april 19, 2024, 19:25:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 584746 ganger)
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #780 på: november 09, 2011, 20:19:49 pm »

Mvwh Alf  Gliser

Noe sånt ja. Nå vet ikke jeg om det er riktig Alf men skal vel ikke se bort fra det...
Loggført

72 1302 roadster
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #781 på: november 10, 2011, 15:22:08 pm »

Flere tips til kitkar godkjent med 160hk? Med reg.nr?

Den blå 356 som Alf hadde var vel godkjent med 2,6 T4. Og den var importert for ikke mange år siden til Rogaland, om jeg ikke husker feil. Hør med Alf.

Jeg kjenner han som tok inn bilen og som solgte den til Alf. Jeg vet også hvem som godkjente bilen på Tilsynet. Har også reg nummeret om du trenger dette.
Loggført

1961 T1 - Custom
sandvik996tt
Gjest
« Svar #782 på: november 10, 2011, 16:12:50 pm »

Flere tips til kitkar godkjent med 160hk? Med reg.nr?

Den blå 356 som Alf hadde var vel godkjent med 2,6 T4. Og den var importert for ikke mange år siden til Rogaland, om jeg ikke husker feil. Hør med Alf.

Jeg kjenner han som tok inn bilen og som solgte den til Alf. Jeg vet også hvem som godkjente bilen på Tilsynet. Har også reg nummeret om du trenger dette.


http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=36994.0;attach=136402;image
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #783 på: november 10, 2011, 19:25:03 pm »

Lånte denne bilen 1. Mai og kjørte rundt i solsteika med elstejenta. Konge bil.

Uansett, den er utstyrt med 160 HK Kärsher bremsesett med TUV. Godkjent på biltilsynet med 160 HK motor men tror han også måtte ha skiver bak.

Personen som hadde bilen til godkjenning har selv bygget en 356 speedster og kjenner mer enn gjennomsnittet til disse bilene.
Loggført

1961 T1 - Custom
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #784 på: november 10, 2011, 20:52:14 pm »

Lånte denne bilen 1. Mai og kjørte rundt i solsteika med elstejenta. Konge bil.

Uansett, den er utstyrt med 160 HK Kärsher bremsesett med TUV. Godkjent på biltilsynet med 160 HK motor men tror han også måtte ha skiver bak.

Personen som hadde bilen til godkjenning har selv bygget en 356 speedster og kjenner mer enn gjennomsnittet til disse bilene.

Det er ikke TÜV til 160 hk uten å ha skiver bak. Kun med skiver foran og bak + ny hovedpumpe.

Er det så mye å kjenne til disse bilene? Det er en båt skrudd fast i ei bunnplate Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #785 på: november 10, 2011, 22:27:54 pm »

.
« Siste redigering: november 10, 2011, 22:29:52 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #786 på: november 10, 2011, 23:52:11 pm »

Jeg har seff kerscher bremser over alt, skiver hullborret og slisset med tuv papirer. Alt sendt med søknaden.
Argument fra BT er at bilen er "kraftig ombygd og taket er fjernet"...
Men i autosys er bilen registrert som godkjent cabriolet med 2000cc motor (uten spec på hk)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #787 på: november 10, 2011, 23:58:28 pm »

Hvis bilen allerede er godkjent roadster med 2L. Hvorfor da søke om 160hk?

Ingen kunne tatt deg på 1915..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #788 på: november 11, 2011, 00:04:13 am »

står det ikk hk i vognkortet er det jo bare å tute å kjøre!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #789 på: november 11, 2011, 00:06:05 am »

Ehh bilen min er lite anonym, og er egnet til å spre mistanke om for høy effekt..

