mars 28, 2024, 16:12:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 370141 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1050 på: juni 20, 2016, 20:39:39 pm »

så blei det siste lita modifisering før test på rudskogen i helga med å lage ett varmedeksel over eksosen med vifte som blåser lufta vekk.
brukt sånn "PC" vifte 12V " som jeg hadde liggende da disse trekker veldig lite strøm og gir ok luft flow.
da det blei ganske varmt over grenrøret bare av å stå å gå på tomgang
der er jo  coiler etc og er inneklemt av kledningen så likte ikke det helt
og ett par av samme vifta for å lage sirkulasjon baki motorrommet.




* 20160617_220358.jpg (79.62 KB, 800x450 - vist 424 ganger.)

* 20160616_002023.jpg (70.93 KB, 800x450 - vist 375 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1051 på: juni 20, 2016, 20:46:50 pm »

blei nesten klar før avreise til rudskogen
Lynet stilte opp på kort varsel som hjelper og kan ikke takke han nok for det da det mest sannsynlig ikke hadde blitt test uten hjelp.  Kysser
vi plundra litt med å sette inn side ruter 1/2 time før avreise men dro bilen oppå henger etter litt plunder der å Glad og kom oss avgå rde.
ryter og verktøy inn i trekkbilen . kom en 1,5 time for seint men gikk rett gjennom teknisk og vi fikk satt inn rutene i duskregn på 15min der oppe Gliser


* IMG_0887.jpg (66.93 KB, 800x600 - vist 405 ganger.)

* IMG_0890.jpg (60.84 KB, 800x600 - vist 402 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #1052 på: juni 20, 2016, 21:11:08 pm »

Hvordan gikk den da.
Loggført

Seaside VW klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1053 på: juni 20, 2016, 21:25:50 pm »

så var det rett utpå med en blanding av frykt og spenning .
tok det pent ett par runder og kikket og hørte etter alle mulig ting, men så bare bestemte jeg meg for å gasse på litt og greiene fungerte hele dagen .
det var helt rått å kjøre , gikk nok ikke sååå fort , men kjøreopplevelsen var bedre enn jeg kunne håpet på med helt basic grunnoppsett på alt av hjulvinkler , dempere , stabstag etc.
passe stiv , null understyring, passe myk i ræva, bremser virket bra og etterhvert lå jeg mellom 7000 og 14000 runde etter runde
Gliser Gliser
så dette lover veldig bra for videre test'n'tune
har ikke landet enda Glad
ingen problemer med temperatur hverken på kjølevann eller temperatur i motor rom
glemte å sjekke dekktrykk så kjørte med lavt dekktrykk men funka mer enn bra nok til 1 jomfrutur
noe bagateller. plastikken på lydemperene datt av en etter en pga varme.
og har ikke koplet opp justering av flatshift så blei ett par bomgiringer , så brukte mest clutch med giring.
og må etterstramme hjulager foran litt.
115 grader på olja kun med original oljekjøler , det er akseptabelt etter 10 runder med ganske hard kjøring
alt i alt 5 rattar!

det er tegn på att det har gått bra da det jeg irriterte meg mest over var att jeg hadde satt inn for tregt minnekort i gopro så kameraet stoppet å filme før jeg kom utpå banen  Øyerulling
men fått blod på tann nå.


* 20160619_183536.jpg (79.35 KB, 800x450 - vist 528 ganger.)

* 20160619_183507.jpg (63.27 KB, 800x450 - vist 415 ganger.)

* 20160619_183453.jpg (59.51 KB, 800x450 - vist 442 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1054 på: juni 20, 2016, 21:29:47 pm »

blei ett par battlescar's , kjørte på noe dritt som lå på banene da jeg hørte ett smell og trudde kameraet datt  ned fra buret.
men svaret så jeg i depot.


* 20160619_222551.jpg (24.36 KB, 338x600 - vist 449 ganger.)

* 1302rrr.jpg (54.47 KB, 800x533 - vist 443 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1055 på: juni 20, 2016, 21:33:45 pm »

Lynet hjalp ikke bare til med ruter, moralsk støtte og tilhenger hjelp
men også god diskusjonspartner på vei hjem anng stropping i hjula eller stumt. Gliser
han mekka og filmet dette også!  Kult

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1056 på: juni 20, 2016, 21:38:50 pm »

men passe sliten nå etter mye jobb det siste og en liten utladning.
godt med ett  par dagers pause .
men inntrykket mitt (LITT subjektivt)står skrevet i bremsestøvet  :


* 20160619_182414 (1).jpg (50.23 KB, 800x450 - vist 424 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #1057 på: juni 20, 2016, 21:48:33 pm »

Helt sjukt rått Jørn Glad
Loggført
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #1058 på: juni 20, 2016, 22:03:42 pm »

Gratulerer med vellykka debut med bilen på bane. Vel fortjent etter 3 år i møkkakjelleren Gliser
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1059 på: juni 20, 2016, 22:13:12 pm »

takk , det var verdt det !
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1060 på: juni 21, 2016, 01:06:45 am »

heftig Osteaktig
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1061 på: juni 21, 2016, 05:55:10 am »

Så heftig!! Utrolig lyd i bilen, gleder meg virkelig til å både se og høre den live!!  Sjokkert Kult


