april 27, 2024, 16:48:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berger`s raser bil, "Rabalder"  (Lest 233748 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #630 på: mai 09, 2015, 09:20:19 am »

etter tips fra JARU her ,har jeg brukt denne på det mest til bil

http://tinter.no/industri/metallakk/produkter/temacoat_gpl_s_primer/

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #631 på: mai 11, 2015, 07:11:58 am »

Flott, takk Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #632 på: mai 12, 2015, 07:47:34 am »

Produktet du behøver er waterwetter, det gjør vannet bedre og hindrer rust. Brukes innen seriøs racing. http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=10

Veldig bra, takk for link!  Glad

Fant ut at Motul har produktet jeg trenger, så da blir det å prøve den. Inneholder ikke Glykoler.
https://www.motul.com/no/en/products/oils-lubricants/mocool?f%5Bapplication%5D=147&f%5Brange%5D=25



* image.jpg (74.39 KB, 800x503 - vist 260 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #633 på: mai 12, 2015, 18:21:28 pm »

Den ordner HotShop vil jeg tro
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #634 på: august 12, 2015, 20:32:28 pm »

På tide med litt oppdatering her da!
Har egentlig ikke skjedd stort med bilen i sommer. Motor og girkasse er ute og skal oppgraderes.

Har nå så vidt fått startet på andre ombygginger også, blant annet skal jeg ha hydraulisk clutch med justerbar returventil til 1. giret. Går også over til type "black magic" clutch disk, som jeg har fått spesiallaget i 228mm til wbx.

Blir ingen kjøring i år, tar vinteren og tiden til hjelp og satser på å være startklar når snøen smelter igjen Glad

Litt bilder:


* image6.jpg (42.31 KB, 450x600 - vist 249 ganger.)

* image3.jpg (37.46 KB, 450x600 - vist 268 ganger.)

* image4.jpg (47.59 KB, 450x600 - vist 276 ganger.)

* image5.jpg (36.64 KB, 450x600 - vist 245 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #635 på: august 12, 2015, 20:38:41 pm »

Åpnet bensinpumpe og regulator for å rense de for "E85 slagg".
Var mer enn jeg trodde, dette må tydeligvis gjøres ganske ofte selv om man skyller igjennom med vanlig bensin.

Her er bilde av innsiden av pumpa. Ligger et nettingfilter på inntakssiden (venstre), det var pakket inn i "E85-slagg"  Tvilende


* image2.jpg (46.93 KB. 450x600 - vist 298 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #636 på: august 27, 2015, 21:03:23 pm »

Clutch master og pedalsett ferdig, neste er rørlegging  Glad


* Clutch.jpg (50.81 KB, 600x600 - vist 296 ganger.)
« Siste redigering: august 27, 2015, 21:10:39 pm av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #637 på: august 27, 2015, 21:05:42 pm »

smooth Glad Er dette et kit, eller hjemmemekk? Tenkte jeg skulle sette inn saco-kitet på ghian i vinter, men kvier meg litt for å kappe i tunnellen. Hr du bilde fra andre siden?
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #638 på: august 27, 2015, 21:07:18 pm »

Bilde av andre siden litt lenger opp i tråden. Dette er et kit, men byttet master i kittet til en Wilwood
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #639 på: august 27, 2015, 21:11:34 pm »

se der ja Glad
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #640 på: august 27, 2015, 21:13:59 pm »

Er dette kittet http://www.pacificcustoms.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=cnc320b58&Store_Code=PC&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=
med denne masteren http://www.pacificcustoms.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ac799510usa&Store_Code=PC&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=

 Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #641 på: august 27, 2015, 23:32:32 pm »

Holder på med samme løsningen, men har master fra Porsche, den har liggende boltmønster, og hadde problemer med å få den høyt nok plassert ved innfestning i napoleonshatten, men ser at innfestning i karosseri slik du har gjort gir en god plassering.
Må prøve dette..... har du noe mer forsterkning i karosseriet, master for bremser har rør inne i napoleonshatten.
Det blir vel ikke samme belastning/trykk som bremser, men allikevel er det jo gjentatte bevegelser i veggen.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #642 på: august 28, 2015, 07:09:45 am »

Holder på med samme løsningen, men har master fra Porsche, den har liggende boltmønster, og hadde problemer med å få den høyt nok plassert ved innfestning i napoleonshatten, men ser at innfestning i karosseri slik du har gjort gir en god plassering.
Må prøve dette..... har du noe mer forsterkning i karosseriet, master for bremser har rør inne i napoleonshatten.
Det blir vel ikke samme belastning/trykk som bremser, men allikevel er det jo gjentatte bevegelser i veggen.

Har lagt inn to rør fra innsiden på samme måte som det er på bremsemaster ja. Tror det er nødvendig, ellers vil torpedoen "trekke seg sammen" når boltene strammes
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #643 på: august 28, 2015, 08:18:31 am »

Dette var en enkel og genial løsning.
To tomler opp! Blunker
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #644 på: august 28, 2015, 09:10:09 am »

Dette var en enkel og genial løsning.
To tomler opp! Blunker

Takk for det  Glad

Eneste jeg er spent på er utvekslingen på pedalen. Master har ca 3,5 cm vandring, og jeg har plassert braketten på pedalen der hvor pedalen har tillsvarende vandring når den er nesten i bunnen. Kan risikere at pedalen blir litt "kort", gjennstår å se..
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #645 på: september 03, 2015, 12:32:59 pm »

Rørlegging pågår. Her er solenoiden og justeringsventilen som skal kobles til en mikrobryter på 1. giret slik at justerbart fast slur er mulig  Glad


*  (35.26 KB, 450x600 - vist 325 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #646 på: september 08, 2015, 08:01:13 am »

Hvorfor byttet du master fra den som fulgte med i kitet?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #647 på: september 08, 2015, 08:17:49 am »

Hvorfor byttet du master fra den som fulgte med i kitet?

