april 29, 2024, 15:59:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 181 til greker´n  (Lest 106468 ganger)
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #150 på: august 05, 2014, 15:21:59 pm »

Er det noen som har noe tips på hvordan kobler jeg turtallteller til Megasquirt?

Har fått tips om denne, men med frakt kommer prisen opp til 50 USD
https://www.autosportlabs.com/product/tach-adapter/

dette kan enkelt lages men hvor kjøper jeg komponentene?

http://csracer.com/megasquirt/Tacho%20Adapter.gif

ser ut som alt jeg trenger er et par dioder

Alex
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #151 på: august 05, 2014, 22:26:10 pm »

da fikk jeg bestilt diodene fra Elfa elektronikk. kostet 11 kr, med frakt ble det 80 kr.

Alex
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #152 på: august 05, 2014, 23:09:16 pm »

Glad
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #153 på: august 06, 2014, 19:31:06 pm »

Stor takk til Roy, nå har jeg line lock:)

Sitter og ser på hvordan jeg skal montere dette.

Blokkerer jeg den ene utakket til forbrem, kjøre den andre til line lock, derfa to linjer til hver brems? Riktig?

Alex
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #154 på: august 06, 2014, 20:21:44 pm »

Stor takk til Roy, nå har jeg line lock:)

Sitter og ser på hvordan jeg skal montere dette.

Blokkerer jeg den ene utakket til forbrem, kjøre den andre til line lock, derfa to linjer til hver brems? Riktig?

Alex

Jepp.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #155 på: august 06, 2014, 21:38:00 pm »

Takk Erlend!

Noe tips på hva slags overgang jeg trenger for å koble bremserør til line lock.

Line lock har 1/8 npt gjenger, er bremsenippel M10x1?

Alex
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #156 på: august 06, 2014, 21:52:54 pm »

http://www.fittings.no/
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #157 på: august 06, 2014, 21:57:02 pm »

Takk Erlend!

Noe tips på hva slags overgang jeg trenger for å koble bremserør til line lock.

Line lock har 1/8 npt gjenger, er bremsenippel M10x1?

Alex

Oj, da kom jeg på at sånne overganger fikk jeg tak i den gangen jeg kjøpte line-locken. Men jeg vet ikke hvor de er, og husker ikke hvor jeg fikk tak i de Trist Håper noen av guruene kan hjelpe deg litt kjapt...
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #158 på: august 06, 2014, 22:01:15 pm »

Takk Erlend!

Noe tips på hva slags overgang jeg trenger for å koble bremserør til line lock.

Line lock har 1/8 npt gjenger, er bremsenippel M10x1?

Alex

Oj, da kom jeg på at sånne overganger fikk jeg tak i den gangen jeg kjøpte line-locken. Men jeg vet ikke hvor de er, og husker ikke hvor jeg fikk tak i de Trist Håper noen av guruene kan hjelpe deg litt kjapt...



Hei Roy

skrikk ut hvis du plutselig finner adapterne:)
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #159 på: august 06, 2014, 22:02:15 pm »


Takk Jørn, kan du bekrefte om bremsenippelen er m10x1?

Alex
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #160 på: august 06, 2014, 22:05:04 pm »

Har i fornebugarasjen. Ring meg imorgen på formiddagen og dobbeltsjekk
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #161 på: august 06, 2014, 22:07:46 pm »

er ikke hjemme igjen før i morgen kveld, sjekker en gang til da hvis det ikke har ordnet seg
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #162 på: august 06, 2014, 22:20:34 pm »

Har i fornebugarasjen. Ring meg imorgen på formiddagen og dobbeltsjekk

Ok, ringer deg i morgen!

Alex
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #163 på: august 06, 2014, 22:27:34 pm »

på bilen er det vel m10x1mm ja
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #164 på: august 07, 2014, 08:23:32 am »

Jeg finner bare én gitt..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #165 på: august 07, 2014, 08:39:36 am »

Takk Erlend!

Noe tips på hva slags overgang jeg trenger for å koble bremserør til line lock.

Line lock har 1/8 npt gjenger, er bremsenippel M10x1?

Alex

Du trenger overganger som du finner på denne siden: http://www.rjvolksperformance.com/performance-parts.html
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #166 på: august 07, 2014, 08:47:55 am »

å jeg tror jeg har jeg¨å da
3stk? Gliser
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #167 på: august 07, 2014, 19:03:05 pm »

Vi har i hyllen på jobben, men det bliver lidt stramt med posten hvis du trenger dem til helgen..  Øyerulling
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #168 på: august 07, 2014, 20:35:07 pm »

Da kom jeg inn døren, og spratt ut i garasjen, og det er gutten sin med orden i sysakene Glad

Jeg fant tre overganger og en blindplugg.

Jeg kan fyke bort på rema nå og sende de, så kommer de helt sikkert på lørdag, kanskje i morgen. Så kan jeg få de som ligger i hylla hos Unneberg.

Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #169 på: august 07, 2014, 22:09:29 pm »

Takk til alle som har sjekket om de har overganger. Stor takk til Roy nok en gang, den mannen har orden på delene sine:).

Jeg ringte alt mulig steder i dag for å se om de hadde overganger uten å lykkes men utrolig nok kom jeg ikke på å sjekke hos unneberg...læringen er fra nå fremover sjekk unneberg først Glad

Ser ut som det blir line lock montering i helgen. Får jeg tilbake kompressorhjulet er det tutt og kjør:)

Alex
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #170 på: august 10, 2014, 23:15:40 pm »

Hei

Adaptere kom på lørdag (takk Roy!) og nå er line lock montert:) Gikk ganske greit siden jeg fikk litt hjelp av en kompis.

Fikk satt på filter og velocity stack på tb. Tenker at jeg bør kjøpe en filter som jeg kan ha over stack'en ved vanlig kjøring.
 




Fikk også en god nyhet at denne kan hentes snart Glad



Veldig spennende nå, gleder meg til å fyre opp maskinen.

Alex
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #171 på: august 10, 2014, 23:26:35 pm »

jeg vurdere å kjøre på scc med taket ned. I fjor på teknisk fikk jeg beskjed at jeg trengte armstropper for å kunne kjøre uten. Fikk bestilt disse med ble litt overasket når jeg fikk pakken og det var kun 1 stk som var med og ikke et par.....ser ut som de selges stykkvis....
I fjor gikk det ikke noe særlig fort men vinduene var klar til å blåse ut....under fart blir det et slags overtrykk i bilen som gjør at vinduene dyttes utover. Vi få prøve noe runder med taket ned og se om det faller i smak

Kan noen bekrefte at det stemmer at alt jeg trenger for å kjøre med tak ned er armstropper?

Alex
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #172 på: august 10, 2014, 23:29:38 pm »

Bra de dukket opp Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #173 på: august 11, 2014, 10:52:11 am »

DU har bur?

Da trenger du arm-stropper ja.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #174 på: august 11, 2014, 10:57:21 am »

Du trenger armstropper. De har hos Gundersen Motorsport på Røa (vanligvis - ring og sjekk for sikkerhets skyld). Du skal ha to. En til hver arm..
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #175 på: august 12, 2014, 21:18:04 pm »

KORT OPPDATERING:)

var ute med bilen, ladet 21,5psi/1,48 bar Glad.
trenger nye injectorer, har 30lb/hr hadde maks duty cycle var på 130% men heldigvis AFR var fortsatt på 13,5. Noen som har og kan ta med til SCC/bor innen 50 km fra oslo?

gleder meg til SCC:)

mer info kommer senere i kveld

Alex
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #176 på: august 12, 2014, 21:33:28 pm »

Har et sett 185 cc dyser til overs men er ikke på pcen så jeg vet ikke umiddelbart om de er større enn de du har
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #177 på: august 12, 2014, 22:23:38 pm »

Hei Roy

Dysene jeg har nå er 30lb/hr=315cc/min

Alex
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #178 på: august 12, 2014, 22:30:13 pm »

ok, da løste det seg selv Glad
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #179 på: august 12, 2014, 22:51:13 pm »

Jeg fikk kompressorhjulet fra Erik i går, den så ut veldig lekkert. Takk!

Fikk montert den i dag og montert tilbake reimen. Jeg fylte E85 i tanken og fyrt opp motoren. Det to ca 60 med sveiving før den startet. Tomgang ligget litt høyt på ca 1200 rpm. Kjørte rundt litt forsinking og endet ve tabellen for å ligge på ca ønsker AFR. Etter en del forsiktig kjøring ga jeg mer og mer gass. Siden AFR var på et safe nivå ga jeg full gass helt til turtallsperre på 5500rpm. Holy moly! Herlig lyd og bilen flyttet på seg ganske greit. Her er noe tall fra loggen:

maks boost: 21,5 psi/1,48bar
maks MAT: 82,9C dette er med intercooler og vifte på kjøleren på hele tiden. Den ligget på rundt 60C ved vanlig cruising
maks CLT med sensor i toppen: 143C
maks duty cycle: 130,9% men AFR var på rundt 11. 100% duty cycle var på ca 1 bar med afr på 11,4

Jeg kjører med regulatoren justert på ca 45 psi. Hvor høyt kan jeg justere denne til? Mulig at ved å justere trykket litt opp jeg kan få litt mer ut av dysene. Tenker også å tune til afr=12.

Beltet fungerte veldig bra. Ingen rare lyden og ingen antydning til avsporing.

Jeg føler at slappe 1915'ere bor være innen rekkevidde på stripa men time will show:)

Hvis noen vil se .msl filen og vil komme med noe tips, send meg epost adressen på PM.

Skrik ut hvis du har noen tips:) (eller større dyser)

Alex



Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!