april 27, 2024, 22:01:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Baboon vil gasse litt igjen  (Lest 157444 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #90 på: mars 14, 2013, 10:24:16 am »

Bare å vri med skiftnøkkelen slik gamle Gene sa...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Racing56
Medlem
***
Innlegg: 194
Bosted: Oslo


Porsche for fun, but VW forever!


Vis profil WWW
« Svar #91 på: mars 14, 2013, 10:54:59 am »

Digger den motoren din Vegard. Tommel opp!
Behold Gene blå og lilla innsug...

Ønsker meg sånt rakle-stag jeg også. Glad

Hva med å bytte ut repro-bensinpumpa med en ny i original-look?

* bensinpumpe.JPG (52.89 KB. 640x478 - vist 412 ganger.)

Loggført

Tor (Racing56) Fagerhøi

Member of: Stormtroopers, Veteran VW Klubben,
Porsche 356 Klubb Norge, Porsche 356 Registry US
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #92 på: mars 14, 2013, 12:43:35 pm »

Digger den motoren din Vegard. Tommel opp!
Behold Gene blå og lilla innsug...

Ønsker meg sånt rakle-stag jeg også. Glad

Hva med å bytte ut repro-bensinpumpa med en ny i original-look?
[ Vedlegg ]

Enig med pumpa. Den skal nok prøves ut i oppstart for så å bli byttet senere. Litt spent på om fordeleren er i orden også. Nå gammalt ræl jeg fant. En br25 som har lik tenningskurve som 010.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #93 på: mars 14, 2013, 16:52:41 pm »

BR25 skal være gull det Gliser
Har kjørt med en sånn selv.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #94 på: mars 28, 2013, 21:01:22 pm »

Da har jeg endelig fått en dag i garasjen. Innkjøring av motor gikk smertefritt. Startet på første dram og etter 20 minutter var den fremdeles like knusktørr utenpå. Håper den holder seg slik. I morgen blir det analysering av olje og en ny runde i benken med tuning.

Ellers fikk jeg endelig slipt litt mer på den siste døra. Godt å komme i gang med drittjobben igjen.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #95 på: mars 29, 2013, 20:52:00 pm »

Har en magnet i sumpen på motoren. Denne var fri for spon. Godt tegn. Ventilmekanisme hadde ikke forandret seg og alt så veldig bra ut. Fyrte opp igjen og fikk tunet litt. Spenstig liten motor.

Ellers har jeg gjort ferdig førerdøra. Nå gjenstår quarteren så er selve karosseriet ferdig. Veldig produktiv dag i garasjen.


*  (50.86 KB, 448x336 - vist 305 ganger.)
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #96 på: mars 29, 2013, 21:12:47 pm »

Og det var absolutt rom for bremsing på mandag sa sjefen. Vi får avtale nærmere på Søndag.
Loggført

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #97 på: mars 29, 2013, 21:40:03 pm »

Konge. Det blir deilig å få tunet inn skikkelig og samtidig spennende med kreftene. Jeg er fornøyd med alt over 70 hk.
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #98 på: mars 30, 2013, 11:42:46 am »

70 tror jeg du bikker. Blir morro med en dynodag. Gleder meg. Kult
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Anders
Seniormedlem
****
Innlegg: 341
Bosted: Oslo


Hårda Tider


Vis profil
« Svar #99 på: mars 30, 2013, 14:48:48 pm »

70 tror jeg du bikker. Blir morro med en dynodag. Gleder meg. Kult

Kan jeg også få være med?  Glad
Kommer hjem igjen på Søndag.
Loggført



Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #100 på: mars 30, 2013, 16:28:21 pm »

1 klubbmøte i 2013 med alle tilstede. Høres ikke dumt ut. Vi har jo litt å ta tak i. Gliser
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #101 på: april 01, 2013, 18:19:51 pm »

Da er dynoday over for min del..

Bremset hele 61 hk. Litt under ønsket mål kanskje..

Heldigvis flommet gasserne over og den ene pluggen bli litt glissen og lei. 61 hk på 3 sylindere hørtes bedre ut. Ny plugg og ting fungerte mye bedre.

Nå går den rent og pent med fint drag hele veien. 97 hk med dual muffler og viftereim og 105 hk uten reim. Meget godt fornøyd med dette.

Det beste av alt er at motoren er fremdeles knusktørr. Ingen oljelekkasjer i det hele tatt.

Må takke Erik for god hjelp og fantastisk utstyr og klubbgutta mine med sine hjelpende hender.

Ikke så værst for en 1680 motor med for det meste originale deler i longblocken.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #102 på: april 01, 2013, 18:43:39 pm »

nice tall..... gasse gasse gasse...   Kult
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #103 på: april 01, 2013, 20:20:04 pm »

Gratulerer med flott bremsing!
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #104 på: april 01, 2013, 21:14:52 pm »

Ble dritredd da "The stormtroopers" invaderte verksted klokken 0900 i dag tidlig. Men det viste seg være en gjeng snille gutter. Ikke noe å være redd for. Skinnet kan bedra med andre ord  Gliser

Godt å bremse en motor som reagerer på dysing og drar fra 2000 rpm uten røkk og napp igjen. Det er sånn jeg liker det.

Også greit å vite at ubalansert veiv med standard råder taklet 7000 snurr. Selv om det neppe blir dagligdags  Gliser
Loggført

Anders
Seniormedlem
****
Innlegg: 341
Bosted: Oslo


Hårda Tider


Vis profil
« Svar #105 på: april 01, 2013, 21:31:51 pm »

Her er en liten snutt fra det beste draget. :-)

Takk for en fin avslutning på påskeferien.


