mai 24, 2024, 11:50:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye hester?
80 - 90 hk - 8 (9%)
90 - 100 hk - 13 (14.6%)
100 - 110 hk - 31 (34.8%)
110 + hk - 26 (29.2%)
60 + hk - 11 (12.4%)
Stemmer totalt: 86

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :)  (Lest 75030 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #240 på: februar 14, 2011, 20:19:04 pm »

Svarte.. Jeg redigerte istedenfor å quote. Beklager!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #241 på: februar 14, 2011, 20:22:31 pm »

Svarte.. Jeg redigerte istedenfor å quote. Beklager!

ble lakket for 36 timer siden Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #242 på: februar 14, 2011, 20:27:38 pm »

De kunne vært lakket ifjor. Varmelakk herder ikke før den blir "brent" inn. Test: ta en sylinder og vask den med litt bensin, rødsprit eller noe liknende. Den skvetter av. Brenn en sylinder i ovnen og gjør samme test og du ser forskjellen med en gang.

Svarte.. Jeg redigerte istedenfor å quote. Beklager!

ble lakket for 36 timer siden Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #243 på: februar 14, 2011, 20:28:59 pm »

da blir det herding i ovnen Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #244 på: februar 14, 2011, 20:46:06 pm »

hvor lenge på 100gr og hvor lenge på 150gr? står i ovnen nå.. godt ingen er hjemme Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #245 på: februar 14, 2011, 20:54:39 pm »

hvor lenge på 100gr og hvor lenge på 150gr? står i ovnen nå.. godt ingen er hjemme Osteaktig

La dem stå til det ikke ryker noe mer. Hadde mine ca 45 min på 100 gr og kjørte opp på slutten og jeg lot dem stå i ovnen etter at jeg hadde slått av for å kjøle dem ned sakte. Et annet tips er å ha ventilatoren på men det har du sikkert allerede merket.  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #246 på: februar 14, 2011, 21:05:00 pm »

ohh yeah Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #247 på: februar 14, 2011, 21:09:47 pm »

Du får gi deg når fuglen ligger dau i bunnen av buret eller når bikkja har mistet pelsen  Osteaktig

ohh yeah Glad

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #248 på: februar 14, 2011, 21:54:45 pm »


* P14-02-11_21.56.jpg (115.32 KB. 800x600 - vist 352 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #249 på: februar 17, 2011, 18:45:13 pm »

LONGBLOCK Osteaktig

Fikk satt sammen motoren idag, og sjekket alt alt drar rundt ved momenttilstrekning av bolter!

Fått på:

glemmeblekk Blunker
støtstangrør, støtsenger og vippearmer
dynamotårn, med åndeboks,
bensinpumpe

eksos er sjekket, og passer som hånd i hanske
reimhjul og svinghjul er på plass Osteaktig


i helgen blir det tilpasning av blikk etcetc



SPØRSMÅL:

Vil min 6V 67 starter klare å dra den rundt?  Hæ
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #250 på: februar 18, 2011, 12:18:08 pm »

LONGBLOCK Osteaktig

Fikk satt sammen motoren idag, og sjekket alt alt drar rundt ved momenttilstrekning av bolter!

Fått på:

glemmeblekk Blunker
støtstangrør, støtsenger og vippearmer
dynamotårn, med åndeboks,
bensinpumpe

eksos er sjekket, og passer som hånd i hanske
reimhjul og svinghjul er på plass Osteaktig


i helgen blir det tilpasning av blikk etcetc



SPØRSMÅL:

Vil min 6V 67 starter klare å dra den rundt?  Hæ

Grattis, den er en fint mål å nå. Glad

Vil ikke tro du får noe problem med starteren, jeg kjører med std 6v starter og den fungerer som bare det. Glad
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #251 på: februar 18, 2011, 14:16:31 pm »

for å gi dere ett lite inntrykk av hvor trangt det er her:


* IMG_0646.jpg (73.74 KB. 450x600 - vist 318 ganger.)

* IMG_0648.jpg (94.75 KB. 450x600 - vist 340 ganger.)


longblock med noe attåt:


* IMG_0650.jpg (87.94 KB. 450x600 - vist 403 ganger.)


