mars 29, 2024, 06:53:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tistlo sin Barndoor (Svenneprøven)  (Lest 70405 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #90 på: juni 14, 2010, 13:41:55 pm »

Da e berre å fortsetta å masa på han. Han kjem mest sansynlegvis ikkje til å gjera noko med bilen uansett.. Så tilby han ein slant pengar, gjerne ein god slant(du tapar ikkje peng på den bilen uansett..) So får du nok kjøpa han tilslutt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #91 på: juni 16, 2010, 09:16:47 am »

Denne hadde jeg ikke sett før - Gersons barndoor pickup:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=317072&highlight=gerson+barndoor
Fra

til

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #92 på: juni 16, 2010, 13:46:10 pm »

God deletilgang? Gliser

Men den var jo ikkje so verst til å begynna med heller den der
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #93 på: juni 28, 2010, 00:14:51 am »

Det er godt å se noen har pågangsmot!! Lykke til Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #94 på: august 16, 2010, 08:21:43 am »

Fantastisk!M
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #95 på: august 17, 2010, 08:11:29 am »

Det er flere som kaster seg på samme tog som deg Tistlo...

http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=17965



* whitetrash.jpg (132.79 KB, 800x533 - vist 716 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #96 på: august 17, 2010, 10:52:49 am »

Fan vad trevligt!!!!
 Glad Godt å sjå da e fleire som tar tak i sånt ja,,,,,,men du verden..sverige er THE barndoor land!

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
sandvik996tt
Gjest
« Svar #97 på: august 17, 2010, 12:17:34 pm »

Det er flere som kaster seg på samme tog som deg Tistlo...

http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=17965



Den ser jo bra ut i forholdt til Tistlo sin  Gliser
Loggført
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #98 på: august 17, 2010, 13:01:47 pm »

Det er flere som kaster seg på samme tog som deg Tistlo...

http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=17965


Du mener vel : kaster seg foran samme toget. Hehe Osteaktig
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #99 på: august 17, 2010, 14:26:30 pm »

Det der er jo som å spise fra dekket bord i forhold til Tistlo sin Blunker Han svensken er bare amatør! Osteaktig hehehehehe
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #100 på: august 17, 2010, 15:50:39 pm »

Er vel eg som hoppar framfor det største og raskaste godstoget når eg begynner på detta her... burde faktisk ha funnet meg ein bil som var bedre sånn nett for å lera da basica før ein begynne på advanced..har noko på g... Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #101 på: august 29, 2010, 20:13:33 pm »

snart ferdig?  Gliser


* tistlo.jpg (143.46 KB, 640x480 - vist 1003 ganger.)
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #102 på: august 29, 2010, 21:08:35 pm »

Nå har jeg lest både salgstråden og denne... Kort sagt... Jeg har ikke ord... Hvorfor skal alt reddes???

Men men, stå på! Glad Guts har du... Glad

Edit: Dette er ikke ironi Glad
« Siste redigering: august 29, 2010, 21:11:38 pm av cheron » Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #103 på: august 29, 2010, 21:19:32 pm »

Tommy du kan ikkje berre legga ut eit sånt bilde utan meir info! Sjokkert Rekker tunge
Har du eit kassabil prosjekt på gang?

Cheron, ja nei altso bilen er skjeldn den, for skjelden og gammal til å ikkje gjerast noko med..

Skjer ingenting med bilen, driv å ryddar plass bakom huset so skal eg laga eit skur som bakenden skal parkerast inni. andre småbetar og diverse skal innandørs mest mulig.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #104 på: august 30, 2010, 23:03:36 pm »

snart ferdig?  Gliser

hadde vært fin bardisk det der ... en hel barndoor side  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #105 på: september 08, 2010, 12:35:07 pm »

Her er en som beviselig starter med mindre enn du gjør Tistlo:

http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=66508&start=0
Loggført

SCREWDRIVER #2
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #106 på: september 08, 2010, 13:13:40 pm »

Ja har sett på den tråden der før og,, snakk om sinnsjukt prosjekt!  Sjokkert

Masse gode tips er der og Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #107 på: september 08, 2010, 13:47:16 pm »

Ser du båten?
Lån mer penger og kjøp en Gerson bunn. Denne bilen blir bare verd noe om det er en nøyaktig barndoor restaurering, tar du snarveier så kan du likegreit bare sveise om takspissen og motorluka på bussen til mor.
Jeg mener du får igjen pengene dine mange ganger over om du investerer i grønt plåt, om du skulle selge den.
Lykke til Christer!  

