mars 28, 2024, 17:14:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 847879 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2190 på: mars 05, 2015, 08:49:22 am »

Da ser det ut som at jeg har makset båndgrensa til photobucket for antall visninger av bilder i løpet av den siste måneden.
Noe som kanskje ikke er så uforståelig med så mange bilder og 200-400 visninger i døgnet. Rekker tunge
Så da får vi se om det plutselig om noen dager blir bedre, ser uansett ut som at bilder fra nå av skal komme gjennom forum opplastnings muligheten...

Men det blir fortsatt noen dager til nye bilder, men nå er karroseriet nesten helt klart for sprøyting og bunnen er 90% ferdig før lakk. Glad
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2191 på: mars 05, 2015, 09:16:36 am »

Forstod det slik at du hadde fått kjøpt skjermer som ikke ruster også Blunker

Tar jeg ikke feil var dette ett av settene vi hentet på fabrikken for kai, kanonkvalitet og bra valg syntes jeg.
Loggført

1961 T1 - Custom
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2192 på: mars 05, 2015, 10:33:38 am »

Forstod det slik at du hadde fått kjøpt skjermer som ikke ruster også Blunker

Tar jeg ikke feil var dette ett av settene vi hentet på fabrikken for kai, kanonkvalitet og bra valg syntes jeg.

Det stemmer, gleder meg til å få dem til helga når foreldra mine skal i riktig retning. Glad
Aldri mer rust tårer fra frontlyktene!  Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2193 på: mars 10, 2015, 10:23:21 am »

Hele fem dager uten oppdatering er jo krise, men det bærer kanskje preg av at det blir gjort ting?

Day mouldings skjermen er kommet i hus og passformen var ikke noe å klage på.
Ja for alle original gutta som løper bort for å kjenne på skjermkanten så kan jeg fortelle at den ikke er som originalt, men godt er det for de samler jo bare skit uansett.
Ellers var innsiden av skjermene veldig ru så det blir noen lag med bodyshutz..







Så kan jeg endelig med stor glede fortelle at karroseriet er ferdig sparklet og nesten ferdig mattet ned før farge. Gliser Gliser Gliser Gliser



Videre er gulvet ferdig sveist, mye arbeid ble det da vi måte lappe endel småhull, bytte endestykkene på motorfestet og sveise på og fikse en hel del småting.
Men nå ser det faktisk ut som at vi endelig skal få farge på gulvet idag! Gliser Gliser









Gulvet har tidligere blitt sandblåst og sink grunnet. Etter vi byttet deler av gulvet lakket vi med syregrunning, så pussegrunning, så en liten runde med sparkel, videre nytt lag med syregrunning på plasser jeg hadde slipt til stålet også avsluttet vi igår med et siste lag med pussegrunning.



« Siste redigering: mars 10, 2015, 10:49:04 am av Dalland » Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2194 på: mars 10, 2015, 12:55:48 pm »

Body inni daymouldings er lurt uansett, massevis av body. Dette hindrer steinsprut fra hjulet å slå roser i glassfiberen.

I tillegg, når dere har lakkert de kan det være lurt å bake de i litt lavere temperatur enn vanlig dersom det skulle være en og annen luftblære inni.
Loggført

1961 T1 - Custom
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2195 på: mars 10, 2015, 13:55:38 pm »

Body inni daymouldings er lurt uansett, massevis av body. Dette hindrer steinsprut fra hjulet å slå roser i glassfiberen.

I tillegg, når dere har lakkert de kan det være lurt å bake de i litt lavere temperatur enn vanlig dersom det skulle være en og annen luftblære inni.

Takk for tips!
Ang baking så blir den ellers penslig med kun en varmepumpe i garasjen... Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2196 på: mars 10, 2015, 21:04:31 pm »

ENDELIG! Gliser
Nå får vi bare se hvor matt den blir når den tørker, blandet fargen/glansen på gefylen..

Loggført

Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #2197 på: mars 10, 2015, 23:23:49 pm »

ser jo strigla ut dette Håkon!
Går du for originalfarge?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2198 på: mars 11, 2015, 07:52:37 am »

Blir veldig bra! Er du forresten fremdeles student?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2199 på: mars 11, 2015, 08:59:18 am »

Nei er ikke mye student nå lengre, runder vel snart andre året på Rollsen. Men i VWACB er det vanlig at bilene ikke har person navn så det er bobla som blir kalt for studenten da den har lært meg å mekke bil, lakkere, bygge motor, fått meg inn på utdannelsen og vider gjort at jeg sitter her jeg gjør idag. Blunker

Gaute: Ja bilen skal ha sammen Rød/orange fargen som tidligere.

