mars 28, 2024, 18:58:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '77 Bay "Werner"  (Lest 40942 ganger)
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #90 på: januar 21, 2012, 12:50:46 pm »

Bra du skal ha den til evig tid!!
Vil gjera deg oppmerksom på at du står BAKERST i køen hos Tistlo, for det kan ta tid....... Gliser Blunker

Flott bil med utrulig lite rust, i alle fall i forhold til våre bilar lenger framme i køen Øyerulling


Elles er det jo sjølvsagt Tistlo sitt problem å holde orden i rekkene.....
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #91 på: januar 21, 2012, 13:27:06 pm »

eg e vel ingen ubersveisar, eg e no berre ein sjenert hobbymekanikar Glad
men hadde vore intresangt  å visst kva som vart konklusjonen på diskusjonen dekans hehe
 Ivar: dei som viftar med den største pengesekken står vel alltid fremst i køen trur eg Hemmelig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #92 på: januar 21, 2012, 15:36:50 pm »

Gammalt jungelord frå Voss:
[quote Dei som viftar med den største pengesekken står vel alltid fremst i køen trur eg Hemmelig
[/quote]

Kan det hende at sekken er så stor at det tar tid å tømme den?? Derfor det er så lite kø bak meg....

Beklager VonZu for å føkke med tråden din Kult
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #93 på: januar 22, 2012, 01:07:22 am »

Beklager VonZu for å føkke med tråden din Kult
Helt greit, så lenge du flytter deg ut i køen, så det kan bli litt fortgang her  Osteaktig
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #94 på: januar 22, 2012, 20:20:55 pm »

Vi venter fortsatt på forgasserdeler fra Unneberg. Og da gjør vi andre ting.

Av med bakluka.


Avfettet, spylt og tørket.


Rubbing


Ny vasking


Polering og tørking


Resultatet ble slett ikke så verst, med tanke på at dette var et eksperiment av to ufaglærte  Glad Utrolig kjekk den der poleringsmaskinen. Den lista rett under "pølsa" har vi derimot ikke så sans for. Men den sitter grådig fast.
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #95 på: januar 22, 2012, 20:21:16 pm »

Så ble det gjort forsøk med sitrus og plastskrape på limen etter mdf-plata. Og det fungerte ganske bra.
Loggført
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #96 på: januar 25, 2012, 10:56:24 am »

Observerte denne på parkeringsplassen på jobb i dag! Er bayen kjørbar? Hadde vært storveis med en bay på parkeringsplassen i morgen!  Blunker

Loggført

VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #97 på: januar 25, 2012, 15:46:31 pm »

Spotted!  Sjokkert
Nei, bayen er ikke kjøbar enda. Har fått svar fra Unneberg at de venter repsett til forgasseren inn på fredag eller mandag. Så vi håper det ikke er så lenge til den blir kjørbar.
Det er en annen kar på repkurset som også har bay. En etter sigende rustfri '76 camper han hentet fra Finnmark for ca. tre år siden. Men han har motorhavari og kommer heller ikke med bay i morgen. Anbefalte han å komme seg på forum for å få tak i ny motor.
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #98 på: februar 11, 2012, 23:50:29 pm »

Etter hvert kom forgassergreier fra Unneberg, og det ble tid for å plukke sammen herligheten igjen. Første gang jeg har gjort dette her, og sammenstillinga ble gjort med bilder og sprengskisser for hånden. Jeg håper alt har kommet på sin rette plass.

Etter å ha ligget i parafin i all evighet, ble det tuklet litt med sitronsyre, zalo og tannbørste.

Jeg vasket delene med tannbørste i zalovann først, og så bar det i gryta med kokende sitronsyreblanding.

Først hadde jeg for stor gryte, og fikk ikke skikkelig fart på kokinga. Og da var det ikke mye funk i sitronsyra. Jeg forsøkte med litt forskjellige blandinger, og fant ut at lavere en ca. 2 i pH kom aldri sitronsyreblandingen.
Men når vannmengden og gryta ble mindre, ble det fart på kokinga, og da ble det reint. Elforzinkinga røyk utrolig fort syns jeg. Jeg var forsiktig, og løftet hyppig delene ut for å se. Men det var ikke mye å gjøre for å redde den elforzinkinga.

