april 25, 2024, 21:47:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 373823 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #690 på: mars 05, 2015, 09:10:47 am »

takker på vegne av trackday for støtten Glad
ser ut som det har kommet en dialog i gang med NBF og fått nøsta opp i sakens kjærne sånn att det kan bli en løsning.
da gjenstår det "bare" å få på plass det som NBF mener mangler

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #691 på: mars 05, 2015, 09:18:57 am »

men har holdt på litt for det.
ferdig med gasswire opplegget
men må felle inn en bit i kaross da gasspedalen butter mot  .
full gass må man jo ha!

også bestemt meg endelig for en løsning på eksos/grenrør.
planen var først å dra det under motor og rammegaffel men blei veldig trangt under der så drar det rett il siden
kapp,sveis av originalt grenrør , kurant å holde på med da det er rustfritt , men litt tynt så litt utfordrende å sveise.
kjøpt noen 2-1 kollektorer.
lengder blir ikke helt likt som originalt da.skal bruke dette grenrøret til turboen senere.


* 20150302_211721 (Custom).jpg (115.53 KB, 800x450 - vist 396 ganger.)

* 20150302_211611 (Custom).jpg (126.96 KB, 800x450 - vist 344 ganger.)

* 20150301_222354 (Custom).jpg (126.45 KB, 800x450 - vist 339 ganger.)

* 20150304_232127 (Custom).jpg (135.78 KB, 800x450 - vist 372 ganger.)

* 20150304_232144 (Custom).jpg (145.88 KB, 800x450 - vist 392 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #692 på: mars 05, 2015, 11:23:26 am »

Høres ut som en større konflikt dette ja.
Er NBF et akkreditert organ som snakker på vegne av regjeringen og at det dermed blir en politisk sak, eller er det mulig å løfte opp en annen privat organisasjon til samme funksjon?

NBF er tildelt et manadat fra regjeringen for å håndtere bilsport i Norge. Så de kan man ikke ta opp konkurransen med, men de kan klages på. Vi har opplevd samme oppførsel i SCC sammenheng flere ganger. Det eneste som egentlig fungerer er dialog og masing...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #693 på: mars 05, 2015, 13:25:33 pm »

hører dette fra flere hold innen motorsport.
synd de jobber mot og ikke med.
får litt biltilsynet feeling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #694 på: mars 05, 2015, 23:37:03 pm »

stod på litt i kveld og fikk laget ferdig grenrøret
deilig å være ferdig med dette da jeg har kviet meg litt til det
men gikk raskere og greiere enn fryktet  Kult
da er det bare resten av eksosen igjen  Øyerulling

prøvde å ta hensyn til kledningen som skal rundt motor og div slanger


* 20150305_213831 (Custom).jpg (129.29 KB, 800x450 - vist 359 ganger.)

* 20150305_213627 (Custom)2.jpg (43.86 KB, 338x600 - vist 341 ganger.)

* 20150305_213609 (Custom)2.jpg (45.42 KB, 338x600 - vist 310 ganger.)

* 20150305_213700 (Custom)2.jpg (34.06 KB, 338x600 - vist 305 ganger.)
« Siste redigering: mars 05, 2015, 23:40:12 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #695 på: mars 05, 2015, 23:43:07 pm »

Ser bra ut! Glad
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #696 på: mars 06, 2015, 08:10:54 am »

Nice Jørn! Stor tommel opp herfra.

Keep on with the good work til tross for at NBF forsøker å sette kjepper i hjula for både det ene og det andre.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #697 på: mars 06, 2015, 12:15:13 pm »

Bare å fortsette bygging. Glad
Nok av bakveier i hokksund i værste fall Glad

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #698 på: mars 07, 2015, 00:15:44 am »





                 ,


« Siste redigering: mars 15, 2015, 18:05:35 pm av RE-tek » Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #699 på: mars 07, 2015, 22:53:35 pm »

i den tilstand den er i nå så er trur jeg ikke  dette noe intressant ??

da er kaross og bunnplate delt igjen (forhåpentligvis for siste gang)
siste sveis/slip før grunning og maling invendig


* 20150307_174438 (Custom).jpg (146.28 KB, 686x428 - vist 556 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #700 på: mars 09, 2015, 14:55:38 pm »

Dette ser utrolig bra ut Jørn. Stå på.
Fett rett og slett Kult
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #701 på: mars 09, 2015, 15:12:13 pm »

takker fredrik
ser lyset i tunnelen nå anng kapp,slip bor og sveis
blir lakk på bunnplate og lakk innevndig kaross ganske snart
og da skal bunnplate parres med kaross  Kult
mest kosejobb igjen da.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #702 på: mars 12, 2015, 10:38:29 am »

mer småfikling her og der
sveist ferdig demperfester, justeringer motorfester,batterifeste og sveist ferdig området rundt gamle batterifestet++
og bunnplata er satt i grillstativet
to-do-lista på bunnplata minsker  Kult
satser på grunning og maling søndag


* 20150309_234653.jpg (59.14 KB, 800x450 - vist 405 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #703 på: mars 12, 2015, 10:38:59 am »

.


* 20150309_234751.jpg (65.26 KB, 800x450 - vist 452 ganger.)

