KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #450 på: oktober 21, 2015, 22:37:56 pm » |
|
nice! gjørra sjæl ruler 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #451 på: oktober 22, 2015, 08:22:52 am » |
|
Imponert!
Kreativt og artig prosjekt!
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Olemann
Nybegynner

Innlegg: 38
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #452 på: oktober 22, 2015, 09:59:02 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
it ain't cool unless, it's aircooled
1965 Buick Special 1969 Fiat 600 (SOLGT) Honda PX-R
Ønsker å kjøpe boble eller t-3
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #453 på: oktober 22, 2015, 11:47:55 am » |
|
Griselekkert! Og tenk når alle gromdelene blir montert! 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #454 på: november 07, 2015, 23:36:32 pm » |
|
Jeg har kommet et par steg videre i lakkjobben. Først er det maskering av feltet som skal ha rødfarge. Deretter litt rød basefarge for så å bli dekket i rød flake. Denne fargen fungerte mye bedre enn grønnfargen da det ser heldekkende ut selv om det ikke er det. Basefargen matcher flakekornene bedre og det virker som oppskriften til suksess. Så er det neste felt. Dette skal bli brunt. Først brun basefarge, så en haug med runder med brun flake. Denne fargen fungerte også veldig bra. Kul effekt i en så mørk farge. Neste gang blir det noen felt med lilla farge. Etter det er det bare 2 farger igjen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #456 på: november 07, 2015, 23:44:01 pm » |
|
Jeg har også ganske mye tid til overs mens malingen tørker nok før neste strøk. Rullelagerveivmotoren (SPG) til min 67 modell kom aldri inn i bil. Den endte sine dager etter innkjøring. Etter en litt dårlig vippearmsgeometri på grunn av noen elefantføtter på vippestellet var det greit å strippe den igjen. Støtstengene har tatt i rørene og har fylt motoren med spon. Den ene ventilen skar seg også og møtte stempelet. Erik har som vanlig fikset ting som går i stykker så da er det bare å vaske og montere igjen. Blir andre vipper denne gangen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #457 på: november 07, 2015, 23:55:12 pm » |
|
 Tivolifeeling! Helt, helt konge. Særlig det at du gjør alt selv uten fancy lokaler og hjelpemidler. Stå på! Flake i motorolja er vel litt i overkant selv for deg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
    
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #458 på: november 09, 2015, 13:27:16 pm » |
|
AAhhhhhhhhhhhhhh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #459 på: november 09, 2015, 19:11:20 pm » |
|
Var å titta litt i dag.  Må bare si det ikke kommer skikkelig frem av bildene hvor dupe og deilige feltene med flake blir. Det blir heftig i sola på SCC 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #460 på: november 10, 2015, 07:37:25 am » |
|
Enig der Fredrik. Var å tittet før og etter flaking av taket, og det er stoor forskjell fra virkeligheten til bilder. Jeg kan bygge motor til deg Vegard, så flaker du bilen min? 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #461 på: november 13, 2015, 22:40:22 pm » |
|
Dette blir jo sjukt tøft som vanlig når du holder på med noe👍👍🏁🏁. Denne gleder jeg meg til å se ja...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #462 på: november 13, 2015, 23:33:54 pm » |
|
Enig der Fredrik. Var å tittet før og etter flaking av taket, og det er stoor forskjell fra virkeligheten til bilder. Jeg kan bygge motor til deg Vegard, så flaker du bilen min?  Takk for tilbudet, men nei takk😀 Planen skal holdes. Alt gjøres selv... I tillegg tror jeg en flaking er mer tidkrevende enn litt motorbygging😀
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #463 på: november 13, 2015, 23:35:44 pm » |
|
Dette blir jo sjukt tøft som vanlig når du holder på med noe👍👍🏁🏁. Denne gleder jeg meg til å se ja...
