mars 29, 2024, 15:06:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 848537 ganger)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1530 på: august 06, 2012, 16:55:18 pm »

Dalland, en gutt med bortforklaringene på lur, ennå han er ute på tur.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1531 på: august 06, 2012, 17:17:43 pm »

(quote)
Hvis eg kommer på scc så blir det ikke noe race.
Glemte også å kjøpe billett før august så når står eg alt for fritt til å ikke gidde...


MAKAN !!
dette treffet er noe alle vw entusiaster i hele norge burde delta på, får og støtte oppunder dette treffet
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1532 på: august 06, 2012, 17:30:24 pm »

(quote)
Hvis eg kommer på scc så blir det ikke noe race.
Glemte også å kjøpe billett før august så når står eg alt for fritt til å ikke gidde...


MAKAN !!

X2 som de sier
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1533 på: august 06, 2012, 17:50:36 pm »

Unger nå til dags!  Trist
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #1534 på: august 07, 2012, 09:48:10 am »

Spørs om denne tråden ikke bør døpes om til "Studenten som skulle forsøke å bygge muskler" siden unnskyldningene for å vise at en har lykkes eller ei, sitter rimelig tett  Osteaktig

Girkasse og orginale aksler holder så lenge du ikke venstrestepper cluchen på 5000 rpm eller mer  Blunker
Loggført

---
Mvh Rabben
sandvik996tt
Gjest
« Svar #1535 på: august 07, 2012, 11:47:15 am »

Nå må dere roe dere ned ! Dalland er en grei kar....
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1536 på: august 07, 2012, 11:51:43 am »

Kjekk kar det, enig der, men synes hele motorbygget kanskje skulle vært satt til noen som kan dette her! Dumt å bruke manfoldig tusen på motorbygg som i værste fall kan rase fordi en glemmer viktige ting som pakninger etc, det blir litt for mange tommeltotter.
Jeg kommer ikke på SCC da jeg har oppdaget at forstrammingen på ene waier til varmepotte ikke er riktig og fordi skiltlyspæra er gåen, blir nok noen timer i garasjen.  Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #1537 på: august 07, 2012, 12:15:33 pm »

Riktignok bare truffet Dalland 2-3 ganger, men ja han er en grei kar med gode løsninger når han har bygget motoren og en bra prosjekttråd å følge med på underveis. Denne tråden har gitt meg, og mange andre, gode muligheter til å følge med på hva som skal til for å bygge en motor.

Det er bare litt komisk at han lar den ene anledningen etter den andre for å bevise hvor mye han har fått ut av 2275cc renne ut i intet med tanke på flagføringen underveis Osteaktig
Loggført

---
Mvh Rabben
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #1538 på: august 08, 2012, 00:14:46 am »

Håkon: Se å kom deg hjem med dysene mine! Du lurer ikke meg, det byttet du gjorde var kun til din fordel!  Sint
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1539 på: august 08, 2012, 13:24:07 pm »

Håkon: Se å kom deg hjem med dysene mine! Du lurer ikke meg, det byttet du gjorde var kun til din fordel!  Sint

Er hjemme igjen fredag kveld.
Merkelig at den skulle gå dårligere med litt større dyser.
Treffes til helga kansje så skal eg få justert den inn skikkelig? Glad
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1540 på: august 08, 2012, 13:38:48 pm »

Oi skal si eg som vanlig har skapt litt irritasjon.
Skjønner det blir for teit å skrive slik eg gjorde om scc men er nok bare fordi eg aldri har vert der før og vet derfor ikke hva eg går glipp av.
Planen var egentlig at eg skulle bremse motoren nå fredag morgen men siden liza skal til England i helgen får jeg ikke tid i denne omgang.
Antall hk i motoren eller tid på drag banen har aldri vert noe mål med denne tråden.
Konkurranse instinkt eier eg ikke og alt eg deltar på er bare pga det sosiale.

Men hvis ikke det kommer opp noe gale så kommer eg på scc.
Håper eg da kan vise at eg er god i hjertet men ikke alltid like smart når eg åpner kjeften...  Blunker

Kort oppdatering ellers:
Er i Hamburg, flott by.
Møttes også en god gjeng på vw teile butikken som var på vei til spa. Glad
Loggført

VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1541 på: august 08, 2012, 15:25:29 pm »


Kort oppdatering ellers:
Er i Hamburg, flott by.
Møttes også en god gjeng på vw teile butikken som var på vei til spa. Glad

Fullstendig OT, men men...
Når dere først er i Hamburg, håper jeg at dere får sett havnen, flottere sted skal du lete lenge etter...
Ta gjerne en havnerundfart, utrolig kjekt!!

