mars 28, 2024, 16:59:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 847875 ganger)
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #1230 på: februar 03, 2012, 21:18:17 pm »

Hadde jeg hvert deg ville jeg tatt ut motoren og sjekket for og vere helt sikker, Litt jobb men mye billigere en et svighjul som flyr helt av Blunker lyden av det glemmer jeg aldrig Glad
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1231 på: februar 03, 2012, 21:20:47 pm »

Hadde jeg hvert deg ville jeg tatt ut motoren og sjekket for og vere helt sikker, Litt jobb men mye billigere en et svighjul som flyr helt av Blunker lyden av det glemmer jeg aldrig Glad

må være spesielt Blunker
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1232 på: februar 03, 2012, 21:22:16 pm »

Hva slags reimhjul hadde du igjen?

Mitt cb alu hjul må nesten varmes før det skal på!

var det mye slakk når du monterte?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1233 på: februar 03, 2012, 21:53:50 pm »

Hva slags reimhjul hadde du igjen?

Mitt cb alu hjul må nesten varmes før det skal på!

var det mye slakk når du monterte?

Er cb sitt equalizer reimhjul og var ikke noe press pasning akkurat...
Loggført

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #1234 på: februar 03, 2012, 22:47:10 pm »

Ta deg en tur innom på Kranken i helgen og hiv den ut i midtgangen for å sjekke. Traktoren til Trygve på veien igjen og vi kjører vekk hengeren med boss i morgen i 12-13 tiden!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1235 på: februar 03, 2012, 23:13:05 pm »

God ide, men med 15cm snø og sommerdekk og den bakken ned til kranken så kommer eg nok aldri opp igjen.
Om mulig kommer jeg heller gjerne på tirsdag, gir et pling i forkant uansett Glad
Loggført

RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #1236 på: februar 03, 2012, 23:18:17 pm »

God ide, men med 15cm snø og sommerdekk og den bakken ned til kranken så kommer eg nok aldri opp igjen.
Om mulig kommer jeg heller gjerne på tirsdag, gir et pling i forkant uansett Glad

Det er bare å ta turen, jeg kan dra deg opp igjen...
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1237 på: februar 04, 2012, 00:20:01 am »

Kjører med standard svinghjul fra 1974! Funker som P... i smør!  Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1238 på: februar 04, 2012, 08:48:18 am »

Kjører med standard svinghjul fra 1974! Funker som P... i smør!  Gliser

Hehe ja innser jo at det er det som eg egentlig burde gjøre.
Ikke mye som slår original delene!

Men vis eg skulle fortsette med equalizer hjulet så MÅ eg skaffe meg en Geneberg bolt/skive.
Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1239 på: februar 04, 2012, 09:26:12 am »

Hva er forskjellen på standard delene og Gene Berg delene ift bolt/skive?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1240 på: februar 04, 2012, 10:41:42 am »

Et alternativ må være at skiven og bolten er av så bra kvalitet at de klarer å holde sammen veiv og reimhjul til tross for vibrasjoner og ubalanse. Hæ

Jeg har ødelagt ei pauter(?) veiv, en berg equalizer og to alu reimhjul på løst svinghjul. Dyr lærdom.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1241 på: februar 04, 2012, 14:01:45 pm »

Ok, dere har skremt meg nok. får dra ut motoren Glad
Loggført

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #1242 på: februar 04, 2012, 21:16:48 pm »

Da var den på vei inn igjen...
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1243 på: februar 04, 2012, 22:14:43 pm »

feilen var?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1244 på: februar 05, 2012, 00:37:43 am »

Alt fint med svinghjulet. Var bare bolten på nedre reimhjul som var løs, sannsynligvis pga skiven (som ikke var like buet som som ved monteringen...)
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1245 på: februar 05, 2012, 01:00:19 am »

Huff det var en lang dag.
Som Henrik sier så var svinghjulet akkurat som ved montering og endeslarken var ikke forandret seg en hundredel engang.
Men var uansett flott å ha hatt den ute da eg fikk fikset en lekkasje fra en av ntp pluggene bak svinghjulet.

Grunnen til at reimhjulet eller kilen ble som den ble var at jeg hadde ved første montering brukt org moment og derfor hadde reimhjulet vert løst en liten stund som igjen hadde herpa kilen. Har nå strammet bolten med GB momentet men skal skru den ut og ta på gjengelås og montere igjen.
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1246 på: februar 05, 2012, 10:34:01 am »

det var jo gode nyheter. Er tross alt bedre å ha tatt ut motoren en gang for mye for å sjekke noe, enn en gang for lite.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1247 på: februar 05, 2012, 10:37:42 am »

så det var reimhjulet som lager den lyden ved att det er slakk i kilesporet og reimhulet er løst på veiva?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1248 på: februar 05, 2012, 10:53:05 am »

så det var reimhjulet som lager den lyden ved att det er slakk i kilesporet og reimhulet er løst på veiva?


Virker sånn ja. Lyden er helt borte nå, og noe annet har ikke vært gjort. I og med at kilen var "banket" tynnere så er det nok slik at reimhjulet har slått en grad eller to fra side til side når motoren har gått på tomgang.
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1249 på: februar 05, 2012, 10:53:55 am »

så det var reimhjulet som lager den lyden ved att det er slakk i kilesporet og reimhulet er løst på veiva?


