april 28, 2024, 21:30:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 859533 ganger)
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #1560 på: september 17, 2012, 18:15:48 pm »

Lakk kant og "brønn" i samme farge som bilen. Senter og eiker blank svart Gliser Rekker tunge
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1561 på: september 17, 2012, 18:44:33 pm »

Lakk kant og "brønn" i samme farge som bilen. Senter og eiker blank svart Gliser Rekker tunge

Det går nok langt over min latskaps grense.  Gliser
Loggført

VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1562 på: september 17, 2012, 19:38:14 pm »

Lakk kant og "brønn" i samme farge som bilen. Senter og eiker blank svart Gliser Rekker tunge

Det går nok langt over min latskaps grense.  Gliser

Ungdommen idag altså....  Rekker tunge
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1563 på: september 17, 2012, 20:18:40 pm »

Dalland - du kan ikke splitte motoren før du har bremset den. Jeg vil se dynotall !!

 Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1564 på: september 17, 2012, 21:03:25 pm »

Eg har hele tiden i tankene å finne en helg nå i høst hvor eg har tid til å kjøre hjem til Sandnes for å få bremset motoren, men ser skummelt travelt ut.
Eg har veldig lyst selv, men vet ikke om eg får muligheten.
Loggført

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1565 på: september 18, 2012, 00:32:07 am »

brems hos polly  - de trenger litt tyskerstål der i gården Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #1566 på: september 18, 2012, 12:49:02 pm »



Men er veldig i tvil når det kommer til felgene, hvilken farge kombinasjon skal eg gå for?


* Bugshow2005_4077.jpg (116.63 KB. 800x600 - vist 398 ganger.)

Niiiiiiiiiiiiice!

Feil frontrute men ganske lik farge! Osteaktig

Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1567 på: september 18, 2012, 12:59:45 pm »

Synes frontruta var riktig så fin jeg  Gliser
I 03 går det an å røyke filtersigaretter uten å slå gloa borti frontruta  Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #1568 på: september 18, 2012, 13:04:13 pm »

He he ja riktig! Blunker Mente ikke feil i seg selv, men feil i forhold til hva dalland har! Osteaktig
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1569 på: oktober 26, 2012, 22:24:24 pm »

Kom plutselig over en youtube video eg bare måtte dele! Gliser


Merker at når eg ser disse bildene fra SCC så får til og med eg en ørliten konkurranse følelse i kroppen.
Så neste år får det bli stinger, ut med setene, halv tank bensin og gassen i bunn helt i mål. Osteaktig
Bare synd at "konkurrentene" mine Eivind og Erlend nå kommer til å fyke ifra meg.
Det er jo grenser for hva man klarer å presse gjennom en 42mm innsugsventil...
Men SCC 2014 satser eg på å holde følge med flere her i klubben... Blunker

Har for første gang fått garasje plass, så nå settes snart bilen inn for vinteren, men skal få tatt noen bilder av cup felgene på bilen snart. Blunker

Men over på en mer seriøs tone, nå er jo motoren forsåvidt ferdig og bilen skjer det ikke stort mer med.
Lurer derfor på om det er på tide å avslutte hele tråden, og om eg i så fall skal rydde opp hele tråden å fjerne alt av unødvendig popkorn materiale? Øyerulling

Trenger litt innputt fra deres meninger, eg er selv egentlig veldig mettet på hele hobbyen og er egentlig kun med for det sosiale nå for tiden.
Men det kan jo strengt tatt henge sammen med at det er mye skole og ellers litt kjipt for tiden. Tvilende
Loggført

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1570 på: oktober 26, 2012, 22:46:59 pm »

Eg har hele tiden i tankene å finne en helg nå i høst hvor eg har tid til å kjøre hjem til Sandnes for å få bremset motoren, men ser skummelt travelt ut.
Eg har veldig lyst selv, men vet ikke om eg får muligheten.

vi har ikke åpent i helgene.. Rekker tunge ang bremsing. men om de bare er helg som passer så skal eg sjå om eg eller noen av de andre  kan ta de helg. for nå må du få bremset den.. !! ( selv om di fleste har innsett at du ikke tør å få den bremset Rekker tunge )
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1571 på: oktober 26, 2012, 22:56:17 pm »

Må nok bare belage meg på at eg får ikke mulighet nå i høst pga skole.
Men uansett om tilbudet enda gjelder eller ikke til våren så skal eg love å komme innom å få bremset den da.
Det blir nok ikke gjort noe mer for å hente mer hk i vinter da det uansett ikke er mulig å hente stort mer gjennom de innsugsventilene.
Eneste hadde vert en raptor kam for litt bedre bunndrag og kanskje noen alu støtstenger, men det har eg ikke økonomi til for tiden.
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1572 på: oktober 26, 2012, 23:08:49 pm »

Kos deg i vinter du Dalland, med god sammvittighet over at bobla har fått egen bolig.
   