Nå har jeg fått låne en 30hk turnkey av Jalokey i klubben, så jeg henter den i helgen, samt et 1302 panser hos vegar04, sså får jeg skilt på bilen mens jeg venter på grommotor.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #790 på: november 11, 2011, 00:14:23 am »

So what. Blir du stoppet, vis vognkortet og alt skal være fryd og gammen. Blir du kalt inn så slenger du inn en 1600 (eller viser med 1915 og står på ditt)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #791 på: november 11, 2011, 00:31:14 am »

hvis det ikke står effekt i vognkortet så kan de ikke si noe.
hva skal de ta deg på da?
bare å øke volumet til 2000 cc så er du helt sikker.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #792 på: november 11, 2011, 00:32:08 am »

er vel sånn den 1700hk Granadaen er "godkjent" siden ikke står effekt i vognkort.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #793 på: november 11, 2011, 07:14:46 am »

Kan BT fjerne en tidligere godkjennelse, selv om jeg ikke har gjort vesentlige endringer på kjøretøyet?(bortsett fra satt på bedre bremser og fjernet rust)
Pr.tlf mente de også at 2000cc betydde 78hk..  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #794 på: november 11, 2011, 08:48:55 am »

Får holde deg til teorien om at de 2 liters motorene er så sterke at det virker som de har langt mer enn de 78 hk.
Loggført

Seaside VW Klubb
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #795 på: november 11, 2011, 08:58:04 am »

2000=78hk tilsvarer en 1584=61hk

:p
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #796 på: november 11, 2011, 09:11:35 am »

er vel sånn den 1700hk Granadaen er "godkjent" siden ikke står effekt i vognkort.

Den har verken volum på motor eller hk. Står bare merknad godkjent med ford v8. Rekker tunge


Står de ikke hk hadde eg og drete i godkjenning. Du ska kje straffes for at dei ikke gjorde jobben sin ved godkjenning av 2 liter. Med de vognkorte du har nå så kan du ha i din motor uten problemer langs veien. Bare pass på di ikke skrive dette inn i vognkort nå.   Gliser

Snakkes i helga.
Loggført
Tomaso
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Harstad/Fjelldal


61 L380 T1


Vis profil
« Svar #797 på: november 11, 2011, 13:02:58 pm »

Kan BT fjerne en tidligere godkjennelse, selv om jeg ikke har gjort vesentlige endringer på kjøretøyet?(bortsett fra satt på bedre bremser og fjernet rust)
Pr.tlf mente de også at 2000cc betydde 78hk..  Øyerulling

I utgangspunktet NEI !!!

Mener BT at de har en grunn til å gjøre dette så må BT gjøre det i et skriftlig VEDTAK. Vedtakes må begrunnes og det må vises til lovparagrafer.

Et vedtak kan påklages innen 3 uker etter forvaltningsloven. De gutta er ikke alltid klar over at de må følge forvaltningsloven og skrive vedtak, eller at det kan påklages. Prøver de seg på dette må du klage til Vegdirektoratet.

Sørg iallefall for å få bremsene innskevet i vognkortet i tillegg til 2000cc som står der fra før, så får du kjempe for motoren etterpå.


Thomas K

Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #798 på: november 11, 2011, 14:17:46 pm »

Nå er det ikke vognkort jeg har, har bare utskrift fra autosys. Men det er vel det samme? eller?
Kan noen med tilgang til autosys kopiere og lime inn her i tråden? SN33422 -plutselig fikk jeg ikke opp bilen min i registeret hos Mekonomen..  Øyerulling
« Siste redigering: november 11, 2011, 14:25:49 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tomaso
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Harstad/Fjelldal


61 L380 T1


Vis profil
« Svar #799 på: november 11, 2011, 15:20:52 pm »

Vognkortet er vel bare din del av det som er registrert i autosys?

