april 19, 2024, 16:10:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 855728 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1590 på: november 05, 2012, 09:40:02 am »

Er det ikke like greit å få motoren du allerede har ferdig, og ikke minst testet, før du begynner på noe nytt?
Dette er vel den lengste motortråden jeg har sett, uten at noe er klart eller avgjort/ferdig !!
Slutter aldri å forundre meg over hele tråden, det er vel litt flaut etterhvert?
Lykke til og håper du er klar til våren.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1591 på: november 05, 2012, 17:55:47 pm »

Er det ikke like greit å få motoren du allerede har ferdig, og ikke minst testet, før du begynner på noe nytt?
Dette er vel den lengste motortråden jeg har sett, uten at noe er klart eller avgjort/ferdig !!
Slutter aldri å forundre meg over hele tråden, det er vel litt flaut etterhvert?
Lykke til og håper du er klar til våren.

Det som forundrer meg er hvordan du har klart å overgå meg i pisspreik og bullshit i min tråd... Øyerulling

Motoren ikke testet sier du?
Hvis du ikke har fått det med deg så har eg kjørt 11000 km med denne motoren i løpet av det siste året og nesten halvparten av dette med campingvogn i 30-40 varmegrader.
Eg har kjørt på Revebanen runde etter runde, eg har vert utpå drag banen og eg bruker bilen hver eneste dag til å fra butikken, jobb, skole osv i typisk bergensk pissregn.
Hvis det du henviser til er en dyno run, så vil eg si at 11000km på landevei er en bedre bekreftelse på en stødig motor enn 20 min på rullene.

Med tanke på effekt som uansett ikke var noe mål til å begynne med kan eg kun henvise til at eg kjørte 121km/t ved 200m på drag banen, da som mitt første løp noen gang med treg start.
"Putte" kjørte 125 km/t med samme vekt og gate sliks, han har ca 200 hk så du får bestemme selv..

Det har vert endel pisspreik i tråden min opp gjennom, men de siste innleggene dine er såpass usaklige at eg håper du enten skifter skrivemåte eller unngår å kommentere mer.
Eg tar meg aldri nær av kritikk, men når du overgår meg i pisspreik og når eg blir oppringt på jobben av folk som lurer på hvem denne fyren er som kommenterer slik så sier det litt...

Kom gjerne med kritikk eller spørsmål, bare hold dem saklige og til temaet.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1592 på: november 05, 2012, 17:59:08 pm »

Hvor stor vendehøyde skal du kjøre da?  Osteaktig

Eller er det graving på gang?

Øker nok vendehøyden litt men blir nok for det meste stempelgraving.
Har studert endel om stempel design i det siste og har lyst til å prøve ut litt av tankene på "nesten" motor.
Håper vi begge er ferdige til SCC 2014 og får muligheten til å kjøre mot hverandre.  Gliser
« Siste redigering: november 05, 2012, 19:17:15 pm av Dalland » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1593 på: november 09, 2012, 01:10:27 am »

Lagte en røff 5min kladd av spjeldhuset.
Tenker å ende på ca 50 mm hull, så må eg få målt opp litt så eg kan få se om det vil passe med boltmønster osv på innsuga..
Må ha en nøyaktig overføring mellom akslingene, tenkte å se om passende tannhjul  kan kjøpes ferdig...

Loggført

Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #1594 på: november 14, 2012, 21:09:24 pm »

Jeg syntes du skal droppe bremsing bare for morroskyld. Er imponert over kunnskapen din!

Stå på!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1595 på: november 15, 2012, 12:34:32 pm »

Jeg syntes du skal droppe bremsing bare for morroskyld. Er imponert over kunnskapen din!

Stå på!

Hehe takk. Glad
Hvis det viser seg at det blir bremsing på SCC så kan det vær eg venter til da bare for spenningens skyld... Øyerulling
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1596 på: november 19, 2012, 19:02:29 pm »

Ute å tok litt bilder igår...