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #1573 på: oktober 27, 2012, 01:01:50 am »


Men over på en mer seriøs tone, nå er jo motoren forsåvidt ferdig og bilen skjer det ikke stort mer med.
Lurer derfor på om det er på tide å avslutte hele tråden, og om eg i så fall skal rydde opp hele tråden å fjerne alt av unødvendig popkorn materiale? Øyerulling


Nei nei nei. Det der er en dårlig idé. Jeg har satt av tid i vinter til å se og lese om tingenes tilstand i motoren din  Glad Syns det er alt for lite snakk om hvor stor slitasje man får på en trimma motor, så jeg har gledet meg til å se rapporten om din store og fornuftige bruksmotor. Dessuten er en boble aldri ferdig hvis du fortsatt eier og bruker den Blunker
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1574 på: oktober 27, 2012, 09:33:29 am »

Å tømme egne innlegg er en uting uansett hvilken tråd det er. For da blir tråden ubrukelig/uleselig  Tvilende
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1575 på: oktober 27, 2012, 09:49:48 am »

Vi får rett og slett stjele bobla ut fra vinterlagring, bremse den hos polly for så sette den tilbake der den stod med bremsetallene klistret til ruta Blunker 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #1576 på: oktober 27, 2012, 10:18:07 am »

Vi får rett og slett stjele bobla ut fra vinterlagring, bremse den hos polly for så sette den tilbake der den stod med bremsetallene klistret til ruta Blunker 
med på den! Blunker Dette blir for puslette dalland! Blunker
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1577 på: oktober 27, 2012, 11:05:16 am »

Vi får rett og slett stjele bobla ut fra vinterlagring, bremse den hos polly for så sette den tilbake der den stod med bremsetallene klistret til ruta Blunker 
med på den! Blunker Dette blir for puslette dalland! Blunker

X 2!
Loggført
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1578 på: oktober 27, 2012, 18:05:52 pm »

Godt å se at du er tilbake igjen Glad Trivelig å hilse på deg under årets SCC.
Hva slags planer har du for SCC 2014?
Type 4 med Turbo ??
La tråden være som den er. Den har vært til glede for mange, og har mye nyttig informasjon.
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1579 på: oktober 27, 2012, 18:33:03 pm »

Planene for neste motor er enten turbo på nåværende motor, men da med andre stempler, kam og litt annet.
Eller så bygger eg en 2.7-2.8 liter type4 med turbo.
Men det blir ikke før etter sommeren når eg har fått skikkelig arbeid. Blunker

Hyggelig å treffe deg på treffet, folka er jo tross alt grunnen til at eg stiller på slike treff.
Men for all del, hadde jo vert gøy å komme meg ned på 11 tallet en vakker dag men må fortsatt kunne kjøre til og fra treffet med campingvogna på slep. Glad
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1580 på: oktober 27, 2012, 18:40:14 pm »

Da er jo en type 4 av typen grov ikke dumt.  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1581 på: oktober 27, 2012, 19:37:34 pm »

Da er jo en type 4 av typen grov ikke dumt.  Gliser
Type 4 med turbo må være bort imot det optimale kompromiss mellom ytelse og slitestyrke på langturer.
Lykke til med neste trekk:)
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1582 på: november 04, 2012, 13:44:36 pm »


Sleeper dekk/felg kombinasjonen har fått seg noen lakka kapsler. Glad

Har også fått endra litt på cup staget, før var det montert slik at ingen stag var i strekk eller trykk.
Men nå står tverstaget i trykk og de skrå i strekk, virker som alt er mer stabilt slik.
Også merkelig og deilig å for første gang på tre år kun bruke bilen for moro. Gliser

Motor planer for neste høst til nå er nåværende motor med dpr veiv, smidde stempler, annen kam og modifisert eksos med turboen ute i hjulbuen og vannkjølt IC.
Blir selvlagte rullespjeldhus med innsprøyt og DTA styresystem, to map med forskjellig ladetrykk der eg har to bensintanker, org for blyfri og en for E85.
Ønsker ikke noe spesielt turtall på motoren, maks effekt på 6000-6500, så satser røft på rundt 300 hk med blyfri og rundt 400 med E85.

Sett litt på girkasser og hørt at KCR er mye for penga, noen formeninger?

Legger med et bilde av spjeldsystemet eg kom over på en skole nedi krakow.






Mye vil ha mer.... Øyerulling
 Gliser
Loggført

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1583 på: november 04, 2012, 14:05:27 pm »

Hvorfor bruker du så mange penger på rullespjeldhus da du skal kjøre turbo?
« Siste redigering: november 04, 2012, 19:26:04 pm av tezer » Loggført

Vw 1302
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1584 på: november 04, 2012, 19:01:21 pm »

Hvorfor bruker du så mange penger på rullesjeldhus da du skal kjøre turbo?

Koster jo nesten ingenting å lage selv! Blunker
Loggført

VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1585 på: november 04, 2012, 20:18:13 pm »

Herre min hatt!  300 HK Sjokkert

Kan jeg sitte på til Bore igjen når du har bygget om motoren?? Please??
Må jo bli enda morsommere enn turen i år...  Gliser


Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1586 på: november 04, 2012, 20:34:24 pm »

Mer specs please..

Kam?
Turbo?
Hvilken IC?
Topper?
Hvordan innsug?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1587 på: november 05, 2012, 00:34:37 am »

Mer specs please..

Kam?
Turbo?
Hvilken IC?
Topper?
Hvordan innsug?


Topper og innsug beholdes fra nåværende motor.
IC er ikke bestemt enda, må ta litt mål osv, men blir vann/luft med en liten radiator over girkassa og muligens en liten tank om nødvendig.
Valg av turbo trenger eg sikkert hjelp på, men har ønske om kulelager turbo og ekstern wastegate.
Bør lade godt mellom 2500-6000 rpm, og gjerne opp til litt over 1.5 bar.
Kamaksel tenkte eg å kontakte en velkjent svenske om.. Blunker

Men dette ser man fort blir dyrt så alt må holdes på vent til ingeniør jobben er sikra, men får se om eg begynner på spjeldhusa.. Glad
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1588 på: november 05, 2012, 09:08:48 am »

Pent med dobbel rulle i spjellet, men jeg er glad det ikke er meg som skal regne ut areal økningen  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1589 på: november 05, 2012, 09:14:34 am »

Hvor stor vendehøyde skal du kjøre da?  Osteaktig

Eller er det graving på gang?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!