april 23, 2024, 16:50:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berger`s raser bil, "Rabalder"  (Lest 233141 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #120 på: februar 24, 2011, 12:20:42 pm »

Jo takk. Bare å spenne seg fast ja! Og den dagen vi skyter 200hp NOS, slår seismografen i Bergen ut på skalaen med 7,8!!  Gliser

Jeg har, om du skulle være interessert i kontroll, en meget smart, liten lystgass kontroller. Med denne så kan du feks forsinke gassen slik at du starter med feks 50hk for å øke til 75hk etter feks 0,5 sek, 80hk etter 0,7 osv osv. Mange features for lystgassgutta som mener alvor. Forskjellig gassmengde på ulike gir, sikkerhetskontroll osv osv.

This top-of-the-line unit can be programmed to control both the amount of nitrous that is flowed to the engine (from 0-100%) and the time desired to "ramp up" from first hit to full flow. For example, you can program the controller to flow 25% of the nitrous 1.5 seconds into the run and increase it to 75% nitrous at 5.3 seconds. Or, it can go all the way to 100% much sooner. This enables a racer to "fine tune" the power curve of an engine to best utilize prevailing conditions. It can also be used to activate a retard box or 2nd stage of nitrous. Clearly, this is the most sophisticated progressive nitrous controller available today. However, it is very easy to use, and each function is set through simply turning a series of dials to the desired position and pushing a "program" button.

Made in the UK.

Mvh
BB

Det kan være av interesse det, men avhenger av pris så klart  Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #121 på: februar 24, 2011, 12:43:16 pm »

Har pris noen gang vært et issue med meg?   Osteaktig

Din for 1500,- Laaaangt under halv pris. Tilsvarende koster $ 1079 fra NOS.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #122 på: februar 24, 2011, 20:29:30 pm »

Har pris noen gang vært et issue med meg?   Osteaktig

Din for 1500,- Laaaangt under halv pris. Tilsvarende koster $ 1079 fra NOS.

Mvh
BB

Det er en hyggelig pris det Kalle, tror vi får til noe der. Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
primer
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #123 på: mars 11, 2011, 09:09:02 am »

GRATULERER MED DAGEN!!!!!!!!!!!!!
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #124 på: mars 18, 2011, 11:25:21 am »

Går alt for smått om dagen synes jeg, men noe har da blitt gjort. Sandblåst og grunnet endel parts, og begynnt på prøvemontering av hjuloppheng.
Dette var nødvendig nå for å få målt back spacing til felgene. Ser ut til at 4,5" blir bra, kunne nok hatt 5,5" også, men er redd for at det blir litt trangt mellom dekk og fjørplate, og tør ikke gamble på det. Felgen blir da 8" med 28"x9" slicks. Skal bli ganske så fullt bak der serru  Blunker



* IMG_0073_web.jpg (124.1 KB, 800x598 - vist 696 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #125 på: mars 18, 2011, 11:56:34 am »

Nice! Heftig dekk dim


Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #126 på: juli 16, 2011, 21:51:52 pm »

Skjer det noe på dette prosjektet om dagen  Tvilende
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #127 på: juli 16, 2011, 22:22:47 pm »

Nei dessverre. Dratt presenning over den og venter på høsten...
Litt for mye annet som tar opp tiden...SCC og sånn`t Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #128 på: juli 17, 2011, 06:12:05 am »

Scc gjør seg jo selv.. Så det var en dårlig unnskyldning  Osteaktig
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #129 på: juli 17, 2011, 10:43:20 am »

Du har rett, dårlig unskyldning, sol, jordbær og latskap er nok sannheten  Osteaktig  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #130 på: oktober 14, 2011, 08:05:43 am »

Huh! endelig skjer det noe igjen Glad

Bilen er flyttet til det nye verkstedet mitt, og i går kom endelig hjula!! Disse er kjøpt fra Summit, og fraktet med Jetcarrier sjøfrakt for å spare litt penger. Tok et par mnd, men det var jo ikke noe hast egentlig.
Felgene er Weld Racing Rodlite i 4,5" og 8"
Dekk er Hoosier, frontrunner i 26/4,5" og slicks i 28/9"

Felgene sklei på som beregnet i forhold til innpresset, og nå fikk jeg inspirasjon til å få bunnplata på hjula og prøvemontert karosseriet. Så jeg begynte på oppbyggingen av spindlene i går Glad

 


* Rabalder_i_verksted.jpg (132.36 KB, 800x598 - vist 430 ganger.)