Fikk et bilde etter siste strøket igår, foreløpig endel blankere enn planlagt men får se når det har tørket skikkelig. Øyerulling



Fikk nettopp dagens bilde, jaja da ble det blankt allikevel!  Gliser

« Siste redigering: mars 11, 2015, 09:07:02 am av Dalland » Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2200 på: mars 11, 2015, 10:04:08 am »

hehe, fordelen med blankt på undersiden er at det er letter å holde rent Glad

Ser veldig bra ut
Loggført
Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #2201 på: mars 11, 2015, 10:09:14 am »

Sikkert lettere å få med seg konemor til å gjøre ren bunnen etter søndagsturene, hvis utgangspunktet er bra.  Blunker
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2202 på: mars 11, 2015, 10:43:09 am »

hehe, fordelen med blankt på undersiden er at det er letter å holde rent Glad

Ser veldig bra ut

Jepp. På med en god hardvoks så gjør du det enda enklere.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2203 på: mars 11, 2015, 11:38:04 am »

hehe, fordelen med blankt på undersiden er at det er letter å holde rent Glad

Ser veldig bra ut

Jepp. På med en god hardvoks så gjør du det enda enklere.

-BB-

Gjør nok som jeg pleier ellers, 2/3 lag med syntetisk sealer med 6 timer herding mellom lagene og to runder med carnuba voks Blunker
Da holder det vel kanskje fem meter.. Øyerulling
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2204 på: mars 11, 2015, 13:46:42 pm »

Sikkert lettere å få med seg konemor til å gjøre ren bunnen etter søndagsturene, hvis utgangspunktet er bra.  Blunker
Vi snakker bil eller?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #2205 på: mars 11, 2015, 19:17:01 pm »

Sikkert lettere å få med seg konemor til å gjøre ren bunnen etter søndagsturene, hvis utgangspunktet er bra.  Blunker
Vi snakker bil eller?

To runder med voks på understellet, det vel være snakk om bil tenker jeg...  Hæ
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2206 på: mars 12, 2015, 12:16:26 pm »

Sikkert lettere å få med seg konemor til å gjøre ren bunnen etter søndagsturene, hvis utgangspunktet er bra.  Blunker
Vi snakker bil eller?

To runder med voks på understellet, det vel være snakk om bil tenker jeg...  Hæ
..eller Brazillian?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2207 på: mars 12, 2015, 13:13:38 pm »

Samma det, pent blir det uansett. Glad

Nå har gulvet kommet hjem i garasjen så nå kan endelig montering begynne i det små..
Men ser skummelt ut for å få ferdig motoren til vårmønstringen, JPM har enda ikke bestemt seg for hvilken kam han vil levere til meg, løfterne er hos Udo Becker for kontroll og jeg har enda ikke fått sendt blokka til SveinT for linjeboring... Øyerulling
Loggført

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #2208 på: mars 12, 2015, 13:33:43 pm »

Kan du ikke få han lakkerern din til å lage ferdig linjeboringsverktøyet da? Når snekkere kan bygge 500HK motorer så må malere fixe sånne ting!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2209 på: mars 12, 2015, 14:34:05 pm »

Kan du ikke få han lakkerern din til å lage ferdig linjeboringsverktøyet da? Når snekkere kan bygge 500HK motorer så må malere fixe sånne ting!

Kanskje det en vakker dag?
Men først har han et dørhengsle verktøy vi lånte av en kul fyr som må oppgraderes da det ikke funket tilstrekkelig.
De amerikanerne som tror at grove tommergjenger og dårlig maskinering fungerer bra trenger et lite kurs i sunn fornuft...
Så om du sier ja så bygger Svein det om slik at det ikke skjer det samme som med John Stian sitt (knakk bolten). Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2210 på: mars 13, 2015, 07:46:54 am »

Kan du ikke få han lakkerern din til å lage ferdig linjeboringsverktøyet da? Når snekkere kan bygge 500HK motorer så må malere fixe sånne ting!
Snekkermester om jeg må få be... Kult
Dette blir kjempebra!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

djupevik
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2211 på: mars 13, 2015, 09:51:15 am »

