april 24, 2024, 15:33:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 36 37 [38]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 373531 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1110 på: august 24, 2016, 16:03:25 pm »

ja det er laaangt.  kanskje ikke så illle med 149kmt i toppfart med den starten allikevel
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1111 på: august 24, 2016, 16:32:29 pm »

ja det er laaangt.  kanskje ikke så illle med 149kmt i toppfart med den starten allikevel

Mtp sluttgiret ditt og at du mest trolig vil ligge mellom 50-180 km/t så høres det jo ut som at den er litt tungt drevet?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1112 på: august 24, 2016, 18:15:54 pm »

funker fint på rudskogen. den er giret ned til ca 225 i toppfart.  har såvidt vært innom 6 gir på rudskogen.  ligger mellom 1. og 5. mesteparten av tiden.  med turbo så hilser jeg nok mere på 6. gir.  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1113 på: august 24, 2016, 22:25:16 pm »

ellers har jeg kjøpt hevesett til bakstillinga
syntes den har vært bløt i ræva og bilder fra rudskogen viser også det
også har bærearmene vært oppi innerskjermene som tyder på mye fjøringsvei og mye forandring i camber som kan forklare att den har vært tail happy
dessuten har den siget ned litt også.
så har gått for en del stivere fjører
ca 30% stivere fjører. er fortsatt på grovjustering på bakstilling
og justert tilbake til høyden som var på 4 hjulskontroll
skal på VWACN treff på rudskogen i helga å teste .


* 20160824_174954.jpg (45.98 KB, 800x450 - vist 375 ganger.)

* 20160824_174924.jpg (43.03 KB, 800x450 - vist 386 ganger.)

* 20160824_212115.jpg (67.63 KB, 800x450 - vist 432 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1114 på: august 26, 2016, 00:11:11 am »

ellers driver jeg å planlegger extra lading
planen er å montere en dynamo på utgående hub fra diffen.
som begynner å lade da jeg kommer opp i litt fart
dreie v-spor i cv ledd og bruke en dynamo med clutch/frikoplingshjul
har en fra VW tdi , men den er litt stor i fysisk størrelse
så om noen har tips om en mindre dynamo jeg kan bruke f.eks fra en liten japsediesel med sånnt clutch/frikoplingshjul
taes det imot med takk



* 20160825_233735.jpg (74.55 KB, 800x450 - vist 396 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1115 på: august 30, 2016, 22:11:23 pm »

ellers har jeg værtpå VACN treff på rudskogen i helgen og testet litt små modifiseringer.
funnet litt midlertidig løsning på ladinga.
og går  i riktig retning med bakstilling.
hadde bare i glømt grademålern så hadde jeg fått justert mere bak.
blei litt kjøring på tørt lørdag og en del på vått søndag Gliser
funker overaskende bra på vått. super trening til å bli kjent med hvordan bilen oppfører seg og bra mulighet å herje litt Rekker tunge
smatidig som jeg fikk polert bort gummi på dekka fra gatebilhelga
men glømmer noen ganger i kampens hete å holde rattgir paddel'en  lenge nok inne (som det står i bruksanvisning) til å få fullt inngrep så blir litt noen "bomgiringer" men det kommer seg

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1116 på: august 30, 2016, 22:22:48 pm »

en oppgradering har vært å flytte ekspansjonstanken foran , dvs lage ny og få den litt høyere.
og laget noen scoop til å lede lufta bedre gjennom radiator.og gjort om litt på kjølinga rundt motor så allt varmtvann går gjennom radiator og ikke noe tilbake i innløpet til pumpa som det var før.
lavere oljetemp


* 2016-08-27 00.56.00.jpg (71.69 KB, 800x450 - vist 369 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1117 på: august 30, 2016, 22:23:46 pm »

fått logget masse og den går litt fett ca 12.2 , så tenker det kommer noen få HK når jeg får leanet den litt ut.