Veldig hyggelig å høre. Jeg ser lyset i tunellen nå altså😀
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #464 på: desember 29, 2015, 09:15:25 am » |
|
God Jul.. Lenge siden sist nå, men jeg kan informere om at hele bilen er flaket i de forskjellig fargene. Jeg har også slipt hele bilen ned en gang og la på nye 6 lag med klarlakk for å ha mer å slipe på. Fremdeles er det mye rugler og appelsin etter alle lagene som må slipes flatt, men jeg håper at tålmodigheten seirer og at det blir relativt flatt  Foreløpig har jeg fargene grønn, rød, brun, lilla, hvit og svart. I kveld skal jeg forberede litt mer lakkering. Jeg har bestemt meg for å slipe ned innvendig og ta en liten flakemixrunde der. Jeg har ikke vært fornøyd med hvordan innvendigfargen/lakkeringen ble og må gjøre noe for å slippe å gruble videre på dette. Jeg skal fortsatt ha svart base, men med brun og lilla flake. Et annet problem er også all maskeringen som er begravd under ganske mye maling. Det er noen tapeskjøter som ikke vil slippe som jeg vil. Kniven må frem og skjære meg gjennom. Foreløpig er det lagt ned 18,5 liter klarlakk utvendig på karosseriet Jeg er laaangt foran lakkeringsskjemaet for denne vinteren. At alt dette er gjort før nyttår er jeg meget fornøyd med.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #465 på: desember 29, 2015, 09:32:27 am » |
|
God Jul.. Lenge siden sist nå, men jeg kan informere om at hele bilen er flaket i de forskjellig fargene. Jeg har også slipt hele bilen ned en gang og la på nye 6 lag med klarlakk for å ha mer å slipe på. Fremdeles er det mye rugler og appelsin etter alle lagene som må slipes flatt, men jeg håper at tålmodigheten seirer og at det blir relativt flatt  Foreløpig har jeg fargene grønn, rød, brun, lilla, hvit og svart. I kveld skal jeg forberede litt mer lakkering. Jeg har bestemt meg for å slipe ned innvendig og ta en liten flakemixrunde der. Jeg har ikke vært fornøyd med hvordan innvendigfargen/lakkeringen ble og må gjøre noe for å slippe å gruble videre på dette. Jeg skal fortsatt ha svart base, men med brun og lilla flake. Et annet problem er også all maskeringen som er begravd under ganske mye maling. Det er noen tapeskjøter som ikke vil slippe som jeg vil. Kniven må frem og skjære meg gjennom. Foreløpig er det lagt ned 18,5 liter klarlakk utvendig på karosseriet Jeg er laaangt foran lakkeringsskjemaet for denne vinteren. At alt dette er gjort før nyttår er jeg meget fornøyd med. Spennende! Må jo se bilder av dette  Hvor mye lakk og flake har du lagt på totalt? Siden det er 18,5 liter klarlakk mener jeg..her snakker vi om en betydelig vektøkning  God jul!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #466 på: desember 29, 2015, 09:58:02 am » |
|
God Jul.. Lenge siden sist nå, men jeg kan informere om at hele bilen er flaket i de forskjellig fargene. Jeg har også slipt hele bilen ned en gang og la på nye 6 lag med klarlakk for å ha mer å slipe på. Fremdeles er det mye rugler og appelsin etter alle lagene som må slipes flatt, men jeg håper at tålmodigheten seirer og at det blir relativt flatt  Foreløpig har jeg fargene grønn, rød, brun, lilla, hvit og svart. I kveld skal jeg forberede litt mer lakkering. Jeg har bestemt meg for å slipe ned innvendig og ta en liten flakemixrunde der. Jeg har ikke vært fornøyd med hvordan innvendigfargen/lakkeringen ble og må gjøre noe for å slippe å gruble videre på dette. Jeg skal fortsatt ha svart base, men med brun og lilla flake. Et annet problem er også all maskeringen som er begravd under ganske mye maling. Det er noen tapeskjøter som ikke vil slippe som jeg vil. Kniven må frem og skjære meg gjennom. Foreløpig er det lagt ned 18,5 liter klarlakk utvendig på karosseriet Jeg er laaangt foran lakkeringsskjemaet for denne vinteren. At alt dette er gjort før nyttår er jeg meget fornøyd med. Spennende! Må jo se bilder av dette  Hvor mye lakk og flake har du lagt på totalt? Siden det er 18,5 liter klarlakk mener jeg..her snakker vi om en betydelig vektøkning  God jul! Det blir fantastisk bra! Og av de 18 liter med klarlakk sliper du vel bort minst 10liter? 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #467 på: desember 29, 2015, 11:47:34 am » |
|
Hvis vi regner helt fra bunn og bart metall er det sparkel, epoxygrunning, basefarge (grønn) og klarlakk. Mye slipes bort, men det er helt klart en betydelig høyde på dette etter hvert. Vekten bryr jeg meg ikke om. Sparkel og lakk utgjør sannsynligvis ikke mer enn de originale rutene eller kjøleblekket jeg ikke skal ha  Jeg har fått dreisen på lakksprøyta og ser stor forskjell fra første gang ut til nå. Håper på å ta siste strøket selv med relativt godt resultat.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #468 på: januar 12, 2016, 22:56:30 pm » |
|
Slipeslipeslipe. Det er veldig mye å slipe på nå. Har rukket å slipe klart 3 skjermer. Har kommet halvveis på skjerm 4 og motorlokket. En kveld pr skjerm har vært målestokken. Det lukter godt og det renner konstant en bekk med avslipt klarlakk ut av lakkbua.
