april 28, 2024, 21:36:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 859538 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1500 på: juni 21, 2012, 10:31:22 am »

Å frese ut hullene er ikke mulig da dem er laget litt mer finslig enn det, men med en hammer så kommer du ett lite stykke.
Min bakplate er ikke god å se etter da det er en sånn billig svart repro plate som allerede har begynt å ruste etter 2 år på veien.
Grenrøret blir delvis synlig pga måten han har lagt det, csp sin er litt mindre synlig da dem har presset den lengre opp, men det resulterer i mer frustrasjon ved montering og veldig varm bakplate. Det er litt justeringsmuligheter på enderørene her og eg har vert rask til å montere dem..
Men det eg gjorde igår var å dra på biltema å kjøpe eksosbandasje i svart farge, da ble det plutselig mye mer diskre. Glad
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1501 på: juni 21, 2012, 11:34:26 am »

varm bakplate bør ikke være problem hvis jeg klarer å ha både turbo og grenrør rett under den. Trikset er eksosbandasje :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1502 på: juni 21, 2012, 11:42:21 am »

Min blir så varm at jeg ikke klarer å holde på bakplaten.. Selv med eksosbandasje.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1503 på: juni 21, 2012, 11:43:37 am »

Min er så kjølig at jeg har et luftfilter plassert bak bakplata.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1504 på: juni 21, 2012, 12:08:17 pm »

Min er så kjølig at jeg har et luftfilter plassert bak bakplata.

Jeg har vurdert det samme, for det blir jo varmere i motorrommet enn der det er frisk luft og innpakket eksos. Alternativt dra det ut i innerskjermen med beskyttelse foran.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1505 på: juni 21, 2012, 12:29:21 pm »

Bruker bakgass for å fjerne oksygen sånn du får en fin blank sveis som ikke er kokset. Er også lettere å sveise med bakgass uansett materiale.
Når jeg bruker bakgass får jeg beskjed om å gå ut..
Nei, jeg har heller ikke problem med varm bakplate. Sikkert på grunn av alle viftene og at store deler av varmen stiger rett opp gjennom motorluka..
« Siste redigering: juni 21, 2012, 12:35:23 pm av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jan-Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bergen

Vw Luftmacht Bergen, Norway #1


Vis profil

« Svar #1506 på: juni 21, 2012, 13:06:59 pm »

Ok, skjønner. Min smak tillater full blottlegging om synlig, ellers så godt kamuflert som overhode mulig. Men ser etter å ha myset litt ekstra, at kamera vinkelen legger på mye. Uansett, eksostape er rått og industriellt, midt i blinken på en villtass. Dessidert den råeste løvblåserwn i gaten!! TommelOpp!!
Loggført

1966 T-1 1300 - Ludwig
1974 T-1 1303s "Rongved Edition" - Bergsprekken.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1507 på: juni 21, 2012, 16:49:07 pm »

Det er så flaut å si det men varme feilen var forbanna enkel å fikse!! Gliser
Hold dere fast:
Lyddempingen hadde sugs seg inntil vifta og dekker halvparten av luftstrømmen.

Så etter å ruska ut dempematta var alt tilbake til normalen med 55 grader på innsugene og 75-80 grader på olja.
Så nå er det skadekontroll for å se om noe har tatt knekket fra varmen...
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1508 på: juni 21, 2012, 17:29:42 pm »

Det er så flaut å si det men varme feilen var forbanna enkel å fikse!! Gliser
Hold dere fast:
Lyddempingen hadde sugs seg inntil vifta og dekker halvparten av luftstrømmen.

Så etter å ruska ut dempematta var alt tilbake til normalen med 55 grader på innsugene og 75-80 grader på olja.
Så nå er det skadekontroll for å se om noe har tatt knekket fra varmen...

Pinlig Gliser Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1509 på: juni 21, 2012, 18:30:21 pm »

Det er så flaut å si det men varme feilen var forbanna enkel å fikse!! Gliser
Hold dere fast:
Lyddempingen hadde sugs seg inntil vifta og dekker halvparten av luftstrømmen.

Så etter å ruska ut dempematta var alt tilbake til normalen med 55 grader på innsugene og 75-80 grader på olja.
Så nå er det skadekontroll for å se om noe har tatt knekket fra varmen...

