mars 29, 2024, 11:18:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581176 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #750 på: november 04, 2011, 18:39:29 pm »

Fy flate så fint motoren sviver når jeg fikk justert ventiler og stilt litt tenning..  Glad (Må stramme viftereima)
« Siste redigering: november 04, 2011, 18:41:41 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #751 på: november 04, 2011, 18:51:24 pm »

Gratiss, den høres potent ut.
Fin reaksjon ved 0:49  Osteaktig

Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #752 på: november 04, 2011, 19:07:36 pm »

Gratiss, den høres potent ut.
Fin reaksjon ved 0:49  Osteaktig


Ja "-eg vart skræmt no"  Osteaktig¨
Her vises 1600AD motoren som jeg bygde turbo-oppsettet på, og som jeg trolig setter i bilen så jeg kan ta PKK å få ut skiltene.
Så skilter jeg av bilen når den skal forevises med stor motor, setter over 1915, sleper den til BT og forhåpentligvis får jeg skiltene på igjen..

Og hvis Rune lurer på hvordan Lydia fikk en liten oljeflekk i passasjersetet, kan du se på 0:17  Osteaktig
« Siste redigering: november 04, 2011, 19:20:56 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #753 på: november 04, 2011, 19:15:29 pm »

Deg oppi en liten roadster med denne klumpen oppi bak, gleder meg til å se.
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #754 på: november 04, 2011, 19:18:11 pm »

Deg oppi en liten roadster med denne klumpen oppi bak, gleder meg til å se.
Ja, det kan bli artig. Bør kunne holde følge med trafikken opp Rennfast nå, selv med combicampen  Kult
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #755 på: november 04, 2011, 19:39:55 pm »

Grattulere så mye med fres i fønå  Gliser
Mulig lyden lyge litt, men var der ikkje rom for ein ventil justering ?
ROM er rette ordet ja  Osteaktig Utrolig som det hjalp å gå fra 1.2mm klaring til 0 på lyden  Glad (på èn vippe)


* ventilklaring.jpg (95.83 KB, 1000x580 - vist 299 ganger.)
« Siste redigering: november 04, 2011, 19:41:28 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #756 på: november 04, 2011, 19:47:31 pm »

hørtes litt bedre ut nå ja Glad

grattis igjen
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #757 på: november 04, 2011, 19:49:16 pm »

Høres feeet ut på videoen ja. Gliser
Valgte å ikke nevne ulyden da eg ikke er av types som liker å pirke... Osteaktig

Gleder meg til å få sitta på en runde på reve med deg, så kan du få sitte på en runde i min lille røde.
Planlegger å sette 145 dekka bak hvis eg ikke har fått noe bedre så kan vi leke japansk drifting. Kult
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #758 på: november 04, 2011, 20:15:35 pm »

Høres feeet ut på videoen ja. Gliser
Valgte å ikke nevne ulyden da eg ikke er av types som liker å pirke... Osteaktig

Gleder meg til å få sitta på en runde på reve med deg, så kan du få sitte på en runde i min lille røde.
Planlegger å sette 145 dekka bak hvis eg ikke har fått noe bedre så kan vi leke japansk drifting. Kult
Nei, du er ikke noen pirkegutt du Dalland  Osteaktig tenkte jeg og skulle ta av 295 dekka og sette på noen smale 235 så jeg kunne drifte litt ja  Gliser i passasjerstolen er det massasje, oppblåsbar korsryggstøtte og armlen, men tror ikke du tenker mye over det om du tør sitte på  Gliser.
Jeg må få sitte på med deg og, så jeg får kjenne om det er stor forskjell på opphenget når du herjer rundt banen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vegaro4
Seniormedlem
****
Innlegg: 491
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #759 på: november 04, 2011, 20:35:29 pm »

det er bra , nå har eg forklaring på den fleken vis någen spør . fine lyd i motoren nå .eg og junor har set  den siste filmen med med innkjøring av motor ,han vil og ha sånn motor når han blir stor sier han.
Gratiss, den høres potent ut.
Fin reaksjon ved 0:49  Osteaktig


Ja "-eg vart skræmt no"  Osteaktig¨
Her vises 1600AD motoren som jeg bygde turbo-oppsettet på, og som jeg trolig setter i bilen så jeg kan ta PKK å få ut skiltene.
Så skilter jeg av bilen når den skal forevises med stor motor, setter over 1915, sleper den til BT og forhåpentligvis får jeg skiltene på igjen..

