bra
jeg ser du har lagt ned mye arbeid hvorfor kjøper du ikke et sett engine plus topper?
mvh Kåre
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #82 på: mai 22, 2011, 19:35:58 pm »

Er vel ikke bare positivt med Engine Pluss heller har jeg fått med meg dessuten syntes jeg det er moro å bygge ting selv og ikke kjøpe ting ferdig for å montere det sammen .
Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #83 på: juli 28, 2011, 22:09:07 pm »

Dette ser strøkent ut Lars. Droppe treningene på Myra og konsentrere deg om å bli ferdig til SSC Glad Lykke til blir morsomt å se den live......
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Marcus
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #84 på: juli 28, 2011, 22:16:54 pm »

Hei Gliser
Fin tråd.
Loggført

1966 boble
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #85 på: juli 28, 2011, 22:44:45 pm »

Denne bilen likte jeg! Osteaktig Osteaktig Likte også felga.. Hva slags boltsirkel man bruker er jo et fedt! Osteaktig
Loggført

LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #86 på: september 17, 2011, 20:55:18 pm »

Er i gang med oljesystemet. Det er brukt AN 12 til og fra tørrsumptank som blir sittende under baksetet . Resten er AN 10. Dette er grovt tilpasset for å få bremset motoren , så tar jeg finjustering ved montering i bil.

Har også fått i hus EFI innsprut og ledningsnett samt montert triggerskive . Venter på noen givere før dette er komplett.
Eksosen er på Tig sveis .


* 020.JPG (111.44 KB, 640x480 - vist 416 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #87 på: september 17, 2011, 20:56:52 pm »

Tank +++


* 021.JPG (115.5 KB, 640x480 - vist 424 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #88 på: september 27, 2011, 19:49:06 pm »

Har montert triggerskiva bak reimhjulet hvor det er minst synlig. Et alternativ hadde vært svinghjulet men da hadde det blitt vanskeligere å feilsøke og reparere . Kan tenkes jeg bytter ut skruene etterhvert .


* 006.JPG (90.69 KB, 640x480 - vist 313 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #89 på: september 27, 2011, 19:50:01 pm »

Bilde


* 008.JPG (99.18 KB, 640x480 - vist 372 ganger.)
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!