oktober 04, 2024, 16:23:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 25
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power"  (Lest 253894 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #510 på: februar 23, 2011, 19:23:59 pm »

Er det noen som har noen tips til filter eller lignende som vil passe til gasserne mine? Traktene har en diameter på 100mm..
Er vel sokker som blir nærmeste alternativ?



En av di typiske produsentene lager sånne sokk/skumdotter med fjær inni. Er nok det du trenger.
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #511 på: februar 27, 2011, 01:38:40 am »

Endelig ferdig med litt lakking av deklser til motoren og et par andre ting.

Trond Dahl hadde en bensin Tank som vi sveiste inn et par fittings på til bensin systemet hans. Det trengte også litt lakk....
Trengte ikke være så nøye bare det ble Svart sa han:)

Ska det vær så ska det vær:)

Litt pussing og sparkling Har det blitt i dag.

Her begynner vi med pussing og sparkling før vi gikk videre til å sprøyte epoxy på.
Deretter ble det fuller og pussing.
Så epoxy. Deretter to strøk med svart.


* DSC_0034 (Medium).jpg (61.97 KB, 800x600 - vist 448 ganger.)

* DSC_0037 (Medium).jpg (60.54 KB, 800x600 - vist 425 ganger.)

* DSC_0038 (Medium).jpg (48.73 KB, 800x600 - vist 398 ganger.)

* DSC_0041 (Medium).jpg (58.99 KB, 800x600 - vist 388 ganger.)

* DSC_0042 (Medium).jpg (61.74 KB, 800x600 - vist 411 ganger.)

* DSC_0043 (Medium).jpg (39.7 KB, 800x600 - vist 360 ganger.)

* DSC_0045 (Medium).jpg (47.42 KB, 800x600 - vist 360 ganger.)

* DSC_0047 (Medium).jpg (31.8 KB, 450x600 - vist 333 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #512 på: februar 27, 2011, 01:54:57 am »

Så var det fuller og mer pussing....

Å så litt Epoxy og så et par strøk med litt svart..


* DSC_0052 (Medium).jpg (44.53 KB, 800x600 - vist 382 ganger.)

* DSC_0053 (Medium).jpg (65.33 KB, 800x600 - vist 376 ganger.)

* DSC_0054 (Medium).jpg (71.65 KB, 800x600 - vist 327 ganger.)

* DSC_0057 (Medium).jpg (67.08 KB, 800x600 - vist 366 ganger.)

* DSC_0065 (Medium).jpg (44 KB, 800x600 - vist 375 ganger.)

* DSC_0067 (Medium).jpg (49.47 KB, 800x600 - vist 368 ganger.)

* DSC_0071 (Medium).jpg (72 KB, 800x600 - vist 413 ganger.)

* DSC_0073 (Medium).jpg (47.04 KB, 800x600 - vist 344 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #513 på: februar 27, 2011, 02:00:23 am »

Et par til.


* DSC_0074 (Medium).jpg (65.68 KB, 800x600 - vist 362 ganger.)

* DSC_0075 (Medium).jpg (68.61 KB, 800x600 - vist 351 ganger.)

* DSC_0079 (Medium).jpg (59.66 KB, 800x600 - vist 440 ganger.)
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4527
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #514 på: februar 27, 2011, 09:57:05 am »

Hehe, det er derfor bilene dine ser så flotte ut!
"Ska det ver så ska set ver" :-)
« Siste redigering: februar 27, 2011, 11:42:01 am av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #515 på: februar 27, 2011, 11:27:46 am »

Meget bra. Lekkert!
Loggført
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #516 på: februar 27, 2011, 12:40:40 pm »

Takk Takk:)
Loggført

billit1
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Tromsø, men av og til Kongsvinger.



Vis profil
« Svar #517 på: februar 27, 2011, 12:46:04 pm »

Man blir egentlig bare målløs når man ser sånt...  Sikle.. 
Loggført

VW 1300S -74 Automat
Volvo 740 -89
Suzuki GSF 600n
Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #518 på: februar 27, 2011, 12:59:18 pm »

tilgang til lakkboks er kjekt å ha Osteaktig   bare litt misunnelig
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #519 på: februar 27, 2011, 14:33:44 pm »

Ikke bare godt med lakkboks, men flink med lakksprøyte er du også!
Må si at du legger ned et nydelig arbeid i bilen, og dette er noe en bare kan misunne deg! Gliser

LEKKERT Kult
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #520 på: februar 27, 2011, 22:23:29 pm »

Fatter ikke hvor du får orken fra.. men detaljene er bare å ta av hatten for.. Noe annet enn mine nyoverhellte viftehus.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #521 på: februar 27, 2011, 22:53:29 pm »

Lekkert Lakkert!!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4527
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #522 på: februar 27, 2011, 23:15:50 pm »

Da var tanken på plass der den hørte hjemme.
Tusen takk Morten, for (altfor) bra resultat. Nå står jo ikke resten av den nedstøva bilen i henhold til tanken  ::


* bilde-11.JPG (123.43 KB, 640x478 - vist 543 ganger.)

* bilde-12.JPG (123.95 KB, 640x478 - vist 475 ganger.)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #523 på: februar 28, 2011, 13:48:44 pm »

Det var du som skulle ha den ja.. Hvorfor har du stereoretur på tanken? (Sorry ot back in brown)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #524 på: februar 28, 2011, 13:49:46 pm »

Hvorfor har du stereoretur på tanken?

La meg gjette... ånding. Ofte forbisett av mange.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4527
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #525 på: februar 28, 2011, 14:10:17 pm »

Hvorfor har du stereoretur på tanken?