Da er det jo bra at du kjører bilen så forsiktig  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1510 på: juni 21, 2012, 21:22:01 pm »

Når bremser du motoren?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1511 på: juni 21, 2012, 21:26:45 pm »

Når bremser du motoren?

Nå kan han ikke skylde på att han er en fattig student heller lenger, for vi i SRVWK fikk ett gavekort på bremsing av motor hos ett lokalt verksted her borte....så dette valgte vi å gi til Dalland , siden vi har hørt så mye om denne motoren....begynner å bli leie nå Blunker

Så er bare å komme å bremse Dalland Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1512 på: juni 21, 2012, 21:52:46 pm »

Eg driver å planlegger bilferie til tyskland i august og tenker å få bremsa motoren før det da mest trolig de første dagene i august! Blunker
Utrolig spent da eg selv synes den endelig begynner å sparke skikkelig ifra, tror eg hadde blitt skuffet ved bremsing med forrige oppsettet.
Fant også ut at oljelekkasjene som eg trodde kom fra rundt pumpa mest trolig er fra en ødelagt org oljetrykk giver og lekkasje fra påfyllingen.
Veldig merkelig er det at det absolutt blir ingen oljedamp fra åndingen slik jeg har det nå.
Kjører foreløpig helt uten filter og kun ett stort hull bak på åndeboksen.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1513 på: juni 21, 2012, 21:58:08 pm »

Så du prioriterer daffing langs autostradaen foran adrenalin på scc?

  Tvilende


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1514 på: juni 21, 2012, 22:10:46 pm »

Så du prioriterer daffing langs autostradaen foran adrenalin på scc?

  Tvilende


Nei du eg blir nok ikke så lenge i tyskland, er jo skolestart 13. august.
SCC ligger enda i planene selv om eg ikke blir å finne på selve stripa.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1515 på: juni 21, 2012, 22:17:25 pm »

Hvilken god grunn har du til å ikke kjøre på stripa?  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1516 på: juni 21, 2012, 22:29:55 pm »

Hvilken god grunn har du til å ikke kjøre på stripa?  Gliser

Koster peng, ikke av interesse, allerede slitt girkasse, dårlig lamell og tallene blir uansett ikke imponerende når eg i så fall må ta en forsiktig start og bilen er lassa ned med alt av lyddemping, stereo, og rusk og rask man ellers har i en bruksbil.
For all del, eg liker å kjøre om kapp men det er akkurat starten som krever så mye både av meg og bilen, noe eg har nok interesse til. Gliser

Bli med på banekjøring heller du Glad
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1517 på: juni 30, 2012, 23:48:50 pm »

Blir vist til at eg må droppe tyskland turen pga bryllup og muligens bremsing av motor, men en liten tur til Danmark eller sverige må jo gå.
En ting eg ikke skjønner er hvilken totale svime eg har vert i når eg skrudde sammen motoren/bilen for å rekke Bore treffet.
Finner jo hele tiden merkelige feil eg har gjort...

Har lenge slitt med litt falskluft og tenkte det var den lille anleggsflaten mot toppene.
Men idag fant eg ut at eg hadde helt glemt å montere pakninger mellom gasserne og innsuga!  Øyerulling
Så var jo ikke rart at den gikk litt merkelig og kvitret litt.'

Har også hatt litt små tøys med vaier systemet, da mest at det ikke var nok forspenning i vaieren til at forgasserne åpnet likt både med tomgang og full gass.
Men etter å ha kortet inn strømpa mellom gasserne og flyttet fjæren fra venstre gasser på høyre og bruker kun venstre tomgangsskrue så ble det helt likt.
Merkes også på at motoren aldri før har føltes så myk/uanstrengt gjennom registeret som nå.



Har også testet å kjøre uten enderørene for å høre etter lyd forskjell og uten enderørene er brommingen veldig lik CSP python.
Men da dette var slitsomt i lengden så ble enderørene montert igjen.
Og da eg hadde en selvblanda halvblank sprayboks liggende med svart lakk så sprayet eg hele eksosen fort før eg rakk å ombestemme meg igjen.
Trist å skjule de flotte rørene og sveisene, men sleeper looken kommer først. Blunker



Så to søte bilder fra Bore treffet.
Et treff eg varmt vil anbefale alle som har mulighet til å dra på! Glad




BTW:
Trond Dahl sin bil går mye fortere enn min og det har dessverre ikke gjort at "mye vil ha mer" sykdommen har forsvunnet enda..
Så vi får se om det skjer noe mer i vinter... Glad
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1518 på: juli 03, 2012, 19:32:53 pm »

Plutselig fikk eg noen gamle bilcross T4 blokker og annet knask gratis...
Huff det høres ut som starten på et dyrt nytt prosjekt, og faren for at det kommer et sneglehus på den er vel også stor...

