mai 23, 2024, 08:37:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hydraulisk Clutch  (Lest 6628 ganger)
sandvik996tt
Gjest
« på: august 10, 2011, 22:21:05 pm »

Noen som har erfaring med dette settet ?

http://www.sacoperformance.com/proddetail.php?prod=32-1001&cat=45

Eller har dere ett annet sett som anbefales ?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6120
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 10, 2011, 23:11:12 pm »

Hvorfor vil du bygge om?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: august 10, 2011, 23:44:00 pm »

På grunn av at han driter peng og vet ikke hvor han skal gjøre av det! Gliser

Var en tråd om samme greiene for litt tid tilbake, sliter med treigt nett så du får søke selv. Blunker
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #3 på: august 10, 2011, 23:55:25 pm »

Jeg har samme settet. Akkurat montert det. Ikke kjørt med det forløpig. Men kvaliteten virker veldig bra.


Med stage 2 og 3 clutch, som er relativt hardtrampet, så er det ingen bakdel å bygge om akkurat.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: august 11, 2011, 06:20:04 am »

Man bytter fordi dragrace handler om å slure på en eller annen måte. De raskeste bilene slurer 402 meter. Andre fordeler er at girkassen varer lengre, akslene knekker ikke og du vil alltid ha nok clutch når du trenger det, feks når du skal bremse motoren.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
sandvik996tt
Gjest
« Svar #5 på: august 11, 2011, 06:58:51 am »

Hvorfor vil du bygge om?

Fordi bilen hopper/rister på 1.gir. Slik har det vært hele tiden selv med den gamle motoren. Møkkalei ting som ikke funker  Gliser
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #6 på: august 11, 2011, 07:40:22 am »

Hvorfor vil du bygge om?

Fordi bilen hopper/rister på 1.gir. Slik har det vært hele tiden selv med den gamle motoren. Møkkalei ting som ikke funker  Gliser

Da hadde jeg kanskje valgt å se andre plasser først. Hvorfor rister den tror du?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
sandvik996tt
Gjest
« Svar #7 på: august 11, 2011, 10:16:54 am »

Det har nok med hvordan wire går.Har sett skisse på hvordan den skal justeres, men p.g.a at min wire er kortet ned så er det vanskelig å få den helt optimal .
Men jeg kan ta feil
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #8 på: august 11, 2011, 10:31:11 am »

Hvis den hopper er det fordi clutchen glipper. Ny lamell vil nok hjelpe på?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 11, 2011, 10:51:01 am »

Slu triks for å bli kvitt vibrasjon i clutch er å ligge i 4. gir i ca 50kmt, ruse opp, slure ut. Gjør det et par ganger så løser det seg.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: august 11, 2011, 11:01:26 am »

Jeg syns Sandvik har en artig løsning på et kjent problem, spent på resultatet.
Loggført

Speed is no substitute for direction
sandvik996tt
Gjest
« Svar #11 på: august 11, 2011, 12:52:00 pm »

Jeg har samme settet. Akkurat montert det. Ikke kjørt med det forløpig. Men kvaliteten virker veldig bra.


Med stage 2 og 3 clutch, som er relativt hardtrampet, så er det ingen bakdel å bygge om akkurat.

Hvordan var det å montere ? Mye arbeid ?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7149
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #12 på: august 11, 2011, 13:24:18 pm »

Har dette på lista over vinterens planlagte oppgraderinger på ghian.

Et punkt jeg har sett har blitt nevnt er at noen er bekymret for stivheten i tunnellen etter å kutte ut et såpass stort stykke av en bærende kostruksjon.

Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #13 på: august 11, 2011, 13:41:09 pm »

Har dette på lista over vinterens planlagte oppgraderinger på ghian.

Et punkt jeg har sett har blitt nevnt er at noen er bekymret for stivheten i tunnellen etter å kutte ut et såpass stort stykke av en bærende kostruksjon.



Er det ikke mulig å ta hullet fra undersiden av bilen ? Så skru på en plate etterpå ?

