april 30, 2024, 05:02:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer Wannabe  (Lest 58854 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #150 på: desember 02, 2010, 22:46:25 pm »

ellers er jo krysspinnene på WBX rådene kraftige saker .139g
håper på finne noen lettere .
forsøkte å slipe gjennom herdinga for å borre de opp litt , men det gikk dårlig Glad
rimelig harde saker Glad

sammenlignet med noen veldig lette type 1 krysspinner  72g så håpte på ende noen midt i mellom
4x ~30 g spart Glad


* DSC00776.JPG (81.32 KB, 336x448 - vist 196 ganger.)

* DSC00778.JPG (80.92 KB, 336x448 - vist 179 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #151 på: desember 02, 2010, 22:53:37 pm »

drilled and tap oljegalleriet.

jeg tok også med den pluggen til bærelager #4 det ved reimhjulet
blei fortalt att der satt det er en restrictor på type 1 blokker??
i praksis så har jeg gjort dette på en annen motor som jeg har kjørt noe med,  men ikke merket noe problemer ( så langt )
tenkte kanskje mangel på denne restrictoren(hvis det er det) ville føre til for høyt trykk og lekksje ved reimhjul?
ved å bare sette inn gjenget NPT plugg.



* DSC00783.JPG (102.14 KB, 448x336 - vist 305 ganger.)

* nr4oilplug.JPG (43.95 KB, 480x640 - vist 278 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #152 på: desember 06, 2010, 23:18:03 pm »

kommet noget videre her.
veiv,svinghjul or reimhjul sendt til avbalansering i dag Rekker tunge
ellers har jeg fått satt inn foringer til type1 løftere og sveist inn nippler til oljeretur fra kjølesystemet til toppene
og fått sveist inn dyse holderene i innsuga. blei ikke helt fornæyd med den løsningen da det var vrient å få sveist overalt , spesielt inni innsuga. men det virker nok Glad


* DSC00791.JPG (71.22 KB, 347x336 - vist 329 ganger.)

* DSC00794.JPG (94.02 KB, 448x336 - vist 290 ganger.)

* DSC00795.JPG (82.81 KB, 448x336 - vist 353 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #153 på: desember 08, 2010, 00:59:44 am »

Spennende! Har du noen teorier om hva denne kommer til å havne i?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #154 på: desember 08, 2010, 09:22:52 am »

hva slags bil?? foreløpig en en bøssen jeans jeg har for test og bremsing , men etterhvert vil den bli solgt. turn key, med sprut, hvis alt funker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
aremann
Seniormedlem
****
Innlegg: 410
Bosted: buskerud


Vis profil

« Svar #155 på: desember 08, 2010, 16:28:04 pm »

får man kjøpt foringer til type 1 løftere ell må lage?? hvordan festes disse,blir di pressa inn bare??
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #156 på: desember 08, 2010, 16:30:18 pm »

foringere fåes kjøpt ferdig i både i alu og noen i  bronse greier.
Torsten pieper i tyksland eller Rocky jennings usa bl.a leverer disse
 varme blokka og presses inn .
alu foringene trengs ikke hones etter innpressing

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #157 på: desember 08, 2010, 17:30:41 pm »

Unneberg kan også skaffe, snakk med Tommy
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #158 på: januar 15, 2011, 23:09:21 pm »

trur jeg går tilbake til vannkjøling av toppene allikevæl.  Øyerulling

hilsen *Vinglesokken*

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #159 på: januar 15, 2011, 23:17:03 pm »

frem og tilbake er dobbelt så langt...  Blunker

Hva var det som fikk deg til å skifte mening?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #160 på: januar 15, 2011, 23:25:34 pm »

i juleferien hadde jeg en skikkelig Kapteinstrekk i bølgene .
da blei jeg overbevist   Gliser
vannkjøling på sitt beste.

tviler det hadde vært like bra i olje  Gliser


« Siste redigering: januar 15, 2011, 23:33:43 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #161 på: januar 15, 2011, 23:28:58 pm »

lit mer alvorlig så kjøler jo vann ca 3 ganger bedre enn olje
+ att sjansen for koksing inne i toppene ved eksos portene er jo borte ved vann.
+ litt sånn praktisk sett akkurat nå så heller det mot vann.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #162 på: januar 15, 2011, 23:29:48 pm »

hehe dritbra  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #163 på: januar 15, 2011, 23:33:06 pm »

ellers litt fremgang etter juleferie.
fått igjen veiv+svinghjul ++ fra avbalansering.
montert sammen veivparti , satt sammen shortblokk og lakkert sylindere.
mangler bare å få tatt ventil setene på toppene nå kan det monteres permanent.

lite spennede bilder men....


* DSC01085.JPG (145.36 KB, 525x391 - vist 305 ganger.)