Enig i mye av dette. Skal man først gå på denne jobben med friskt mot, så gjelder det å holde seg langt unna snarveier. Profiler og former er alfaomega. Får du problemer med å lage plåten 100% riktig, så stopp umiddelbart.  Legg alt på hylla, spar penger og kjøp et rullende chassis fra Gerson og nok plåt til å redde karosseriet på en gang. Jeg tror totalsummen over lang tid med mange småinnkjøp faktisk blir dyrere enn å klinke til med ett gigantisk kjøp på et tidspunkt.  Hvis dette er ”the car” som du virkelig vil beholde, så kommer det til å svi litt, men da blir det jo også desto mer artig å beholde den etterpå. For meg kan dette uttrykkes i en enkel(?) formell..
(P-G=F)+(Ma+Mp)
          Et + Lb



P= Produksjonstall
G= Gjenlevende individer ift produksjonstall
F= Så få som mulig
Ma=Mengde arbeid
Mp= Mengde penger nedlagt i prosjektet
Et= Emosjonell tilknytning til vraket
Lb= lysten til å beholde bilen over lang tid.
« Siste redigering: september 08, 2010, 13:50:18 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #108 på: september 08, 2010, 14:07:26 pm »


(P-G=F)+(Ma+Mp)
          Et + Lb


yea... right..!
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #109 på: september 08, 2010, 14:53:20 pm »

Eg kan ikkje hugsa att eg nokonsinne har nevnt att eg vil ta snarvegar på denna, i bunn og grunn er heile prosjektet ein omveg vist du tar tid x lengd2 + arbeid opphøgd på høgkant i 4 divisjon so vert valutaen NOK uansett. ergo prosjektet vert ein omveg uansett kor mangen snarvegar som vert tatt, og tar du to snarvegar på strak arm so får du sxs=omveg3 mao ergo erlik da e best å unngå snarvegar.

Sist eg sjekka so er gerson chassis ekstremt svindyre, og kg prisen på stål er låg.. Chassis og bjelkar er vel da enklaste på heile bilen so da ska gå bra! Og da utan snarvegar!
Ang 100% orginalitet so e eg so og sei einig i da(att ein so gammal bil ikkje kan clussast med) Men eg kan ikkje finna meg i å sveisa to plater saman utan bruk av sveisegrunning imellom, ei heller skapa fuktbomber som utriggerane... dei må da då lagast hol i, innvendig behandling av alle hulrom samt meget høg kvalitetsmaling på heile understellet, og evt ronda da av med org fargen over der igjen. Lenge til da uansett.

Men frykt ei, eg må nok kjøpa masse grønne plater likavell Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #110 på: september 08, 2010, 19:34:57 pm »

jeg bruker denne både til mig og til punktsveiseapparatet, er rett og slett rå...

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=33&products_id=711
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #111 på: september 08, 2010, 23:16:25 pm »

Eg har den og, og eg er ikkje heilt fornøygd med den,, det er jo so og sei heilt vanleg sink grunning med litt ekstra påslag på prisen. Størsta minuset meinar eg er att den bygger ikkje ut. dvs du sprayer på og det bygger ikkje på stålet. ergo skal da då verta tett mellom to plater so må platene ligga 100% intil kvarandre overalt. og da ekje alltid lika enkelt på gamle plater som er banka og hamra på etc.
Derfor bruker eg volvo sveisegrunning som då er ein tjukk graut. vert omtrent som å fuga imellom platene. 100%tett.

Men dersom du kan anbefala eit punktsveisapparat som er rett og slett rå so er eg intrisert i å høyra om da Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #112 på: september 09, 2010, 05:33:21 am »

særdeles fornøyd med denne.. har prøvd andre opp gjennom.. men denne er en lek og bruke..
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=33&products_id=319
Loggført

Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #113 på: september 09, 2010, 08:11:31 am »

Eg kan ikkje hugsa att eg nokonsinne har nevnt att eg vil ta snarvegar på denna, i bunn og grunn er heile prosjektet ein omveg vist du tar tid x lengd2 + arbeid opphøgd på høgkant i 4 divisjon so vert valutaen NOK uansett. ergo prosjektet vert ein omveg uansett kor mangen snarvegar som vert tatt, og tar du to snarvegar på strak arm so får du sxs=omveg3 mao ergo erlik da e best å unngå snarvegar.

