april 29, 2024, 16:21:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbonotch  (Lest 51978 ganger)
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« på: september 29, 2011, 18:46:57 pm »

Er litt av og på vw i den siste tiden ettersom familie og jobb har krevd sitt. For ikke lenge siden kjøpte jeg notchen som tekken eide tidligere. Denne har diverse godkjenninger som gjør den svært attraktiv for min del. Planen er å kunne bruke den til gate og litt bane. Er skremmende dårlige muligheter for banekjøring i nærheten av her jeg bor, men får håpe det blir bedre på sikt.
Uansett her er bilde av bilen slik jeg hentet den. Uten motor og gir samt diverse annet. Passet meg utmerket da jeg vil "bygge" bilen slik jeg selv vil ha den.



* Notch1.jpg (96.99 KB, 548x411 - vist 659 ganger.)

* notch2.jpg (92.01 KB, 548x411 - vist 594 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1 på: september 29, 2011, 18:49:03 pm »

Kjøpte inn en ny girspak som jeg er spent på vil fungere i bilen min. Litt spent på plasseringen da den er veldig nære rattet.


* girspak.jpg (130.81 KB, 411x548 - vist 717 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #2 på: september 29, 2011, 18:51:49 pm »

Har hatt ett kirkey sete liggene fra ett tidligere prosjekt og den passet utmerket her. Digger de setene. Så utrolig lette og såpass gode å sitte i. Må få kjøpt inn ett til. Noen tips om hvor man får slike til en normal penge???


* kirkey.jpg (116.2 KB, 548x411 - vist 682 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #3 på: september 29, 2011, 19:27:36 pm »

zummit
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #4 på: september 29, 2011, 19:34:23 pm »

Ja, det jeg allerede har var kjøpt der, men var litt tustete med farkt mener jeg å huske. Brute jetcarrier fra usa til norge den gang.

Har forresten også lekt meg litt med å prøvemontere 944 alu bærearmer bak samt torsjonen derfra. Slik ble prøvemonteringen og det skal være håp om å få det til.


*  (129.65 KB, 548x411 - vist 835 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #5 på: september 29, 2011, 19:39:36 pm »

Har også prøvemontert 9 toms Porsche felger. Et49 som jeg fikk låne av Trond ce. Takk for lånet :-) Noen som har formeninger om ett slikt valg.

På nederste bildet ser dere klaringen mellom felg og bumpstop. Kan egentlig skrelle av en halv cm på den kladden for å få bedre plass. Synd dekkdimmen ikke var helt den samme jeg kommer til å bruke.


* cup1.jpg (88.41 KB, 548x411 - vist 677 ganger.)

* cup2.jpg (88.84 KB, 548x411 - vist 654 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #6 på: september 29, 2011, 19:40:43 pm »

Artig prosjekt.  Og helt riktige felger i mine øyne.
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #7 på: september 29, 2011, 20:00:05 pm »

hadde 9x17 på notch min bak med samme et. gjekk bra de...Glad subbet ikke noge inne.. utover var den godt valset da men,,,:)
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #8 på: september 29, 2011, 21:20:24 pm »

Takk.

Disse skjermene er breddet litt og i glassfiber, så det så ut til å gå. Vurderer å gå for et 55 for å ha mulighet til å få de mer inn.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #9 på: september 30, 2011, 17:18:46 pm »

Prøvde også ett par andre alternativer for gøy som jeg hadde liggende.


* 15 fuchs.jpg (71.82 KB, 548x411 - vist 494 ganger.)

* 17fuchs.jpg (69.17 KB, 548x411 - vist 580 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
TURBO
Gjest
« Svar #10 på: september 30, 2011, 17:27:45 pm »

Prøvde også ett par andre alternativer for gøy som jeg hadde liggende.

17" ble jo skikkelig porno :)Passet meget bra.
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 01, 2011, 10:51:28 am »

tja, tror ikke det blir noe bling bling her. Blir nok cupfelger.

Vurderer også å gå for coilovers bak. Noen som har formeninger om dette??? Har lest litt rundt og noen mener det er bortkastet tid og penger???
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 05, 2011, 01:17:07 am »

Noen som har peiling på dreving av girkasse???

Vurderer å gå for denne løsningen:

Gear set: Manually entered values
    Gear        1        2        3        4      Final
    Ratios:   3.110    2.080    1.300    0.770    4,570

    RPM Limit:          7000
    RPM @Peak Power:    6000
    Tyre Size:          235/40 x 17
    Tyre Diameter:      619.75 mm
    Tyre Circumference: 1947.20 mm


    Gear   Km/h per 1000 RPM  Km/h @6000 RPM  Km/h @7000 RPM
    --------------------------------------------------------
      1         8.22                49              58
      2        12.29                74              86
      3        19.66               118             138
      4        33.20               199             232
   
    Km/h         RPM (in Gears)
    ----------------------------------------
               1        2        3        4       
    ----------------------------------------
      10     1217      814      509      301
      20     2433     1627     1017      602
      30     3650     2441     1526      904
      40     4867     3255     2034     1205
      50     6083     4068     2543     1506
      60              4882     3051     1807
      70              5696     3560     2109
      80              6510     4068     2410
      90                       4577     2711
     100                       5086     3012
     110                       5594     3313
     120                       6103     3615
     130                       6611     3916
     140                                4217
     150                                4518
     160                                4820
     170                                5121
     180                                5422
     190                                5723
     200                                6024
     210                                6326
     220                                6627
     230                                6928
   
    Gear Change  RPM drop (change @6000)  RPM drop (change @7000)
    -------------------------------------------------------------
      1 -> 2         -1987 (to 4013)          -2318 (to 4682)
      2 -> 3         -2250 (to 3750)          -2625 (to 4375)
      3 -> 4         -2446 (to 3554)          -2854 (to 4146)
   
   
   
   
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #13 på: november 26, 2011, 21:57:09 pm »

Jaja, det har skjedd litt i det siste og mye deler er på vei til dette prosjektet.
Her er bilder av bærermene fra porsche 944 turbo 1986 årgang. Før og etter en liten shinings.