Huff var en dårlig video, ja det var bare reimhjulet som lagte den lyde, burde vel hatt skrevet det ved videoen.
Etter eg byttet kile var slarken mye mindre, men skal vel strengt tatt ikke være noe slark der, så blir vel et annet reimhjul etter hvert.
Får bare passe veldig på at bolten holder riktig moment frem til eg får på anner reimhjul.

Grelland, ja var bare godt å ha ute motoren, tettet en lekkasje, vasket rein clutchen, friskmeldt motoren og fått ro i sjelen. Gliser
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1250 på: februar 05, 2012, 10:57:17 am »

godt det ikke ar værre!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1251 på: februar 09, 2012, 21:51:30 pm »

Nå har eg innsett at bilen har kostet så mye at det bare er på tide å slutte å tenke på hva alt koster så i dag gikk det en telefon til en kollega så nå er ferodo DS2500 klosser på vei og Brembo skiver er bestilt.
Byttet hjullager på skiten for 300 mil siden men da skivene er nokså slitt så kjøpte eg bare nye lager til de nye skivene. (noen som trenger noen ok skiver billig, ta kontakt)

Caliperne ligger nå hjemme å venter på montering i lag med hovedsylinderen, selv om bremsevesken bare er en måned gammel så skal det byttes fra standard ate dot4 til ate super blue racing (må jo holde følge med formula vee) Øyerulling.

Pga frisk kjøring og myk ræv så har eg klart å voldtatt bunnpanne lokket så har et nytt "billet" lokk liggende, men lurer på å kutte til for O-ring i det.
Noen som vet hvor man skaffer store O-ringer?
Har jo kjørt ca 600 km med motoren så er vel på tide med ny olje og filter igjen? er jo bare 1000 kr for 4 liter olje. Blunker

Driver også å tenker på om eg skulle montert xenon kit i lyktene, kan få tak i komplett kit med adapter ringer osv til 600 kr.
Har noe sånne 60watt halogen greier fra Biltema som faktisk funke bra.

Joda forreste, cup staget er nesten ferdig sveist, så skal snart få det på når eg får en ledig anledning.
Dessverre er det jo alt for mange andre motorer som lurer seg innom så får jo aldri gjort noe på min. Osteaktig
Forresten, satser på å hente 20 hk mer ved nærmeste demontering av motoren, og trolig enda litt hvis eg bestiller eksos fra Turbo Thomas.
Så er jo håp om å få litt futt i den til slutt, håper bare slutten kommer før sommeren. Glad
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1252 på: februar 10, 2012, 09:07:52 am »

Men hvordan kan du vite at du har fått 20 hk mer.. når du ikke vet hva du har? Snakker vi papir hester igjen?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1253 på: februar 10, 2012, 09:32:28 am »

Er det disse hemmelige gasseroptimaliseringsproduktene dine som skal til livs nå?  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1254 på: februar 10, 2012, 10:12:30 am »

Mye rart som skjer for tiden, men over 170 hk blir det nok ikke så ikke vær redd :p
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1255 på: februar 10, 2012, 11:55:28 am »

Min mening er at xenon lys på boble blir helt feil. Ikke bare det, men du kommer også til å bli huket inn i hver kontroll som du kjører forbi da alle vet at en boble ikke har automatisk høydejustering av lysene som xenon krever.
Loggført

1961 T1 - Custom
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1256 på: februar 10, 2012, 12:37:33 pm »

kalkulator hk:P
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1257 på: februar 10, 2012, 17:51:22 pm »

Min mening er at xenon lys på boble blir helt feil. Ikke bare det, men du kommer også til å bli huket inn i hver kontroll som du kjører forbi da alle vet at en boble ikke har automatisk høydejustering av lysene som xenon krever.

Godt poeng!
Ønsker ikke akkurat flere grunner til at dem skal huke meg inn på kontroll. Glad
Da får eg droppe xenon og heller passe på å ha rene lykter. Glad


Jalokoey: Seff kalkulert, Gliser Kalkulert skal eg om eg sier jeg nå har 130 hk så kan eg oppnå en effektøkning på 30 hk.
Men til og med eg må se bort fra kalkulatoren iblant Øyerulling Uansett er det jo ikke annet en luftig snakk og tomme ord.
Loggført

Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #1258 på: februar 10, 2012, 18:33:31 pm »

Pga frisk kjøring og myk ræv så har eg klart å voldtatt bunnpanne lokket så har et nytt "billet" lokk liggende, men lurer på å kutte til for O-ring i det.
Noen som vet hvor man skaffer store O-ringer?
Disse kan du sikkert kjøpe til blodpris hos meg.
Skulle bare mangle da du sikkert kommer til å sirkle rundt dreiebenken min med bunnpannelokk og farlig lang hårlokk... ;-)
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1259 på: februar 10, 2012, 19:21:15 pm »

Pga frisk kjøring og myk ræv så har eg klart å voldtatt bunnpanne lokket så har et nytt "billet" lokk liggende, men lurer på å kutte til for O-ring i det.
Noen som vet hvor man skaffer store O-ringer?
Disse kan du sikkert kjøpe til blodpris hos meg.
Skulle bare mangle da du sikkert kommer til å sirkle rundt dreiebenken min med bunnpannelokk og farlig lang hårlokk... ;-)

Ka skulle eg vel gjort uten deg og din maskinpark.
Har ikke du et stag du skal få ut bilder av? Osteaktig
Loggført

Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!