oktober 01, 2020, 00:02:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 482698 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #270 på: februar 10, 2012, 16:02:16 pm »

Må holde kostnadene nede vettu Folke. Slik at vi har råd til å handle  Osteaktig

Jeg vet at CB selv setter inn seter og ventiler etter at bestilling er gjort. Toppene er før det tomme. Men med cnc maskinerte kanaler og kammer. Var å handlet ett sett CE topper for noen år siden. Og det ble frest og banket mens jeg ventet. God service.

Man blir på ingen måte lurt ved å handle slike topper. Da de funker fint rett ut av esken og all grovjobb er gjort. Kun finishen for de som bryr seg er igjen.

Det er en måte Tistlo. Men straks du freser ned setene i forskjellig høyde. Endrer innspenningstrykk på fjærene og hodehøyden i forhold til vippearmer.

Løsningen er bare å fjerne litt overalt i kammeret. Værre er er det ikke.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #271 på: februar 18, 2012, 10:43:43 am »

Fikk en sms i går av Erik om at Scat veiva er tilbake fra balansering hos SveinT i Vennesla. Erik skal prøvemontere denne i blokka. Så får vi bare krysse det vi har av finger og tær for at den ikke "klyper" denne gangen.

Ellers så har jeg tatt meg en tur over sjøen til Unneberg-Bil for å hente et nytt CSP Python 45mm eksosanlegg med varmepotter. Har så vidt åpnet pappeskene for å se på ormebolet, å dette ser veldig, veldig bra ut!!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #272 på: februar 18, 2012, 13:30:59 pm »

Steike det blir bra!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3006
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #273 på: februar 18, 2012, 23:16:26 pm »

Gromt med 45mm rør, men er det med samme toppene? (beklager husker ikke lenger hva du skal bytte..)
Fikk du noe anbefaling av JPM om det eller lignende, da det for meg virker som litt i overkanten stor dimensjon..
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #274 på: februar 19, 2012, 08:33:35 am »

Johannes anbefalte 45 mm eksos. Den samme anbefalingen fikk jeg også av CSP
Så det skal ikke være noe fare for at jeg har valgt en for grov kaliber.


Begin forwarded message:

From: "J. Laackmann / CSP" <jl@csp-shop.de>
Date: 15:29:32 CET 28. november 2011
To: eivind.nemeth@mac.com
Subject: Re-2: Neue Mail vom Shop

Hello Mr. Németh,
 
no, for a 2276cc with the head, cam, carb setup you chose we recommend a 45mm python.
 
Mit freundlichen Grüßen
with kind regards

Jan Laackmann
Verkauf / Sales

Custom & Speed Parts
Autoteile GmbH
Am Redder 3
22941 Bargteheide
Germany

Tel:   +49(0) 4532-2026-21
Fax:   +49(0) 4532-2860886
Email:   jl@csp-shop.de
Handelsregister: Amtsgericht Ahrensburg HRB 2925
Geschäftsführer: Peter Köhmann
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #275 på: februar 19, 2012, 09:14:21 am »

Har vel forstått det slik at du får høyere effekt, men at det ikke jobber så mye for dreiemomentet?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #276 på: februar 19, 2012, 09:28:00 am »

Tror ikke at dreiemoment blir noe problem med en "stroker" på over 2 liter.
Hadde mer enn nok dreiemoment på den gamle Puttemotoren på lavt turtall.
Man kan jo evt. teste ut med forskjellige "cone insert" når man kjører bilen på dyno.
http://alturl.com/wdw65



« Siste redigering: februar 19, 2012, 10:27:18 am av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #277 på: februar 19, 2012, 10:36:55 am »

Fikk sneket meg ned i hybelen for å ta noen bilder av eksosanlegget i går.
Er det noen som har testresultatet eller funnet en pdf av Volksworld desember 2011 utgaven.
Skal være en test av forskjellige eksosanlegg på en 2332cc på dyno.

http://www.volksworld.com/magazine/50123/volksworld-magazine-december-2011.html


* 1.jpg (113.69 KB, 900x672 - vist 165 ganger.)

* 2.jpg (78.9 KB, 900x672 - vist 180 ganger.)

* 3.jpg (125.3 KB, 900x672 - vist 859 ganger.)