Ser bra ut! Ble jo Blankere enn min den der, sikker på at det ikke var glansemiddel du hadde oppi? Gliser
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
Min 1966 boble
Min 1963 Type 3 Variant
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2212 på: mars 16, 2015, 09:19:50 am »

Noen steg fram og endel stopp på veien.
Fant ut at både urethan foringene og repro gummi foringer til bakstillingen er boss alt sammen, her snakker vi mange mm slark i alle retninger! Sjokkert
Så nå blir det mest trolig en kombinasjon at org indre gummi foringer og selvlagte ytre foringer i POM/Delrin.
Kanskje jeg da endelig kan få alt på stell! Er jo ikke rart at man får hjulhopp osv når man bytter org foringer med slarke foringer...

Ellers går det med mye tid til å gjenge opp hull, pusse ren og lakke org bolter, legge opp bremserør og begynne å knote litt med ledningene.
Prøver å restaurere mest mulig av orginale deler da det er vanskelig å få tak i så bra kvalitet igjen. Glad

Så nå gjennstår vel egentlig bare å pusse og lakke forstilling og girkasse så er bunnen ferdig. Gliser







Kom en tilfeldig person innom garasjen igår og likte prosjektet og spurte så pent: Hvilket år blir denne klar da?
Skal si han så litt overrasket ut når jeg sa to måneder...
Kanskje er jeg litt optimistisk... Øyerulling Gliser
Loggført

Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #2213 på: mars 16, 2015, 09:48:00 am »

Nice work!! Øyerulling

Kjøpt nye bremserør, eller laget selv?
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2214 på: mars 16, 2015, 10:26:42 am »

Nice work!! Øyerulling

Kjøpt nye bremserør, eller laget selv?

Laget fra bunnen, smeltet opp gamle rør og helte i en standard "bremserør form".
Blir best slik... Øyerulling
Loggført

Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #2215 på: mars 16, 2015, 12:38:46 pm »

Var nå bare det om du hadde flenset selv, eller kjøpt ferdige...
Skummelt hvis du hadde brukt kobberrør... vil bare passe på ungdommen, skjønner du  Glad
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2216 på: mars 16, 2015, 13:04:07 pm »

Var nå bare det om du hadde flenset selv, eller kjøpt ferdige...
Skummelt hvis du hadde brukt kobberrør... vil bare passe på ungdommen, skjønner du  Glad

Har nå flenset selv og brukt kobber rør.
Skulle det være så skummelt da?? Øyerulling
Loggført

Nagel
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: larvik



Vis profil
« Svar #2217 på: mars 16, 2015, 17:27:52 pm »

Har blitt fortalt at reint kobber rør ikke er bra til bruk av bremser. Det vil sprekke. Måtte være en vis % med nikkel i det. Mulig jeg har blitt fortalt feil,men greit å dobbelt sjekke.  Glad
Loggført

Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2

Tlf 98 88 66 16 Larvik
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #2218 på: mars 16, 2015, 17:44:40 pm »

ikke skummelt å bruke kobber rør!
Bruker det på kundebiler på jobben vær gang det er bytt av rør.
Det viktigste er att det er fagmessig rett utført.

Det skall klammres skikkelig, rør skall ikke krysse hverandre og skall ikke gnisse inntil karroseri eller andre gjenstander.
Siste pungt der er mye viktigere enn man skulle tro, har sett ved ett tilfelle en bil som røret hadde blitt kappet hull på bare fordi det gnissa borti ett plast dekksel.... da kan det bli skummelt.

Gjør man alt rett med kobber rør så er det ingen problemer med det Glad

Bilen din blir rå lekker foresten! Digger den blanke flyndra di!  Kult
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #2219 på: mars 16, 2015, 18:13:40 pm »

Nei det er ikke skummelt å bruke kobber, men hvis de er laget av ren kobber, så må de klamres tettere, synes å huske ca 15-20cm mellom festene.
Kobber-nikkel rør, tåler mer vibrasjon, og kan vel klamres som det er gjort originalt på bilen.
Originalt er det stålrør, som er mye stivere.

Hvis det er for langt mellom festene, så svinger røret mellom festene, kobberen blir hard, og til slutt sprekker den.
(Bare prøv med en bit kobber)

Nå er jo dette overdrevet, slik at det i praksis som regel vil gå bra, men reglene er vel der for å hindre at uhell skjer...
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
Sider: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!