* 20160827_224843.jpg (46.87 KB, 800x450 - vist 318 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1118 på: august 30, 2016, 22:24:34 pm »

kul pacecar var det der også  Kult



* 20160828_123106.jpg (74.73 KB, 800x450 - vist 376 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1119 på: august 30, 2016, 22:36:21 pm »

var en del racerigga biler der
lite utvalg


* 20160828_173619.jpg (70.88 KB, 800x450 - vist 412 ganger.)

* 20160828_173832.jpg (64.06 KB, 800x450 - vist 377 ganger.)

* 20160828_173712.jpg (78.29 KB, 800x450 - vist 365 ganger.)

* 20160828_173744.jpg (43.02 KB, 800x450 - vist 347 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1120 på: august 30, 2016, 22:39:20 pm »

og halvveis på innveiing
gjenstår bare å få veid henger + andre ting i bilen


* 20160821_203820.jpg (61.24 KB, 800x450 - vist 376 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1121 på: august 30, 2016, 22:45:50 pm »

og noen runder på tørt før justering av rumpa.
forsker litt på flatshift her også. har vel funnet ut att jeg må programmere ned kutt tiden på flatshift.
da den funker på lavere turtall men ikke ~ 14.000 rpm

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #1122 på: august 31, 2016, 10:31:06 am »

Ser ut som bilen tar svinger og akselererer bedre enn de aller fleste andre på banen!
Må være tilredsstillende å se at bygget har potensiale.  Kult
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1123 på: september 12, 2016, 10:09:06 am »

Vart du skræmt Jørn?



-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1124 på: september 12, 2016, 10:20:54 am »

kanskje litt hær:



 Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1125 på: september 12, 2016, 10:35:41 am »

 Gliser
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1126 på: september 12, 2016, 11:28:25 am »

Hva er problemet?
Låser du bakhjulene under nedbremsing?
Har du feil geometri og får nose dive under nedbremsing?
Har du for mye camber bak og derav for lite feste?
Burde du hatt en takspoiler?

Ser ellers noe helt syyyyykt gøy ut!!!
Hva er toppfarten ca?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1127 på: september 12, 2016, 11:36:46 am »

det var litt glatt  Gliser
snurring i "angsten"  var gjenganger i helga


* 2016-09-10 18.33.31.jpg (52.63 KB, 800x564 - vist 372 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1128 på: september 12, 2016, 11:39:31 am »

jeg får 175-185 kmt (på speedo)  ned der før oppbremsing i sving...  så kan være tricky.
har snurra med Cayman S og 911gt3rs ned der før.  
alt snurrer der hvis farta er for høy.  
eneste måten å finne grensa på  Osteaktig
helt sikkert mye "feil"  med alt du nevner.  har justert litt og  fått ca 15kmt høyete kurvehastighet der foreløpig
skal på med slicks så legger ikke altfor mye jobb i justering med de dekka jeg kjører nå. 
takvinge skal på.
« Siste redigering: september 12, 2016, 11:42:50 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1129 på: september 12, 2016, 12:18:15 pm »

jeg får 175-185 kmt (på speedo)  ned der før oppbremsing i sving...  så kan være tricky.
har snurra med Cayman S og 911gt3rs ned der før.  
alt snurrer der hvis farta er for høy.  
eneste måten å finne grensa på  Osteaktig
helt sikkert mye "feil"  med alt du nevner.  har justert litt og  fått ca 15kmt høyete kurvehastighet der foreløpig
skal på med slicks så legger ikke altfor mye jobb i justering med de dekka jeg kjører nå. 
takvinge skal på.


