april 19, 2024, 02:54:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbonotch  (Lest 51772 ganger)
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #30 på: desember 18, 2011, 20:59:22 pm »

orginale 944 knuter og akslinger holder i massevis, selv med R-dekk og trackbite. Dumper selv ut 400nm på 245 r-dekk og det holder helt fint. ikke tegn til slitasje eller brinelling etter fire års bruk. og jeg sparer ikke på sakene.
Noe du bør våre obs på er sideveis bevegelse i bakstillinga.
Ved belastning i sving (forutsatt r-dekk og inspirert kjøring med 1-G i svingene) så beveger det seg ganske mye. Hele felgen og bærearmen kan vri seg opptil 1 cm, så jeg har opplevd at det har subbet i skjermene selv om det er god klaring ved normal kjøring, og jeg har både poly foringer og coilovers.
Stikk innom i garasjen min neste gang du er i området, så kan du selv se hvordan det kan være.
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #31 på: desember 18, 2011, 22:19:43 pm »

Går seint for tida, men har begynt å tilpasse litt saker. Venter på masse deler og gleder meg til å få begynt litt skikkelig.

Ser bra ut detta! Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #32 på: desember 18, 2011, 22:29:09 pm »

Takk for informatit svar Haraune. Har vurdert 944 aksler og knuter for å se om de holder og evt bytte om det skulle bli ett problem.
Subbing innover er jeg ikke så bekymret for, men utover kommer de relativt nære skjermene. Nå er bakskjermene store og i glassfiber, så jeg kan stille de litt utover på noen justerskruer.

Tar gjerne ette garasjebesøk om jeg skal den veien etterhvert :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
jensc
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: desember 30, 2011, 20:17:39 pm »

tøff bil du har på gang. lykke til videre.
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #34 på: januar 02, 2012, 13:27:38 pm »

Har fått endel deler til denne bilen i det siste, men desverre mangler jeg tid. Har puslet sammen bærearmene samt fått meg ett skikkelig stabstag.


* stabstag.jpg (110.25 KB, 548x411 - vist 558 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #35 på: januar 02, 2012, 13:29:11 pm »

Det var et sexy stabstag. Type er dette?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #36 på: januar 02, 2012, 13:34:25 pm »

Takk, det er av typen Tarett fra Lindsey. Tilpasset 944, men må lage ett par braketter til å feste på torsjonen. Blir montert litt lavere enn på original 944, men ser ingen problemer med det.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #37 på: januar 02, 2012, 22:44:23 pm »

Etter å ha fått fikset fresen fikk jeg gjordt litt i kveld. Girkassa i deler og skal snart monteres sammen.


* girkasse i deler.jpg (139.58 KB, 548x411 - vist 562 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #38 på: januar 02, 2012, 22:48:11 pm »

Deretter var det diffen sin tur. Borret huller i huset for bedre oljesirkulasjon. Deretter byttet jeg ut skivene og fikk den til 60% sperre istedenfor originale 40%.
Og siste bildet viser det ferdige resultatet.


* borre diff.jpg (119.43 KB, 548x411 - vist 513 ganger.)

* shimset diff.jpg (98.25 KB, 548x411 - vist 445 ganger.)

* ferdig diff.jpg (97.8 KB, 548x411 - vist 517 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #39 på: februar 03, 2012, 18:44:02 pm »

Har stått litt stille for tida og har slitt med å få tak i ventiler da innspenningshøyden er veldig lav på wbx. I tillegg ønsket jeg 8mm stamme på eksosventilen. Har prøvd SI valves og de har jeg gitt opp så kontaktet SAC engineering og de leverte varene sine :-) Ca en uke etter jeg bestilte fikk jeg dette bildet med ventilene klare. Bestilte inn 6 av hver for å ha reserve. Lagd av rustfritt 21-4N som skal være bra saker. http://www.enginebuildermag.com/Article/1171/valve_selection_hot_valve_materials_for_hot_engines.aspx


* sac valves.jpg (130.74 KB, 1024x768 - vist 446 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #40 på: februar 03, 2012, 20:29:02 pm »

Dem vannpumpene fungerer veldi bra;) har selv brukt dem som er helt svarte der.. Glad
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #41 på: desember 13, 2012, 07:40:16 am »

Har begynt litt i garasjen igjen. Lagd adaptere og montet Porsche 944T frembremser.


* adapter1.jpg (110.46 KB, 584x439 - vist 426 ganger.)

* adapter2.jpg (124.34 KB, 584x439 - vist 380 ganger.)

* adapter3.jpg (113.11 KB, 584x439 - vist 401 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #42 på: desember 13, 2012, 07:43:30 am »

Og prøvemontert felg og dekk. Turbocup 8.5 toms bak og toyo R888 235/40/17.


* porsche cup lakk.jpg (127.82 KB, 730x548 - vist 465 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #43 på: desember 13, 2012, 08:23:14 am »

Hvordan har du løst det med hjullager foran på VW spindel?
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #44 på: desember 13, 2012, 09:17:33 am »

Må bare bli turbocup!!! Sjokkert
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #45 på: desember 13, 2012, 09:46:39 am »

Løsningen er noen adaptere som gjør innvendig diameter i porsche huben mindre som gjør at originale type1-3 lager passer. Bruker hub fra førstegenerasjons 944 og 924 har dem vel også. Har lagt ved ett bilde.