* 4.jpg (83.04 KB, 900x672 - vist 177 ganger.)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3006
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #278 på: februar 19, 2012, 11:58:00 am »

Liker, var 45 mm python eg kjøre inn kammen med og kan ikke klage på lyden, myk men røff lyd. Glad
Svaret du fikk fra CSP og JPM, da hadde du fortalt at du har 35mm eksos ventil (er det samme toppene du har enda?)
Spør bare fordi eg regner med dem har mye mer peiling på eksos enn meg og eg skal jo snart skaffe meg en "variant" av python eksosen...
Skulle gjerne sett en pdf av den testen selv. Blunker
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #279 på: februar 19, 2012, 12:12:19 pm »

Liker, var 45 mm python eg kjøre inn kammen med og kan ikke klage på lyden, myk men røff lyd. Glad
Svaret du fikk fra CSP og JPM, da hadde du fortalt at du har 35mm eksos ventil (er det samme toppene du har enda?)
Spør bare fordi eg regner med dem har mye mer peiling på eksos enn meg og eg skal jo snart skaffe meg en "variant" av python eksosen...
Skulle gjerne sett en pdf av den testen selv. Blunker

Er disse toppene jeg har nå. - CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3006
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #280 på: februar 19, 2012, 12:35:09 pm »

Liker, var 45 mm python eg kjøre inn kammen med og kan ikke klage på lyden, myk men røff lyd. Glad
Svaret du fikk fra CSP og JPM, da hadde du fortalt at du har 35mm eksos ventil (er det samme toppene du har enda?)
Spør bare fordi eg regner med dem har mye mer peiling på eksos enn meg og eg skal jo snart skaffe meg en "variant" av python eksosen...
Skulle gjerne sett en pdf av den testen selv. Blunker

Er disse toppene jeg har nå. - CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm

Good choice my friend. Blunker
Eg ender mest trolig på 42 mm grenrør med 2.5" lydpotte og enderør.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #281 på: februar 19, 2012, 15:52:30 pm »

Liker, var 45 mm python eg kjøre inn kammen med og kan ikke klage på lyden, myk men røff lyd. Glad
Svaret du fikk fra CSP og JPM, da hadde du fortalt at du har 35mm eksos ventil (er det samme toppene du har enda?)
Spør bare fordi eg regner med dem har mye mer peiling på eksos enn meg og eg skal jo snart skaffe meg en "variant" av python eksosen...
Skulle gjerne sett en pdf av den testen selv. Blunker

Er disse toppene jeg har nå. - CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm

Good choice my friend. Blunker
Eg ender mest trolig på 42 mm grenrør med 2.5" lydpotte og enderør.

Tror de toppene skal være gode for 160-180 hk ;-)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #282 på: februar 19, 2012, 17:58:33 pm »

En litt annen ting jeg har tenkt mye på; er å få glassblåst Porsche Pedrini felgene mine. Lakken har begynt å flasse og det har kommet en del bobler på samtlige felger.
Usikker på om "alu-naturel" blir den peneste kombinasjonen med en blå 1302. Men uansett så blir det vel bedre enn flassete felger. Synes også at Pedrini felgene er penest slik de ble levert fra fabrikken.

* 01.jpg (104.77 KB. 900x675 - vist 178 ganger.)


* 02.jpg (59.45 KB. 640x480 - vist 163 ganger.)

Noen som kan anbefale et felgverksted her på østlandet.

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #283 på: februar 19, 2012, 19:36:32 pm »

Ikke så verst i gull heller  Kult



-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #284 på: februar 19, 2012, 19:53:17 pm »

Ikke så verst i gull heller  Kult



-BB-

Lekkert!!

* 01.jpg (64.57 KB. 675x900 - vist 171 ganger.)


* 02.jpg (70.23 KB, 1200x900 - vist 196 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #285 på: februar 20, 2012, 09:41:08 am »

Kanskje du kunne lakkert pedriniene i en eller annen sinnsyk farge? Neon grønn eller orange?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #286 på: februar 20, 2012, 11:21:05 am »

Hum.. Skeptisk Anders.
Men hadde jeg hatt Porsche RS felger så hadde de blitt lakkert i orange.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #287 på: februar 20, 2012, 12:01:00 pm »

Kan du ikke kjøpe sånne da?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #288 på: februar 20, 2012, 14:50:03 pm »

Kan du ikke kjøpe sånne da?

