april 27, 2024, 19:15:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 374070 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #780 på: juni 12, 2015, 19:30:35 pm »

vet ikke helt det asså.!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #781 på: juni 13, 2015, 22:12:11 pm »

Så mens TomRakle piner seg gjennom 11 timers flytur så har jeg kasset inn beltene og gjenget opp hylser til øyebolter for belter og sveist dem inn i buret .
var visst ikke noe særlig å ha belter i "motorrommet"
har også sveist ferdig begge stolfestene
er visst flere som er intressert i å sitte på!


* 20150613_213501.jpg (56.72 KB, 800x450 - vist 422 ganger.)

* 20150613_213445.jpg (60.75 KB, 800x450 - vist 405 ganger.)

* 20150613_213517_2.jpg (39.26 KB, 338x600 - vist 420 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #782 på: juni 14, 2015, 10:41:59 am »

Dette er sååå nice. Imponert over alle de små detaljene som gjør dette til et så rått bygge. To tomler opp Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #783 på: juni 14, 2015, 11:01:53 am »

Tre tomler opp herfra.. Gliser
Loggført

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #784 på: juni 14, 2015, 12:00:47 pm »

Tre tomler opp herfra.. Gliser

Juks, du har jo ti å ta av  Gliser
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #785 på: juni 20, 2015, 18:06:14 pm »

"lynet" har trådd til igjen og kommet med en eske med meierirør  Kult
da fikke jeg sydd sammen eksosen
montert flexrør siden motoren må kunne justeres bittelitt mot diffen.
litt forskjellig diametere her og der pga inn/ut kollektorer og v band flenser.
v band flenser brukte jeg siden mellomrøret skal byttes ut på sikt med en turbo og håper å kunne bruke grenrør og lydemper delen til turboe anleget seinere
men må sikketrt gjøre om det å ,kjenner jeg meg sjøl rett!
blei å dreie ned meieriflensene og feste på v band klemmene.
lettere å tig'e butt i butt tynne rør enn å drive å fylle opp med tilsatstråd har jeg funnet ut.



* 20150619_224830.jpg (61.12 KB, 800x450 - vist 435 ganger.)

* 20150619_224840.jpg (59.84 KB, 800x450 - vist 454 ganger.)

* 20150619_225243.jpg (59.86 KB, 800x450 - vist 470 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #786 på: juni 21, 2015, 20:57:15 pm »

blir fett å se flammer stå ut av motorlokket Glad   
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #787 på: juni 21, 2015, 21:58:58 pm »

håper ikke du sikter til nok en motorbrann ! Øyerulling Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #788 på: juni 21, 2015, 22:16:44 pm »

Dette blir gromt Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #789 på: juni 22, 2015, 11:36:36 am »

håper ikke du sikter til nok en motorbrann ! Øyerulling Osteaktig

hehe - nei, får håpe du slipper det Glad

Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #790 på: juni 22, 2015, 11:39:24 am »

Er det ikke fabrikksny motor? GARANTI  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #791 på: juni 22, 2015, 12:52:40 pm »

Motor er ikke ny.  Men kun visstnok gått 50mil.
Racing og garanti er en sjeldenhet Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #792 på: juni 22, 2015, 13:07:56 pm »

Motor er ikke ny.  Men kun visstnok gått 50mil.
Racing og garanti er en sjeldenhet Glad

Var en spøk ja Blunker


Går sikkert greit. De vet vel hva de driver med. Om motoren tåler resten av vekten mellom motor og MC er en annen sak, men tipper det.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #793 på: juni 22, 2015, 14:55:02 pm »

Selvfølgelig litt for lite moment frem til turbo blir montert tenker jeg.. Selv om den er lett, må det vel kompenseres med turtall frem til da..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #794 på: juni 22, 2015, 15:52:39 pm »

for lite moment til hva?

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #795 på: juni 22, 2015, 21:10:50 pm »

Gleder meg til den får turbo! Blir omtrent sånn her tipper jeg  Gliser Gliser

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #796 på: juni 22, 2015, 21:35:31 pm »

Heftig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #797 på: juni 22, 2015, 21:43:30 pm »

Motor med 4 hjul  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #798 på: juni 27, 2015, 21:22:01 pm »

Ræva begynner å bli klar
fått laget "diffuser"  og bakplate og litt plater for å stive opp.
Laget hele kasseten demonterbar , kjekt NÅR ..ikke hvis man må baki der å skru
evt komme seg opp på bilhenger'n  Glad


* 20150623_232407.jpg (55.94 KB, 800x450 - vist 345 ganger.)