* hub1.JPG (139.72 KB, 730x548 - vist 441 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #46 på: desember 13, 2012, 10:29:23 am »

Ser veldig frem til at denne bilen kommer på veien og ikke minst at den blir med på bore treffet og bane kjøringen.
Vi trenger en som kan jekke ned Haraune på banekjøringen. Gliser

Har du noe mer info om motor oppsettet ditt?
Loggført

vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #47 på: desember 13, 2012, 17:46:19 pm »

tror ikke jeg skal ha så store ambisjoner om å ta en erfaren fører samt mitt oppsett vil ikke være optimalt i år med tanke på forstilling.

Motor røfflig:
2233 wbx turbo
Jpm kam
Brothers alu støtstenger
amc topper lett portet med 42x38 ventiler og titan retainers
Je stempelsats
Pauter vipper
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #48 på: januar 22, 2013, 22:11:54 pm »


* forstilling original.jpg (128.67 KB. 657x493 - vist 445 ganger.)
Har fått gjordt litt i det siste. Girkassa er ferdig og jeg har nå prøvemontert den sammen med en dummymotor. Eneste er at jeg vurderer å senke motor gir litt i forhold til hva den var. Har også kjøpt innsug fra vwspeedshop.

Har også freshet opp en originalforstilling da den andre var kortet 2". Kommer desverre enda litt for trangt til å følge hjulbuene pga porshefelgene har høyt ET. Spacere på 15mm samt lengre bolter er bestilt.


* motor provemontert.jpg (143.51 KB, 657x493 - vist 533 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #49 på: januar 22, 2013, 22:23:40 pm »

Looking good! Lekre innsug ja Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #50 på: januar 22, 2013, 22:27:55 pm »

Takk takk.

Vinglepetter får ikke bestemt seg for om jeg skal ha min vannkjølte intercooler bak passasjerside eller mellom turbo og innsug. Noen formening?
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #51 på: januar 22, 2013, 23:00:47 pm »

Disse???  http://www.vwspeedshop.com/product.php?productid=16804&cat=396&page=1
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #52 på: januar 23, 2013, 01:25:43 am »

Hvorfor er det 3 sett med dyser på innsugene?
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #53 på: januar 23, 2013, 07:10:18 am »

Hvorfor er det 3 sett med dyser på innsugene?

Et sett innsug som kan brukes til forskjellige konfigurasjoner. Folk har forskjellige meninger og ønsker om hvor dyser skal monteres....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #54 på: januar 23, 2013, 08:39:54 am »

Hvorfor er det 3 sett med dyser på innsugene?

Et sett innsug som kan brukes til forskjellige konfigurasjoner. Folk har forskjellige meninger og ønsker om hvor dyser skal monteres....

Det stemmer. Innsugene er relativt komplette sammenliknet med en del andre jeg har sett på og kanalen er fin. Noe optimalisering må påregnes som med alt annet. Kim, har du funnet riktig kontakt til TPS`en?


* 1641.JPG (16.21 KB. 640x478 - vist 394 ganger.)



* 16412.jpg (25.38 KB. 278x286 - vist 292 ganger.)



* 16413.jpg (46.72 KB. 425x600 - vist 378 ganger.)


Prosjektet ditt ser bra ut!

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #55 på: januar 23, 2013, 09:32:47 am »

Masse muligheter med disse innsugene som dere ser. Jeg har litt planer om modifisering av de, men det blir ikke i år.

Kalle. Tps kontakt fra volvo turbo passet. Eneste er at jeg skal ha kun 1 spjell. Bør det plasseres før eller etter intercooler?
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #56 på: januar 23, 2013, 09:41:20 am »

Eneste er at jeg skal ha kun 1 spjell. Bør det plasseres før eller etter intercooler?

Jeg har sett begge deler og har ikke erfaring med forskjellige plasseringer. Selv har jeg jo etter, det samme har Skinne. Stian Tekken har før.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #57 på: januar 23, 2013, 09:46:40 am »

Har du noe formening om å ha lange rør fra turbo til innsug vs korte rør, Kalle? Tenker på plassering av intercooler. Frister å flytte vekt fremover samt de blir mindre rør etc rundt motor.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #58 på: januar 23, 2013, 09:53:02 am »

Har du noe formening om å ha lange rør fra turbo til innsug vs korte rør, Kalle? Tenker på plassering av intercooler. Frister å flytte vekt fremover samt de blir mindre rør etc rundt motor.

Jeg mener du skal sørge for å lage en så flow vennlig løsning som mulig. Når det er sagt så har en svensk bil bevist at det kan funke med intercooler foran i bilen og enorme trykkrør fram og tilbake og han sier selv at han ikke ser trykktap. I din bil "svømmer" du i plass så du får lage en løsning du tror og mener vil funke bra.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #59 på: januar 23, 2013, 09:54:06 am »

Og fortell oss andre gjerne om dine erfaringer etterpå så vi slipper å synse :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!