april 19, 2024, 13:35:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 855702 ganger)
sandvik996tt
Gjest
« Svar #600 på: oktober 29, 2011, 19:41:10 pm »

jeg er med på en liten miniinnsamling i bergensmiljøet for en bremsing hos polly, setter av en 100 lapp til formålet. Andre bergensere kan henge seg på og får
vi nok sender vi trollet til bremsing Blunker 
Jeg er øker med en 500 lapp  Gliser
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #601 på: oktober 29, 2011, 20:26:03 pm »

Spent på hva motoren din leverer på Dyno'n.
Putte 2276 cc, 120.2hk og 190.7 Nm (4031 rpm) hos Anders Ringstad.

Det var ikke mye

I forhold til hva?
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #602 på: oktober 29, 2011, 21:16:14 pm »

Spent på hva motoren din leverer på Dyno'n.
Putte 2276 cc, 120.2hk og 190.7 Nm (4031 rpm) hos Anders Ringstad.

Det var ikke mye
Nå er vel motoren til Putte bare satt sammen med ut av esken deler Øyerulling Tror nok det ligger en hel del hk gjemt i de toppene bla Blunker
Tror kanskje vi får se litt forskjell i hk når Dalland bremser sin, som bla har lagt litt arbeid i topper og komp+++.
Men for en helt lik sammen ligning, må jo alle bremse sin motor i samme dyno/benk for at det skal bli likt. Det er jo ingen dyno/benk som gir like tall......
Mener nå jeg da Blunker
« Siste redigering: oktober 29, 2011, 21:25:54 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #603 på: oktober 29, 2011, 21:20:13 pm »

120,2hk på en 2276 er samme som 83hk på en 1600 (52 hk pr liter)

Litt mer komp og topper så henter du lett 20hk



Jeg satser på å få ut mer enn Dalland med min 1915 ;-)
Konkurransemenneske? Jeg?  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #604 på: oktober 29, 2011, 21:31:12 pm »

Og så må vi få alle disse hk ned i asfalten Blunker
Hvis vi alle møter på Scc 2012 Øyerulling Øyerulling Gleder meg Gliser Gliser Gliser

Mvh Svein

« Siste redigering: oktober 30, 2011, 12:00:54 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #605 på: oktober 29, 2011, 21:35:23 pm »

papirmuskler = ubekreftet skryt.
få det på stripa :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #606 på: oktober 29, 2011, 21:37:44 pm »

Setter en knapp på at den unge motorbygger'n fra Bergen får bedre tid på scc enn Mr. Briskeby  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #607 på: oktober 29, 2011, 21:41:34 pm »



Priser hos pollymotorsport.no
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #608 på: oktober 29, 2011, 21:48:02 pm »

Setter en knapp på at den unge motorbygger'n fra Bergen får bedre tid på scc enn Mr. Briskeby  Gliser

Hehe.. Popcornet er klart her

Tror faktisk jeg og egentlig. Selv om jeg har 200hk så er det fortsatt stress å få ned i trackbiten. blir litt avstivninger bak på bilen iår, kanskje jeg ikke burner vekk 1,2, og 3 gir på SCC2012?

Hvis studenten er klar så er arbeidstakeren villig til å line opp mot hverandre på SCC 2012. Innsatsen kan være en pils på lørdagskvelden Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #609 på: oktober 29, 2011, 22:48:46 pm »

Hehe, tror de fleste klarer å kjøre fra meg vis eg enda har org kassa til sommeren...
Men uansett hva eg gjør så skal eg i alle fall ha mer enn 120 hk. Gliser

Ble lang kveld som vanlig, tok mer tid enn antatt å demontere skiten og stramme toppene, montere doble fjærer osv.
Fikk også fiksa forgasseren, skal lage en liten guide om litt.

Godt mulig Henrik kommer ut med en video om litt, men den er ikke på nærheten av så responsibel som tidligere på dagen da eg hadde mye falskluft på videoen. Vi skulle bare teste gasserne og var tom for pakninger.. Øyerulling
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #610 på: oktober 29, 2011, 22:55:47 pm »

Kameraet ligger igjen i bilen, så video får bli i morgen.