La meg gjette... ånding. Ofte forbisett av mange.

Stemmer det, ene er retur, og andre er ånding.
Og nå, tilbake til topic :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #526 på: februar 28, 2011, 14:34:24 pm »

Morten/Geir:

Har tatt en titt på bildene og ser at dere har laget et hull i blokken over sylinder # 1 og såvidt jeg ser så er slangen fra dette hullet koblet rett på fittingsen fra Jay Cee. Korrekt? Kan dere forklare hvorfor dere heller ikke går rett i åndeboksen med denne slangen?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #527 på: februar 28, 2011, 14:46:27 pm »

gammel 36HP viftehus? ser det ikke er noe doghouse, så regner med at det kun blir ekstern kjøler?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #528 på: februar 28, 2011, 21:01:35 pm »

Morten/Geir:

Har tatt en titt på bildene og ser at dere har laget et hull i blokken over sylinder # 1 og såvidt jeg ser så er slangen fra dette hullet koblet rett på fittingsen fra Jay Cee. Korrekt? Kan dere forklare hvorfor dere heller ikke går rett i åndeboksen med denne slangen?

Mvh
BB
[/quote

Geir har lagt til ekstra ånding i blokka rett over sylinder #1.
Vi har også tatt ånding fra Jay Cee fittingsen.For at det skulle bli litt ryddigere laget Geir til en gjennomgang i viftehuset. Begge kjører vi opp i en åndeboks som skal festes på torpedo veggen.


 
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #529 på: februar 28, 2011, 21:04:39 pm »

gammel 36HP viftehus? ser det ikke er noe doghouse, så regner med at det kun blir ekstern kjøler?

Gammelt viftehus ja. Kjører ekstern kjøler.
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #530 på: februar 28, 2011, 21:15:08 pm »

Her er et par bilder av innsuga. Mangler bare litt sveis og litt porting så bærer det rett til lakk. Tenkte å ha disse og i svart..


* DSC_0077 (Medium).jpg (81.94 KB, 800x600 - vist 464 ganger.)

* DSC_0078 (Medium).jpg (62.77 KB, 800x600 - vist 367 ganger.)
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #531 på: februar 28, 2011, 21:43:57 pm »

Aha, det vi ikke ser på bildene er altså at dere har modifisert Jay Cee dingsen slik at den har to hull.

Takker,

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4527
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #532 på: februar 28, 2011, 22:59:54 pm »

Aha, det vi ikke ser på bildene er altså at dere har modifisert Jay Cee dingsen slik at den har to hull.

Takker,

BB

Har han det? Såvidt jeg forsto det over så går det en slange fra bemsin block off til åndeboks, og en til fra sylinder en til åndeboks.
Hvor er hull nr to?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #533 på: februar 28, 2011, 23:05:09 pm »


Har han det? Såvidt jeg forsto det over så går det en slange fra bemsin block off til åndeboks, og en til fra sylinder en til åndeboks.
Hvor er hull nr to?

Aha #2 - åndingen går fra Jay Cee dingsen, igjennom viftehuset og bakover + fra hullet over syl #1 til en åndeboks som sannsynligvis sitter på veggen bak (muligens din gamle)

Noen må ha det inn med t-skje idag...... Rekker tunge
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4527
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #534 på: februar 28, 2011, 23:16:17 pm »

Sånn forsto jeg det hvertfall...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #535 på: mars 01, 2011, 08:47:15 am »

Helt korrekt Trond.
Loggført

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #536 på: mars 02, 2011, 23:08:43 pm »



Gammelt viftehus ja. Kjører ekstern kjøler.
[/quote]

Kjørte du bare ekstern kjøler på "gamle motoren" også? fungerte bra?
Hvor monteterer du den? Og lager du til noe blikk slik at den får kjøling av "vinden" eller bare fra el vifte?

Jeg er usikker på hvor jeg skal montere oljekjøler i Oxyen jeg bygger til Camperen, men har i utgangspunktet lagt klar en T4 kjøer i doghouse
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #537 på: mars 03, 2011, 21:02:36 pm »

Kjørte kun med ekstern oljekjøler på den gamle motoren. Fungerte utrolig bra.Hardkjøring, Bykjøring, køkjøring osv var ikke noe problem.
På den gamle motoren brukte jeg denne kjøleren som du får kjøpt hos Vwparts.net

http://www.vwparts.net/MB9293.html


Nå bruker jeg en litt mindre oljekjøler som jeg har fått anbefalt.

http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1331

Her er et bilde av hvor jeg har plassert kjøleren..


*  (71.6 KB, 800x533 - vist 669 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #538 på: mars 03, 2011, 21:13:25 pm »

Har også fått montert på alt kjøleblekket og eksos..


* DSC_0005 (Medium).jpg (84.33 KB, 800x600 - vist 435 ganger.)

* DSC_0007 (Medium).jpg (86.58 KB, 800x600 - vist 393 ganger.)

* DSC_0009 (Medium).jpg (90.48 KB, 800x600 - vist 395 ganger.)

* DSC_0010 (Medium).jpg (85.82 KB, 800x600 - vist 385 ganger.)

* DSC_0014 (Medium).jpg (58.14 KB, 450x600 - vist 344 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #539 på: mars 03, 2011, 21:21:07 pm »

Og så langt kom jeg før jeg gikk tom for bandasje Rekker tunge


* bandasje (3) (Medium).jpg (90.66 KB, 800x600 - vist 430 ganger.)

* bandasje (4) (Medium).jpg (104.76 KB, 800x600 - vist 441 ganger.)
Loggført

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 25
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!