| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #180 på: november 24, 2019, 14:28:22 pm » |  | 
 
 Vanvittig flott arbeid! Håper du har myke nok ventilfjærer så du ikke sliter ut jpm kammen med det første    En ting jeg stusser på, den lufta som kommer fra viftehuset, er den filtrert? Godt spørsmål Dalland. Valget ble et lite K&N-filter som opprinnelig passer til Renault Clio. Delte det i to og plasserte dem på vær side i den nye luftfilterboksen, slik at all luft blir renset før spjellet |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: november 24, 2019, 18:02:12 pm av 64notch » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dalland 
								Supermedlem      
								Innlegg: 3032
								  Bosted: Bergen   | 
								|  | « Svar #181 på: november 24, 2019, 16:38:39 pm » |  | 
 
 Meget fiffig!  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #182 på: november 27, 2019, 14:09:46 pm » |  | 
 
 Bilde av hvordan luftfilterboksen ser ut innvendig (intregert åndeboks til venstre) |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #183 på: november 27, 2019, 15:36:46 pm » |  | 
 
 Lekkert! Rett og slett bærre lækkert! Hverken mer eller mindre. Akkurat som forventet fra den kanten der. 
 Gleder meg til å både se og høre denne i aksjon. Samt ikke for å glemme å snakke med en fornøyd eier.
 
 Mvh
 -BB-
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #184 på: desember 23, 2019, 16:27:21 pm » |  | 
 
 Motoren endelig på plass i bilen, men med tanke på overgang til innsprut så er det en god del elektronik som skal tilpasses. |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #185 på: desember 23, 2019, 16:40:33 pm » |  | 
 
 Plassering av bensinpumpe og filter ble like under tanken – på en hjemmelaget aluplate som erstatter det originale beskyttelsesdekselet til bremsepumpa (hulrommet mellom forstilling og bunnen). Litt utfordrende med styrestag og demper, men denne løsningen ble det nok plass til komponentene.
 |  
						| 
								| 
 |  
								| « Siste redigering: desember 25, 2019, 10:41:02 am av 64notch » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #186 på: februar 04, 2020, 21:02:16 pm » |  | 
 
 Litt oppdatering: Etter noen mislykket oppstartsforsøk med MegaSquirt i kombinasjon med Ford´s EDIS 4 tenningsmodul satser vi nå på at det vil fungere med fire separate coiler fra Chevrolets LS-motorer   |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #187 på: februar 04, 2020, 21:11:36 pm » |  | 
 
 Trangt om plassen – plasserer to coiler på hver side over/bak demperen.I tillegg til å bruke original lufttilførsel til motoren, så har jeg montert et ekstra filter i framkant av motor.
 Over girkassa fikk jeg også plass til to eksterne oljekjølere fra Atomic.
 |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Roy Grelland 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7729
								  Bosted: Nøtterøy   | 
								|  | « Svar #188 på: februar 04, 2020, 21:43:10 pm » |  | 
 
 nice   Hva skjedde med EDIS'en? Jeg brukte det lenge med megasquirt uten problemer. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #189 på: februar 05, 2020, 19:41:48 pm » |  | 
 
 nice   Hva skjedde med EDIS'en? Jeg brukte det lenge med megasquirt uten problemer.Si det! Det skal i utgangspunktet fungere greit med EDIS, men etter mange forsøk og mye feilsøking var det nok   Mulig årsaken kan være at eldre Megasquirt-versjoner «kommuniserer» med EDIS!? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Roy Grelland 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7729
								  Bosted: Nøtterøy   | 
								|  | « Svar #190 på: februar 05, 2020, 20:24:39 pm » |  | 
 
 jaja, LS-coiler funker også veldig greit; jeg bruker det nå
 R.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #191 på: februar 19, 2020, 22:59:54 pm » |  | 
 
 Første milepæl oppnådd i dag – endelig oppstart   |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: februar 19, 2020, 23:18:48 pm av 64notch » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| OveF 
								Medlem    
								Innlegg: 180
								  Bosted: Lyngdal, Vest-Agder   | 
								|  | « Svar #192 på: februar 20, 2020, 09:02:29 am » |  | 
 
 |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: februar 20, 2020, 09:06:13 am av OveF » |  Loggført | 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| TrettenNullTo 
								Supermedlem      
								Innlegg: 5223
								  Bosted: Tigerstaden   | 
								|  | « Svar #194 på: mars 05, 2020, 23:15:16 pm » |  | 
 
 Hærlig.  Gratulerer. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Follo VW Klubb
 SCC   14,257
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #195 på: januar 14, 2021, 21:40:56 pm » |  | 
 
 På tide med en oppdatering: 2020 sesongen ble nok ikke helt som planlagt, men fikk nå prøvd ut bil og motor litt.Hadde i utgangspunktet håpet på bremsing- og godkjenning av motorprosjektet med noen av «barnesykdommene» var rette og slett for utfordrende å bli kvitt!
 Har nå tatt beslutningen om å bygge om motoren for å løse problemene. Satser på doble spjell og drive by wire, så for vi håpe at dette vil fungere bedre!?
 |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #196 på: januar 14, 2021, 21:44:41 pm » |  | 
 
 Bare å starte på nytt   |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sveinf 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 424
								  Bosted: Drammen   | 
								|  | « Svar #197 på: januar 15, 2021, 17:53:28 pm » |  | 
 
 Flott bil du har! Er det TMBryhns løsning? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #198 på: januar 16, 2021, 19:33:46 pm » |  | 
 
