april 27, 2024, 15:13:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Baboon vil gasse litt igjen  (Lest 157415 ganger)
Snakehollywood
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #330 på: oktober 23, 2014, 16:43:38 pm »

Hatten av!! Dette ser meget raskt ut Gliser
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #331 på: oktober 24, 2014, 07:06:53 am »

* LIKER *

[/quote]

Av antall besøkende på for eksempel SCC tror jeg vi kan telle på 1 finger angående bruk av en 019 screamer og Firestone slicks som vi diskuterer. Mainstream vil jeg ikke kalle det. Motorer med deler fra en annen planet og tidsepoke sammenligner ikke jeg med. Det er ikke poenget med denne bilen.
[/quote]
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #332 på: oktober 24, 2014, 13:05:56 pm »

Det stikker forresten ikke så hardt. Jeg og vi er vant til å være underdogs og trives med det Gliser

Underdog? Du? Tullprat! Mainstream sammenliknet med turbo og injection.

-BB-

Av antall besøkende på for eksempel SCC tror jeg vi kan telle på 1 finger angående bruk av en 019 screamer og Firestone slicks som vi diskuterer. Mainstream vil jeg ikke kalle det. Motorer med deler fra en annen planet og tidsepoke sammenligner ikke jeg med. Det er ikke poenget med denne bilen.

Er det flere som har motor med deler fra andre planeter??

Gleder meg stort til de første bildene av  ferdig lakkert bil kommer.... Lenge til??

Kanskje det gir undertegnede en dytt i røøøvva


STÅ PÅ
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #333 på: oktober 24, 2014, 13:28:51 pm »

Det stikker forresten ikke så hardt. Jeg og vi er vant til å være underdogs og trives med det Gliser

Underdog? Du? Tullprat! Mainstream sammenliknet med turbo og injection.

-BB-

Hos deg er vel bare føreren fra en annen planet Gliser

Elles håper jeg på en god slump lakkering i løpet av vinteren. Jeg har tenkt til å starte med litt kjedelig svartfarge innvendig, under og litt rundt omkring. Basegrønnfargen og feltlakkeringene kommer først etter dette.

Av antall besøkende på for eksempel SCC tror jeg vi kan telle på 1 finger angående bruk av en 019 screamer og Firestone slicks som vi diskuterer. Mainstream vil jeg ikke kalle det. Motorer med deler fra en annen planet og tidsepoke sammenligner ikke jeg med. Det er ikke poenget med denne bilen.

Er det flere som har motor med deler fra andre planeter??

Gleder meg stort til de første bildene av  ferdig lakkert bil kommer.... Lenge til??

Kanskje det gir undertegnede en dytt i røøøvva


STÅ PÅ
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #334 på: oktober 29, 2014, 12:06:39 pm »

Tirsdagens økt er unnagjort. Fikk ryddet litt i verktøy og deler som var igjen etter bunnplata. Fikk også startet litt på sliperunden på karosseriet. Kun for hånd foreløpig og med kun tilgjengelig Biltema slipepapir. Den svarte dekkfargen pakker seg i papiret, noe som gjør slipeprosessen mye tyngre. Neste gang blir det maskin og annet papir.


* Gasser.jpg (28.35 KB, 640x480 - vist 311 ganger.)
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #335 på: oktober 29, 2014, 22:11:22 pm »

Bra Jobb Vegard Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #336 på: oktober 30, 2014, 00:12:23 am »


Bilde 4. Bremsene er montert. Her bommet jeg skikkelig første gang og monterte alt opp ned. Pumpa skal være i bunn og brekkhendelen skal være på baksiden samtidig som brekkvaieren kommer inn bakfra. Stikk motsatt av nyere modeller.
Bilde 6, 7 og 8. Brekkvaieren er den gamle originale med fettnippel. Selve brekket var litt vanskelig å få på plass. Jeg måtte slipe vekk en god del lakk for å få det på plass.

Er du sikker på dette? Jeg ville ha bytta om høyre og venstre skjold. Da får du sylindre opp, og luftenippel øverst. Håndbrekkvaiere blir fortsatt bakfra, men under.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #337 på: oktober 30, 2014, 07:52:14 am »


Bilde 4. Bremsene er montert. Her bommet jeg skikkelig første gang og monterte alt opp ned. Pumpa skal være i bunn og brekkhendelen skal være på baksiden samtidig som brekkvaieren kommer inn bakfra. Stikk motsatt av nyere modeller.
Bilde 6, 7 og 8. Brekkvaieren er den gamle originale med fettnippel. Selve brekket var litt vanskelig å få på plass. Jeg måtte slipe vekk en god del lakk for å få det på plass.

Er du sikker på dette? Jeg ville ha bytta om høyre og venstre skjold. Da får du sylindre opp, og luftenippel øverst. Håndbrekkvaiere blir fortsatt bakfra, men under.