* 20150309_234915.jpg (76.94 KB, 800x450 - vist 446 ganger.)

* 20150311_225058.jpg (74.05 KB, 800x450 - vist 415 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #704 på: mars 15, 2015, 20:31:36 pm »

i dag har bunn plata vært i den økologiske lakkboksen i møkkakjeller'n  Kult
Epoxy og Rallyzchartzmatt.
etter diskusjon med TomR som var på besøk blei det ett strøk med farge
vekt spart!
lakket ikke rammegaffel bak da jeg må klokke inn diff mot motor og gjenstår ett par sveiselarver der.
gkør det da kaross og bunnplate er skrudd sammen for siste gang
så blir å flekke over dette da .



* 20150315_141139.jpg (99.88 KB, 800x450 - vist 409 ganger.)

* 20150315_192556.jpg (80.35 KB, 800x450 - vist 408 ganger.)
« Siste redigering: mars 15, 2015, 20:38:22 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #705 på: mars 15, 2015, 20:35:01 pm »

Norges letteste rustfrie flyndre .  Osteaktig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #706 på: april 03, 2015, 19:47:46 pm »

ting går forover og inne i den beste fasen av bygget ,:P montering!
sveist ferdig div på kaross og vært i den ordtnlige lakkboksen (miljølakkboksen utgikk pga ustabilt vær)
epoxy og lastebil lakk L90D
kaross rett fra lakkboks på bunnplate i dag Glad
sliten i høyrearmen da det var tidkrevenede å grunne+lakke med buret og alle kriker og kroker.
takk for løftehjelp av bl.a Raaen,PålAF og div guttunger! og CATO for lån av skaphenger.


* 20150331_230802.jpg (62.17 KB, 800x450 - vist 364 ganger.)

* 20150401_175054.jpg (57.85 KB, 800x450 - vist 335 ganger.)

* 20150401_175111.jpg (48.78 KB, 800x450 - vist 338 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #707 på: april 03, 2015, 19:48:55 pm »

.


* 20150403_173909.jpg (78.78 KB, 800x450 - vist 370 ganger.)

* 20150403_173930.jpg (63.96 KB, 800x450 - vist 355 ganger.)

* 20150403_173943.jpg (62.6 KB, 800x450 - vist 330 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #708 på: april 03, 2015, 20:37:16 pm »

Ser veldig bra ut Jørn  Glad
Lykke til med montering resten av påsken.
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #709 på: april 03, 2015, 21:12:24 pm »

internett på hytta og greier.  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #710 på: april 03, 2015, 22:43:57 pm »

prøver å finne en takspoiler no ala denne tegninga.
noen som har tips til hvor man kan få tak i slik?
har sett på boblebaard sin  men prøver å finne en litt større

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #711 på: april 04, 2015, 00:02:15 am »

Min er fra Remelle, men se evt på designet på den som sitter på New Beetle RSI / New Beetle Cup bilene.
Burde ikke være umulig å lage noe likt dem.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #712 på: april 04, 2015, 09:32:02 am »

takker ,sjekker ut
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #713 på: april 04, 2015, 10:52:53 am »

Har brukt alt for mange timer til å lese om dette og sett en del vindtunnell tester og fant nylig et spoiler design som jeg tror ville fungert veldig bra.
Jeg tror at en kopi av nye Audi A1 sin takspoiler ville sett rimelig bra ut og fungert mye bedre enn dem som Gerrelt lagte til å sitte på vinduet.
Med å få på en lav kamei fremme, lage plater i carbon fiber fra kamei spoileren og til det flate gulvet og evt lage flatt gulv bak med hjulopphenget bak vil hjelpe på.
I tillegg så har jo du muligheten til å bygge en skikkelig rear diffuser da du ikke har motoren å ta hensyn til. Blunker
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #714 på: april 04, 2015, 12:10:22 pm »

Diffuser er planlagt Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #715 på: april 04, 2015, 23:23:12 pm »

Inspiserte bygget i dag - meget imponerende vil jeg si - fem rattar!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #716 på: april 05, 2015, 10:47:02 am »

One of a kind :-) Ser meget bra ut :-o
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #717 på: april 07, 2015, 06:51:47 am »

Gleder meg til å se video med lyd :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #718 på: april 13, 2015, 17:30:35 pm »

taktak
driver å strekker opp bærearmene bak
byttet hjulager og rengjort
klart for å presse inn nye foringer
men foringene er ikke symmetriske liksom, altså gummien innvendig har spor i seg som gjør att de sikkert skal monteres ì en èn gitt posisjon.
kikket i bentley og haynes og googlet men finner ingen ting



* 20150412_141042.jpg (59.28 KB, 800x450 - vist 244 ganger.)

* 20150412_141106.jpg (51.87 KB, 800x450 - vist 248 ganger.)

* 20150412_172117.jpg (43.21 KB, 800x450 - vist 219 ganger.)

* 20150412_141002.jpg (58.89 KB, 800x450 - vist 251 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #719 på: april 14, 2015, 06:38:16 am »

Jeg ville montert dem som på det øverste bildet. Ser bare ut til å ta opp kreftene best i den posisjonen..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!