* IMG_0401_lite.jpg (142.37 KB, 800x598 - vist 431 ganger.)

* IMG_0402_lite.JPG (140.46 KB, 800x598 - vist 435 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #131 på: oktober 14, 2011, 08:38:33 am »

Sweeet! Begynner å ligne noe nå. Godt med litt mer plass også ser jeg.
du får si i fra hvis du trenger hjelp til å få lagt dekka på felgene ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #132 på: oktober 14, 2011, 08:42:58 am »

Sweeet! Begynner å ligne noe nå. Godt med litt mer plass også ser jeg.
du får si i fra hvis du trenger hjelp til å få lagt dekka på felgene ;-)

Sier ja takk til det, hvis du kan fikse Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #133 på: oktober 14, 2011, 08:48:04 am »

Kult prosjekt :-)
Hva veier felga?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #134 på: oktober 14, 2011, 08:54:23 am »

Tøffe hjul, de er pressa tynnplate, right?  Kult
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #135 på: oktober 14, 2011, 09:04:18 am »

De ser ut til å være pressa ja, lette som fy Glad Har ikke eksakt vekt på de enda
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #136 på: oktober 14, 2011, 11:03:09 am »

Sweeet! Begynner å ligne noe nå. Godt med litt mer plass også ser jeg.
du får si i fra hvis du trenger hjelp til å få lagt dekka på felgene ;-)

Sier ja takk til det, hvis du kan fikse Glad
Fort gjort ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #137 på: oktober 14, 2011, 11:42:11 am »

Regner med å få se slagordet "Hoosier daddy now?" på den bilen  Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #138 på: november 12, 2011, 22:29:33 pm »

Endelig har Rabalder kommet seg på beina!  Osteaktig


* IMG_0421_web.jpg (113.24 KB, 800x598 - vist 397 ganger.)

* IMG_0422_web.jpg (115.76 KB, 800x598 - vist 380 ganger.)

* IMG_0423_web.jpg (105.44 KB, 800x598 - vist 351 ganger.)

* IMG_0424_web.jpg (124.67 KB, 800x598 - vist 455 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #139 på: november 12, 2011, 22:32:20 pm »

En rask mock-up i dag, ga god følelse. Feit, er vel et passende uttrykk  Blunker


* IMG_0427_web.jpg (123.6 KB, 800x598 - vist 484 ganger.)

* IMG_0428_web.jpg (116.7 KB, 800x598 - vist 387 ganger.)

* IMG_0429_web.jpg (133.2 KB, 598x800 - vist 360 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #140 på: november 12, 2011, 22:32:55 pm »

Ooooh.... Kjenner jeg får inspirasjoner her...  Sjokkert
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #141 på: november 12, 2011, 22:34:36 pm »

Dette blir nydelig, Øyvind  Gliser
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #142 på: november 13, 2011, 10:21:54 am »

Godt å se at det er fremgang. Blir det NA eller turbo?

Rabalder har gasser/retro stuk men den er ikke lettet maksimalt for å kunne kjøre fort med en NA motor. Den har minimum med bur men IRS og busskasse. Med en NA motor så er alt "flott og fint" fordi du vil ikke komme til på kjøre noe særlig fortere en 180 - 190 kmt over mål men med en turbomotor så har du den hastigheten ved 201 meter. Vi forsøker å gjøre noe med våre biler som de overhodet ikke er egnet til, omtrent som å kaste en hammer med skaftet først og med det stuket du har idag så får du en spennende reise når du passerer 200kmt. CG (center of gravity) er høyt og like over nesen på girkassen. Skal du kjøre fort så burde du alltid ha CG i tankene og all vekt må ned og frem for å forbedre oddsene.