Ser også at tivoliet er på plass på Heiligengeistfeld. Hvis dere skal være der noen dager, MÅ dere ta turen innom der.  Glad
Ligger like ved Reeperbahn...  Blunker
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1542 på: august 09, 2012, 00:26:41 am »

Takk Dalland du fikk good rabatt da Gliser
Snakkas
Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
mek
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted:


Vis profil

« Svar #1543 på: august 09, 2012, 05:31:05 am »

Det blir spennende å se hva det neste prosjektet blir. Noen hk. fra eller til er bare en ting du må tenke på for å flytte bilen fra A til B. Hva med dekkvalg, friksjon, rulleomkrets, motvind, tom mage og lite bensin på tanken.  Gliser
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #1544 på: august 09, 2012, 07:15:41 am »

"Når dere først er i Hamburg, håper jeg at dere får sett havnen, flottere sted skal du lete lenge etter... "

Havnen var ikke i mine tanker når jeg startet å lese denne setningen, red light .... derimot ... Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1545 på: august 09, 2012, 19:28:26 pm »

"Når dere først er i Hamburg, håper jeg at dere får sett havnen, flottere sted skal du lete lenge etter... "

Havnen var ikke i mine tanker når jeg startet å lese denne setningen, red light .... derimot ... Gliser

Står vel noe lengre nede:  Ligger like ved Reeperbahn...  Blunker
Men ser hva du mener, haha.  Glad
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #1546 på: august 15, 2012, 13:04:58 pm »

Å GUD BEDRE!!!
Fikk montert 45 gasserne og fult gass utslag.
Kjørte rolig ut av parkeringsplassen og ga litt på i 2. giret.
Men dro avgårde men oppførte seg merkelig, men etter litt skjønte eg at eg hadde tilbakelagt 50 meter med hjulspinn. Gliser

Ta med deg bilen og kom, Dalland. Bilen din er som skapt for SCC! Rune54 trenger konkurranse om beste burnout Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1547 på: august 15, 2012, 21:17:35 pm »

Å GUD BEDRE!!!
Fikk montert 45 gasserne og fult gass utslag.
Kjørte rolig ut av parkeringsplassen og ga litt på i 2. giret.
Men dro avgårde men oppførte seg merkelig, men etter litt skjønte eg at eg hadde tilbakelagt 50 meter med hjulspinn. Gliser

Ta med deg bilen og kom, Dalland. Bilen din er som skapt for SCC! Rune54 trenger konkurranse om beste burnout Glad


Hehe, joda eg kommer eg.  Gliser
Artig at du bringer opp det innlegget der, husker følelsen av å sitte i en boble med stor motor for første gang.
Men veldig viktig å få med at det pøset ned når eg kjørte den første turen så hjulspinn var ikke spesielt vanskelig... Gliser

Eg og Henrik kjører østover i morgen tidlig og håper å kunne overnatt på plassen eller utenfor til fredag morgen.
Så kjører vi på formiddagen over til Sverige å handler øl og bacon. Øyerulling

Eg håper virkelig at folk som kjenner meg igjen fra nettet kommer bort å prater.
Veldig mange trivelige folk her på forumet eg ikke har fått møtt enda som eg gjerne har lyst til å møte. Glad
Loggført

kissa
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Bergen


Vis profil WWW

« Svar #1548 på: august 15, 2012, 21:28:31 pm »

Og for de som lurer på hvordan Dalland ser ut..


* dalland [800x600].jpg (100.39 KB. 800x479 - vist 537 ganger.)


Han til venstre.  Blunker

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1549 på: august 15, 2012, 21:43:56 pm »

Bør være sagt at det var ikke kona men en random turist som ville bli avbildet med Bergens heiteste troll.
For ikke å snakke om de 7 andre asiatiske guttene og jentene som også måtte på bilde...  Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1550 på: august 15, 2012, 22:09:41 pm »

Jeg skal ikke. Jeg skal ikke. Jeg skal ikke...

Okey da..

Du trenger en hårklipp!  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1551 på: august 15, 2012, 22:14:55 pm »

Jeg skal ikke. Jeg skal ikke. Jeg skal ikke...

Okey da..