Husk på at dette er en motor satt opp for gatebruk i (sprek) daily driver, ikke tunet for stripekjøring Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #611 på: oktober 29, 2011, 23:31:07 pm »

Ang fiksingen av forgasseren.

Det som var problemet er noe som av og til skjer med brukte gassere, pga oksidasjon løsner en indre plugg som skiller kanalene.
Dette gjør at bensinen bare renner ut gjennom de 4 små hullene ved spjeldet.

Låner dette bildet av Modok på thesamba, her ser dere den lille pluggen som er ringet inn i rødt i midten, den løsner...



Det jeg gjør er å dra ut pluggen som sitter til venstre på det forrige bilder, altså den med skruen i her.



På dette bilde ser dere de to pluggene, merk at det er kon på den lille pluggen.



Så pass på to ting ved montering, riktig vei og ikke slå den for langt inn.
Etter dette monterte jeg en vanlig maskin skrue som skal kappes jevnt med overflaten.

Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #612 på: oktober 30, 2011, 08:35:12 am »

Spent på hva motoren din leverer på Dyno'n.
Putte 2276 cc, 120.2hk og 190.7 Nm (4031 rpm) hos Anders Ringstad.

Det var ikke mye
Nå er vel motoren til Putte bare satt sammen med ut av esken deler Øyerulling Tror nok det ligger en hel del hk gjemt i de toppene bla Blunker
Tror kanskje vi får se litt forskjell i hk når Dalland bremser sin, som bla har lagt litt arbeid i topper og komp+++.
Men for en helt lik sammen ligning, må jo alle bremse sin motor i samme dyno/benk for at det skal bli likt. Det er jo ingen dyno/benk som gir like tall......
Mener nå jeg da Blunker

Skal ikke ødelegge tråden til studenten ved å fortelle om min motor.
Men toppene som er brukt på Putte er Brother VW Machine Shop: Volkswagen Type 1 Heads 043: 40mm X 35.5mm, Stainless Steel Valves, Dual Super-Rev Springs, Chromoly Retainers, Hardened Keepers, and Redone Chambers.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #613 på: oktober 30, 2011, 08:52:02 am »

hjul eller motor hk?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #614 på: oktober 30, 2011, 08:52:34 am »

motor hk
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #615 på: oktober 30, 2011, 09:02:06 am »

Da er det mer å gå på uten å åpne maskinen. Min forrige 1915 motor fra Andersen økte jeg selv fra 84 til 98,7 målt på hjula ved å bytte forgassere og tenningsanlegg. Og den pleier å "slippe litt" etter den er innkjørt og mørnet opp litt  Blunker jeg leverte tenning og 40mm gassere, og han satte dette på for bremsing dagen etter motor ble bygget. Senere monterte jeg nye Weber 44 med større halsringer, EDIS tenning og permanent bredbåndslambda for optimal dysing. Det ga nesten 15hk mer. Matchportet innsugene.
« Siste redigering: oktober 30, 2011, 09:07:55 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #616 på: oktober 30, 2011, 09:07:36 am »

Det er nye Weber 48 IDF gassere fra Readline med K&N filter(dyset på dyno hos Ringstad). Fordeleren er byttet fra Pertronix til Restored/Rebuilt Bosch 010 (fra Glenn Ring).
Mer diskusjon om Putte´s motor fortsetter her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,30658.540.html  Sjokkert
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #617 på: oktober 30, 2011, 22:11:48 pm »

Etter lang dag der alt gikk fint og jeg bare stod å finjusterte tomgangen osv gikk plutselig alt skjeis.
Merkelig var det at det skulle komme noe etter nesten en time kjøring til sammen.

Det som skjedde var enkelt å greit en ventil som skjærte seg i styringen og ga videre et lite merke i stempelet.
Så nå rykert det klagemail til cb og ny innsugsventil og styring må skaffes pronto.

Virkelig surt når sånt skjer, men heldigvis var det noe som enkelt kan fikses.
Om dette var en produksjonsfeil eller om jeg klarte å skrape opp styringen når jeg monterte den igjen er ikke godt å si.
Så eg tenker å demontere alle ventilene og kontrollere før motoren startes igjen.