Jeg er ikke sikker, men det kan virke som at det er korrekt. Dere får skrike ut hvis jeg fremdeles er på bærtur. Se link.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=6018134
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #338 på: januar 12, 2015, 10:47:06 am »

Klar igjen for innsats..

Nå har jeg for alvor startet med grunnarbeidet før lakk. Sliper og sliper. Det ene bildet viser viktigheten av å ha noe å slipe på før lakk. Sparkelskjøt på glassfiberskjerm.

Motoren i 67 er solgt og jeg trenger en ny. Denne gangen blir det en 82mm SPG rulleveiv og en 88mm sylindersats. Da blir det 1995cc. Blokk tilpasses veiv og veivlager er modifisert til å sprute olje på rådene. Dette skal bli en mildt trimmet motor som krones med de kjørevennlige DCNF forgasserne. Det blir spennende å se om denne motoren vil fungere, spesielt i oljesystemet.


* Slip 1.jpg (85.85 KB, 640x480 - vist 232 ganger.)

* Skjerm.jpg (61.02 KB, 640x480 - vist 260 ganger.)

* SPG.jpg (116.51 KB, 640x480 - vist 291 ganger.)

* DCNF.jpg (115.35 KB, 640x480 - vist 229 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #339 på: januar 12, 2015, 11:25:52 am »

Kult Glad

Hva slags topper skal på motoren?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #340 på: januar 12, 2015, 14:03:16 pm »

Jeg har kjøpt et sett med Revmaster i 85,5 borring med 40/35.5 ventiler.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #341 på: januar 12, 2015, 17:06:41 pm »

Blir mindre og mindre igjen av svinghjulet ditt gitt...  Gråter

* imag0173_ce3e65e4.jpg (52.97 KB. 359x600 - vist 324 ganger.)

Loggført

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #342 på: januar 12, 2015, 21:54:53 pm »

Tøft. Gleder meg til å se
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #343 på: januar 14, 2015, 13:51:32 pm »

Rattet ditt er klart  Osteaktig


* 10382625_10152540661426555_2440882740341248473_n.jpg (32.71 KB. 359x600 - vist 275 ganger.)

* 10922856_10152540661256555_6093348265483585725_n.jpg (48.31 KB. 800x478 - vist 281 ganger.)

* 10906476_10152540661416555_7417194994239168004_n.jpg (54.45 KB. 800x478 - vist 317 ganger.)

Loggført

Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #344 på: januar 14, 2015, 17:33:34 pm »

Snasent svinghjul!
Hva er grunnen til så "ekstrem" letting?
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #345 på: januar 14, 2015, 18:53:39 pm »

Det er et godt spørsmål, men her er det jeg har lest. Spg veiven er i seg selv veldig tung og har ikke samme behov for normalt svinghjul. Neste punkt er at med ekstremt lett svinghjul vil man minske sjansen for at veivdelene vris ut av posisjon. Denne veiven er kun presset sammen, uten låsepinner eller sveis. Sist vil jeg tro at en allerede turtallsvillig veiv vil kunne snurre med enda mere snert med et så lett svinghjul.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #346 på: januar 14, 2015, 19:16:55 pm »

TØFT!!!  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #347 på: januar 15, 2015, 07:49:05 am »

Oh,  mama. ...!  Sjokkert Gliser
Loggført
tds
Supermedlem
*****
Innlegg: 2000
Bosted: ålesund


Terjes garage.


Vis profil WWW
« Svar #348 på: januar 15, 2015, 22:06:27 pm »

hva er vekta på det nå?   Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #349 på: januar 17, 2015, 18:19:56 pm »

Tror det var smart med tanke på å unngå vridning av veiva. Ser helt rått ut.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #350 på: januar 17, 2015, 20:21:10 pm »

Det er et godt spørsmål, men her er det jeg har lest. Spg veiven er i seg selv veldig tung og har ikke samme behov for normalt svinghjul. Neste punkt er at med ekstremt lett svinghjul vil man minske sjansen for at veivdelene vris ut av posisjon. Denne veiven er kun presset sammen, uten låsepinner eller sveis. Sist vil jeg tro at en allerede turtallsvillig veiv vil kunne snurre med enda mere snert med et så lett svinghjul.

Vedlig tøft svinghjul.  Kult Jeg oxo lurer på hva vekta er. Eneste minus til denne bilen er at det vel er en fordel med tyngre svinghjul akkurat i startøyeblikket på drag-kjøring vil jeg tro. Mer moment(lagret) i det du starter... Kanskje også fordel med mere vekt i forhold til vriding på veiv i startøyeblikket på drag(rivstart) det er nå min mening.