Hater den "mye vil ha mer tanken"... Gliser
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1519 på: juli 03, 2012, 19:47:46 pm »

Haha værsågod :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1520 på: juli 27, 2012, 23:01:16 pm »

En aldri så liten oppdatering. Glad

Pga triste familie ting har bil og slike ting vert lite prioritert.
Eneste som har skjedd siden sist er at venstre innsug har sprekt to ganger pga kontakt med innerskjermen så har nå frest og modifisert forgasseren og sveist opp og frest innsuget på nytt så har det gått fra 2 mm klaring til 13 mm klaring. Glad

I morgen begynner eg og fruen turen sør på vei mot Tyskland og vil feriere rundt i hele tyskland med bobla og lillebror hengeren i 11 dager før vi returnerer og skolen begynner igjen.
Har også plan om en runde på Nürnbergring...  Øyerulling

Mye bilder kommer sikkert. Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1521 på: juli 27, 2012, 23:03:16 pm »

Noen runder på Ringen, før det blir noen striper på SCC da?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1522 på: juli 27, 2012, 23:35:16 pm »

må var kjappe ner te nurnburg då.... Blunker

http://e24.no/bil/n-rburgring-racingbane-paa-konkursens-rand/20254456
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1523 på: juli 29, 2012, 17:29:05 pm »

Sitter på ferja til Danmark, har til nå vert to problemer.
Langlys hang seg opp pga irra kontakter også røyk den gamle viftereima rett før kristiansand.
Heldigvis har eg med et pent lager av deler så alt ble ordnet fort. Glad

Bilen sviver fint, veldig fin temperatur på den og eneste problem er litt tenningsbank i motbakker under høy belastning og halv gass.
Dette pga vakuumklokka trekker for mye fortenning, får se om eg kan endre maks utslag på en måte...

Er ikke spesielt fornøyd med stødigheten på hengeren men lurer på om det kan være litt pga diagonal dekkene, så får se om eg finner en passende tysk dekkforhandler.
Er det noen som har peiling på hva dekktrykk man skal ha på diagonal dekk?

Nå er det jo nokså kupert terreng fra Stavanger til Kristiansand, men bilen gikk strekket på ca 1 liter på mila.
Spent på å se hvordan det blir når vi kommer til flatere land..
Loggført

Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #1524 på: juli 29, 2012, 18:14:52 pm »

Håper dere legger ut bilder  Osteaktig God tur!
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1525 på: juli 31, 2012, 17:17:31 pm »

Er ikke spesielt fornøyd med stødigheten på hengeren men lurer på om det kan være litt pga diagonal dekkene, så får se om eg finner en passende tysk dekkforhandler.
Er det noen som har peiling på hva dekktrykk man skal ha på diagonal dekk?

Sikker på du har diagonaldekk? Jeg syntes jeg husket så klart at de er radiale?  Hæ
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1526 på: august 03, 2012, 17:59:36 pm »

Fikk du sjekket at hengerfestet ditt er sentrert??
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1527 på: august 03, 2012, 21:58:41 pm »

Skal vi kjøre om kapp på SCC???
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1528 på: august 06, 2012, 14:36:01 pm »

Sitter i Nederland nå.
Kommer en stor tur oppdatering med mye bilder når vi kommer hjem igjen.
Ble dessverre ikke kjøring på nurburgring pga race den dagen men har til nå kjøpt 2300 km.
Problemer har også hatt flere ganger... Glad

Hvis eg kommer på scc så blir det ikke noe race.
Glemte også å kjøpe billett før august så når står eg alt for fritt til å ikke gidde...

Fire dager og sikkert 1000 km igjen nå. Håper alt holder hele veien hjem.. Glad
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1529 på: august 06, 2012, 16:41:14 pm »

(quote)
Hvis eg kommer på scc så blir det ikke noe race.
Glemte også å kjøpe billett før august så når står eg alt for fritt til å ikke gidde...


MAKAN !!
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!