Jeg tør ikke ta hull i siden av tunnellen, da tror jeg hele bilen klapper sammen, siden jeg mangler tak.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #14 på: august 11, 2011, 13:47:38 pm »

Har dette på lista over vinterens planlagte oppgraderinger på ghian.

Et punkt jeg har sett har blitt nevnt er at noen er bekymret for stivheten i tunnellen etter å kutte ut et såpass stort stykke av en bærende kostruksjon.



Er det ikke mulig å ta hullet fra undersiden av bilen ? Så skru på en plate etterpå ?

Jeg tør ikke ta hull i siden av tunnellen, da tror jeg hele bilen klapper sammen, siden jeg mangler tak.

Du må ta hull der det er anvist. Eller på undersiden av tunellen. Men på samme sted i lengderetningen. For det står en forsterkning i veien rett foran girspaken. Jeg har kappet hull i siden på tunellen. Hullet må være ca 10x8cm for å få pumpa inn og få dandert den på plass. Det er gjenger i pumpa. Så du borrer ut gjengene til pedalboltene og stikker boltene gjennom tunellveggen og inn i aluminiumsbraketten til pumpa. Jeg ville nok være mer komfortabel med å borre et rundt hull i hunnen av tunellen for å få pumpa inn. Mulig jeg bygger om litt på dette senere.

Det er ikke noe iveien for å sveise igjen hullet etterpå. Men kjipt den dagen man skal ha service på pumpa. Eller justere slakken. Får heller ikke ut pedalstellet uten å komme til pumpa.
« Siste redigering: august 11, 2011, 13:49:13 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
sandvik996tt
Gjest
« Svar #15 på: august 14, 2011, 12:08:35 pm »

Da er dette settet handlet inn, litt dyr porto  $ 200. Så nå gjenstår det å se om det løser problemet .
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #16 på: august 14, 2011, 19:40:18 pm »

Da er dette settet handlet inn, litt dyr porto  $ 200. Så nå gjenstår det å se om det løser problemet .

Kjøpte du med slavepumpe braketten til girkassa? Den gir mer riktig vinkel på slavepumpa i forhold til utløserarmen.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
sandvik996tt
Gjest
« Svar #17 på: august 14, 2011, 20:17:42 pm »

Ja
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7149
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #18 på: august 14, 2011, 20:59:39 pm »

$200 i frakt? Kurerpost eller?  Blunker

Blir spennede å følge med på; ta noen bilder underveis
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #19 på: august 14, 2011, 23:11:08 pm »

$200 i frakt? Kurerpost eller?  Blunker

Blir spennede å følge med på; ta noen bilder underveis

Bilder er mye bedre enn å kjøre hele veien bort hit å se med egene øyne Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7149
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #20 på: august 15, 2011, 00:10:07 am »

godt poeng Blunker
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #21 på: november 06, 2011, 22:37:44 pm »

Har montert settet i dag , gikk rimelig greit å få det på plass
 
Bilder her : http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=2639.msg321266#msg321266

« Siste redigering: november 07, 2011, 07:54:31 am av Morten Sandvik » Loggført
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #22 på: november 07, 2011, 12:11:08 pm »

Hvorfor vil du bygge om?

Fordi bilen hopper/rister på 1.gir. Slik har det vært hele tiden selv med den gamle motoren. Møkkalei ting som ikke funker  Gliser
Shimse større bøy på clutch strømpa di bak.....så er ristinga i førstegiret borte.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #23 på: november 07, 2011, 12:24:15 pm »

Ser bra ut!!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
sandvik996tt
Gjest
« Svar #24 på: november 07, 2011, 14:10:27 pm »

Hvorfor vil du bygge om?

Fordi bilen hopper/rister på 1.gir. Slik har det vært hele tiden selv med den gamle motoren. Møkkalei ting som ikke funker  Gliser
Shimse større bøy på clutch strømpa di bak.....så er ristinga i førstegiret borte.

Nå er clutchwire borte  Gliser Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!