Du trenger en hårklipp!  Gliser

Gammelt bilde, har litt kortere hår nå.
Men enda høy, spinkel og krølldott på toppen, så lett gjenkjennelig.  Glad
Loggført

Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #1552 på: august 16, 2012, 00:09:10 am »

Jeg skal ikke. Jeg skal ikke. Jeg skal ikke...

Okey da..

Du trenger en hårklipp!  Gliser

Gammelt bilde, har litt kortere hår nå.
Men enda høy, spinkel og krølldott på toppen, så lett gjenkjennelig.  Glad

Dott er dott! Rekker tunge
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #1553 på: august 19, 2012, 22:56:05 pm »

Det var grisemoro å kjøre Dalland-bil på SCC, i alle fall! Måtte inn i bilen etterpå og hente telefonen min som hadde forvilla seg bakover i bilen Osteaktig
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1554 på: august 20, 2012, 23:58:43 pm »

Hehe gøy og høre Auen, du klarte nå å gi gass da! Gliser

Tusen takk for fantastisk flott treff alle sammen!!
Eg og Henrik kjørte fra Bergen ca halv ti torsdag morgen og kom frem til SCC litt før kl syv etter en halvtime med leting etter plassen. Glad
Satt opp Lillebroren, poppa noen pils og tuslet rundt på tunet, fikk også truffet mange koselige folk og smakt litt Mossa øl. Blunker

Fredag morgen tok vi turen til Sverige da det uansett bare var halvannen time unna for å handle øl og bacon. Gliser
Når vi kom tilbake var det begynt å komme flere kule biler og vi glemte helt middagen noen timer til fordel for bil titting.
Også stor takk til screwdrivers og deres gode burgere, og flotte stand.

Lørdag kveld gikk med på å treffe et fantastisk utvalg av folk, slukne baki en random westfalia bay og ta Trond Dahl i hånden på at eg skulle stille på stripa. Gliser
Så neste morgen våknet eg med to tanker i hode: Tok eg Trond i handa, og kjøpte eg cup 2 felger? Øyerulling

Så eg startet dagen med testmontering av felger og kjøring til bensinstasjonen for kontanter.
Prøvde også to test starter, der ene ende med å kvele bilen og den andre ende med 10m spinning, til slutt ga eg opp og kjørte inn igjen.


Men godt var det jo at det ikke ble lagt noe press og speakerens glade toner roet nervene helt... Gliser

Teknisk kontroll ble unnagjort etter spyling av gjørme og engangslisen ble sponset av en veldig koselig person eg dessverre har glemt navnet på.
Halvveis oppi line up'en fikk eg låne hjelm av Holmsen, jakke av Tom Ivar og hansker (som eg glemte å levere tilbake) av Torgeir.
Takker også veldig for alle gode tips om hvordan lystreet fungerer og hvor eg skulle kjøre.

Dessverre var det ingen som fortalte meg hvor banen slutter... Gliser
Eg skal gjerne innrømmet at eg ble litt varm når eg stod helt klar og prøvde derfor å ta en veldig forsiktig start.
Med stivt blikk glemte eg helt å se på speedometeret og gir til 2. for tidlig, 2. giret tok eg med til 90 før eg mykt la inn tredje som hang med til 130 for så å holde 4. giret til det nærmet seg 160 på speedo (viser 13 for mye ved 160).
Men så så eg at eg begynte å nærme meg overgangen til den dårlige asfalten og bremset derfor godt ned for at det ikke skulle bli for humpete. Øyerulling
Ikke vist eg at eg hadde begynt å bremse allerede ved ca 300 meter, og ikke skjønner eg dere som tør å kjøre i mål på over 200 km/t!! Sjokkert

Eg ble derfor veldig overasket når eg fikk sms på returen om at eg hadde en slutt hastighet på 111.98 km/t, og tenke at 400 meter må ha vert leeeenge før eg begynte å bremse.

Eg fikk ikke veid bilen men eg har i 60 plater lyd isolering, lyd anlegg på ca 60 kg, 30 liter bensin og meg på 65 kg.

60 ft: 2.635
201m: 121.42 km/t
201m: 9.925 sek
400m: 111.98 km/t
400m: 15,588 sek
Tot vekt ca 1050 kg.