Godt de har lagt godt med asfalt for slike tilfeller... Glad
Hadde nok vert kjekt å fått alliert seg med en som kan stå klar med kamera og knipse en bildeserie når du kommer inn for ned bremsingen, kan være det skjer noe spennende man ikke får med seg bak rattet...
Jeg har selv erfart flere ganger at bobla blir veldig nervøs i hekken ved rask ned bremsing fra slike hastigheter, en god takspoiler hadde vert spennende.
Hva kjører du av spissing, camber og caster?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1130 på: oktober 16, 2016, 19:21:30 pm »

caster er veldig høy - 8-9 tallet.
spissing og camber er super hemmelig  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1131 på: oktober 16, 2016, 19:35:35 pm »

ellers tid for en liten update.
Sesongen ser ut til å være over. håper på en siste mulighet før snøen kommer men har ikke finni noen arrangement for lisensbiler.
Bilen har vært ute av drift siden Gatebil i September , da på siste kjøring søndag så blei gearmotoren som styrer giringa helt død.
motoren har vært en tur england hos produsenten for sjekk og reklamasjon , og har bitt erstattet med en ny en
de erstattet uten problemer, men deres vurdering av feilen var varmerelatert.
så har modifisert innfestning og laget isolering og kjøling av gearmotoren.
gravde dypt i lommeboka og kjøpte en i reserve


* 20161009_192356.jpg (47.52 KB, 800x450 - vist 311 ganger.)

* 20161009_211755.jpg (55.06 KB, 800x450 - vist 321 ganger.)

* 20161016_164721.jpg (66.93 KB, 800x450 - vist 361 ganger.)

* 20161010_230830.jpg (76.7 KB, 800x450 - vist 331 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1132 på: oktober 16, 2016, 19:42:51 pm »

Har også kjøpt inn en motor til som var tiltenkt turboprosjektet.
STOOOR Takk til Rasmus Ødegård (typen til IDA) for frakt av motoren fra tyskland til norge  Kult
denne har gått i roadracing i tyskland og har oppgraderte trimkammer og andre stempler.

skulle være i "Top Zustand!" ,men ved inspeskjon så er det pitting på kamlober og ved kjapp måling så ser det ut som lobene er litt slitt også. synd da dette skulle være en ca 192hk NA motor
men uansett kjekt med reservemotor.
har begynnt å se litt på triggeropplegget for veiv og kamsensor. har ikke bestemt med helt for datasprut enda, men en av alternativene er MAxxecu og der kan ikke signalet fra kam komme samtidig som signal fra tann på veiva. så gjorde en litten mockup.
og MAxxecu kunne lage egen "kode" for kamsensoropplegget på Honda motoren da den har flere signaler på kam'en


* 20160920_195124 (1).jpg (54.88 KB, 800x450 - vist 335 ganger.)

* 20160924_160921.jpg (97.77 KB, 800x450 - vist 333 ganger.)

* 20160920_195107.jpg (40.48 KB, 800x450 - vist 330 ganger.)

* 20160920_194703.jpg (54.64 KB, 800x450 - vist 303 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1133 på: oktober 16, 2016, 19:44:17 pm »

tror kam slitasjen kommer av att disse ettermarkedskammene ikke har smørehull i kammen (som originalen har) og i kombinasjon med pusher/kamlobe geometri.


* 20160920_195225.jpg (51.69 KB, 800x450 - vist 316 ganger.)

* 20160920_194112.jpg (50.32 KB, 800x450 - vist 309 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1134 på: oktober 16, 2016, 19:52:25 pm »

og har modifisert tomgangsstyringa på throttle bodier til vanlig 2 wire bosch tomgangsventil.
litt pga plass til plenumkammer og litt pga enklere å kople opp mot ettermarkeds spruta.


* 20160925_170541.jpg (60.58 KB, 800x450 - vist 316 ganger.)

* 20160925_190443.jpg (67.1 KB, 800x450 - vist 343 ganger.)

* 20160925_192344.jpg (72.47 KB, 800x450 - vist 353 ganger.)

* 20160925_192400.jpg (70.74 KB, 800x450 - vist 354 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 36 37 [38]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!