-BB-




« Siste redigering: november 14, 2011, 09:19:07 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #143 på: november 13, 2011, 12:43:27 pm »

Det optimale er altså at føreren sitter baklengs med rompa nede i reservehjulsbalja,
beina krøket over forstillinga for å nå pedalene og henda på undersiden av spindlene for å styre Blunker
« Siste redigering: november 13, 2011, 12:53:19 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #144 på: november 13, 2011, 18:57:14 pm »

Godt å se at det er fremgang. Blir det NA eller turbo?

Berserk har gasser/retro stuk men den er ikke lettet maksimalt for å kunne kjøre fort med en NA motor. Den har minimum med bur men IRS og busskasse. Med en NA motor så er alt "flott og fint" fordi du vil ikke komme til på kjøre noe særlig fortere en 180 - 190 kmt over mål men med en turbomotor så har du den hastigheten ved 201 meter. Vi forsøker å gjøre noe med våre biler som de overhodet ikke er egnet til, omtrent som å kaste en hammer med skaftet først og med det stuket du har idag så får du en spennende reise når du passerer 200kmt. CG (center of gravity) er høyt og like over nesen på girkassen. Skal du kjøre fort så burde du alltid ha CG i tankene og all vekt må ned og frem for å forbedre oddsene.

-BB-



Lystgass motoren er solgt til Berserk/Kormi så det blir turbo ja. Men i første omgang ikke noe voldsomme greier. Blir en relativt standard 2,1 wasserbokser med fk87 kam og turbo. Har kjøpt turboanlegget som satt på Jägermeister bobla, et Stags oppsett. Får leke litt med det til å begynne med. Har ikke så veldig fokus på at det skal gå fantastisk fort, har mer fokus på at det skal fungere, slik at bil og fører skal få litt kjøretid, lære litt og ha det gøy Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #145 på: november 20, 2011, 19:14:53 pm »

Driver å skal finne plasseringen til stolen, og ønsker vel å ha den omtrent som på bildet her. Men jeg lurer på, blir det for høyt i forhold til siderøret i buret? Burde ikke det røret sittet litt høyere på hovedbøylen?
I reglene står det litt "ulllent" at røret skal passere et sted mellom albuen og skulderen.

Hva tror dere som har greie på det?

 

* IMG_0437_web.jpg (123.55 KB. 800x598 - vist 312 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
FosenXpressen
Seniormedlem
****
Innlegg: 343
Bosted: Leksvik, Fosen


TOTO


Vis profil WWW
« Svar #146 på: november 20, 2011, 20:48:07 pm »

Fy FAAN som søringan bruke pæng!!! :-P Tøft!!! Gliser
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
   Member#1 & Founder
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
        it`s the smell
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #147 på: desember 11, 2011, 18:48:31 pm »

Økt på Rabalder i dag.
Fokus på styring og ratt.

Rattstamme fra 1300s hostet Mags opp, så da har jeg oppgradert til en viss grad av sikkerhet der også  Øyerulling
Trenger en ny pitman arm, den jeg hadde var med store hull til endeleddene, så hvis noen har en med små å selge meg er det bare å ta kontakt.


* Forstilling1_web.jpg (136.96 KB. 800x598 - vist 305 ganger.)


Rattet er fra min aller første Cal-Looker, bygget for over 20 år siden. Bilen eksisterer ikke lenger, men Jee hadde tatt vare på rattet, og nå har det fått hedersplass i Rabalder.
Har konvertert det til quick-releas med et fint adapter fra Summit.
Rattstammen går igjennom et sand-rail feste som skal sitte på et tverr rør i buret som ennå ikke har kommet på plass


* Ratt1_web.jpg (135.2 KB. 800x598 - vist 254 ganger.)



* Ratt2_web.jpg (126.99 KB. 800x598 - vist 273 ganger.)



* Ratt3_web.jpg (140.73 KB. 800x598 - vist 266 ganger.)


Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #148 på: desember 11, 2011, 22:28:43 pm »

konge

ang girkassa du skal bruke... hvor mye må man ut med for en sånn og hvor mye tåler de av hk/nm? ossen er tilgangen til andre drev og innmat til de?

mvh gaffærn
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #149 på: desember 12, 2011, 06:53:31 am »

Ok Øyvind jeg skal finne fram en pitarm med småe hull,vestby neste uke Blunker

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!