* 20150623_232352.jpg (64.11 KB, 800x450 - vist 392 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #799 på: juni 27, 2015, 21:27:30 pm »

Også breddet bakskjermene.
tok i litt exrtra så jeg har god plass til div dekker.
vet jo aldri hva man havner på
droppa skjermdonor løsningen , og siden LYNET glimter til igjen og har lånt meg krymp og strekk maskin så laget jeg de av aluminium
gikk relativt kjapt. men genrensininger i bredde på platesaks og knekke gjorde att jeg måtte lage de i 2 deler
gjenstår å få skjøta de.
Blir skrud med HOSO RACING aluskiver.. gud veit hva slags merke det er men billig og fine  Kult


* 20150627_193504.jpg (70.95 KB, 800x450 - vist 367 ganger.)

* 20150627_175400.jpg (40.84 KB, 800x450 - vist 374 ganger.)

* 20150627_214848.jpg (67.14 KB, 800x450 - vist 377 ganger.)

* 20150627_214825_2.jpg (35.35 KB, 338x600 - vist 390 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #800 på: juni 27, 2015, 21:33:34 pm »

handla inn testdekker og som kan brukes på vått.
gikk for ett rimelig alternativ i gateslicks kategorien
Nankang NS2-R track soft/utgaven , som er i noe ala Toyo R888
205/55-16 var det eneste jeg fikk tak i nå så blei i grenseland smalt på bakhjula som er 8"
blei litt strekk i de.
men får duge til slicksa kommer på


* 20150627_214550.jpg (63.22 KB, 800x450 - vist 287 ganger.)

* 20150627_214344.jpg (48.85 KB, 800x450 - vist 296 ganger.)

* 20150627_214302.jpg (68.77 KB, 800x450 - vist 274 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #801 på: juni 27, 2015, 21:36:01 pm »

par bilder til
er jo tross alt gratis!


* 20150627_214658.jpg (54.36 KB, 800x450 - vist 413 ganger.)

* 20150627_214630.jpg (64.33 KB, 800x450 - vist 378 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #802 på: juni 27, 2015, 22:03:13 pm »

Utrolig hva du får til Jørn!:)

Alex
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #803 på: juni 27, 2015, 22:55:41 pm »

Utrolig hva du får til Jørn!:)

Alex

Helt enig.

Snart begynner han å gå Koenigsegg i næringa og begynner serie-produksjon av SCC  (Switzer Cheese Cars)  Gliser
« Siste redigering: juni 27, 2015, 22:59:52 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #804 på: juni 28, 2015, 11:53:11 am »

 takk Alex.
Jærva har inntatt sommerpilsen skjønner jeg  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #805 på: juni 28, 2015, 20:18:51 pm »

tenker litt på om jeg vil ha -02 baklyktene
eller gå for noe mindre  evt tidlig -60 talls baklykter
er jo ikke akkurat originalbil men er jo tross alt en -02
hmmm...


* 20150628_202357 (1).jpg (78.7 KB, 800x450 - vist 351 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #806 på: juni 29, 2015, 05:46:33 am »

Kjør 02 lykter. Alt annet blir rart synes jeg..  Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #807 på: juni 29, 2015, 07:23:15 am »

Nydelig arbeid som vanlig!

Hva synes du om tanken på å kappe ut deler av skjermen bak hjula for å slippe ut høytrykket i hjulbuen?
Funker fint, letter vekt og ser veldig bøllete ut! Gliser
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #808 på: juni 29, 2015, 08:52:45 am »

noen helrøde  evt røde med klare blinkers -02 lamper blir vel greit nok.
ser nok bare litt klovnete ut med alle dissa fargene bakider
Dalland , noe utlufting av både frem og baksjermer er på planleggingstadiet.
dagsformen avgjør hva resultatet blir.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #809 på: juni 29, 2015, 10:40:33 am »

noen helrøde  evt røde med klare blinkers -02 lamper blir vel greit nok.
ser nok bare litt klovnete ut med alle dissa fargene bakider
Dalland , noe utlufting av både frem og baksjermer er på planleggingstadiet.
dagsformen avgjør hva resultatet blir.

Kjøp helrøde glass, med klart felt nederst. Så setter du inn pærer som blinker gult i det klare feltet. Kombinert bak-/bremselys i midtfeltet og rent bremselys i øverste del. Kan vel være greit med godt synlig bremselys - selv om du stort sett har kjørt fra de bak.....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!