mars 28, 2024, 21:23:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 18
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Baboon vil gasse litt igjen  (Lest 155986 ganger)
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #60 på: februar 14, 2013, 07:31:55 am »

1. Da har jeg startet på den siste quarteren. Uff og fysj. Her blir det forandringer. Bilen har tidligere vært skadet og reperasjonen er av det litt dårligere håndverket. Har vært flink med tinn, men sveisen som er overlappet kunne de spart seg for. Nesten 1 cm med sparkel på det værste.

2. Så da måtte jeg gjøre ferdig siste inspeksjonsluka for å tenke på noe annet imens.

3. Og i tillegg fant jeg et annet inspirasjonsbilde av mitt forrige gasserprosjekt.


* 57 sparkel quarter.jpg (36.15 KB, 336x448 - vist 377 ganger.)

* 57 gasserhull 2.jpg (54.32 KB, 448x336 - vist 363 ganger.)

* Nutcracker.jpg (22.16 KB, 500x375 - vist 535 ganger.)
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #61 på: februar 14, 2013, 07:46:40 am »

Som jeg sa,kul tråd.Hyggelig og snakkes igjen og takk for handel
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #62 på: februar 14, 2013, 07:55:45 am »

Som jeg sa,kul tråd.Hyggelig og snakkes igjen og takk for handel

Takk det samme. Håper du blir fornøyd.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #63 på: februar 14, 2013, 08:32:46 am »

Kjørte du i det heletatt med nutcracker?
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #64 på: februar 14, 2013, 10:47:20 am »


Det er så utrolig kult....og utrolig nostalgisk....med denne tråden. I love it!

Det er litt som i "the good old days" her i Norge...1998-2008....da det var mange spennende prosjekter på gang rundt i garasjene. Hands on, med planer og visjoner og .... SCC i sikte.

Ekstra artig at det er en gammel legende som står bak dette....stå på Baboon!
Loggført

SCREWDRIVER #2
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #65 på: februar 14, 2013, 13:27:04 pm »

Kjørte du i det heletatt med nutcracker?

Nei. Jeg gjorde litt for mange modifikasjoner og gravde meg selv ned i vanskelige løsninger. Jeg ga opp og solgte. Angrer litt på salget, men denne skal bli bedre og kulere Gliser
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #66 på: februar 14, 2013, 13:28:50 pm »


Det er så utrolig kult....og utrolig nostalgisk....med denne tråden. I love it!

Det er litt som i "the good old days" her i Norge...1998-2008....da det var mange spennende prosjekter på gang rundt i garasjene. Hands on, med planer og visjoner og .... SCC i sikte.

Ekstra artig at det er en gammel legende som står bak dette....stå på Baboon!

Takk og takk. Skal prøve å holde spenningen oppe.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #67 på: februar 14, 2013, 13:35:16 pm »

Kjørte du i det heletatt med nutcracker?

Nei. Jeg gjorde litt for mange modifikasjoner og gravde meg selv ned i vanskelige løsninger. Jeg ga opp og solgte. Angrer litt på salget, men denne skal bli bedre og kulere Gliser
gleder meg til flakelakka gasser skriker nedover stripa på scc... stå på Vegard
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #68 på: februar 20, 2013, 07:29:48 am »

Jeg har lenge stått mellom valget å prøve å få bilen registrert eller ikke. Det er en tidligere mangellapp på bilen som er forsvunnet fra Trafikkstasjonen. For å få skilter er det derfor nødvendig med full teknisk kontroll Øyerulling

1. Jeg har ikke lyst på vindusviskere og har lenge hatt vondt i sjela å bevare hullene for å få til en registrering. Nå har jeg slått det fra meg. Her blir det ikke skilter, men vognlisens i stedet.

2-3-4. Den vanskelige quarteren har jeg startet litt på. Jeg skal gjøre et forsøk på å finne igjen den korrekte fasongen. Gjorde et forsøk på øverste del i går. Finn banket  og "ronket" ut til riktig fasong, men det ble likt når jeg sveiset sammen igjen. Som dere kan se har det vært plass til ganske så mye sparkel. Alle bildene er før min sveis. Dette skal jeg få til Gliser

5. Nok et plaster på såret måtte jeg prøve panseret og montere nederste panserlås. Nå henger det sammen og fronten begynner å ta form.


* 57 vindusviskere.jpg (49.94 KB, 448x336 - vist 331 ganger.)

* 57 quarter.jpg (42.92 KB, 448x336 - vist 326 ganger.)

* 57 quarter 2.jpg (45.91 KB, 448x336 - vist 330 ganger.)

* 57 quarter 3.jpg (52.87 KB, 448x336 - vist 390 ganger.)

* 57 front.jpg (60.43 KB, 448x336 - vist 305 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #69 på: februar 20, 2013, 22:03:18 pm »

Se her ja. Bare å banke og rette Gliser
Det som er fint er at jo mer nøye du er nå desto bedre blir det.

Bilen blir jo helt rå med det panseret Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #70 på: februar 27, 2013, 09:29:02 am »

Da det nærmer seg vår og cruisetid igjen må gasseren vike litt. Jobber litt på to områder samtidig. Siden jeg stjal motoren fra Sigvart (67 1500) må denne få en ny.

Det blir ikke de voldsomme greiene, men håper på litt moro:

- 1680 cc
- Engle W-120
- 1.4 utveksling på vippene
- 10.0 i komp i originale, men litt porta topper
- 48 IDA


* Sigvart 2.jpg (106.81 KB, 448x336 - vist 347 ganger.)