Litt forskjell må det jo kunne sies å være Glad


Det nye choke-elementet er ikke likt det gamle. Jeg talte 8 runder på den gamle spiralen og 6 runder på den nye. Den nye ble montert, da det er noe lealaust i den gamle


Den nye innløpsventilen (eller hva den nå heter) er heller ikke lik den gamle. Slaglengden på den nye er mindre, men ytterpunktet på begge virker til å være likt. Jeg monterte den nye, og så får vi se hva som skjer. Kanskje det ikke er større forskjell enn at kammeret fylles seinere, men allikevel fort nok?


Splinta som skulle sittet her brakk, og det fulgte ikke med ny i settet fra Unneberg. Men, jeg har hørt rykter om at disse bilene skal la seg reparere med ståltråd og trass, så da ble det ny ståltråd i stedet for splint.


O-ringen på den nye CO-skruen gikk ad undas da jeg skrudde den inn. Jeg burde tenkt meg såpass, og gitt den en liten og forsiktig runde med smøring før jeg skrudde den inn. Men, den gamle virker helt fin, og egentlig bedre uansett, så den fikk bli med en runde til.


Her følger en liten oversikt over det ferdige resultatet. Hvis noen merker seg noe jeg har montert feil, så setter jeg stor pris på om de synger ut.


Dempedingsen og kverkeventilen fikk seg ikke noe særlig til vask, da jeg var usikker på hvor godt de tåler ymse og diverse kjemikalier. En runde med kluten var alt de fikk.

Dette lå igjen fra settet etter montering. Jeg tok vare på alle de gamle delene for sikkerhets skyld, og fant ikke noe som samsvarte med det som ligger her. Jeg tror rett og slett det er til overs.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #99 på: februar 12, 2012, 00:15:11 am »

Ser bra ut, nye deler e stort sett altid dårligare, derfor gjeld da å byta minst muligt, eg ville kanskje vurdert å brukt den gamle nåleventilen til flottøren, sidan den bestemmer flottørhøgda/altso kor mykje bensin som kjem inn i kammeret, som er kritisk at stemmer. da einaste so kan skje med den er at den ikkje er tett og da kan du finna ut ved å feks blåsa gjennom den og so trykka inn nåla. då skal den tetta 100prosent.
flottørhøgda skal om ikkje ant justerast ved å legga shims bak nåleventilen og målast med papirlinjalen du sikkert fekk med i settet . står om detta i den tråden om gassaroverhaling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #100 på: februar 12, 2012, 00:57:42 am »

Tenkte jeg skulle ta opp den tråden igjen når det ble tid for justering.

Og kanskje jeg setter tilbake den gamle nåleventilen. Tenkte å forsøke meg på det der sprøytetrikset for å sjekke volum, og da kommer det vel for en dag om den nye er best å la ligge.
Basert på det jeg så da jeg sammenlignet ventilene, blir jeg ikke forbauset om den nye stenger en del før den gamle. Det er betraktelig mindre slaglengde på den nye.

Og det slo meg absolutt at kvaliteten på de nye delene står noe tilbake for de originale. Det har vel gått litt forbruksmentalitet i dem, som nok neppe var aktuelt på en tiden disse bilene var nye.
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #101 på: mars 14, 2012, 22:15:28 pm »

Og så ble det dags.

Med utgangspunkt i denne tråden, pluss litt beskrivelser her og der, satte jeg i gang.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html

Disse to videoene er forresten veldig kjekke for oss som ikke har så lang fartstid med dette her:



Bensintilførsel:


Tilførselen til flottørkammeret stengte, med ca 18mm opp til kanten. Det må jo være godkjent.


Testing av slagvolum fra akselleratorpumpa (eller hva det nå heter på norsk):


På 20 fulle pump, ble det maks 15ml. Hvilket er sånn ca. halvparten av hva som står beskrevet i overhalingstråden.


Og det hadde fint lite eller ingen ting å si om jeg justerte helt opp til maks:


Litt slark er det i overføringsstaget til pumpa, men pumpa har maks slaglengde. Det er ikke mer å gå på. Om jeg hadde koblet av staget, og pumpet bare mer armen til pumpa, hadde jeg ikke fått mer. Som den glade amatør jeg er, står jeg litt rådvill i forhold til dette.

