mars 28, 2024, 11:50:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 713864 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #150 på: januar 29, 2012, 01:15:21 am »

Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.

Hvorfor det? Det er jo ikke stiftene som holder på plass svinghjulet...har jeg hørt  Osteaktig   Måtte bare..

Om det gjøres, blir både veiv og svinghjul engangs. Så det bør være mye off før man brotsjer.

Som du vet økes effekten av stiftene ti gangen ved samme presspassning i veiv og svinghjul. Formelen står i en av disse stifte trådene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #151 på: januar 29, 2012, 12:15:50 pm »

Jepp. Det vet jeg. Har litt erfaring på området. Selv om jeg ikke alltid følger internett guruene.

Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #152 på: januar 29, 2012, 16:31:01 pm »

Har trua på at Erik og Berger gjør det som må gjøres for at svinghjul og veiv sitter sammen.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #153 på: januar 29, 2012, 20:16:08 pm »

Jepp. Det vet jeg. Har litt erfaring på området. Selv om jeg ikke alltid følger internett guruene.



Det vet jeg, det var derfor jeg sa det.  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #154 på: januar 29, 2012, 21:38:37 pm »

Var å tittet på toppene dine igjen idag Glad

Får samme behandling som mine Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #155 på: januar 29, 2012, 21:44:43 pm »

Var å tittet på toppene dine igjen idag Glad

Får samme behandling som mine Glad

Herlig, herlig!!!
Gleder meg til å se resultatet på toppene og innsugene!
Lurer på hvor som må høveles for å gi 11.5 i komp?

Fra Csp
Result combustion chamber volume calculator
Diameter: 94 mm
Stroke: 82 mm
Compression ratio: 11.5 : 1
Combustion chamber volume: 54 ccm

Iflg. http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1181 så er volumet på toppene orginalt 62cc

Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #156 på: januar 29, 2012, 22:20:41 pm »

Mine skulle ned til 40cc og det var 5,8mm :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #157 på: januar 29, 2012, 22:38:09 pm »

blir nok en frisk sak dette til slutt  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #158 på: januar 30, 2012, 22:42:34 pm »

Eivind

Står RSL for ex "..rå S langslag "...eller "rolig , sakte .langsomt "
lykke til videre ... Gliser Gliser

Mvh
Erich
« Siste redigering: januar 30, 2012, 22:44:36 pm av Sonic » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #159 på: januar 31, 2012, 08:39:57 am »

Eivind E hadde et fint forslag:
Radikal Sports Limousine

Dewil kom med disse:
Rygge sivile lufthavn AS (RSL)
Returned and Services League of Australia
Royal Society of Literature
RSL is a professional badminton equipment provider, established in England since 1928
Real Salt Lake
Rochester Systems Ltd
Radar Software Library - NASA
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #160 på: januar 31, 2012, 09:51:31 am »

Rally Super Limousine !
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #161 på: januar 31, 2012, 11:48:22 am »

Hva med RSS
Radikal Sports Sedan

Limousine er jo laaaaaaaang bil Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #162 på: januar 31, 2012, 11:55:33 am »

Hva med RSS
Radikal Sports Sedan

Limousine er jo laaaaaaaang bil Gliser

Emblemet på Putte er jo allerede 1302L. Så L´n må brukes  Kult
L=Lux
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #163 på: januar 31, 2012, 12:54:26 pm »

Hva med RSS
Radikal Sports Sedan

Limousine er jo laaaaaaaang bil Gliser

Emblemet på Putte er jo allerede 1302L. Så L´n må brukes  Kult
L=Lux

Da stemmer jeg for Rally Super Lux  Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #164 på: januar 31, 2012, 12:56:36 pm »

Hadde vært artig å fått lagd et custom 1302 RSL emblem.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #165 på: januar 31, 2012, 13:31:40 pm »

"Rosa Salma Laks"?  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #166 på: januar 31, 2012, 13:43:52 pm »

RSL kan også være Rauland stav og laft  Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #167 på: januar 31, 2012, 13:45:59 pm »

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=160553&highlight=emblems
Han fyren her har laget emblemer til meg ved ett par tilfeller, i orginal vw font
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #168 på: januar 31, 2012, 13:59:15 pm »

Takk for tips!
Sender han en mail nå.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #169 på: januar 31, 2012, 14:08:38 pm »

Fikk nettopp levert Scat veiva på døra av UPS.
Veiva er utvilsomt smidd, og i tillegg boxfresh! Så dette lover godt!
Skal få levert den til Jee i morgen for kontrollmåling, for deretter bli sendt til avbalansering.



* 1.jpg (95.96 KB, 900x672 - vist 258 ganger.)

* 2.jpg (88.13 KB, 900x672 - vist 242 ganger.)