Sett bort fra det gikk motoren meget bra, gasseren fungerer helt supert og motoren virker veldig potent. Glad
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #618 på: oktober 30, 2011, 22:21:15 pm »

Her er gårsdagens video av gassrespons, med de lekke pakningene mellom forgasser og innsug:



Og her fra dagens kjøring, like før ventilen gikk lei av livet:
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #619 på: oktober 30, 2011, 23:21:30 pm »

Kjipt med ventilen. Slikt skjer. Bare å brette opp ermene.
Tviler på at CB vil erstatte noe når styringen har vært ute. Er lett å kroke de litt ved montering. Sånt skjer.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #620 på: oktober 30, 2011, 23:25:12 pm »

Kjipt med ventilen. Slikt skjer. Bare å brette opp ermene.
Tviler på at CB vil erstatte noe når styringen har vært ute. Er lett å kroke de litt ved montering. Sånt skjer.

Tenker tanken selv, toppen er alt av og ligger på gulvet hjemme i vente på bedre tider.
Om ikke cb sender nye deler så tenkte eg å spør om du kanskje hadde ventil liggende?
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #621 på: oktober 31, 2011, 07:03:50 am »

Dette var surt Dalland. Håper du får fikset det greit. Jeg begynte å dra rundt min motor i gårkveld, men jeg brente også min starter. Så det blir gjerne prøvestart på min i kveld.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #622 på: oktober 31, 2011, 07:42:50 am »

Jaja, da har eg tid til å lakke de siste delene, og flott var det at det ikke var eks en løfter som hadde kolapset.
Må også se å få ordnet eksosen etter hvert..
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #623 på: oktober 31, 2011, 10:16:06 am »

Ble rastløs så dro tidlig på skolen og fikset toppen.
Honet og polerte ventilen og brotchet opp styringen til riktig klaring.

Grunnen til at det skjedde er også meget enkel og burde vært vurdert anderledes under montering.
Denne ene styringen er den eneste som er byttet ut og var den eg måtte dreie ned da den var av org type.
Da den ble montert merket jeg meg at klaringen var mindre enn de andre, men alikevel meget fornuftig (trodde eg).

Så vis eg bare klarer å finne igjen en av de små retainerne eg klarte å sparke utover gulvet så blir det oppstart idag igjen. Gliser
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #624 på: oktober 31, 2011, 16:28:25 pm »

Men uansett hva eg gjør så skal eg i alle fall ha mer enn 120 hk. Gliser
Bare en måte å finne ut det på. Så jeg gleder meg til å se bremsepapirene i tråden her når det er gjort.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #625 på: oktober 31, 2011, 16:30:23 pm »

Men uansett hva eg gjør så skal eg i alle fall ha mer enn 120 hk. Gliser

Det skal jeg også ha til neste sesong!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #626 på: oktober 31, 2011, 17:26:16 pm »

blei det gått over  ventilsetet etter remontering av styring?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #627 på: oktober 31, 2011, 17:37:21 pm »

Kan være lurt å få fagfolk som JEE eller Andersen Racing  til å gå over topper, veiv etc. før montering.

I tillegg kan det også være lurt å sjekke forgasserne på forhånd
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #628 på: oktober 31, 2011, 18:16:54 pm »

Kan være lurt å få fagfolk som JEE eller Andersen Racing  til å gå over topper, veiv etc. før montering.

I tillegg kan det også være lurt å sjekke forgasserne på forhånd
God ide , send toppen til Andersen Racing
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #629 på: oktober 31, 2011, 18:28:22 pm »

Kan være lurt å få fagfolk som JEE eller Andersen Racing  til å gå over topper, veiv etc. før montering.

I tillegg kan det også være lurt å sjekke forgasserne på forhånd
God ide , send toppen til Andersen Racing

Føler jeg et hint av ironi?

Definisjon fra Caplex:
ironi (av gr. eironeia, forstillelse), uttrykksmåte som går ut på å si det mots. av det en mener, men slik at den eg. mening likevel skinner igjennom, ofte med en undertone av humor el. spott. Adjektiv: ironisk. — ironiker, person som uttaler seg ironisk. — ironisere, uttale seg ironisk; gjøre narr (på en humoristisk måte).
Loggført
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!