Jeg er fornøyd med hvor flatt det blir og at utgangspuktet for siste strøk med klarlakk er såpass bra.
Legg merke til hvor enorme appelsinkrater det var før slip
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #469 på: januar 12, 2016, 22:58:02 pm » |
|
Ferdig slipt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #470 på: januar 12, 2016, 23:38:36 pm » |
|
Tar du på deg å lakke opp gamle "Tommy" bilen ell?  Full av pest etter 14 år...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #471 på: januar 13, 2016, 00:10:56 am » |
|
Imponerende arbeid, har selv gjort dette tidligere og vet hvor mye arbeid det er.
Håper resultatet blir som forventet, skal skjøtene pinsripes over eller under klarlakk?
Lykke til :-)
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #472 på: januar 13, 2016, 00:15:26 am » |
|
Imponerende arbeid, har selv gjort dette tidligere og vet hvor mye arbeid det er.
Håper resultatet blir som forventet, skal skjøtene pinsripes over eller under klarlakk?
Lykke til :-)
Takk. Skjøtene skal ha pinstripe over klarlakken. Motivene vil også være over klarlakken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #473 på: januar 13, 2016, 00:16:54 am » |
|
Tar du på deg å lakke opp gamle "Tommy" bilen ell?  Full av pest etter 14 år... Nei takk Erik. Du får høre igjen i 2025. Er vel ferdig rundt da😀
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #474 på: januar 13, 2016, 15:00:52 pm » |
|
Blir grise kul når denne er på veien! Hva tror du det var som gjorde at lakken ble sååå ruglete, har til gode å ha sett så kraftig appelsinhud før. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #475 på: januar 13, 2016, 20:10:24 pm » |
|
Blir grise kul når denne er på veien! Hva tror du det var som gjorde at lakken ble sååå ruglete, har til gode å ha sett så kraftig appelsinhud før.  Litt dårlig tid er nok synderen. 8-10 lag med store flake etterfulgt av nye 6 strøk uten flake i løpet av 5 timer. Noen oppsamlinger/mengdesig har også gjort dette. Hadde jeg hatt tålmodighet skulle jeg gjort dette i flere omganger og med en ekstra mellomsliping.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #476 på: januar 13, 2016, 21:24:06 pm » |
|
Kuult gasser prosjekt. Gleder meg til å se denne live en gang. Stå på videre :-)
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #477 på: januar 14, 2016, 09:22:07 am » |
|
Blir grise kul når denne er på veien! Hva tror du det var som gjorde at lakken ble sååå ruglete, har til gode å ha sett så kraftig appelsinhud før.  Litt dårlig tid er nok synderen. 8-10 lag med store flake etterfulgt av nye 6 strøk uten flake i løpet av 5 timer. Noen oppsamlinger/mengdesig har også gjort dette. Hadde jeg hatt tålmodighet skulle jeg gjort dette i flere omganger og med en ekstra mellomsliping. Kan tenke meg at å lakke med flakes kan by på endel problemer, klarte du å holde over 15 grader og kanskje du burde brukt en treig herder så den hadde fått mer tid til å flyte ut.. Men selvfølgelig med så mange lag så vil det bli mye appelsinhud om ikke første laget ble flatt. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #478 på: januar 14, 2016, 20:26:39 pm » |
|
Over 15 grader har jeg fått til. Nærmere 20 grader de fleste gangene.
Treg herder har jeg ikke tenkt på da jeg har trodd at den raske var mer effektiv og egnet til garasjelakkering.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #479 på: januar 14, 2016, 21:20:40 pm » |
|
Treg herder er ihvertfall ikke egnet for de med selværklært dårlig tålmodighet Imponert over at du klarer å holde tempen oppe i "lakkbua" på vinterstid. Temperatur er veldig viktig, ikke bare for flyt men også for at lakken i det hele tatt skal herde. De sier vel minimum 17 og helst over 20 grader (helt til lakken er herdet), litt avhengig av produkt. Jeg lakket bortimot en halv bil en gang med litt for lav temp i lokalet, det er ikke noe man gjør mer enn en gang for å si det sånn.. Når herdeprosessen først stopper er det gjort. Looking good!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|