februar 29, 2020, 10:03:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 442900 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #390 på: mars 29, 2012, 10:37:41 am »

Er det ikke deilig når man kan ha garasjeporten åpen når man mekker  Glad

Eneste "ulempe" med det er alle naboer som er ute og går tur med bikkja, som skal inn og sjekke hvordan det går Glad

Bikkjene gjør vel ikke noe galt? Verre med idiotene i andre enden av båndet.  Blunker


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #391 på: mars 30, 2012, 18:53:15 pm »

Har laget en avstemning vedr. ant. hk i den nye Puttemotoren. Hva tror vwfolket?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2950
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #392 på: mars 30, 2012, 19:27:10 pm »

Har laget en avstemning vedr. ant. hk i den nye Puttemotoren. Hva tror vwfolket?

Blir du fornøyd med avstemmingen så dropper du bare å bremsan og oppgir hva vi mener... Blunker Gliser

Klar for oppstart nå?
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #393 på: mars 30, 2012, 19:32:44 pm »

Har laget en avstemning vedr. ant. hk i den nye Puttemotoren. Hva tror vwfolket?

Blir du fornøyd med avstemmingen så dropper du bare å bremsan og oppgir hva vi mener... Blunker Gliser

Klar for oppstart nå?

Håper å få skrudd endel i påske. Håper på oppstart om 2-3 uker.
BTW: Motoren skal bremses minst én gang!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #394 på: mars 30, 2012, 20:30:58 pm »

Som et lite tips kan jeg informere om at den gamle Putte motoren bremset 120 hk hos Anders Ringstad.
Da med "snille" topper, W120 kam, 48 IDF og csp super Comp eksos.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #395 på: mars 30, 2012, 20:37:12 pm »

motor Hk i benk ?
drivhjulshester på rulle eller Dynapack?
Teoretisk HK på rulle eller Dynapack ?

 Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #396 på: mars 30, 2012, 20:39:12 pm »

motor Hk i benk ?
drivhjulshester på rulle eller Dynapack?
Teoretisk HK på rulle eller Dynapack ?

 Gliser


Dynapack hk.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3878
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #397 på: mars 31, 2012, 07:28:45 am »

Stemmer for akkurat det bremserne er godkendt til  Osteaktig
Men ser veldig frem til at se, høre og ikke mindst sammenligne med Espen sin oval ud af rundkørsel med sorte striber på asfalten  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #398 på: mars 31, 2012, 08:23:36 am »

Stemmer for akkurat det bremserne er godkendt til  Osteaktig
Men ser veldig frem til at se, høre og ikke mindst sammenligne med Espen sin oval ud af rundkørsel med sorte striber på asfalten  Blunker

Espen sin oval har jeg stor respekt for. Spesielt etter at han fikk en dansk rakett som motor Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #399 på: mars 31, 2012, 10:56:15 am »


Dynapack hk.

Dynapack hjulhester eller Teoretiske  motorhk?   Gliser 

etter det jeg har hørt har han fast tap på 12% i driverk lagt inn. noe jeg tipper er i høyeste laget
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #400 på: mars 31, 2012, 11:15:05 am »

Stemmer for akkurat det bremserne er godkendt til  Osteaktig
Men ser veldig frem til at se, høre og ikke mindst sammenligne med Espen sin oval ud af rundkørsel med sorte striber på asfalten  Blunker

Ny og større motor etter den gang.  Blunker

Dette blir knall eivind.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #401 på: april 01, 2012, 09:00:49 am »


Dynapack hk.

Dynapack hjulhester eller Teoretiske  motorhk?   Gliser 

etter det jeg har hørt har han fast tap på 12% i driverk lagt inn. noe jeg tipper er i høyeste laget

Teoretiske  motorhk  Kult
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #402 på: april 01, 2012, 21:42:34 pm »


Viktig å være optimistisk. jeg stemmer for Ca 214.3hk... Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #403 på: april 02, 2012, 21:17:28 pm »

Dette må jo være en behagelig gest til Putte, så han kan stå i sentrum og skinne?

http://www.putteiparken.se/
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #404 på: april 02, 2012, 22:02:53 pm »

Dette må jo være en behagelig gest til Putte, så han kan stå i sentrum og skinne?

http://www.putteiparken.se/

Er ikke alle luftkjølte som har sin egen festival  Kult
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #405 på: april 04, 2012, 08:14:01 am »

Hentet på mandag nykappet JPM støtstenger hos Jee. Disse skal monteres på Putte i dag. Håper vi kommer ett steg nærmere oppstart. Nærmer seg 1. Mai med stormskritt nå.
Loggført
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #406 på: april 04, 2012, 20:30:43 pm »

Må bare klappe deg litt på skulderern. Foregangsmann for alle rettroende i dagens VW sammenheng absolutt!
(Les: Drit i å kjipe folkens...)
 Men for å utdype min entusiasme litt mer: Som kompisene i Calif sier: " Pay to play , or drive something Gay!"
Litt å lære av det....
 Flink gutt!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #407 på: april 04, 2012, 21:22:30 pm »

Har nettopp kommet hjem fra en Super Duper økt i Bug Rent garasjen!
Nyklipte JPM støtstenger ble montert med nytt Scat Pro Comp 1.4 vippere. Satt de til 0,10 klaring, men etter tips å råd fra Kalle "BeetleBug" skal disse nå settes opp med 0 mm klaring men mulig å turne dem rundt med fingrene.
Oljekjøler, dynamotot, ny VDO oljetempføler og Kjøleblekk ble montert på, mens Berger monterte svinghjul. Helt på tampen før alarmen gikk på fikk vi montert inn motoren. Det er 4 mnd og 22 dager siden Putte hadde motor sist.
Håper at vi får oppstart på motoren og får kjørt inn kammen på fredag. Det ser ut til at denne påsken blir historisk bra  Gliser


* 1.jpg (70.26 KB, 900x672 - vist 141 ganger.)