Noen med noen fine formeler og teorier som kan belyse dette her kanskje?  Hæ

Faktisk ville jeg kanskje si at letta svinghjuler er mer egnet på rally-kjøring erller lignende med mye opp og ned i turtall enn på dragracing.
I dragracing har jo startøyeblikket såpass mye å si og jeg kan ikke skjønne annet en at det vil være en fordel med tyngre svinghjul i startøyeblikket... mulig jeg tar feil, men det er nå slik jeg ser det i forhold til "lagret" moment...
Et svinghjul fungerer jo som en slags demper på raske turtallssvigninger og i så måte må da veiva få en større belastning vridning i det du "napper" ut clutch i startøyeblikket. Hadde svinghjulet stått i andre enden av veiva der reimhjulet er så hadde jeg vært enig...
« Siste redigering: januar 17, 2015, 20:36:25 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #351 på: januar 17, 2015, 20:36:24 pm »

Mange SPG veiver har tatt kvelden på dragstripa etter hva jeg har lest. De er lite glad i rivstart, spesielt med tungt svinghjul
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #352 på: januar 17, 2015, 20:40:47 pm »

Mange SPG veiver har tatt kvelden på dragstripa etter hva jeg har lest. De er lite glad i rivstart, spesielt med tungt svinghjul

Med et lettere svinghjul så vil jo veiva få en raskere dropp på hastighet i rivstarten , som jeg vil tro vil gi en større vridning, så jeg er ikke helt med deg der.
Hvis vi hadde snakket om tungt reimhjul, så er jeg enig...
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #353 på: januar 17, 2015, 22:19:18 pm »

Mange SPG veiver har tatt kvelden på dragstripa etter hva jeg har lest. De er lite glad i rivstart, spesielt med tungt svinghjul

Med et lettere svinghjul så vil jo veiva få en raskere dropp på hastighet i rivstarten , som jeg vil tro vil gi en større vridning, så jeg er ikke helt med deg der.
Hvis vi hadde snakket om tungt reimhjul, så er jeg enig...

Dette er en veiv jeg absolutt ikke ville brukt til dragrace, spesielt med tanke på den brå starten. Jeg har en spg til som er sveiset som hadde vært en mye bedre kandidat til drag.

Denne motoren skal i min 67 modell som skal fungere som en ordinær gatebil med litt ekstra muskler. Her skal det ikke brukes slicks og lyskryssrace holdes til et minimum, avhengig av motstander. Kaksene på Snarøya har jo noen biler verdt å prøve seg mot.

Svinghjulet har jeg ikke sett enda så vekten kan jeg ikke si noe om.

Motoren til gasseren tar jeg først til neste vinter, forhåpentligvis.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #354 på: januar 17, 2015, 23:27:03 pm »

Mange SPG veiver har tatt kvelden på dragstripa etter hva jeg har lest. De er lite glad i rivstart, spesielt med tungt svinghjul

Med et lettere svinghjul så vil jo veiva få en raskere dropp på hastighet i rivstarten , som jeg vil tro vil gi en større vridning, så jeg er ikke helt med deg der.
Hvis vi hadde snakket om tungt reimhjul, så er jeg enig...
Må jo si meg enig det du sier når jeg tenker meg litt om. vil jo bli fordel med tungt svinghjul ved en rivstart.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #355 på: februar 12, 2015, 07:36:53 am »

Slipeprosessen har stoppet litt opp. Nå er det fokus på å få 67 modellen klar til sommeren. Standard 1200 kasse klar. Bruker denne i stedet for 1500 kassa for å få den litt kortere. Har bare shinet litt opp utvendig og slipt til 12v svinghjul. Svinghjulet målte forresten inn til hele 3895 gram.

Motoren 82x88 (1995cc) kommer seg. Nå er blokka nesten ferdig tipasset det lengre slaget. Veiv går rundt, men det er supertight. Må ta litt mer..


* gir 67.jpg (125.24 KB, 640x480 - vist 190 ganger.)

* spg motor.jpg (111.99 KB, 640x480 - vist 207 ganger.)

* spg motor 2.jpg (87.04 KB, 640x480 - vist 211 ganger.)
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #356 på: februar 12, 2015, 12:32:15 pm »

Hvilke råder og stempler skal du bruge på den 1995 motor?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #357 på: februar 12, 2015, 12:59:42 pm »

Rådene er rullelagrede spg råder. Her har jeg ikke valgmuligheter på lengder. Sylindersettet er aa. Billig og greit.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #358 på: februar 12, 2015, 19:39:10 pm »

Så ingen langslags stempler her altså Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #359 på: februar 12, 2015, 20:29:46 pm »

Jeg vet ikke om det er å få i 88mm. Mener at jeg har noen drøye shims på lur. Det problemet tar jeg når jeg står i det. Her skal ingen fancy dyre deler brukes før jeg vet at oljespraysporene i lagrene fungerer. Stor mulighet for enten null oljetrykk eller for lite olje sprutende på rådene.
Loggført
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!