Men jeg satte nå på forgasseren igjen, for å se om det var mulig å få litt futt:


Med luftfilter på og starthjelpa tilkoblet, satte jeg i gang.
Her skal det være sagt at den lille skruen under tomgangsskuren har vært ute, og at jeg skrudde begge to helt inn, og 1,5 turn tilbake før jeg begynte. Ikke av noen annen grunn enn at jeg ikke ville ha dem stengt. Jeg tenkte at jeg hvertfall må få den nye slangene og filtrene fulle av bensin før jeg kan tenke på å justere noe.

Til og begynne med var det ikke tendens til tenning.
Så begynte jeg å pumpe med gasspedalen, og straks fikk jeg litt tenning her og der. Men ikke start.

Etter en go del runder med kinning og pumping på gasspedalen, fikk jeg til slutt tenning på opptil flere sylindre. Såpass at jeg klarte å holde den svivende med gassen i halvstilling. Men særlig reint sveiv den ikke akkurat.

Oljelyset lyste hele tiden mens jeg holdt på, hvilket jeg ikke tok særlig notis av. Men da jeg fikk såpass tenning at jeg på et vis klarte å holde motoren svivende, sluttet fortsatt ikke oljelyset å lyse.
Motoren sveiv vel i noe slik som maks 10 sekunder før jeg slo den av. Jeg har ikke sans for oljelys som lyser, og har liten formening om hvor lenge det bør lyse før jeg skal bekymre meg. Bilen har stått lenge i ro i verkstedet nå, så litt lenger lysetid kan en vel regne med, men dette ble litt for lenge for min smak.

I Haynes-boka fant jeg fint lite om oljetrykksbryteren. Og Bentley lå ikke i verkstedet.

Er dette oljetrykksbryteren?


Jeg har ikke noe instrument til å måle turtall med baki der. Noen som har en anbefaling?
« Siste redigering: mars 14, 2012, 22:17:52 pm av VonZu » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #102 på: mars 14, 2012, 23:01:35 pm »

oljelampen bør ikkje lysa etter so mykje kinning nei. reknar med du har nok olja Glad
 oljelampen jordar via brytaren, og når trykket går opp so forsvinner kontakten og lyse sloknar. da som kan sje er jo om da er brudd på ledningen, so vil den ligga å jorda einlan plass. da finn du jo fort ut om du nappar av ledningen på brytaren(som du har avbilda) med tenninga på. dersom da då endå lyser er da jo noko galt.

her er eit tips til presis turtalsmåling: http://www.ebay.com/itm/280241033967?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649 kjøpte meg eit sånt for nokon år sidan. utruleg billeg og utruleg bra kvalitet! der kan du måla av turtal og då med eitpar desimalar bak. så da vert langt meir nøyaktig enn å feks kobla på ei klokka frå biltema.
du skifta membranen i akselerasjonspompo på gassaren din sant?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #103 på: mars 14, 2012, 23:24:40 pm »

Takk for godt svar!

Jeg glemte å skrive at jeg nappet av ledningen til det som da viser seg å være oljebryteren. Jeg var usikker på om lyset jordet via bryteren.
Og det var lys selv om jeg nappet av kabelen. Ergo: Her må det feilsøking til.
Eller kanskje jeg har rotet med kablene når jeg koblet til igjen. Jeg hadde ikke vært så flink til å ta bilder av akkurat det, så det ble litt basert på antakelser da jeg satte ting på plass. Men så veldig mange alternativer var det ikke akkurat baki der...

Oljenivået er mellom halv og minimum.

Membranet på aksellerasjonspumpa byttet.

Skal sjekke opp i turtallsinstrument.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #104 på: mars 14, 2012, 23:26:31 pm »

vil anbefala deg å riksla litt mer ledningane bak på speedometeret, har vert borti att lampar henger seg opp pga dårlig kontakt bakpå der
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #105 på: mars 17, 2012, 18:47:45 pm »

Hva som fikk meg til å tro at dette er oljelyset er jeg ikke helt sikker på. Oljelyset er jo inni venste "brønn" i instrumentpanelet.

Jeg aner ikke hva dette lyset er til, for jeg fant det ikke i bøkene sånn uten videre.

Så oljelyset lyser altså ikke. Det funker helt fint.
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #106 på: mars 17, 2012, 19:01:54 pm »

I dag fortsatte jeg baki der, og begynte å fiske ut tennplugger.