Og hvis Rune lurer på hvordan Lydia fikk en liten oljeflekk i passasjersetet, kan du se på 0:17  Osteaktig
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #760 på: november 05, 2011, 18:14:34 pm »

Høres feeet ut på videoen ja. Gliser
Valgte å ikke nevne ulyden da eg ikke er av types som liker å pirke... Osteaktig

Gleder meg til å få sitta på en runde på reve med deg, så kan du få sitte på en runde i min lille røde.
Planlegger å sette 145 dekka bak hvis eg ikke har fått noe bedre så kan vi leke japansk drifting. Kult
Nei, du er ikke noen pirkegutt du Dalland  Osteaktig tenkte jeg og skulle ta av 295 dekka og sette på noen smale 235 så jeg kunne drifte litt ja  Gliser i passasjerstolen er det massasje, oppblåsbar korsryggstøtte og armlen, men tror ikke du tenker mye over det om du tør sitte på  Gliser.
Jeg må få sitte på med deg og, så jeg får kjenne om det er stor forskjell på opphenget når du herjer rundt banen.

Att Dalland herja rondt banen va vel litt å ta i Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #761 på: november 05, 2011, 18:17:52 pm »

Att Dalland herja rondt banen va vel litt å ta i Blunker

Ikke lett å herje når det understyrer som en overlessa båt. Øyerulling

Hvordan går det med motoren?
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #762 på: november 06, 2011, 10:08:44 am »

Meget bra. Starter som en drøm og høres veldig fin ut. Vil prøve å finne ut 2 av ting før jeg setter den i bilen.
1 med over 5kg oljetrykk sliter Biltema sin adapterring mot hp1 for å holde tett.
   Når motoren er varm ligger trykket på rundt 4kg, bruker 30mm pumpe.

2 det jeg mangler kontroll på er tenning, og jeg er bekymret for tenningsbank som kan komme ved trykk.
  det er mange løsninger, men har ikke landet på noen enda.
  Den seneste er å tilsette oktanbooster i vanninsprøytninga, sammen med 98oktan, for å forsinke
  Eksplosjons "timingen"
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #763 på: november 06, 2011, 10:23:29 am »

Meget bra. Starter som en drøm og høres veldig fin ut. Vil prøve å finne ut 2 av ting før jeg setter den i bilen.
1 med over 5kg oljetrykk sliter Biltema sin adapterring mot hp1 for å holde tett.
   Når motoren er varm ligger trykket på rundt 4kg, bruker 30mm pumpe.

2 det jeg mangler kontroll på er tenning, og jeg er bekymret for tenningsbank som kan komme ved trykk.
  det er mange løsninger, men har ikke landet på noen enda.
  Den seneste er å tilsette oktanbooster i vanninsprøytninga, sammen med 98oktan, for å forsinke
  Eksplosjons "timingen"


For tiden på motorprosjektet på skolen bruker vi en spesiel trykkfølende tennplugg, skaff deg en sånn så kan du grafisk se trykkbølgen og oppdage tenningsbank med engang, veldig artig verktøy å ha men kanskje 15 tusen for en plugg er litt dyrt... Øyerulling
Ang  trykket så er det i meste laget og i fare for å bypasse oljekjøleren, men dette oppdager du når du får belastet motoren og kan  kontrollere temp og trykk underveis.
Loggført

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #764 på: november 06, 2011, 10:34:49 am »

Meget bra. Starter som en drøm og høres veldig fin ut. Vil prøve å finne ut 2 av ting før jeg setter den i bilen.
1 med over 5kg oljetrykk sliter Biltema sin adapterring mot hp1 for å holde tett.
   Når motoren er varm ligger trykket på rundt 4kg, bruker 30mm pumpe.

2 det jeg mangler kontroll på er tenning, og jeg er bekymret for tenningsbank som kan komme ved trykk.
  det er mange løsninger, men har ikke landet på noen enda.
  Den seneste er å tilsette oktanbooster i vanninsprøytninga, sammen med 98oktan, for å forsinke
  Eksplosjons "timingen"


Bare du ikke får for møje fuel om du ska sprøyta inn mer en de gasser suge inn.   Bruk wbx fordeleren og bare den eine sida. Og bor opp og sett inn en skrue motsatt så du får begrense ned trekk.  Kjøre da fast tenning fram til du får trykk og vakum klokke senker tenning ved trykk. Funka fint på dei turbo motorer eg har hatt. Opp te 1 bar ca.   
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #765 på: november 06, 2011, 19:35:24 pm »

Mente at jeg alltid fyller 98 oktan, men sprøyter inn octanbooster og vann under makstrykk.
Har funnet et bra (lest tester) knock detection kit til ca. 3000.- som jeg vurderer å montere permanent..

