mars 29, 2024, 00:42:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581096 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #150 på: juli 16, 2010, 11:21:48 am »

Sliter med justering av tenning.
Det med prøvelampa virker ikke på elekstronisk tenning.
Har tenningslampe og gradert skive, og gjetter meg til at tomgangen ligger på 1500 -2000.-
Hva bør tenning være da?
Og vakumklokka har jeg koblet via et T stykke til turbotrykk måler og innsugsmanifolden (trykksiden)
Har prøvd med og uten, ser at motoren snurrer rundt med både -10 grader og 60 grader. Trodde den skulle ligge på rundt 20 grader på turtallet? Forslag?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #151 på: juli 16, 2010, 11:52:47 am »

Har lest at å ha ånding i luftfilter osv drar ned oktan tallet med ca 2-3 hakk, kanskje noe å tenke på ang tenningsbank...

Oljedampen tar plassen til energirik luft... dvs. at blandingen blir mindre eksplosiv... men jeg kan ikke se noen direkte forbindelse til oktantall.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #152 på: juli 16, 2010, 12:26:46 pm »

Etter 30 sekunders kjøring på ca. 2.500 rpm begynner eksosanlegget å bli rødt, samt at 600graders eksoslakken spruter av anlegget.
Har en mistanke om tenning er feil, står jo en 40DCOE gasser med 70 idle, 170 main og 200 luft.
Kan jeg ha satt fordeler feil? Har EMPI gradert, og det BTC merket er i andre enden, mens EMPI merke står på topp og viser i strobo.
Skal ta av bolten og se om kilen er til venstre for bdc eller empi.
EDIT:
Har lært nå at BDC står for Bottom Dead Center og at EMPI logo er TDC. Så da var alt i orden.
« Siste redigering: juli 21, 2010, 07:27:46 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #153 på: juli 16, 2010, 13:35:30 pm »

Har lest at å ha ånding i luftfilter osv drar ned oktan tallet med ca 2-3 hakk, kanskje noe å tenke på ang tenningsbank...

Oljedampen tar plassen til energirik luft... dvs. at blandingen blir mindre eksplosiv... men jeg kan ikke se noen direkte forbindelse til oktantall.

Nei, kjemien på det vet eg ikke, men har bare lest og blitt fortalt det.
Satt å diskuterte dette med oktan tall med en av di litt høyrere i olje bransjen som fortalte meg at, eks 95oktan bensin, er kun 95 når den blir tanket på tankbilen. men etter å ha blitt tanket over til stasjonene synker den til 94, og etter at du har fylt den over i personbilen er den allerede på 93 oktan. Så virker som disse oktanene sitter løst  Osteaktig
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #154 på: juli 16, 2010, 18:14:43 pm »

Sikker på at det ikke var HB?
Uansett, tror det skal gå greit. Har lest meg opp på tenning i dag, og der er det mye rart.
Måtte bypasse idle stabilisator og justere til maks 35 advanse, men det var til wbx 1,9 og det var annen prosedyre for øvrige motorer...
Nå studerer jeg Haynes sin weberbok, og må finne ut hvorfor ikke spjeldene vil lukke helt, så nå må jeg finne forslag til dyseoppsett...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #155 på: juli 16, 2010, 21:58:19 pm »

Sliter med justering av tenning.
Det med prøvelampa virker ikke på elekstronisk tenning.
Har tenningslampe og gradert skive, og gjetter meg til at tomgangen ligger på 1500 -2000.-
Hva bør tenning være da?
Og vakumklokka har jeg koblet via et T stykke til turbotrykk måler og innsugsmanifolden (trykksiden)
Har prøvd med og uten, ser at motoren snurrer rundt med både -10 grader og 60 grader. Trodde den skulle ligge på rundt 20 grader på turtallet? Forslag?

Har du koblet bort idle stabiliator kretsen på wbx tenningen? Den skal kobles bort når du justerer tenning.
Stikk inn og ut kobles sammen. han-hun.
maks 32-34* ved fullt utslag på vektene ned trekk -1* pr Hg. er vel et godt utgangspunkt.
Det finnes MANGE forskjellige 205/wbx fordelere med forskjellige tenningskurver. senking/advance på klokkene er også forskjellige. Det finnes vel noen som er låst uten mekanisk advance.

mvh
c
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #156 på: juli 17, 2010, 15:06:46 pm »

Skal prøve å justere tenning etter din  oppskrift, takk for den.
Først må jeg få ferdig ventilasjon av veivhus og topper, så må jeg plukke gasserenm mistenker skjev gasspjeldaksling.
Fikk fabrikert og montert ventialsjonen i dag, skal få sveiserne til å sveise dette når de er tilbake fra ferie.