Det er derfor det er viktig å få endringer registrert og ikke bare påskrevet for hånd og stemplet i vognkortet slik dem gjorde avogtil før. Da "forsvinner" jo eventuell seknesett osv. nå du får nytt vognkort. 
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #800 på: november 11, 2011, 15:28:20 pm »

Nå er det ikke vognkort jeg har, har bare utskrift fra autosys. Men det er vel det samme? eller?
Kan noen med tilgang til autosys kopiere og lime inn her i tråden? SN33422 -plutselig fikk jeg ikke opp bilen min i registeret hos Mekonomen..  Øyerulling

Bildelkatalogen sier; Ingen knytning søk mauellt
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #801 på: november 11, 2011, 16:31:06 pm »

SN33422

1971

kabriole
rød

Dekk forran:
195/60/15

bak:
235/60/15

2 liter benins uten hk.
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #802 på: november 11, 2011, 17:05:29 pm »

2 liter bensin uten HK:) da sliter du litt Glad
Loggført

Mvh

Marius
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #803 på: november 11, 2011, 17:34:02 pm »

2 liter bensin uten HK:) da sliter du litt Glad
http://instantrimshot.com/
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #804 på: november 11, 2011, 18:06:54 pm »

SN33422

1971

kabriole
rød

Dekk forran:
195/60/15

bak:
235/60/15

2 liter benins uten hk.

Den var det ja. Hvor fant du den?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #805 på: november 11, 2011, 18:07:55 pm »

SN33422

1971

kabriole
rød

Dekk forran:
195/60/15

bak:
235/60/15

2 liter benins uten hk.

Den var det ja. Hvor fant du den?

På jobb... Øyerulling
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #806 på: november 11, 2011, 18:42:08 pm »

He he..
Fant litt mere:
egNr:   SN33422

KJØRETØYDATA

Kjøretøy:   VOLKSWAGEN CABRIOLET -
Understellsnummer:   1122198203
Typegodkjenningsnummer:   
Årsmodell:   1971
Førstegangsreg.:   0
Førstegangsreg. i Norge:   19711213
Avregistreringsdato:   20000331
Importert:   N
Fra Understellsnummer:   
Karosseritype:   
Kjøretøygruppe:   PB
Farge:   RØD
Siste PKK:   0
Neste PKK:   20110228

MOTORDATA

Drivstoff:   Bensin
Motorkode:   
Slagvolum:   2000
Effekt:   0
Enhet:   Saknas
CO2 utslipp:   0
dB:   
1/min:   

KRAFTOVERFØRING

Fremdrift:   
Antall aksler:   2
Antall aksler med drift:   1
Girkasse:   

MÅL OG VEKTER

Egenvekt:   840
Totalvekt:   1270
Maks aksellast foran:   530
Maks aksellast bak:   760
Lengde:   409
Bredde:   167
Sporvide foran:   0
Sporvide bak:   0

DEKKDIMENSJONER

Dekk foran:   195/60 HR 15
Hastighetsindeks foran:   
Lastindeks foran:   26H
Dekk bak:   235/60 HR 15
Hastighetsindeks bak:   
Lastindeks bak:   26H

FELGDIMENSJONER

Felg foran:   7JH2
Felg bak:   7JH2
Innpress foran:   0
Innpress bak:   0

TILHENGER- OG TAKLAST

Tilhengervekt m/ brems:   650
Tilhengervekt u/ brems:   400
Vogntogvekt:   0
Lengde til kule:   0
Maks støttelast:   0
Maks taklast:   0
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #807 på: november 11, 2011, 22:31:04 pm »

Eg ville fått senk og brems i vognkort. Og bare hatt 2liter på volum. Ingen kan si noge då langs veien. Om du blir stoppa.  Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #808 på: november 12, 2011, 08:36:12 am »

Nei, med på det, men vil kjøre dette gjennom skikkelig.
Kanskje en løsning er å senke trykket å få godkjent et lavere antall hk.
Hva med å snu på flisa, spør BT hva de anbefaler som maksytelse på mitt oppsett? De fleste av oss pleier å være mer medgjørlige om vi blir spurt til råds enn om vi får et krav mot oss..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #809 på: november 12, 2011, 13:54:48 pm »

Tenkte å kanskje prøvekjøre monsteret på sperret industriområde i helga, men kom på at jeg fremdeles ikke har fått tak i hjulmutre.
Så jeg tilpasset noen andre  Gliser :
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!