* 3.jpg (57.06 KB, 900x675 - vist 306 ganger.)

* 4.jpg (43.76 KB, 675x900 - vist 271 ganger.)

* 5.jpg (67.03 KB, 675x900 - vist 276 ganger.)

* 6.jpg (52.39 KB, 675x900 - vist 284 ganger.)

* 7.jpg (43.63 KB, 675x900 - vist 243 ganger.)

* 8.jpg (48.31 KB, 675x900 - vist 261 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #170 på: januar 31, 2012, 14:13:54 pm »

noen bilder til


* 9.jpg (44.03 KB, 675x900 - vist 249 ganger.)

* 10.jpg (54.64 KB, 675x900 - vist 274 ganger.)

* 11.jpg (55.89 KB, 675x900 - vist 253 ganger.)

* 12.jpg (93.64 KB, 900x675 - vist 337 ganger.)

* 13.jpg (54.73 KB, 900x675 - vist 238 ganger.)

* 14.jpg (67.88 KB, 900x675 - vist 244 ganger.)
Loggført
Sambabuss
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Østre Toten



Vis profil
« Svar #171 på: januar 31, 2012, 15:18:02 pm »

Ærlig talt, bare 14 bilder av veiva di?? sleng ut tredve til, så klarer vi kanskje å gjøre en 3-d seanse ut av de Blunker Osteaktig
Morsomt prosjekt å følge med på! Stå på...
Loggført

Samba `65
Ur-quattro `86 mod
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #172 på: januar 31, 2012, 15:37:35 pm »

Ble kanskje litt mange bilder. Men når jeg først var i gang så var det vanskelig å stoppe Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #173 på: januar 31, 2012, 16:53:12 pm »

Dæven det var en stygg veiv i forhold til kina 4340 veivene!
Men får håpe det ikke alltid er utseende som teller. Glad
Bilde av sjing sjång veiva...

Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #174 på: januar 31, 2012, 17:09:40 pm »

Håper Scat sin smidde veiv er bedre enn støpt hundre dollars kina veiv.
Om den er stygg spiller heller liten rolle.
« Siste redigering: januar 31, 2012, 17:29:34 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #175 på: januar 31, 2012, 17:21:18 pm »

Håper Scat sin snudde veiv er bedre enn støpt hundre dollars kina veiv.
Om den er stygg spiller heller liten rolle.

Snudde veiv?
og nei kina veiva er ikke støpt. Blunker
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #176 på: januar 31, 2012, 17:28:22 pm »

Håper Scat sin snudde veiv er bedre enn støpt hundre dollars kina veiv.
Om den er stygg spiller heller liten rolle.

Snudde veiv?
og nei kina veiva er ikke støpt. Blunker

Ordboka til iPhone er ute å kjører.
Mente selvfølgelig smidd.

Vedr. støpt eller smidd kina veiv. Så er det flere som mener at disse cip1 kina veivene er støpt. Derav den lave prisen.
Men hva vet jeg...
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #177 på: januar 31, 2012, 18:01:12 pm »

Dæven det var en stygg veiv i forhold til kina 4340 veivene!
Men får håpe det ikke alltid er utseende som teller. Glad
Bilde av sjing sjång veiva...




Beklager Dalland. Men den veiva er dessverre så støpt som den kan få blitt. Stenhard overflate med fleksibel innmat. Prøv å bøy litt på den å hør på de fine lydene den lager.  Gliser

Skjønner ikke hvordan de som forhandler disse i Usa kommer unna med det. Ingen smed i verden får en slik overflate på skinkene der veiva ikke er maskinert. Er engentlig lureri på høyt plan. Men vi i vw verden leser kun teksten og handler flittig.

En pekepinn på veiver er, Jo mer mørbanket den ser ut på umaskinerte flater, jo bedre. Er kun i en støp de før den supersmoothe overflaten.

Grattis Eivind. Jeg har stor tro på disse veivene fra Scat. Det eneste dumme er at de ikke er "cross-drilled" i oljegalleriet på rådene. Så det er kun ett smørepunkt pr råde. Selv om det virker som om det funker det også  Osteaktig
Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #178 på: januar 31, 2012, 18:24:35 pm »

Kjørte med samme Scat veiva i min 78 x 90,5 i 8 år !! og godt opp mot 8000 o/min ved flere anledninger
uten at den tok skade av det ... husk hyppige oljeskift ..

Mvh
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #179 på: januar 31, 2012, 18:28:39 pm »

Da skal uten tvil veiva måles neste gang motoren er utav bilen og er den bøyd seg så kommer amerikaneren som solgte den til å få noe støpt metall opp i rompa... Øyerulling
Loggført

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!