mars 29, 2024, 15:04:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken olje foretrekker du til din trimma T1/T4 motor?  (Lest 7801 ganger)
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« på: november 29, 2012, 22:52:15 pm »

Som tittelen sier, hvilken olje foretrekker du på din trimma motor?

Vennligst spesifiser merke, type, viskositet, og om du bruker egentilsatte aditiver.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 29, 2012, 23:20:55 pm »

Selv har jeg ikke funnet noen olje jeg har store planer om å bruke, annet enn at den skal være syntetisk.
Royal Purple har den sterkeste oljefilmen så den lurer jeg på om jeg skal teste ut.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 29, 2012, 23:28:15 pm »

Min 1915cc får høyere temp og lavere trykk med syntetisk.

Og den liker mineral bedre...  Tvilende
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #3 på: november 30, 2012, 00:04:09 am »

Bruker penzzoil 15/40mineral. Topp oljetrykk og veldig billig
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #4 på: november 30, 2012, 00:18:37 am »

Bruker penzzoil 15/40mineral. Topp oljetrykk og veldig billig

Nå må du snart finne deg en annen olje å bruke. Shell, som eier Pennzoil, Quackerstat, Mobil m.fl, legger ned salget av Pennzoil og QS i Europa.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #5 på: november 30, 2012, 07:02:51 am »

Bruker penzzoil 15/40mineral. Topp oljetrykk og veldig billig

Nå må du snart finne deg en annen olje å bruke. Shell, som eier Pennzoil, Quackerstat, Mobil m.fl, legger ned salget av Pennzoil og QS i Europa.

når skal det skje?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: november 30, 2012, 07:38:46 am »

Bruker penzzoil 15/40mineral. Topp oljetrykk og veldig billig

Nå må du snart finne deg en annen olje å bruke. Shell, som eier Pennzoil, Quackerstat, Mobil m.fl, legger ned salget av Pennzoil og QS i Europa.

når skal det skje?

Det har skjedd. Nå leverer de kun fra lager i Norge.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #7 på: november 30, 2012, 08:57:08 am »

Min 1915cc får høyere temp og lavere trykk med syntetisk.

Og den liker mineral bedre...  Tvilende

Å da snakker vi om samme viskositet på mineral- og syntetolje?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #8 på: november 30, 2012, 09:00:00 am »

Har testet ut temmelig mye forskjellig for å finne en olje som gir stabilt oljetrykk på varm olje.
Den siste oljen jeg kjørte med i fjor var Valvoline VR1 20w50 Racing Oil "mineral olje". Ga fint oljetrykk opp til ca. 90-95 grader.
Har høyt innhold av zinc.
http://valvoline.no/images/products/VR1Racing_newpi_20W-50.pdf
« Siste redigering: november 30, 2012, 09:02:55 am av Eivind (Putte) » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 30, 2012, 09:02:45 am »

Min 1915cc får høyere temp og lavere trykk med syntetisk.

Og den liker mineral bedre...  Tvilende

Å da snakker vi om samme viskositet på mineral- og syntetolje?

Det finnes ikke (så vidt jeg vet) 20w-50 syntet.. Og det er det min har likt best
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 30, 2012, 09:02:58 am »

Har testet ut temmelig mye forskjellig for å finne en olje som gir stabilt oljetrykk på varm olje.
Den siste oljen jeg kjørte med i fjor er Valvoline VR1 20w50 Racing Oil "mineral olje".
http://valvoline.no/images/products/VR1Racing_newpi_20W-50.pdf

Ditto
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #11 på: november 30, 2012, 09:08:55 am »

Min 1915cc får høyere temp og lavere trykk med syntetisk.

Og den liker mineral bedre...  Tvilende

Å da snakker vi om samme viskositet på mineral- og syntetolje?

Det finnes ikke (så vidt jeg vet) 20w-50 syntet.. Og det er det min har likt best


Det er vel ikke riktig Erlend.
Sjå her: http://www.oreillyauto.com/site/c/search/Full+Synthetic+-+20W-50/N1194/C0252.oap
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 30, 2012, 09:20:55 am »

Min 1915cc får høyere temp og lavere trykk med syntetisk.

Og den liker mineral bedre...  Tvilende

Å da snakker vi om samme viskositet på mineral- og syntetolje?

Det finnes ikke (så vidt jeg vet) 20w-50 syntet.. Og det er det min har likt best


Det er vel ikke riktig Erlend.
Sjå her: http://www.oreillyauto.com/site/c/search/Full+Synthetic+-+20W-50/N1194/C0252.oap


Vis meg hvor du får det i butikk i Norge da?  Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #13 på: november 30, 2012, 09:27:38 am »

Min 1915cc får høyere temp og lavere trykk med syntetisk.

Og den liker mineral bedre...  Tvilende

Å da snakker vi om samme viskositet på mineral- og syntetolje?