Håper dem med litt peiling på drag tall gjerne vil komme med kommentarer.
Eneste eg tenker er at hvis Putte kjørte ved 201m i 125 km/t med mye bedre start og raskere giring og hans bil veier litt mindre så burde ikke min være så langt fra hans effekt, og at det blir veldig spennende å bremse motoren i høst. Glad

Jeg hadde planer om å ta et siste run rett før avreise men pga all saneringen og ulykken ble eg dessverre nøtt til å avbryte å reise hjem.
Turen hjem gikk helt strålende, motoren og bil gikk som en kule med fin olje temp og 0.77 på mila med lav pedal i motbakkene. Blunker
Vi kom hjem kl halv to om natta og var meget trøtte men utrolig fornøyde med et fantastisk treff.

Så atter en gang, tusen takk til arrangørene, de frivillige, alle som møtte opp og alle de fantastiske trivelige personene eg fikk møte i løpet av helgen.

Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1555 på: august 21, 2012, 16:04:34 pm »

Men godt var det jo at det ikke ble lagt noe press og speakerens glade toner roet nervene helt... Gliser

Teknisk kontroll ble unnagjort etter spyling av gjørme og engangslisen ble sponset av en veldig koselig person eg dessverre har glemt navnet på.
Halvveis oppi line up'en fikk eg låne hjelm av Holmsen, jakke av Tom Ivar og hansker (som eg glemte å levere tilbake) av Torgeir.
Takker også veldig for alle gode tips om hvordan lystreet fungerer og hvor eg skulle kjøre.

Så atter en gang, tusen takk til arrangørene, de frivillige, alle som møtte opp og alle de fantastiske trivelige personene eg fikk møte i løpet av helgen.

Hei Mr Dalland.
Bare hyggeligt og sponse en slik trivelig kar.
Men du må huske at Cash is king, når du kommer tilbake neste år  Blunker.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1556 på: august 21, 2012, 16:14:56 pm »

Tusen takk, og kjekt at eg nå vet hvem du er. Glad
Ble så mange nye ansikt at navn datt helt ut.

Håper vi sees til neste år, så skal du bli spandert pent på med øl og mat!  Blunker
Og neste år skal eg uten tvil fint betale alt selv for det var faktisk litt gøy å kjøre på banen.  Gliser
Veldig kjekt å få treffe så mange kanon hyggelige personer og bekrefter det sterke ryktet om at folkevogn miljøet er det triveligste!
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1557 på: august 21, 2012, 22:51:21 pm »

Ser ut som du tok litt lære før du sovnet i bussen vår. Dette var veldig hyggelig skrevet. Må også si det var hyggelig og treffe deg:)

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1558 på: september 17, 2012, 17:42:47 pm »

Blitt stusselig med oppdateringer men har vert alt for travelt med tanke på skole, jobb og kvinnfolk. Øyerulling

Driver smått å diller på med gass vaier systemet enda, da det ikke hold synken godt nok gjennom gass pådraget slik det var.
Derfor driver eg nå å lager en splitter for vaier systemet, er nesten ferdig så kommer sikkert bilder om ikke så veldig lenge.

Har også sett meg litt lei i hvor mye fleksing det er i 195/60/15 dekk på 4.5" felg så driver nå å gjør klar cup 2 felgane eg kjøpte på scc.
Driver også å styrer på med adapterne fra empi da dem er så utrolig dårlig kvalitet at alt må maskineres på ny.

Men er veldig i tvil når det kommer til felgene, hvilken farge kombinasjon skal eg gå for?
Valgene eg står mellom er:
Blank svart, med/uten pinstripe i en eller annen farge.
Matt svart (med litt "fire copper" pulver) og muligens med polert kant.

Har test lakka en felg i 80% glans.



Ellers er det lite som skjer med tanke på motoren, kjører med et csp stag midlertidig pga endringen på det andre og byttet en tennplugg i går da eg kjørte med en plugg av annen type fra tyskland.
Egentlig veldig kjekt å tenke på at det er det eneste eg har gjort med motoren siden Dusseldorf i Tyskland som er ca 4500 km siden.
Har til nå tilbakelagt over 8000 km i år inkludert full fres på revebanen, en stripe på scc og over 4000 km med campingvogn.
Motoren skal ut nå i vinter og splittes for å se om det er noe som må byttes eller annet, skal også lakke motor dekslene på ny i matt svart.
Loggført

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #1559 på: september 17, 2012, 18:05:57 pm »

Kjøpte Logmech på SCC Håkon, kan ta det med på Krankenhaus, så kan du se hvordan det virker.

Ellers - sa ikke du at det var 50% glans i lakken - eller 80?


* wire.jpg (27.96 KB, 640x212 - vist 309 ganger.)
Loggført
Sider: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!