Ruggen
|
|
« på: mai 23, 2011, 14:41:56 pm » |
|
Kom i prat med en kar i helgen som lurte på om han skulle skaffe seg boble, men var ikke helt sikker fordi han trodde de brukte så mye på mila . Jeg har i grunn aldri tenkt noe spes over forbruket mitt fordi når jeg er på veien så bare koser jeg meg. Nå er jo alt relativt her i verden og mye av forbruket kan man jo linke rett opp til "hvor tungt høyre bein" man har . Men om noen har testet og målt sitt forbruk så skiv inn litt info her da: Bil - Motor - Dekk - Bykjøring - Langkjøring -
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #1 på: mai 23, 2011, 16:42:09 pm » |
|
1954 boble 1200 30hk orginal, langkjøring: 0,7 1200 30hk m/kompressor, langkjøring: 0,8 (men bruker langt mer om jeg legger rulla ned i blekkplata )
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
jubaluba
|
|
« Svar #2 på: mai 23, 2011, 16:50:24 pm » |
|
Min 1302 med 1600 motor ligger som regel på 0,8 på vanlig kjøring. Men vi tar det som regel med ro da.
|
|
|
Loggført
|
1972 1302 Delebil som ble til spiker. 1971 1302s "frøken Blå". 1963 1200 "frøken Rød" 1973 Transporter "Hippie container" (medeier). 1992 Polo (løste seg opp i regnet). 1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).
(o\ ! /o) (o\_!_/o) (o=|=o) |o\*/o| |o```o| |o| ° |o|
|
|
|
vw1961
Supermedlem
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
|
« Svar #3 på: mai 23, 2011, 17:17:22 pm » |
|
1954 boble 1200 30hk orginal, langkjøring: 0,7 1200 30hk m/kompressor, langkjøring: 0,8 (men bruker langt mer om jeg legger rulla ned i blekkplata ) men hviningen fra kompressoren gleder vel mer enn lavt forbruk går jeg ut fra:)
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #4 på: mai 23, 2011, 18:12:56 pm » |
|
T1 64 modell med dobbeltport 1300 165/80-15, målt til 0,68 stort sett turer på rundt 4-5 mil og noe småkjøring
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #5 på: mai 23, 2011, 18:16:28 pm » |
|
62 Karmann Ghia med frisk og fin 1600 og orginale dekk. 0.75 på langkjøyring og 0.8 på "by"kjøyring 70 bobla med sleten og halvdårleg justert 1600 og orginale knastapiggdekk. 1.16 på langkjjøyring og 1,45 på grise "by"kjøyring
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
|
« Svar #6 på: mai 23, 2011, 18:23:49 pm » |
|
Om det er bensinforbruket som avgjør om man skal handle veteran/hobbybil, så burde man kanskje vurdere en tråkkasykkel istedet.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
VW 181
Supermedlem
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #7 på: mai 23, 2011, 18:52:59 pm » |
|
Om det er bensinforbruket som avgjør om man skal handle veteran/hobbybil, så burde man kanskje vurdere en tråkkasykkel istedet.
Godt sagt... Min 1302s med 1600-motor bruker mellom 0,7 og 0,8 på blandet kjøring. Rundt 0,7 når jeg drar på hytten i helgene, og opp mot 0,9 på småkjøring. Klager ikke på forbruket, men lar den få så mye den vil ha...
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #8 på: mai 23, 2011, 22:24:40 pm » |
|
Min 1300 singelport Boble bruker typisk 0,65 på mila ved langkjøring.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Daniel.B
Juniormedlem
Innlegg: 67
Bosted:
|
|
« Svar #9 på: mai 23, 2011, 22:32:28 pm » |
|
Kjørte 1300s med ferskt setvikat å masse selvtillit for 7 år siden.. va stortsett pedal i bunn hele tiden men lå på rundt literen.. åjadda bilen lever enda .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....
|
|
« Svar #10 på: mai 24, 2011, 13:19:59 pm » |
|
Min 69 1300 er sliten og bruker 1 liter på mila nå og brukte 1,3 på mila i vinter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
|
« Svar #11 på: mai 24, 2011, 15:49:47 pm » |
|
Fin 1500 0,8 ca Fresk 2,4 1,3 - 1,5
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #12 på: mai 24, 2011, 15:54:40 pm » |
|
Oxy med 48 webere, 150/180 dysing.....kjørte 0.8-0,9 til SCC ifjor Litt mer ved pådrag......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #13 på: mai 24, 2011, 17:01:50 pm » |
|
Oxy med 48 webere, 150/180 dysing.....kjørte 0.8-0,9 til SCC ifjor Litt mer ved pådrag...... Litt mer .........