* 2.jpg (64.99 KB, 900x672 - vist 132 ganger.)

* 3.jpg (105.05 KB, 900x672 - vist 140 ganger.)

* 4.jpg (94.42 KB, 900x672 - vist 142 ganger.)

* 5.jpg (89.22 KB, 900x672 - vist 185 ganger.)
« Siste redigering: april 05, 2012, 07:49:43 am av BERGER » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #408 på: april 04, 2012, 21:27:49 pm »

Må bare klappe deg litt på skulderern. Foregangsmann for alle rettroende i dagens VW sammenheng absolutt!
(Les: Drit i å kjipe folkens...)
 Men for å utdype min entusiasme litt mer: Som kompisene i Calif sier: " Pay to play , or drive something Gay!"
Litt å lære av det....
 Flink gutt!

Takk for hyggelige ord Thomas!
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1557
Bosted: Sverige



Vis profil
« Svar #409 på: april 04, 2012, 22:14:42 pm »

Rådet fra Kalle høres ikke bra ut ... forklaring !!! Å kjøre inn kammen med doble fjærer er ei heller bra !!
(om det var meningen ) ..
Forklaring kommer vel plutselig ...


Mvh
Loggført

1303 Cab -75 , Race buggy
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4495
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #410 på: april 04, 2012, 22:19:18 pm »

Vi kjører inn med enkle fjører Eric Blunker
Selv om det er mangemeninger om det også...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1557
Bosted: Sverige



Vis profil
« Svar #411 på: april 04, 2012, 22:30:42 pm »

Bare en kommentar fra min side .. enkle fjærer gir mening .Innjøring av kam er en herdeprossess , "ie. dobble Oteva 75   ). 0 i ventilkl . gir ingen mening i denne motoren slik jeg ser det .. ting setter seg (kjapt ) ..nye seter ,ventiler mm.  Hadde gått på 0.10 ...(er det noen bakdel Hæ). Når denne er gjennom
innkjøring ser jeg at bortimot 0 er ok ... Blir kjekt å se hvordan dette går .

Mvh
« Siste redigering: april 05, 2012, 07:47:22 am av Sonic » Loggført

1303 Cab -75 , Race buggy
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #412 på: april 05, 2012, 01:30:11 am »

Husk merking på innsug. Riktig innsug på rett plass. Blir spennende.

Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4495
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #413 på: april 05, 2012, 07:46:48 am »

Husk merking på innsug. Riktig innsug på rett plass. Blir spennende.



Pakning eller ikke?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #414 på: april 05, 2012, 17:16:59 pm »

Guggelure som tåler bensin. Tykke papirpakninger har en tendens med å miste tykkelse etterhvert. Og det kan fort bli lekkasjer.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #415 på: april 05, 2012, 20:07:11 pm »

Guggelure som tåler bensin. Tykke papirpakninger har en tendens med å miste tykkelse etterhvert. Og det kan fort bli lekkasjer.

X2 Locktite 515 feks, mye brukt mellom blokkhalvdelene. En stor fordel med den, lett å fjerne.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4495
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #416 på: april 05, 2012, 21:44:14 pm »

Denne bruker jeg http://www.nordenolje.com/no/products.aspx?category=Lim,%20Låsing%20og%20Tetting&subCategory=&productNbr=825104%20-%20825054%20-%20825034#prod
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #417 på: april 06, 2012, 08:26:52 am »

Tror SCANTECH 4000 T http://goo.gl/2ickK vil fungere like bra som Loctite 515 http://goo.gl/6giin

Loctite 515
Loctite 515 til maskinbearbeidede, stive metallflenser - middels herdehastighet
Tekniske data
Farge: Mørk fiolett
Driftstemperaturområde: -55 °C - +150 °C
Styrke: Middels
Herdemetode: Anaerob
Pakningsstørrelser: 50ml, 300ml

SCANTECH 4000 T
Flens og gjengetettning, Scantech 4000 T er et løsemiddelfritt, anaerobt (herder ved mangel på oksygen) tettemiddel som gir en hurtig og sikker tetting som erstatter lin (hamp), gjengetape og konvensjonelle pakninger. Scantech 4000 T er tixotrop (renner ikke) og kan påføres på vertikale flater. Scantech 4000 T anvendes med fordel på gjenger, rør, plugger og flenser. Scantech 4000 T er etter herding demonterbar, og er bestandig mot drivstoff, olje, kjølemidler og løsemidler.

Bruksanvisning
Rengjør flatene som skal tettes for smuss og fett.
Påfør FLENS OG GJENGETETTING, Scantech 4000 T, monter sammenkoblingen eller fiksér detaljene. Etter ca. 5 minutter har Scantech 4000 T herdet og utrustningen kan tas i bruk.
Egenskaper
Farge Orange
Viskositet 37000 mPas
Spaltefyll 0,50 mm
Temperaturområde -50°C til 150°C
Trykkfasthet 350 bar
Max gjengedimensjon M 80, 2”
Herdetid 5-15 minutter

Blir spennende med oppstart i dag!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2950
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #418 på: april 06, 2012, 10:19:26 am »

LYKKE TIL!! Glad

Husk video! Blunker
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #419 på: april 06, 2012, 11:05:18 am »

Kamera ligger til lading Blunker
Loggført
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!