CB reimhjul:


* IMG_0655.jpg (135.33 KB. 800x600 - vist 267 ganger.)


Fullflow:


* IMG_0657.jpg (108.3 KB. 800x600 - vist 300 ganger.)


gassere og innsug:


* IMG_0658.jpg (138.25 KB. 800x600 - vist 298 ganger.)

* IMG_0660.jpg (51.71 KB. 450x600 - vist 277 ganger.)


holder den varmen nede?


* IMG_0666.jpg (71.79 KB. 450x600 - vist 300 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #252 på: februar 18, 2011, 14:24:27 pm »

ånding blir ned i bakken, men med boksen bull av stålull el. lignende (luft igjennom men ikke olje)


* IMG_0651.jpg (72.25 KB. 450x600 - vist 287 ganger.)

7
eksosen skal friseres helt rund:


* IMG_0656.jpg (66.8 KB. 450x600 - vist 274 ganger.)


LYD:


* IMG_0661.jpg (130.14 KB. 800x600 - vist 301 ganger.)


glemmeblekk


* IMG_0668.jpg (66.41 KB. 450x600 - vist 267 ganger.)


tror det skal være tett rundt sylindre:


* IMG_0667.jpg (83.81 KB. 450x600 - vist 280 ganger.)




Ved vanlig kjøring prøver jeg ut samme som sist, med en liten åpning på baklokket i underkant. Dette funket bra og holdt tempen nede. Ved litt mer hassardiøs kjøring typ SCC etc, har jeg gått til innkjøp av en annen 67 bakluke som skal moddes.. Huller ut bak skiltet, samt få inn noen louvres fra en annen bakplate.. er som sagt ikke det som skal stå på til vanlig, men må allikevel lakkes


* IMG_0670.jpg (54.67 KB. 450x600 - vist 276 ganger.)





hva skal denne AS21 blokken bli til da? tips mottas;)


* IMG_0659.jpg (144.8 KB. 800x600 - vist 325 ganger.)




* IMG_0670.jpg (54.67 KB, 450x600 - vist 243 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #253 på: februar 22, 2011, 15:19:44 pm »


* IMG_0689.jpg (92.49 KB. 640x480 - vist 286 ganger.)

* IMG_0690.jpg (90.01 KB. 640x480 - vist 338 ganger.)

* IMG_0692.jpg (94.59 KB. 640x480 - vist 314 ganger.)


neste stopp:

Benken til Herr Dahlberg Osteaktig

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #254 på: februar 22, 2011, 18:54:25 pm »

Oi oi.. nå går det unna.

Det går stadig fremover hos meg også. Men mangler fortsatt noen viktige komponenter. Deriblandt to vifter som ligger å venter på meg i Drammen. Vrient å få tid til alt  Gråter
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #255 på: februar 22, 2011, 19:28:11 pm »

Fortsatt masse snø i gatene så no worries Blunker

Mulig å få sveiset stinger'n hos deg ved benking?

Blir morro Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #256 på: februar 22, 2011, 19:47:05 pm »

Ikke noe problem det vettu...
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #257 på: februar 22, 2011, 19:51:02 pm »

Fett:)

har forresten fikset meg ett lite dyseskrin. Men må lese meg opp litt om det er noen røvere jeg burde hatt som jeg mangler

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #258 på: februar 22, 2011, 22:44:37 pm »

ånding blir ned i bakken, men med boksen bull av stålull el. lignende (luft igjennom men ikke olje)

[ Vedlegg ]
7
eksosen skal friseres helt rund:

[ Vedlegg ]

LYD:

[ Vedlegg ]

glemmeblekk

[ Vedlegg ]

tror det skal være tett rundt sylindre:

[ Vedlegg ]



Ved vanlig kjøring prøver jeg ut samme som sist, med en liten åpning på baklokket i underkant. Dette funket bra og holdt tempen nede. Ved litt mer hassardiøs kjøring typ SCC etc, har jeg gått til innkjøp av en annen 67 bakluke som skal moddes.. Huller ut bak skiltet, samt få inn noen louvres fra en annen bakplate.. er som sagt ikke det som skal stå på til vanlig, men må allikevel lakkes