Loggført



Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #106 på: april 02, 2013, 08:22:04 am »

Alltid gøy med en dynodag. Ekstra gøy med så fine tall.

Utrolig bra å ha en bremsebenk med en så trivelig kar bak spakene så nære hjemme.

En perfekt dag Kult
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #107 på: april 02, 2013, 08:25:59 am »

Takk til alle for fine ord. Neste gang vi havner i benken er det gassermotoren som skal få prøve seg. Da forventes litt andre tall. Gleder meg, men enda veldig lenge til.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #108 på: april 02, 2013, 23:06:48 pm »

Konge! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #109 på: april 03, 2013, 06:45:07 am »

Jeg har også fått lagt om til nye bakdekk til 67 modellen. Selv om felgene er delt og man skal kunne bytte dekk selv så satt dekket helt sinnsykt i sporet. Dekkspak var helt klart nødvendig. Det er også en kunst å få slangene vekk fra skjøten på felgen når dette skrus sammen igjen.


* 67-dekk-1.jpg (67.64 KB, 448x336 - vist 344 ganger.)

* 67-dekk-2.jpg (59.27 KB, 448x336 - vist 360 ganger.)
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #110 på: april 03, 2013, 06:48:11 am »

Men vi må videre. Quarter next.

Ganske fin fasong i døråpningen. Jeg har snittet opp hele siden og spennt opp til en rett kant og kanskje korrekt avstand til døren. Bildene er fra før kapping. Så bøyd og rar at døra tok i kanten.


* 57-quarter-1.jpg (49.62 KB, 336x448 - vist 340 ganger.)

* 57-quarter-2.jpg (47.5 KB, 336x448 - vist 310 ganger.)
Loggført
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #111 på: april 03, 2013, 08:05:22 am »

Ble særs trevlig med polyglas dekka Glad
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #112 på: april 03, 2013, 08:13:18 am »

Ble særs trevlig med polyglas dekka Glad

Enig. Får bare håpe at de ikke ødelegger hele kjøreopplevelsen. Regner jo med at de er litt atale med sporing
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #113 på: april 03, 2013, 11:18:52 am »

Ble særs trevlig med polyglas dekka Glad

Enig. Får bare håpe at de ikke ødelegger hele kjøreopplevelsen. Regner jo med at de er litt atale med sporing

synonym til atale
Antall funnet 27
Ant
Ord   Ant
bokst   Ord   Bruker
Id      Ant
Ord   Ant
bokst   Ord   Bruker
Id
1   4   ekle   5      1   8   uskjønne   2234
1   4   fæle   2      1   9   plagsomme   2
1   4   leie   5      1   9   ufyselige   2
1   4   sure   5      1   9   vanartede   2
1   5   ertne   7      1   9   vanartete   2
1   5   gufne   5      1   9   vemmelige   2
1   5   mugne   2      1   10   uoppdragne   2
1   6   gemene   2      1   11   uskikkelige   2
1   6   kultne   2      1   11   usympatiske   2
1   6   lumpne   2      1   12   kranglevorne   3254
1   6   slemme   5      1   13   ufordragelige   2
1   6   ugreie   2   
1   7   uartige   2   
1   7   vanarta   6   
1   8   brysomme   2   
1   8   gørrleie   2   


Lærte jeg noe nytt i dag og Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #114 på: april 03, 2013, 11:28:33 am »

Uoppdragne tror jeg kan passe bra i dette tilfellet
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #115 på: april 03, 2013, 15:18:54 pm »

Imponerende framdrift.....

Sveisebrenner du opp alt det andre før du begynner med taket?
For det skal vel 3 & 7/8 tommer ned :-) ?

Gleder meg til fortsettelsen....

Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #116 på: april 03, 2013, 15:56:59 pm »

Imponerende framdrift.....

Sveisebrenner du opp alt det andre før du begynner med taket?
For det skal vel 3 & 7/8 tommer ned :-) ?

Gleder meg til fortsettelsen....

Alien

Det hadde vært noe.. Du og Folke kan stå for den delen. Jeg liker å være litt høy på pæra Osteaktig

Fikk du forresten maling og var det nok?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #117 på: april 03, 2013, 16:14:32 pm »



Også greit å vite at ubalansert veiv med standard råder taklet 7000 snurr. Selv om det neppe blir dagligdags  Gliser

eller att VW sin balansering ikke er så gæærn fra fabrikk. så lenge det ikke er tuklet med.
tester i Scheck maskinen viser det samme.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #118 på: april 03, 2013, 23:09:22 pm »

Imponerende framdrift.....

Sveisebrenner du opp alt det andre før du begynner med taket?
For det skal vel 3 & 7/8 tommer ned :-) ?

Gleder meg til fortsettelsen....

Alien

Jeg har en dollarseddel og 3/16 tomme lysåpning i frontruta  Gliser
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #119 på: april 05, 2013, 07:21:08 am »

En liten økt på 67 modellen igjen. Motor er på plass, men ble ikke helt ferdig med å montere alt. Felgene kom på og man kan jo tro at Spyder mags med Polyglas dekk er produsert for denne typen bil. God klaring til utstikkende potensielle dekkgnagere innenfor og perfekt utvendig skjermtilpassing. Litt trangt i låven så jeg er spent på hvordan det ser ut på litt avstand. En økt til på denne bilen nå så er det klart for Eu kontroll og sommercruising.


* 67-bakhjul-1.jpg (52.27 KB, 448x336 - vist 308 ganger.)

* 67-bakhjul-2.jpg (49.46 KB, 448x336 - vist 343 ganger.)
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!