 Flott bil du har! Er det TMBryhns løsning?
 Veiva er fra TMBryhn, men bruker Megasquirt 3 innsprut.  Er i dialog med han om printing av nye innsug + diverse materiell, så for vi satse på at dette vil bli bra   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| SveinT 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1962
								  Bosted: Vennesla 
								Agder VW Klubb
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #199 på: januar 16, 2021, 19:51:13 pm » |  | 
 
 Hva er grunnen til at du bygger om? Ble det enslige spjellet for stort slik at den ble litt "nervøs" på lave turtall? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.Hilsen Svein Terje 91647950
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| KDF Type 60 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 311
								  Bosted: Bodø   | 
								|  | « Svar #200 på: januar 18, 2021, 20:49:34 pm » |  | 
 
 Herlig tråd.  Stilig å følge med på hvordan sånne "nymoderne" saker som EFI fungerer på VW-motorer.  OG.... at du faktisk får det til å fungere.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Member of the split cruisers.If you can`t fix it with gaffa tape...... you have not used enough !
 Afi
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sveinf 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 424
								  Bosted: Drammen   | 
								|  | « Svar #201 på: januar 18, 2021, 21:02:44 pm » |  | 
 
 Flott bil du har! Er det TMBryhns løsning?
 Veiva er fra TMBryhn, men bruker Megasquirt 3 innsprut.  Er i dialog med han om printing av nye innsug + diverse materiell, så for vi satse på at dette vil bli bra  Satt på en tur med ham i sommer i bilen han kjørte mange mil med i Danmarkstraktene. De printa innsugene som han testa da hadde funka fint, virka også særs solide. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #202 på: januar 22, 2021, 14:49:53 pm » |  | 
 
 Hva er grunnen til at du bygger om? Ble det enslige spjellet for stort slik at den ble litt "nervøs" på lave turtall?
  Litt usikker på hva jeg skal svare på dette Svein Terje. Var som sagt noe «barnesykdommer» som vi ikke klarte å løse. Det store spjellet på 90 mm byttet vi til et på 60- eller 70 mm uten at det ble store forandring.  Et annet problem var lamda-verdiene - de var rett og slett for ugjevne   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Roy Grelland 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7729
								  Bosted: Nøtterøy   | 
								|  | « Svar #203 på: januar 22, 2021, 15:46:41 pm » |  | 
 
 Blir artig å følge med på dette. Synd at du ikke fikk det helt til å spille i sommer da. Jeg har prøvd mye rart, både individuelle spjellhus og ett sentermontert, og nå i sommer kjørte jeg mye med en helt standard 1600 med sentermontert wbx spjellhus (mener det er ca 48mm diameter). Det fungerte meget smooth og fint. Kjørte også den varianten men med kompressor, men det er en annen historie... I høst satte jeg inn 2110ccn med individuelle spjellhus (38mm diameter), og det funket overraskende bra å få tunet inn til "ok" AFR-verdier. Jeg har tidligere tenkt som så at alt blir enklere med sentermontert, men det har en tendens til å bli mange skjøter og mulige lekkasjer, så jeg har blitt mer og mer tilhenger av ITB   Når det er sagt, er planen å 3d-printe plenum og diverse til den kompressormatede versjonen av 1600'n, så det jeg sa lenger opp kommer nok til å slå tilbake på meg senere...   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #204 på: januar 31, 2021, 09:21:14 am » |  | 
 
 Blir artig å følge med på dette. Synd at du ikke fikk det helt til å spille i sommer da. Jeg har prøvd mye rart, både individuelle spjellhus og ett sentermontert, og nå i sommer kjørte jeg mye med en helt standard 1600 med sentermontert wbx spjellhus (mener det er ca 48mm diameter). Det fungerte meget smooth og fint. Kjørte også den varianten men med kompressor, men det er en annen historie... I høst satte jeg inn 2110ccn med individuelle spjellhus (38mm diameter), og det funket overraskende bra å få tunet inn til "ok" AFR-verdier. Jeg har tidligere tenkt som så at alt blir enklere med sentermontert, men det har en tendens til å bli mange skjøter og mulige lekkasjer, så jeg har blitt mer og mer tilhenger av ITB   Når det er sagt, er planen å 3d-printe plenum og diverse til den kompressormatede versjonen av 1600'n, så det jeg sa lenger opp kommer nok til å slå tilbake på meg senere...  Ja, for rett og slett prøve ut nye løsninger for å se om det vil fungere! Har nå laget mal av tidligere innsug, så nå er jeg spent på om Bryhn får designet og printet nye til meg   |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #206 på: april 01, 2021, 08:09:43 am » |  | 
 
 Går sakte men sikkert rette veien nå! Noen bilder fra Thore-Mortens ingeniørkunst   |  
						| 
								| 
 |  
								| « Siste redigering: april 01, 2021, 08:13:39 am av 64notch » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| 64notch 
								Medlem    
								Innlegg: 202
								  Bosted: lyngdal   | 
								|  | « Svar #207 på: april 01, 2021, 08:21:50 am » |  | 
 
 TB krever litt plass – fikk tilsendt en testversjon for å sjekke alle mål |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| SveinT 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1962
								  Bosted: Vennesla 
								Agder VW Klubb
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #208 på: april 01, 2021, 08:34:52 am » |  | 
 
 Ser jo veldig bra ut. Ikke mye plass opp til motorlokket ser det ut til.Regner med grunnen til at innsuget er todelt er for lettere printing?
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.Hilsen Svein Terje 91647950
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Jens-Ole aka 'Dansken' 
								Telehiv Jumpers 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4225
								  Bosted: Tønsberg   | 
								|  | « Svar #209 på: april 01, 2021, 08:42:15 am » |  | 
 
 Det her ser super fedt ud !    Kan jeg spørge hvilken type spjeldhus du brukte på det gamle opsæt?  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 "Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world" |  |  | 
	|  |