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #14 på: mai 24, 2011, 17:08:11 pm » |
|
min 63 34HK 1200 ligger på 0.6l-0,7l på mila Mens min 1700 insprut i 412 ligger nok rundt litern på langkjøring, vesentlig mer på småkjøring
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #15 på: mai 24, 2011, 18:13:55 pm » |
|
Min 69 Bay brukar ca ein tank pr. fylling.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #16 på: mai 24, 2011, 18:46:53 pm » |
|
Min 69 Bay brukar ca ein tank pr. fylling. Pussig.. det gjør min også
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #17 på: mai 24, 2011, 22:29:22 pm » |
|
Min 69 Bay brukar ca ein tank pr. fylling. Pussig.. det gjør min også min også,,men synes det går kort tid mellom hver gang det må fylles. T4 2,4 L. 48 idf.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #18 på: mai 24, 2011, 23:21:12 pm » |
|
Min 69 Bay brukar ca ein tank pr. fylling. Pussig.. det gjør min også min også,,men synes det går kort tid mellom hver gang det må fylles. T4 2,4 L. 48 idf. But then again, who gives a f...?
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #19 på: mai 24, 2011, 23:52:15 pm » |
|
Min 1600 brukte 0.75l på finkjøring. Lå som regel på litt over litern til vanelig. Også 2.5l med litt ujustert motor og kun bredkjøring på isbana Om den bruker 0.5 eller 2 liter på mila, bryr meg lite.. Den følelsen du får av å cruise i solskinn med vinduet oppe, høre motorduren og folk som snur seg og vinker er bare helt konge!
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
|
« Svar #20 på: mai 25, 2011, 08:54:23 am » |
|
Mitt svar på sånne tåpelige spørsmål om hobbyen min blir besvart på denne måten: MAN SPØR IKKE OM FYRINGSUTGIFTENE I DET SIXTINSKE KAPELL HELLER!
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #21 på: mai 25, 2011, 09:04:21 am » |
|
SCC bussen med 2110 motor: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12310.30.html bruker ganske nøyaktig 0.98 - 1.00 på mila uansett tempo. Og den bussen er tunglastet. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
|
« Svar #22 på: mai 26, 2011, 11:17:14 am » |
|
Driter i forbruket. Så lenge jeg kan kose meg med å kjøre luftkjølt kan ikke den kosen måles i penger
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #23 på: mai 29, 2011, 14:42:58 pm » |
|
Ble nysgjerrig på mitt forbruk pga denne tråden Så jeg måtte måle i dag; 0.79 med blanda kjøring. Det er jeg fornøyd med. 1600 AS motor
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #24 på: mai 29, 2011, 16:00:45 pm » |
|
1600, porta topper, 40 idf, eksos og vippere.
0.6 på pen langkjøring, 0.8 på langkjøring med konstant tung pedal. 1.0 vet kun korte byturer (maks 10 min turer).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
|
« Svar #25 på: mai 29, 2011, 23:21:52 pm » |
|
Aner ikke, bare kjører og koser meg:)
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #26 på: juni 18, 2011, 23:14:49 pm » |
|
Fra Arvika til Ytre Enebakk i dag (143 KM på speedometeret) med et par forbikjøringer og et par stopp, kjørte på fartgrensene i "ekte fart"++(målt med TOMTOM 930): 9,65 liter forbruk på strekningen (fylte opp tanken begge steder til "randen" - Har innvendig påfyllingen...
Dette gir et forbruk på 0,68 på mila (99 okt Shellbensin)
Syntes det stemte dårlig så jeg gikk inn på gule sider og la inn alle "via" punktene på kartet fikk 143,1 km...
Tror fint det går å kjøre ned mot 0,6 men da må man kjøre meget pent...
Men egentlig galskap å måle dette. Gjør det vel mest for å "ta de" som påstår at våre biler ikke er miljøvennlige...
|
|
« Siste redigering: juni 18, 2011, 23:17:36 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #27 på: juni 19, 2011, 01:08:22 am » |
|
Gjør det vel mest for å "ta de" som påstår at våre biler ikke er miljøvennlige...
hehe eg kjenner meg att her. når eg var på ei bruktsjappa for ei stund sidan med ghiaen so kom da ein gamling bort, som kjøyrde einlan bmw hyttebil(ja han var bergensar) han synst bilen var flott etc og hugsar godt desse før etc lurde på verdien etc å forbruket... då sa eg att den bruker 0.75 på mila. da trudde han ikkje på og meinte att da kunne umulig stemma for hans bmw som var av siste skrik brukte langt over literen på fin langkjøyring.. når eg då opplyste han om at dei ikkje lenger kan laga (skikkelege) bilar so såg han ikkje lenger heilt fornøygd ut...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #28 på: juni 19, 2011, 01:31:33 am » |
|
Driter i det. Begynner det å minke, fyller jeg på. Og forresten betyr ikke bensinprisene noe for meg, for jeg fyller alltid for kr. 200.-
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....
|
|
« Svar #29 på: juni 19, 2011, 15:25:57 pm » |
|
Driter i det. Begynner det å minke, fyller jeg på. Og forresten betyr ikke bensinprisene noe for meg, for jeg fyller alltid for kr. 200.-
Så du tenker ikke over at du kommer kortere og kortere for hver gang du fyller altså 200 kroner er jo bare en 13-14 liter med dagens priser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|