Ut fra sylinder 4 kom denne karen her:


Jeg har, som sagt, begrenset erfaring med disse motorene her, men det der tok jeg som et dårlig teng.
Magefølelsen sier at noe løst ligger inni sylinderen.

Denne kom ut fra sylinder 1. Ikke like ille, men kanskje ikke så betryggende den heller.


Jeg bøyde ut, og satte inn alle tennpluggene.
Før jeg kom i gang med noe særlig videre problemsøking, kom et lokalt T2-befal på besøk. Og det var veldig nyttig...

Etter litt frem og tilbake med sjekk av stift, tenning og ymse, ble det klart at det er en tydelig mekanisk ulyd på venstresiden bak.

Av med ventildekselet på venstre side for å inspisere.


Slik jeg forstår det, er dette innsugsventilen på sylinder fire. Den henger av en eller annen grunn. Klaringen fra vippearmen er ca 10mm.

Så her er det nok ingen annen råd enn å ta av toppen og se hva som foregår. Spørs om ikke bare hele motoren skal ut.
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #107 på: mars 17, 2012, 19:09:43 pm »

Nå har det seg slik at jeg har en Type 4 2-liter tilgjengelig. Jeg har bare ikke hentet og betalt den enda...

Min tanke var å få Werner opp å gå med 1600-motoren, og så ta for meg 2-literen som et "learning by doing" motoroverhalingsprosjekt.
Med en ferdig overhalt 2-liter, var så planen å bytte ut 1600-motoren med 2-literen. Nok en gang "learning by doing".

Nå revurderer jeg her.

Jeg vet ikke om jeg ser poenget med å plukke ut 1600-motoren og overhale den, når det kanskje er like mye arbeid som å ta 2-literen.
Kanskje jeg likegodt kan gå i gang med 2-literen med en gang, og muligens få Werner klar med 2-liter til sommeren?

Jeg aner ikke hva som må til av konvertering for å få en Type 4 inn i denne bussen. Fins det noen anbefalte tråder, bøker eller lignende?
Jeg har boka "How to rebuild your air cooled VW engine", eller hva den nå heter.

Fins det ferdige ombygningsett for å sette type 4 inn i busser som denne?

Kommentarer og innspill mottas med største takknemlighet!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #108 på: mars 17, 2012, 20:56:24 pm »

lyset er bremselys. det indikerar at da er noko gale med ein bremsekrets. men er gjerne ein eletrisk feil..

prøvd å sett inni den sylindaren som pluggen var bøygd på? er da eit verkstad i nerheiten so får du kanskje lånt deg eit sånt inspeksjonskamra?? håpar du børsta rein pluggane før du satt dei inn att, dei ser både fuktige å sota ut. forklarar motorproblema dine ivertfall. kanskje du bør skifta dei?

sikker på at ventilen ikkje er heilt ute då?? når du tørnar rondt motoren so endrar du jo avstanden frå ventil til vippearm. kortid sist vart ventilane justert?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #109 på: mars 17, 2012, 21:28:20 pm »

Motoren blei tørna. Det er definitivt noe muffens med den ventilen. Ingen av de andre har i nærheten av den vandringen, uansett hvordan en tørner.
Støtstengene er det ingen ting å se på.

Det virker som om ventilen henger eller har kilt seg på et vis. Den kommer liksom ikke skikkelig tilbake.

Ventilene ble etter sigende justert ganske kort tid før vi kjøpte den. Den var på verksted og fikk ny dynamo, justert tenning og ventiler. Og motoren gikk veldig fint i perioden rett etter at vi kjøpte den.