* 1680 motor.jpg (60.81 KB, 448x336 - vist 384 ganger.)
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #71 på: februar 27, 2013, 09:44:46 am »

1,4 vipper på en 120 Engle kam?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #72 på: februar 27, 2013, 10:13:46 am »

Jepp. Skal prøve. Samme hvor røft det blir så ble det testet back in the days. Hvorfor ikke nå. Teori vs praksis?
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #73 på: februar 27, 2013, 12:58:00 pm »

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #74 på: februar 27, 2013, 17:53:05 pm »

Jepp. Skal prøve. Samme hvor røft det blir så ble det testet back in the days. Hvorfor ikke nå. Teori vs praksis?
Kjør på! Bare passe seg for coil-bind Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #75 på: mars 05, 2013, 08:23:21 am »

Da nærmer motoren seg ferdig. Det gjenstår bare støtstenger, vippestell og kjøleblekk. Endeslakken endte på 0095 og er innenfor gitte anbefalinger. Litt trang, men prøver meg der.

Jeg hadde tenkt til å ha riktig utseende på kjøleblekk til en 67 modell, men motoren er smal og gasserne får ikke plass ved siden av viftehuset. Da må jeg ha 30 hk viftehus i stedet. Noen som har originalt 30 hk hus?

En runde til i garasjen Med diverse lakkeringer så er den så og si ferdig. Da blir det en innkjøringsrunde i benken før vi stapper den i bilen.


* 67 motor.jpg (67.35 KB, 448x336 - vist 409 ganger.)
Loggført
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #76 på: mars 05, 2013, 08:58:07 am »

Regner med det er Sigvart sin motor som står i min? Lilla toppdeksler og innsug. Glad
Loggført

Mob:92245040
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #77 på: mars 05, 2013, 09:54:52 am »

 Gliser

Stemmer det. Det er originalmotoren.
Loggført
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #78 på: mars 05, 2013, 12:42:20 pm »

Lækkert – dette er en tråd som følges med stor spenning  Glad

Jeg har samme reimhjul på motoren jeg bygger nå – hva slags viftereim bruker du?
«Standard» power pulley reim blir for stor….har jeg funnet ut….   Øyerulling
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #79 på: mars 05, 2013, 12:51:49 pm »

Lækkert – dette er en tråd som følges med stor spenning  Glad

Jeg har samme reimhjul på motoren jeg bygger nå – hva slags viftereim bruker du?
«Standard» power pulley reim blir for stor….har jeg funnet ut….   Øyerulling

Jeg har alltid brukt power pulley viftereim. Kan sjekke målene en gang, husker ikke det i hodet. De har i alle fall fungert hos meg. Noen av disse amerikanske no name/empi reimene utvider seg veldig mye og spesielt hvis de blir våte.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #80 på: mars 08, 2013, 07:14:20 am »

Jepp. Skal prøve. Samme hvor røft det blir så ble det testet back in the days. Hvorfor ikke nå. Teori vs praksis?
Kjør på! Bare passe seg for coil-bind Gliser

Coil bind er det minste problemet. Les mer om dette her:

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,20357.0/topicseen.html
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #81 på: mars 08, 2013, 07:45:56 am »

Kom til å tenke på at jeg har prøvd no sånt før...
Testa noen 1:1.4 vipper på en org topp en gang. Funka ikke da alt komprimerte lenge før løftet var ferdig...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #82 på: mars 08, 2013, 08:09:34 am »

 Gliser

Jeg tar poengene. Ser an hva jeg bruker da..

Anyway. Det blir en tur i garasjen i dag for å fikse litt kjøleblekk med tilpassing og lakk. Skal se hva jeg har av vipper tilgjengelig. Dette her er altså en motor basert på størsteparten av gamle brukte deler.

Takk for tips forresten.
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #83 på: mars 08, 2013, 09:25:00 am »

Jeg tror jeg har noen sett 1,25 vipper liggende vegard. Si fra hvis du vil bytte.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #84 på: mars 14, 2013, 07:06:53 am »

Lækkert – dette er en tråd som følges med stor spenning  Glad

Jeg har samme reimhjul på motoren jeg bygger nå – hva slags viftereim bruker du?
«Standard» power pulley reim blir for stor….har jeg funnet ut….   Øyerulling

9,5x850 bruker jeg i viftereim.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #85 på: mars 14, 2013, 07:10:48 am »

Da er motor klar. Bare litt smått igjen som jeg gjør i oppstartsbenken.

Staget er som alltid litt trøbbel, men det løser seg. Fornøyd med looken så får vi se om den vil starte Gliser

Nå er det på tide å slipe og rette litt igjen


* 1680 motor.jpg (68.27 KB, 448x336 - vist 442 ganger.)
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #86 på: mars 14, 2013, 08:05:18 am »

 Gliser ja til lilla stag.   finn fram sprøyta og få malt det lilla. 
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #87 på: mars 14, 2013, 08:09:57 am »

Gliser ja til lilla stag.   finn fram sprøyta og få malt det lilla. 

Nei. Det er viktig inne i mitt hode å beholde den originale Berg blåfargen Osteaktig
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #88 på: mars 14, 2013, 09:03:08 am »

Er det bildet eller er staget over de bakre traktene?
Loggført

Speed is no substitute for direction
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #89 på: mars 14, 2013, 09:41:45 am »

Staget er over fordi jeg bøyde de ut på forrige motor. Nå passer de best som rette og da går de rett innenfor trakten. Skal også lage nye stag ned til gasserne. Får se hva som blir best. Raklete og veldig lite presist, akkurat sånn vi liker..
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 18
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!