* DSC01086.JPG (109.24 KB, 470x396 - vist 281 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #164 på: januar 15, 2011, 23:36:11 pm »

mulig det blir litt forandring i inn/ut  på toppene
fått noen tips att kansje det er bedre å kjøre væska inn i bunnen av toppen (ved tappeskrue/frost plugg)
og ut i hver ende for å få flow gjennom hele toppen.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #165 på: januar 30, 2011, 21:27:31 pm »

jeg tok også med den pluggen til bærelager #4 det ved reimhjulet
blei fortalt att der satt det er en restrictor på type 1 blokker??
i praksis så har jeg gjort dette på en annen motor som jeg har kjørt noe med,  men ikke merket noe problemer ( så langt )
tenkte kanskje mangel på denne restrictoren(hvis det er det) ville føre til for høyt trykk og lekksje ved reimhjul?
ved å bare sette inn gjenget NPT plugg.



fikk nappet ut restene av denne pluggen på en annen WBX jeg holder på med, og det ser ut som om det er en restrictor.
pluggen er 6mm i diameter , men blir litt mindre i enden inn mot oljekanalen.
da er diameteren ~5,7mm
omregnet tilsvarer det ett hull på   *edit* ~1,8mm.
merker det også når man kjører trykkluft i kanalne att det er struping der.
så på den andre motor , har jeg gjenget langt inn og skal skru pluggen inn og lage en liten struping der.


* DSC01184.JPG (148.14 KB, 640x479 - vist 254 ganger.)

* DSC01193.JPG (60.52 KB, 448x252 - vist 236 ganger.)
« Siste redigering: januar 30, 2011, 22:58:12 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #166 på: januar 30, 2011, 21:35:02 pm »

mulig det blir litt forandring i inn/ut  på toppene
fått noen tips att kansje det er bedre å kjøre væska inn i bunnen av toppen (ved tappeskrue/frost plugg)
og ut i hver ende for å få flow gjennom hele toppen.


har kikket litt på dette og ser ut som det blir veldig trangt å få noe vann inn i frostpluggene,
har kappet en WBX topp for å se på kanalene invendig og det beste vil være og ha 2 inntak , så dropper dette.


* DSC01099.JPG (71.85 KB, 448x252 - vist 294 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #167 på: mars 03, 2011, 23:44:31 pm »

fått holdt på litt mere med Wannabe oxy'n .
fått satt sammen longblokk og sandblåst+lakkert deksler.
hadde også ett eksos anlegg jeg pyntet litt på
jeg fikk med dette på ett WBX i boble motor prosjekt jeg handla for maaaange år siden og brukte litt på wbx ovalen jeg hadde.
er i utgangspunktet et CSP (trur eg) boble anlegg med vridde flenser


* Bilde 500.jpg (147.49 KB, 640x480 - vist 320 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #168 på: mars 03, 2011, 23:46:39 pm »

.


* Bilde 498.jpg (125.69 KB, 640x480 - vist 281 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #169 på: mars 06, 2011, 22:56:12 pm »

jobbet litt mere i helga
montert spjeldhus på plenum og montert sensor for insugstemp
mekka til innsugspakninger + mye småplukk som tar tid.
håper på innkjøring snart Rekker tunge


* DSC01322.JPG (139.97 KB, 542x418 - vist 291 ganger.)

* DSC01319.JPG (85.46 KB, 448x285 - vist 237 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #170 på: mars 06, 2011, 23:03:28 pm »

en dose med "uhell" måtte jo til
ikke en helg uten Glad
skulle skru inn en oljetrykksbryter i hullet mellom støtstenegen på v.side (wbx har 2 oljetrykksbrytere, den ene sitter mellom støtstengene)
og monterte en gml type 1 bryter , men den knakk jo selfølgelig tvers av , brukte ikke kraft i det hele tatt.
kikka på bryteren og den hadde porer i støpen
*sinna*
i stedet for å borre ut og gjenge opp som hadde krevd komplett demontering av motor, så tig'et på en liten alu bit over hullet.


* DSC01318.JPG (99.8 KB, 448x324 - vist 313 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #171 på: mars 06, 2011, 23:17:05 pm »

Looking good. Hyggelig at du tok turen i går. Neste gang får du sette av tid til litt grisekjøring også  Osteaktig
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #172 på: mars 06, 2011, 23:22:40 pm »

jo takk for invitasjon og hyggelig selskap
så morro ut med grisekjøring  så hvis dette blir tradisjon så må man bli med på det Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #173 på: mars 13, 2011, 19:55:44 pm »

i helga har jeg fått laget ledningsnettet til EDIS tenninga



* DSC01337.JPG (141.04 KB, 563x318 - vist 336 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #174 på: mars 13, 2011, 21:08:18 pm »

hvor setter du coil-packen?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #175 på: mars 13, 2011, 22:39:24 pm »

hvor setter du coil-packen?

se bilde litt lenger opp   Hemmelig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #176 på: mars 13, 2011, 23:29:21 pm »

Ahhh. Denne browseren viser ikke alltid alle bildene.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #177 på: mars 13, 2011, 23:31:09 pm »

jeg ser aldri alle bildene lenger i tråder..
trur det er forumet som er litt fu€%€#et. og på vei ned. fil størrelse blir bare mindre og mindre.
snart er det bare thumbnails!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #178 på: mars 14, 2011, 09:26:38 am »

Det er hostingprovideren som ikke holder mål lenger :-)
Vi kommer til å bytte nå snart både pga. bildevisningsproblemet, samt diskplass.
Blir bedre da :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #179 på: mars 14, 2011, 10:04:51 am »

nice. Kult

 blir det tilbake til større filvedlegg da eller ?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!