* veivhusvent.jpg (66.29 KB, 800x535 - vist 355 ganger.)

* veivhusvent1.jpg (73.35 KB, 800x535 - vist 325 ganger.)

* veivhusvent2.jpg (64.57 KB, 800x535 - vist 282 ganger.)

* veivhusvent3.jpg (99.24 KB, 800x535 - vist 377 ganger.)

* veivhusvent4.jpg (88.57 KB, 800x535 - vist 342 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #157 på: juli 17, 2010, 15:35:25 pm »

Godt da er god plass baki roadsteren då! Glad

Tøff oppstartfilm, nermar seg her no!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #158 på: juli 17, 2010, 23:37:00 pm »

så må jeg plukke gasserenm mistenker skjev gasspjeldaksling.

Løsne spjellene først og la de sentrere seg før du trekker dem til igjen... kan være så enkelt noenganger
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #159 på: juli 18, 2010, 18:37:22 pm »

Det var akkuirat det jeg gjorde. Sto i boka. Gasspjeldene lukke helt, det ble 100%. Den går veldig fint på tomgang nå, men får ikke opp ladetrykk. På tomgang har jeg -0,5bar og på ca. 3.000 har -0,1bar. Kan ikke se wastegaten beveger seg heller, og eksosventilen virker stengt. Med dyseoppsettet jeg hadde, 170/200/65 ble blandingen så feit at det rant bensin ut av vakumslangen til fordeleren.
Har satt på 135/210/65 og det hjalp, men har ikke mindre enn 65 på idle. Skal bestille 55F8 pg 60F8 så får vi se om det hjelper.
Så har jeg bygd om festet for gasswire, vet ikke helt hvordan koble sammen enda, må bli noe hjemmesnekkra.
Selv om jeg hadde lest at det er viktig å kjøre forvarming på innsuget mellom forgasser og turbo, har jeg ikke "gjort det enda"
 noe som resulterte i kondens og RIM på innsuget enda det er 22C i verkstedet og motoren er varm. Så i morgen skal jeg rute oljeledningen fra pumpa, igjennom innsuget og ned på filteret. Og kjøpe fiberpakningssett på Biltema. (Hvis det er bra? Noen erfaringer)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #160 på: juli 18, 2010, 22:45:04 pm »

du kommer nok ikke til å få ladetrykk rusing av motoren. ta en testtur om mulig lader nok først på 2.gir.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #161 på: juli 19, 2010, 07:46:12 am »

Hm.. Da må jeg sette motor på standby og lage bil først...
Får lage ferdig ventilasjon, oljevarming av innsug og få alt tett.
Så får jeg sette motoren på hylla og hoppe på bilen.
(Tenkte litt på å montere to bremseskiver på girkassen, med kalippere og bremsepedal. Har alt jeg trenger...
Så kunne jeg satt den i fjerde gir og bremset lett. Eventuelt satt fast den ene siden og hatt bremse på den andre.
Men kan vel være litt farlig om noe skulle løsne. Tror det kunne fungert, men vil ikke bruke tid på det nå.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #162 på: juli 21, 2010, 07:21:46 am »

Da er motor så ferdig som den kan bli før jeg får prøvekjørt den i bil.
Håper virkelig den går inn under turbospoilermotorluka, ble ca. 150mm høyere enn viftehuset.
Kanskje gasseren flukter med toppen av spoiler, da kan jeg lage et 30mm hull i spoiler for å kunne skifte dyser  Gliser (40DCOE)
Reiser til Tyrkia i dag(har alarm knyttet opp til vaktsentralen, om en kjeltring skulle komme inn på forum Blunker), hopper på bilen når jeg er tilbake.
God ferie!
« Siste redigering: juli 21, 2010, 07:25:35 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #163 på: juli 21, 2010, 10:07:47 am »

Da er motor så ferdig som den kan bli før jeg får prøvekjørt den i bil.
Håper virkelig den går inn under turbospoilermotorluka, ble ca. 150mm høyere enn viftehuset.
Kanskje gasseren flukter med toppen av spoiler, da kan jeg lage et 30mm hull i spoiler for å kunne skifte dyser  Gliser (40DCOE)
Reiser til Tyrkia i dag(har alarm knyttet opp til vaktsentralen, om en kjeltring skulle komme inn på forum Blunker), hopper på bilen når jeg er tilbake.
God ferie!

du får laga ett avtagbart scoop på lukå di då   Gliser

God ferie.. !! Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #164 på: juli 21, 2010, 18:44:55 pm »

Takk.
Bilen blir spesiell uansett, så er ikke redd for å sette på mer plastikk nei.. Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #165 på: august 13, 2010, 09:43:22 am »

Motor har blitt veldig bra, men har havnet på sykehus så jeg må ta en pause en tid fremover.