[ Vedlegg ]




hva skal denne AS21 blokken bli til da? tips mottas;)

[ Vedlegg ]



Hva slags masse har du brukt mellom sylinder og blokk? fins det noe masse man kan bruke mellom sylinder og topp? vil helst ikke "bygge" med filtpakning. har ca 1mm i vendehøyde..
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #259 på: februar 23, 2011, 11:23:32 am »

sylinder-blok er det biltemas høytemp silikon..
sylinder-topp er det 1mm kobberringer
  - har uten kobberringer 0,2mm vendehøyde
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #260 på: februar 23, 2011, 12:33:34 pm »

Fett:)

har forresten fikset meg ett lite dyseskrin. Men må lese meg opp litt om det er noen røvere jeg burde hatt som jeg mangler


Kommer sikkert langt med tomgang 55,60 hoved 140,150 og luft 200,210 Store halsringer for effekt, mindre halsringer for større hastighet og bedre dreiemoment(må grovtilpasses ventilstørrelse og).
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #261 på: februar 24, 2011, 19:35:43 pm »

okey:

phat boy kan ha en tendens til å være en "feit" potte som veier litt og min er ikke ett unntak. men det er sveiset på en brakett,

jeg ser for meg to mulige festemåter:

1: 2 stag med gummi imellom til karosseri

2: 1 stag mellom potte og motor uten gummi



what to do?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #262 på: februar 24, 2011, 20:02:46 pm »

kan du feste den med en gummi sak oppi fangerfestet ved karroseriet? eller ligger den langt ifra? bare et spm. Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #263 på: februar 24, 2011, 20:04:40 pm »

vet ikke.. har ikke hatt den i bilen Blunker

men motoren flytter jo litt på seg, og da tenkte jeg at hvis potta får ett ekstra snkringspunkt i motoren, vil den flytte seg med motoren, og ikke imot..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #264 på: februar 24, 2011, 20:25:52 pm »

hva med en slags "slangeklemme" rundt det ene røret til grenrøret og ned til fættbåyen  Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #265 på: februar 24, 2011, 20:28:18 pm »

mulighet det ja.. jo høyere jo bedre, får da får jeg holdt den oppe Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #266 på: februar 28, 2011, 22:41:56 pm »

Orginalt på min fat boy, så er det festet via en gummi duppeditt mellom toppen av potte og fangerfestet. Så lenge det er gummi, så ting har litt mulighet til å bevege seg, så er det ikke noe problem.  Glad
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #267 på: mars 12, 2011, 02:11:34 am »

Hva bør jeg gjøre med girkassen når motoren først er ute?

Er en 67 1500 kasse, så vet jeg må ha ringen på trykkplaten..

Er det noen pakninger etc som er verdt å bytte?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #268 på: mars 12, 2011, 10:48:19 am »

Utløysarlager vist du trur det kan vera utslete. evt simring rundt inngåande aksel vist det er antydning til oljelekkasje. Girkassefester bak om dei kan vera for slappe til da nya maskineriet, og dersom drivakselmansjettane er dårlege so er det lurt å byta dei no
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #269 på: mars 12, 2011, 11:53:42 am »

Takker for svar Glad


Ble litt lakking igår, utrolig dårlig lakk på Mexico-kjøleblikk, men bra passform!

Grunning igår forigårs, 3-4 lag, våtslip med 800papir og lakk igår. Alt fra Duplicolor

* IMG_0701.jpg (66.66 KB. 640x480 - vist 253 ganger.)

* IMG_0698.jpg (54.04 KB. 640x480 - vist 226 ganger.)

* IMG_0703.jpg (73.3 KB. 640x480 - vist 241 ganger.)

* IMG_0704.jpg (67.87 KB. 640x480 - vist 250 ganger.)



idag fikk måtte jeg fikse noen gjenger i toppen av forgasserene, de som holder velocity stacksene nede, og fikk da målt flottør høyde. målte litt blandet men la de på 9 og 32mm som jeg mener å ha lest ett sted. Skyt meg i foten hvis det er feil Rekker tunge

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!