Det finnes ikke (så vidt jeg vet) 20w-50 syntet.. Og det er det min har likt best


Det er vel ikke riktig Erlend.
Sjå her: http://www.oreillyauto.com/site/c/search/Full+Synthetic+-+20W-50/N1194/C0252.oap


Vis meg hvor du får det i butikk i Norge da?  Osteaktig

Google vet råd.

http://www.royalpurple.no/nb/prisliste
http://americandrivers.no/webshop/index.php?main_page=product_info&products_id=199
http://deathtrap-customs.com.24nb2.srv.ip.no/index.php?nr=90&case=4&id=173&idkategori=96
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #14 på: november 30, 2012, 09:33:24 am »

Veit at Motul har 15W50 delsyntetisk esterolje(5100), som har virket bra på gamle luftkjølte motorsykler med romslige klaringer. Solgte endel av den da jeg jobbet med motorsykler. Problemet er nok å få tak i det, jeg spesialbestilte fra importøren (Kellox AS).
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #15 på: november 30, 2012, 09:35:33 am »

Hvorfor kan vi heller ikke bare prøve denne?
http://www.joegibbsracingoil.com/products/highperformance/dt50.html
eller denne som er lik i følge importøren:
http://www.joegibbsracingoil.com/products/highperformance/hr3.html

Billig er den også: 149,- for 0,946 Ltr  inkl oljeavgift og emballasje
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #16 på: november 30, 2012, 10:06:13 am »

Redline WT50 som er en 15w50 ester racing olje.
Veldig høye mengder sink osv, sterk film og veldig stabil men ikke rensende.
Loggført

raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #17 på: november 30, 2012, 10:39:19 am »

unipart 15/50 mineral olje
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #18 på: november 30, 2012, 12:41:27 pm »

Castrol classic 20/50  Blunker Rett fra hyllen, funker som bare det!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 30, 2012, 13:36:35 pm »

Den har jeg brukt også, Jens-Ole. Den er faktisk en av de beste oljene når det kommer til gammal motor. Har testet litt andre oljer, som dynocat og biltema, men med de oljene hadde jeg mere mekanisk støy i motoren.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #20 på: november 30, 2012, 15:00:01 pm »

Castrol classic 20/50  Blunker Rett fra hyllen, funker som bare det!
Samme her.  Blunker
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #21 på: mai 03, 2013, 20:32:39 pm »

Jeg bruker Joe Gibbs HR 1 15W-50 i motoren denne sesongen. Kjøpt på Keddel & Bommen i Oslo.

www.keddell.no/no/produkter/hot_rod_olje/
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
vwsteinar
Seniormedlem
****
Innlegg: 262
Bosted: Sunndalsøra

-62 T1, -80 T25, -65 T3 Racerbil.


Vis profil

« Svar #22 på: mai 03, 2013, 21:22:09 pm »

Kjører med "Kendall GT-1 High Performance with Liquid Titanium, SAE 20W-50"  på en 2459 med ca.180hk. Funka bra det  Gliser

vwsteinar
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #23 på: mai 03, 2013, 21:30:06 pm »

Gulf Single G SAE 50 om sommeren. Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #24 på: mai 03, 2013, 21:52:27 pm »

Her er litt ålreit lesing ang olje.
 http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #25 på: mai 04, 2013, 21:43:19 pm »

BP/ statoil racingway/superway 20w-50  delsyntetisk/mineral.forskjellige merker og oljer, men kommer fra lagertank i smøroljefabrikken- har brukt denne i 30 år i bilcross på trimma T4 motorer. bra oljetrykk og er den olja som tåler mest varme. statoil var også leverandør til biltema for noen år siden.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #26 på: mai 05, 2013, 15:45:35 pm »

Bruker penzzoil 15/40mineral. Topp oljetrykk og veldig billig

Nå må du snart finne deg en annen olje å bruke. Shell, som eier Pennzoil, Quackerstat, Mobil m.fl, legger ned salget av Pennzoil og QS i Europa.

det gjelder kun små pakninger (flasker/kanner) på 1 litere,4 litere,5 litere. kjøper dere større kvantum på eks 25liter  50 liter eller 208 liter så får dere både 20/50  og 5/40 enda i pennzoil.
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #27 på: mai 05, 2013, 15:47:35 pm »

tidligere tråd om Olje

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3115.0.html
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #28 på: mai 09, 2013, 17:45:28 pm »

Hei
Iflg Pennzoil så legges produksjonen av olje ned i Europa men lages for fult i USA
så det vil forsatt være olje å få kjøpt
jeg selger 25-50 Minaral olje Penzoil 90 kr på liter


Mvh AR
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #29 på: mai 11, 2013, 16:52:38 pm »

Bruker Brad Penn Grade 1, eller til nøds Royal Purple Max Cycle, etter anbefaling fra Jake Raby og LN Engineering. Det står litt om forskningen de har gjort på motorolje her: http://www.lnengineering.com/oil.html
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!