Loggført

OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #1597 på: november 19, 2012, 20:10:25 pm »

Er det luminance du bruker til hdr bildene?

"The patina" Er forøvrig griiiisefin! Kult

è fin din også altså! Gliser
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1598 på: november 19, 2012, 20:20:28 pm »

The patina gjør seg veldig på bilder, men holder ikke følge i tunnelene. Gliser
Photomatix heter det eg bruker.
Loggført

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1599 på: november 19, 2012, 21:22:30 pm »

heilt fantastisk bilde dalland.  Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1600 på: november 21, 2012, 15:51:15 pm »

Bra bilder. Har forøvrig ikke vært her inne på forumet på snart ett år, godt å finne en trygg og velkjent tråd å varme seg opp i.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1601 på: november 21, 2012, 15:58:41 pm »

Bra bilder. Har forøvrig ikke vært her inne på forumet på snart ett år, godt å finne en trygg og velkjent tråd å varme seg opp i.  Blunker

Godt å se deg igjen. Håper alt står bra til
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1602 på: november 21, 2012, 16:09:41 pm »

Bra bilder. Har forøvrig ikke vært her inne på forumet på snart ett år, godt å finne en trygg og velkjent tråd å varme seg opp i.  Blunker

Godt å se deg igjen. Håper alt står bra til
Det står så bra til at jeg av og til lurer på om dette egentlig er lov  Gliser
Men jeg skal ikke komme rett inn her å ødelegge muskeltråden til mr Dalland
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1603 på: desember 01, 2012, 10:15:41 am »

Hvor langt har du kommet med turboplanene? Er det enda på vurderingsstadiet, eller planlegger du? Begynt å samle deler?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1604 på: desember 01, 2012, 14:33:49 pm »

Hvor langt har du kommet med turboplanene? Er det enda på vurderingsstadiet, eller planlegger du? Begynt å samle deler?

Ting er kun i planleggingsfasen det eg ikke har økonomi til å handle inn deler før etter skoleslutt i sommer.
Men planene er stadig under endring, så vi får se hvor det ender.. Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1605 på: desember 13, 2012, 11:48:43 am »

Startet dagen med å våkne til en hyggelig telefon fra Rolls Royce som har gitt meg jobb tilbud og ønsker meg velkommen inn i bedriften.
Ennå et halvt år igjen med skole før den tid, men veldig kjekt med sikra jobb i flott firma. Glad
Så nå feiere eg med å bestille en Raptor kam til motoren min... Øyerulling

Planer fremover: beholde 2275 motoren slik den er idag men med Raptor kam og få på selvlagte gassersystemet igjen og finjustert motoren.

Neste høst starter byggingen av stor motoren, blir da mest trolig en Type 4 på maks 2.8 liter, tenker å la Turbo Thomas lage ny eksos til den med en god turbo hengende på enden som blåser gjennom en vann/luft intercooler og singel gasspjeld. Det hele blir nok styrt av en DTA S60 og skal i første omgangs settes opp for 98 blyfri. Ønsket effekt da er maks 450 hk men med godt trøkk fra 2000 rpm.

Satser på at putte skal få lukte på anti laggen SCC 2014 Gliser
Loggført

Auen
Seniormedlem
****
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #1606 på: desember 13, 2012, 12:22:03 pm »

Gratulerer med jobb!  Glad Håper fortsatt det er planer om å offentliggjøre en tilstandsrapport når du åpner motoren  Blunker
Loggført

-68 1300: Roadtripbobla
-73 Camper: Tantebussen

Hun var bygd som en gammel bil. All tyngden var plassert bak.
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #1607 på: desember 13, 2012, 12:52:25 pm »

Grattis med jobb gutt!! Blunker
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #1608 på: desember 13, 2012, 12:56:22 pm »

Morsomt Glad Grattis med jobb Glad
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1609 på: desember 13, 2012, 12:57:06 pm »