* turbo-luft.jpg (87.55 KB, 800x535 - vist 548 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #166 på: august 13, 2010, 09:59:19 am »

Håper alt er OK med deg og at du snart er på beina igjen.
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #167 på: august 13, 2010, 13:47:26 pm »

Vi skal ut på crusing i mårå så det blir burnout foran sykehuset har eg hørt rykter om. God bedring Glad
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #168 på: august 13, 2010, 14:12:44 pm »

God bedring, viktigere å bli frisk Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #169 på: august 13, 2010, 18:43:42 pm »

God bedring!!!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #170 på: august 14, 2010, 11:56:35 am »

Go bedring ja, får håpa da ikkje har noko med att du har kjøyrd for fort i ein sving eller to Blunker

Motoren ser bra ut og!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #171 på: august 14, 2010, 12:16:48 pm »

Vi skal ut på crusing i mårå så det blir burnout foran sykehuset har eg hørt rykter om. God bedring Glad
Dere må gjerne komme innom! SUS 6D rom 603.
Utrolig billig fest med bacardi blandet med Ringer intravenøst, og du slipper å pisse.



* intrafest.jpg (52.92 KB, 800x535 - vist 364 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #172 på: august 14, 2010, 12:22:55 pm »

Go bedring ja, får håpa da ikkje har noko med att du har kjøyrd for fort i ein sving eller to Blunker

Motoren ser bra ut og!
Takk for det. Diagnosen er Carotisdisseksjon, en skade på årene som fører blod opp til hjernen. I noen tilfeller kan det komme av traumer mot hode etter f.eks. bilulykker, men FV trekker ikke så mye G i svingene at jeg tror det kan ha gjort det  Gliser Men kroppen min har opplevd en del herjing de siste 40 åra så vi kommer sikkert aldri til å finne den direkte årsaken. Nå blir jeg utskrevet på mandag, så får se hvordan det går når jeg kommer hjem  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #173 på: august 14, 2010, 16:16:19 pm »

Håper ting fikser seg, helse er viktig det også  Osteaktig ikke bare Vw
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #174 på: august 18, 2010, 10:28:47 am »

vw & helse kan være to sider av samme sak, om du tenker motivasjon, meningen med livet og rekreasjon.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #175 på: september 03, 2010, 09:53:06 am »

Da har jeg syklet ut på verksted, montert quick release på styring, og oppgradert luftinntakene som sto på sidene.
Var greit å meisle vekk luftinntakene i stål, rust og sparkel var det nok av. Setter på noen med bedre funksjon i plast. (limes på etter lakkering)
Helsa kjennes forresten bra ut for tiden, men må holde pumpa på lavgir. Blunker


* quickrelease.jpg (86.02 KB, 800x600 - vist 291 ganger.)

* quickrelease2.jpg (87.88 KB, 800x600 - vist 289 ganger.)

* luftinntak.jpg (79.14 KB, 800x600 - vist 291 ganger.)

* luftinntak2.jpg (108.71 KB, 800x600 - vist 274 ganger.)

* luftinntak3.jpg (94.06 KB, 800x600 - vist 330 ganger.)
« Siste redigering: september 03, 2010, 10:42:23 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #176 på: september 03, 2010, 10:32:01 am »

Blir tøft,  morro å se deg i gang igjen Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #177 på: september 03, 2010, 10:42:46 am »

Takk  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #178 på: september 07, 2010, 08:50:21 am »

Har lenge tenkt på skaden i glassfiber over ruterammen fremme. Har fått seg en knekk, så fasongen ser litt usymmetrisk ut.
La på 4 lag glassfiber i går kveld på innsiden, og "overpresset" da jeg regner med den vil gå litt tilbake igjen.

* rep-ruteramme.jpg (81.67 KB. 800x600 - vist 307 ganger.)


Så har jeg fått garasjekatt, lusker rundt hver gang jeg er i garasjen. Hopper opp i sparkelen, og jeg må gå å snuble i katten om jeg ikke kikker ned. Synes katten virker litt Creepy, og tør ikke gi den mat, men tror den er sulten for den hoppte opp å begynte å spise på fingeren min. Fingeren min var desverre ikke av det lettspiste slaget, og katten holdt seg følgelig vekke resten av dagen.  Øyerulling

* garasjekatten.jpg (55.29 KB. 800x600 - vist 405 ganger.)


« Siste redigering: september 07, 2010, 08:52:52 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #179 på: september 07, 2010, 10:21:37 am »

Blir spennende å se de luftinntakene montert.
For en creepy katte! De øye får den til å se ut som den er rusa på LSD
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!