Hvordan monterer jeg stillskruen på fordeleren? Har ikke satt meg nok inn i det, men tar vakumklokka og trekker tenningen opp ved høyere turtall, og når trykket kommer skyver den ned igjen?
Og er da poenget at skruen skal hindre tenninga å gå for mye ned?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #766 på: november 07, 2011, 15:13:29 pm »

Hadde en lite oppløftende samtale i dag med BT... Spesialistgruppa stilte seg tvilende til den høye effekten i en bil som det var kappet taket av.. ?? Purret på skriftlig tilbakemelding..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #767 på: november 07, 2011, 16:10:30 pm »

Ja og på ein bil som atpåtil har sjølvberande ramma Øyerulling (og forsterka karosseri)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sandvik996tt
Gjest
« Svar #768 på: november 07, 2011, 16:27:48 pm »

Hadde en lite oppløftende samtale i dag med BT... Spesialistgruppa stilte seg tvilende til den høye effekten i en bil som det var kappet taket av.. ?? Purret på skriftlig tilbakemelding..

Denne er jo godkjent med 160 HK, mangler tak den også.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,36994.0.html

Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #769 på: november 07, 2011, 17:39:49 pm »

En til med turbo :

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29291.0.html
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #770 på: november 07, 2011, 17:54:26 pm »

Marius har med seg bensintrykks regulator på møte i dag . Eg får ikke til i dag:(
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #771 på: november 07, 2011, 18:25:58 pm »

Mente at jeg alltid fyller 98 oktan, men sprøyter inn octanbooster og vann under makstrykk.
Har funnet et bra (lest tester) knock detection kit til ca. 3000.- som jeg vurderer å montere permanent..

Hvordan monterer jeg stillskruen på fordeleren? Har ikke satt meg nok inn i det, men tar vakumklokka og trekker tenningen opp ved høyere turtall, og når trykket kommer skyver den ned igjen?
Og er da poenget at skruen skal hindre tenninga å gå for mye ned?

Om du gidder bruke 3000 på knok sensor.... Så bør du i alle fall først vurdere å kjøpe noe programerbar tenning.

Slik kan du gjøre det enkelt.. og billig.
Demonter WBX fordeleren, hiv av vektene, og lås fordeleren i en stilling (Bor to nye hull i nedre del av fordeleren, slik at du kan sette øvre del nedi.. og de står fast. Du forstår hva jeg mener når du åpner.
Fjern så vakum klokka og lås de to platene (som vakum justerer) med et hull gjennom begge og en popnagle gjennom
Klipp den grønne kabelen som går til tenniningsmodulen, kjør den inn til Megasquirt hjerne, kjør tenning signalet tibake til grøn ledning som nå går til tenninsmodulen.
Megasquirt ECU'en koster vel en tusing eller halv annen :-)
Jeg kjører med en slik, John Arne har kjørt/kjører med en slik og Endre S...
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #772 på: november 07, 2011, 18:41:53 pm »

Jepp.. funke som fjell de. Og de er enkelt for deg og hive forgasser og kjøre sprut.  På sikt Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #773 på: november 07, 2011, 18:49:41 pm »

Marius har med seg bensintrykks regulator på møte i dag . Eg får ikke til i dag:(
det er Gudd. Står her nå, kom litt tidlig. Bestiller ms men ville helst hatt motor godkjent først..
Det hjelper med referanseliste på liknende bygg når jeg klager på avslaget. Flere tips til kitkar godkjent med 160hk? Med reg.nr?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #774 på: november 09, 2011, 11:32:27 am »

Har funnet en betryggende vei videre etter medlemsmøtet på mandag  Gliser Litt trist at vi eventuelt må slutte å spørre BT pent, men mårru så mårru..
Ellers for nerdene der ute, bankefrekvensen for tenningsbank på en 1915cc med 69x94 er 6,1khz.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #775 på: november 09, 2011, 11:46:04 am »

Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #776 på: november 09, 2011, 11:51:03 am »

Flere tips til kitkar godkjent med 160hk? Med reg.nr?

Den blå 356 som Alf hadde var vel godkjent med 2,6 T4. Og den var importert for ikke mange år siden til Rogaland, om jeg ikke husker feil. Hør med Alf.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #777 på: november 09, 2011, 20:09:08 pm »

Er Alf brukernavnet?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #778 på: november 09, 2011, 20:15:39 pm »

Tipper det er "1959 Ragtop" som er Alf, han signerer i hvertfall innleggene sine med det...
Loggført

72 1302 roadster
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #779 på: november 09, 2011, 20:17:46 pm »

Mvwh Alf  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!