Gratuler. Og for noe kule motorplaner da gitt  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1610 på: desember 13, 2012, 14:04:55 pm »

er jo litt pinglete med 450 hester , med tilgang til Rolls Royce verksteder burde du legge lista høyere med en gang Blunker

gratulerer med jobb, er det Hylkje avdelingen du skal jobbe hos ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1611 på: desember 13, 2012, 14:37:30 pm »

er jo litt pinglete med 450 hester , med tilgang til Rolls Royce verksteder burde du legge lista høyere med en gang Blunker

gratulerer med jobb, er det Hylkje avdelingen du skal jobbe hos ?

Litt enig med Hans her...  Gliser Men du kommer nok i mål igjen med en super motor!!

Gratulerer også med jobb, er vel kjekt etter innsatsen på skolebenken!  Glad
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1612 på: desember 13, 2012, 15:00:03 pm »

Listen bør legges ved V12.

http://www.rolls-royce.com/marine/products/diesels_gas_turbines/diesels_gas/b3240.jsp
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1613 på: desember 13, 2012, 15:39:35 pm »

er jo litt pinglete med 450 hester , med tilgang til Rolls Royce verksteder burde du legge lista høyere med en gang Blunker

gratulerer med jobb, er det Hylkje avdelingen du skal jobbe hos ?

400-450 hk og 500 nm allerede fra koselig turtall tror eg er mer gøy en mye turtall og venting på effekt Glad
Tror begrensningene oppstår andre steder enn i motoren, blir fort dyrt når girkasse må anskaffes, helst med diff, akslinger, mer bremser osv.
Mest spent på hvilken løsning eg må gjøre med clutch for å trykke en stage 4 plate rundt i sentrum virker ikke så moro..
Har håp om SCC 2014, men som alt annet så er det ikke noe haste bygg.. Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1614 på: desember 13, 2012, 15:44:17 pm »

er jo litt pinglete med 450 hester , med tilgang til Rolls Royce verksteder burde du legge lista høyere med en gang Blunker

gratulerer med jobb, er det Hylkje avdelingen du skal jobbe hos ?

400-450 hk og 500 nm allerede fra koselig turtall tror eg er mer gøy en mye turtall og venting på effekt Glad
Tror begrensningene oppstår andre steder enn i motoren, blir fort dyrt når girkasse må anskaffes, helst med diff, akslinger, mer bremser osv.
Mest spent på hvilken løsning eg må gjøre med clutch for å trykke en stage 4 plate rundt i sentrum virker ikke så moro..
Har håp om SCC 2014, men som alt annet så er det ikke noe haste bygg.. Glad

Stage 2 og Black Magic disk?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1615 på: desember 13, 2012, 17:03:04 pm »



DIESEL?HæSjokkert
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
grandi
Medlem
***
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg


Vis profil

« Svar #1616 på: desember 13, 2012, 17:07:59 pm »

Høres finere ut med RR  enn det gamle navnet Bergen Diesel :-)
Loggført

56  T1 - Ragtop og airride
64  T3 1500 Notchback L1964
05  Volvo V70
96  Corolla
92  Fiat Fendt
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1617 på: desember 13, 2012, 18:22:04 pm »

Høres finere ut med RR  enn det gamle navnet Bergen Diesel :-)

Tja, for de uvitende så er eg helt enig, men for dem å båt bransjen så er det nok motsatt. Blunker
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1618 på: desember 13, 2012, 18:33:58 pm »


Drar man ut 500 kW pr sylinder så får det våge seg at drivstoffet er feil Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1619 på: desember 13, 2012, 18:37:30 pm »

Høres finere ut med RR  enn det gamle navnet Bergen Diesel :-)

Tja, for de uvitende så er eg helt enig, men for dem å båt bransjen så er det nok motsatt. Blunker

Heter vel Bergen Engines i dag Glad
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!