Sist eg sjekka so er gerson chassis ekstremt svindyre, og kg prisen på stål er låg.. Chassis og bjelkar er vel da enklaste på heile bilen so da ska gå bra! Og da utan snarvegar!
Ang 100% orginalitet so e eg so og sei einig i da(att ein so gammal bil ikkje kan clussast med) Men eg kan ikkje finna meg i å sveisa to plater saman utan bruk av sveisegrunning imellom, ei heller skapa fuktbomber som utriggerane... dei må da då lagast hol i, innvendig behandling av alle hulrom samt meget høg kvalitetsmaling på heile understellet, og evt ronda da av med org fargen over der igjen. Lenge til da uansett.

Men frykt ei, eg må nok kjøpa masse grønne plater likavell Glad

He he! Dette er gøy  Glad

Artig med regnestykker
Jeg tror ikke du kommer til å ta snarveier Tistlo. Eller rettere sagt, så tror jeg at du er en av de siste som driver innen denne bransjen som kommer til å ta snarveier Glad
Det var rett og slett bare noen tanker fra min side om prosjektet ditt, og litt venstrehåndsarbeid i form av en logisk vaklende modell fra en hælvstudert samfunnsvitende røver  Glad

Men ER egentlig Gerson understellet dyrt?? Sist jeg hørte noe om pris var det 5500 dollar(?)
« Siste redigering: september 09, 2010, 08:15:39 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #114 på: september 09, 2010, 10:35:56 am »

Nei kan ikkje ta snarvegar!
5500dollars + frakt over vatnet, og over fjellet og litt moms, toll skatt og bensinpengar so trur eg att 50k vert runda fort og gale...

Ein dyr snarveg i tilfelle;)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #115 på: september 09, 2010, 10:49:04 am »

50,000 skaffer du vel fort! Osteaktig Du raker jo inn grunker på sveising av grønne dokaer Blunker hahaha
Jeg har jo en boble du kunne ta for deg også, men den er det jo ikke sååå mye rust på Blunker
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #116 på: september 09, 2010, 11:04:13 am »

Nei kan ikkje ta snarvegar!
5500dollars + frakt over vatnet, og over fjellet og litt moms, toll skatt og bensinpengar so trur eg att 50k vert runda fort og gale...

Ein dyr snarveg i tilfelle;)

Ære være deg hvis du rekonstruerer hele understellet altså, kjør på!  Men, men, men jeg synes ikke 55000-60000 er dyrt for et såpass korrekt understell. Apropos.
« Siste redigering: september 11, 2010, 10:08:42 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #117 på: september 09, 2010, 11:11:43 am »

Han må jo ha et sted å plukke donor deler fra han Gerson også da? Torsjonsfjærer etc regner jeg med er plukket fra en annen barndoor. Billigst blir det nok helt sikkert å kjøpe delene man trenger løse (pga frakt) og bruke det man har igjen av ramma. Det er et stort kolli dette her:


* gersonchassie.jpg (59.28 KB, 640x480 - vist 531 ganger.)
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #118 på: september 09, 2010, 11:37:01 am »

Han må jo ha et sted å plukke donor deler fra han Gerson også da? Torsjonsfjærer etc regner jeg med er plukket fra en annen barndoor. Billigst blir det nok helt sikkert å kjøpe delene man trenger løse (pga frakt) og bruke det man har igjen av ramma. Det er et stort kolli dette her:

Hvis flere går sammen om nok en storbestilling til moderlandet, så klarer vi vel alltids å få ned frakten litt.
Noen som har regnet på hva delene koster hver for seg ift samlet som på bildet?

Sier vi fordi jeg også godt kan tenke meg å være med på en bestilling fra Gerson om ikke altfor lenge Glad
« Siste redigering: september 09, 2010, 11:38:47 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #119 på: september 09, 2010, 11:38:52 am »

Liten avsporing, men dog: Dette nylige låve/garasje-funnet i Tyskland fra forrige uke, er antakelig Tistlo-bilens rake motsetning - og alle objektjegeres drøm...

Litt av et kupp!

http://barndoor.dk/20-03502.html

Loggført

SCREWDRIVER #2
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!