To grunner. Ryktet vil ha det til at Wilwood er bedre og armen inn på pumpen er noe kortere på Wilwood sin, noe som viste seg å være perfekt. Jeg visste ikke dette med armen på forhånd, var egentlig forberedt på det motsatte. jeg kjøpte i utgangspunktet en Wilwood ved siden av kittet for å ha i reserve dersom masteren i kittet ikke var av god kvalitet. Men endte med å montere den med det samme siden den passet best Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #648 på: september 08, 2015, 08:37:38 am »

Da handler jeg de hver for seg (slave og master) Osteaktig

Er slaven den som er 7/8"?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #649 på: september 08, 2015, 08:38:20 am »

Da handler jeg de hver for seg (slave og master) Osteaktig

Er slaven den som er 7/8"?

Kult! Da kan jeg kopiere deg  Gliser
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #650 på: september 08, 2015, 08:48:13 am »

det har jeg allerede gjort Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #651 på: september 08, 2015, 08:51:18 am »

det har jeg allerede gjort Glad

Hva gjør du med den lille braketten som skal sveises til armen, og den lille "mutteren" som festes til braketten?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #652 på: september 08, 2015, 09:07:27 am »

Da handler jeg de hver for seg (slave og master) Osteaktig

Er slaven den som er 7/8"?



Det er jeg usikker på. Har ikke sjekket dette, bare kjøpte kittet og regnet med at det passet sammen. Fordelen med kittet er at du får alle smådelene, den til å sveise på pedalen, festemutter m/låsepinne mellom arm og brakett og støttebraketten til mastersylinderen som sitter på innsiden av torpedoveggen. Husk også at du må kjøpe brakett til slave for din girkassetype.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #653 på: september 08, 2015, 09:08:16 am »

Jepp. Fant ut at det er endel små deler man plutselig mangler :p

Har sendt en mail om de kan selge det løst Glad


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #654 på: september 13, 2015, 08:00:38 am »

Åpnet bensinpumpe og regulator for å rense de for "E85 slagg".
Var mer enn jeg trodde, dette må tydeligvis gjøres ganske ofte selv om man skyller igjennom med vanlig bensin.

Her er bilde av innsiden av pumpa. Ligger et nettingfilter på inntakssiden (venstre), det var pakket inn i "E85-slagg"  Tvilende

Så lenge du har aluminiumsdetaljer i drivstoffsystemet så vil "slagget" fortsette å dukke opp. Slagget er aluminiumoksid.
Ethanol reagerer med alu og jern, effekten aksellererer når messing er tilstede i kretsen.

Rustfritt stål og kobber reagerer ikke med ethanol.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #655 på: september 13, 2015, 15:43:29 pm »

Bruk tilsettning Glad

Blir iallefall mye bedre!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #656 på: september 17, 2015, 22:06:28 pm »

Hørte med Pacific Customs, og de har ikke noe issues med å selge kitet med oppgradering av master til Wilwood.. Venter på pris, og kan si ifra når jeg får en pris inkl. oppgraderingen.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #657 på: september 18, 2015, 06:52:00 am »

Jeg har også bestilt kitet fra CNC, og vil prøve den master som er der.
Har en teori om at ryktet om dårlig kvalitet på master kan ha komt litt fra Beetlebug sine erfaringer, men at det å måtte skifte pakninger i denne skyldes i det vesentlige(som Beetlebug selv har påpekt)
for lite flow gjennom den solenoiden fra Marcus motorsport. Det gjør at selv om den står åpen, er det nok motstand til å påføre stress på pakninger i master når du tramper clutchen inn ved raske girskift.
Jeg satser derfor på komplette kit som avbildet, sammen med ventil som avbildet, uten solenoid.

Det er fordi jeg kan leve med forsinkelse på alle "clutchinger" Når jeg cruiser er det greit med 0,5sek sluring, og ved racing bruker jeg kun clutch ved start på 1.gir, resten blir clutchless med dogrings.
Om Beetlebug synes det er dumt at jeg avslører noen hemmeligheter/meninger/påstander her, håper jeg han modererer eller korrigerer meg :-)


* cnc320b_2.jpg (27.8 KB, 400x400 - vist 149 ganger.)

* ventil.jpg (22.13 KB, 382x494 - vist 144 ganger.)
« Siste redigering: september 18, 2015, 06:57:04 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #658 på: september 18, 2015, 07:16:45 am »

Om Beetlebug synes det er dumt at jeg avslører noen hemmeligheter/meninger/påstander her, håper jeg han modererer eller korrigerer meg :-)

Ingen fare. Alle henger på Facebook så prosjekttrådene her inne har knapt noen lesere  Glad

-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #659 på: september 18, 2015, 07:58:38 am »

 Gliser Gliser Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!