Jeg tror vi har blitt forledet av min manglende erfaring her.
Da motoren begynte å tulle, var det første som møtte meg en veldig tydelig bensinlekkasje. Jeg brukte ikke særlig mye mer tid enn akkurat det som var nødvendig før jeg hadde plukket av forhasseren. Jeg burde sjekket mer, selv om det rant mye bensin bak der. Da hadde jeg kanskje konkludert tidligere med at noe hadde skjedd i sylinderen, og fokusert mer på det før jeg begynte å legge resurser i forgasseren.
« Siste redigering: mars 17, 2012, 21:31:52 pm av VonZu » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #110 på: mars 18, 2012, 00:23:39 am »

vel då er da berre å bretta opp armane og røska motoren ut då. sprett du av toppen finn du nok fort ut ka som er gale. kan da vera eit laust sete?? er du heldig har ikkje sylindar/stempel tatt skade av da
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #111 på: mars 18, 2012, 08:59:58 am »

En gang må jo bli den første  Glad
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #112 på: mars 18, 2012, 11:48:12 am »

Ta av innsug og sjekk att det ikke er en skrue eller noe som har blitt med inn som ligger i mellom.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #113 på: mars 18, 2012, 13:18:06 pm »

Jeg har nå kommet frem til følgende:

Jeg tar ut motoren uansett. Hvis det nå viser seg å være fælge greier inni der, så må det uansett overhales på ett eller annet vis. Om ny motor skal inn eller ikke.

Hvis det skulle vise seg å være en triviell sak, tror jeg uansett det er på sin plass med en lettere overhaling før motoren settes på plass igjen. Da får jeg bedre oversikt over motorens tilstand, og videre bruk blir med mer trygghet og trivsel  Glad
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #114 på: mars 18, 2012, 13:44:27 pm »

Så da setter jeg i gang med å fjerne min føste luftkjølte motor.
Jeg har Bentley, to Haynes-bøker og diverse som jeg forsøker å følge.

Ut med batteriet. Her ser det ut til å være et aldri så lite rusthull. Rusthull nummer tre, så lang vi kjenner til.


Merking og fjerning av kabler.


Av med kabler på solenoiden.


Fjerning av gasswire fra forgasser, og en slange (som jeg ikke vet hva er) fra innsuget.


Så var det å fjerne de to øverste boltene mellom girkasse og motor. Jeg antar det er disse her det er snakk om:


Den ene siden, som måtte tas fra girkassesiden:


Den andre siden, som måtte tas fra motorsiden:


Her fjernet jeg likegodt hele startmotoren, når jeg først var i gang.


Blokkering og fjerning av bensinslange:


Av med wirene til varmeapparatventilene:



Av med slangene til varmeapparatet:


Ut med gasswire:


På med jekkestropp under gearkasse:

Litt usikker på festepunktene her, men jeg regner med at gearkassa ikke er så allverdens tung og at det derfor går greit. Jeg får følge nøye med når det blir løfting under der.
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #115 på: mars 18, 2012, 15:09:40 pm »

I bøkene er mer eller mindre alt som er beskrevet for denne bilen vinklet mot Type 4-motorer. Men det er definitivt ikke det i denne bilen. Så det blir litt hopping frem og tilbake mellom beskrivelser av gamle og nye biler. Men det passer jevnt over sånn høvelig over ens.
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #116 på: mars 18, 2012, 15:25:07 pm »

Det er jo en "late bay" du har, og da er det ikke nødvendig med ombygging til stående kjøling på T4 motoren.
Det gjør det jo enklere...
T4 deler er dyrere, så om det bare er den ene ventilen som henger ville jeg fikset det først, så tatt meg god tid med T4 motoren.

Jeg fikk en skrue fra none luftfilter greier med i innsug en gang. Den ble liggende i innsug ventilen men ikke pen lyd nei

Du får hyle ut om du trenger deler
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #117 på: mars 18, 2012, 21:32:40 pm »

Jeg har tenk en del på akkurat det samme i dag. Så jeg håper det ikke er så allverdens ille dette her, for da settes nok samme motor tilbake igjen. Dog med en del nytt eksosopplegg, da det gamle åpenbart har sett sine beste dager for en stund siden. Og vi får eksos fra varmeapparatet.

Og det hadde vært mye kjekkere å ta en overhaling av, og ombygning til type 4 i et bedagelig tempo. For eksempel på vinterstid.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #118 på: mars 18, 2012, 21:37:43 pm »

Høres ikke feil ut.. Jeg har planer om å ta ut min 2 liter til høsten og se om den må overhales Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #119 på: mars 25, 2012, 19:46:20 pm »

Vips, så kom den ut.

Det hele gikk egentlig legende lett. Jeg fikk aldri følelsen av å ha kommet skikkelig i gang, før den plutselig sto der på gulvet.


Kanskje noe jeg bør skifte her inne også? Når først motoren er ute.
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!