Vil ikke ha!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #289 på: februar 20, 2012, 17:53:43 pm »

Kæll fikk ånden over seg i dag. Så jeg gikk til min lokale malingsbutikk å kjøpte med meg en boks med duxola malingsfjerner. Smørte tykt på å ventet i 30 min. Stoffet er så heftig at man kan høre det spraker i lakken  Sjokkert. Men siden felgene er lakkert med noe hevy super duty lastebil pulverlakk må operasjonen repeteres to ganger.



* 1.jpg (104.15 KB, 900x672 - vist 153 ganger.)

* 2.jpg (102.67 KB, 900x672 - vist 170 ganger.)

* 3.jpg (110.46 KB, 900x672 - vist 163 ganger.)

* 4.jpg (107.23 KB, 900x672 - vist 153 ganger.)

* 5.jpg (113.49 KB, 900x672 - vist 152 ganger.)

* 6.jpg (105.52 KB, 900x672 - vist 146 ganger.)

* 7.jpg (122.01 KB, 900x672 - vist 150 ganger.)

* 8.jpg (95.87 KB, 900x672 - vist 177 ganger.)
Loggført
primer
Medlem
***
Innlegg: 103
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #290 på: februar 20, 2012, 19:41:56 pm »

Småpent dette.


* DSC08660.JPG (58.58 KB, 400x300 - vist 235 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #291 på: februar 20, 2012, 20:46:33 pm »

Småpent dette.

Er så 2011!  Blunker

* 01.jpg (80.25 KB. 900x675 - vist 246 ganger.)

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #292 på: februar 20, 2012, 20:52:29 pm »

Da er jeg ferdig med Duxola for kvelden. Lakken sitter bedre enn det jeg hadde håpet. Men jeg skal spandere på meg en ekstra runde i morgen før de skal opp til Anders (Dewil) for å få vrengt av gummi´n.


* 1.jpg (90.61 KB, 672x900 - vist 190 ganger.)

* 2.jpg (89.23 KB, 900x672 - vist 139 ganger.)

* 3.jpg (81.86 KB, 900x672 - vist 154 ganger.)

* 4.jpg (85.07 KB, 900x672 - vist 152 ganger.)

* 5.jpg (87.08 KB, 900x672 - vist 170 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #293 på: februar 22, 2012, 09:08:58 am »

I går var jeg hos Jee for å hente motordelene til Putte og Rabalder.
Har ikke fått tid eller anledning til å ta noen detaljbilder av godsakene da garasjen til Berger er stengt i vinterferien.


* 01.jpg (98.05 KB, 900x672 - vist 269 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #294 på: februar 22, 2012, 10:04:38 am »

Det var en flott haug med deler.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #295 på: februar 22, 2012, 12:42:29 pm »

I går var jeg hos Jee for å hente motordelene til Putte og Rabalder.

Var ikke akkurat noen puslete topper du har valgt deg  Gliser
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #296 på: februar 28, 2012, 14:25:43 pm »

I morgen er det tilbake til garasjen for å se nærmere på delene som ble hentet hos Erik Dahlberg.
Skal bli godt å komme igang med motorbygging.
I vinterferien har jeg pusset felger. Utrolig hvor slitsomt dette er, selv med godt verktøy. Har sikkert brukt fem, seks timer pr. felg hittil, å det er mange timer igjen før felgene er klare.


* IMG_4195.jpg (91.61 KB. 900x672 - vist 163 ganger.)


* IMG_4208.jpg (120.96 KB. 900x672 - vist 170 ganger.)


* IMG_4210.jpg (126.07 KB. 900x672 - vist 159 ganger.)


Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17393
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #297 på: februar 28, 2012, 16:31:35 pm »

host host..glassblåsing Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
eller 47661407
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #298 på: februar 28, 2012, 16:52:29 pm »

host host..glassblåsing Gliser

Glassblåsing er for pyser. Her bruker man rå kraft.
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #299 på: februar 28, 2012, 17:45:31 pm »

host host..glassblåsing Gliser

Glassblåsing er for pyser. Her bruker man rå kraft.

Kanskje musklene studenten lisom skulle bygge havnet hos deg  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!