* trailing arm1.jpg (113.28 KB, 548x411 - vist 436 ganger.)

* trailing arm2.jpg (114.29 KB, 548x411 - vist 481 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #14 på: november 26, 2011, 22:00:58 pm »

Bilde av bakbremsene fra porsche 944 turbo påmontert på bærearmene. Må shine opp caliptere etterhvert.

Har også fått deler til coilovers fra red9design. Desverre er innfestningen til 944 litt annerledes, så de må moddes.


* porschebremser.jpg (109.54 KB, 548x411 - vist 494 ganger.)

* Red9design.jpg (118.83 KB, 548x411 - vist 505 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: november 26, 2011, 22:11:23 pm »

se her ja .  Glad
vær obs på med porsche felgenens innpress så kan den firkantklumpen med justerskruen til uniball oppsette komme i konflikt med felg.
kassa di blir veldig langbeint.
anbefaler lengre andre gir. og litt tettere 4. gir.

skal du oppgradere calipere bak?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #16 på: november 26, 2011, 22:15:57 pm »

Har besilt denne giringen:
1 and 2 gear 3,11 x 1,93
3 gear: 1,22
4 gear: 0,82

Hva mener du med å oppgradere caliptere bak??? Holder ikke std 944 turbo foran og bak???
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: november 26, 2011, 22:23:29 pm »

nice giring Glad

jo det holder  masse ,spurte om oppgradering så du kanskje skulle selge de bakcalipterene   Gliser

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #18 på: november 26, 2011, 22:43:13 pm »

Kjøpte bremsene av Precision motorsport på ebay. Kan trygt anbefales på alle måter. Har flere sett til salgs: http://www.ebay.com/itm/Porsche-944-Turbo-944-S2-968-REAR-Brembo-brake-calipers-OEM-/160688667973?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2569ca7d45
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 26, 2011, 23:16:43 pm »

ja de kjøpte jeg Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #20 på: november 29, 2011, 22:39:53 pm »

Studerer litt vannkjøling og beit merke i denne saken:

Noen som har erfaringer???
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #21 på: november 29, 2011, 23:16:59 pm »

funker sikker , men masse unødvendig arbeid og penger.mener no eg
WBX pumpa er jo bunnsolid og tar ikke såååå mye HK  Glad

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #22 på: desember 03, 2011, 21:12:50 pm »

Takk for tilbakemelding og skal ta det med i vurderinga. Vurderte å kjøre 2 slike pumper bare i en mindre utgave for å ha en til hver side av blokka. Mener det da ville vært ryddig og gret samt ingen termostat.

Så en annen ting. Noen som vet om originale drivaksler fra 944 turbo er bra saker. Vurderer dette på min da lengden er riktig. Hva menes ang dette kontra cromolly fra kina eller andre???
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #23 på: desember 04, 2011, 00:16:04 am »

Jeg har lyst â mene litt her og.
944 virker sprøest.
Kina virker ok,
Neste blir sway,a,way
Så karpiola
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #24 på: desember 04, 2011, 07:21:12 am »

Takk for svar Jørn. Så da vet jeg det. Gidder ikke bruke penger på originale porsche da. Får sjekke litt rundt mens jeg venter på andre deler.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #25 på: desember 04, 2011, 10:37:31 am »

Det med akslingen, er det egentlig noe problem om du ikke skal kjøre dragslicks?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #26 på: desember 04, 2011, 12:25:29 pm »

Tenkte å kjøre Toyo R888 dekk om det er gate, bane eller drag. Blir ikek bygd for drag, men for all del så vil jeg sikkert prøve den der også.

Hadd en mistanke om at porshe leverte varene sine, men om de ikke tåler kraftig bruk så tar jeg noe annet. Så på Lindsey at det var annet merke å få tak i som skulle ha bedre aksler og knuter, men over 500 usd pr stk så er det endel.
« Siste redigering: desember 04, 2011, 18:25:30 pm av vwfreak » Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #27 på: desember 18, 2011, 13:00:52 pm »

Går seint for tida, men har begynt å tilpasse litt saker. Venter på masse deler og gleder meg til å få begynt litt skikkelig.


* header1.jpg (119.86 KB, 548x411 - vist 737 ganger.)

* header2.jpg (104.51 KB, 411x548 - vist 614 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #28 på: desember 18, 2011, 13:08:44 pm »

Sexy eksos!!!
Fett prosjekt! Glad
Loggført

vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #29 på: desember 18, 2011, 19:36:37 pm »

Jo takk :-) Håper dette blir bra :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!