* tommel-opp.jpg (9.2 KB, 347x346 - vist 205 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1062 på: juni 21, 2016, 07:12:13 am »

Så fantastisk bra! Det må jo ha vekket oppsikt, opplevde du mange nysgjerrige?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1063 på: juni 21, 2016, 09:42:03 am »

Morro! Gratulerer med førstetur. Nesten utrolig at noe ikke feilet, selv med dine kunster Blunker Dette lover godt for kjøreglede og timesvis på banen i sommer!
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1064 på: juni 21, 2016, 11:32:27 am »

Gratulere da Jørn,velforkjent dette da Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1065 på: juni 21, 2016, 12:15:26 pm »

Jeg er helt stum av beundring. Derfor holder jeg kjeft.  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #1066 på: juni 21, 2016, 13:19:06 pm »

Gratulerer! Imponert over hva du får til i en møkkakjeller!
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #1067 på: juni 21, 2016, 13:19:49 pm »

Alle bøyer seg i hatten for dette Jørn. Trur HELE forumet har venta på dette! Gratulerer!
Nå kan du nyte timene på banen i sommer. :-)
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1068 på: juni 21, 2016, 14:54:54 pm »


Helt villt Jørn - verdensklasse!

Hvordan er det med ytelse og motoroppsett denne første sesongen? Med eller uten turbo...og hvor mye er det å gå på?
Loggført

SCREWDRIVER #2
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #1069 på: juni 21, 2016, 15:50:54 pm »

håhåhåhhååå!!!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
LowBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo



Vis profil
« Svar #1070 på: juni 21, 2016, 19:43:50 pm »

Gratulerer så masse Gliser
Hvor mye ble vekta på vidunderet ?  Sjokkert
« Siste redigering: juni 21, 2016, 22:32:14 pm av LowBug » Loggført

-Lowbug-

14.492 SCC 2016
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #1071 på: juni 21, 2016, 22:22:38 pm »

Utrolig at det fungerer alt rett fra operasjonssalen med 3 års kirurgi! Repekt!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1072 på: juni 21, 2016, 22:31:25 pm »

takker og bukker.
Som Kormi skriver så er jeg veldig veldig  overasket over att det ikke "skjedde noe"
har sagt det att det er nesten utopi å tru ett sånt bygg skal fungere uten noe innkjøringsproblemer
men det kommer nok etterhvert. that's racing
mulig der er noe som jeg ikke har fått med meg i all ekstasen!
det blei litt oppmerksomhet rundt bilen når jeg skule igjennom teknisk ja. lagde kø.
mye positive tilbakemeldinger Glad det er alltid hyggelig.
Øystein: det blir å kjøre med std motor ut sesongen , heller konsentrere meg om understell og muligens kjøpe inn en reservemotor og oppgradere råder/stempler på denne i  løpet vinter + turbo.er ikke allverden skyv i den men går mer enn bra nok til å bli vant med bilen og giring  Kult
må bruke motoren og varve , det var jo litt av greia med valget av motor også
har en oppgradering som skal på i løpet av sesongen i Hoosier slicks. det blir nok stor forskjell selvom Nankang semislicks'a jeg har nå sitter godt. er litt mere tilgivelig med semislicks under prøv og feil med oppsett.
Slipper det med slicks kan det bli stygt Gliser
og vekta er ukjent foreløpig... trur nok ikke jeg kommer under 600kg gitt.nærmere 700 tipper jeg nå. må få den på vekta asap!
 blir mye dill og dall man må ha som må på bilen som veier en del.
prøve å få inn passasjerstol nå og lage "stigtrinn" og litt stickertuning
så blir det å kjøre ett TMBryhn sprut paralelt med org sprutet til log'ing og se om det klarer å lese VR sensor på 14000 rpm.
så  blir avgjørelsen tatt om det blir ett sånt sprut eller bygge ut org sprutet ved turbo konvertering
« Siste redigering: juni 21, 2016, 22:37:55 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1073 på: juni 21, 2016, 22:44:21 pm »

Utrolig inspirerende, Jørn  Gliser
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1074 på: juni 22, 2016, 16:42:36 pm »

Fantastisk å se hva du får til Jørn, bøyer meg ydmykt i støvet
Loggført

Seaside VW Klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1075 på: juni 22, 2016, 20:44:52 pm »

Glad
tenkte jeg skulle vaske kjedet
er det noen MC freaks der ute med noe tips , hyl ut.
Noen sier CRC til vask andre sier nei.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1076 på: juni 23, 2016, 00:39:10 am »

Glad
tenkte jeg skulle vaske kjedet
er det noen MC freaks der ute med noe tips , hyl ut.
Noen sier CRC til vask andre sier nei.


Har du O-ring kjede? Jeg sverger til teflonsprayen i linken under. I Norge selges den til trøsykler, men i utlandet markedsføres den mer mot MC, under et annet navn.(som jeg har glemt). Søl og gammel olje rundt over alt blir fort historie!

http://sykkelhjulet.com/2011/07/smoremiddel-med-teflon/
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1077 på: juni 23, 2016, 00:48:39 am »

vasker kjedet med parafin og børste. tørker av det med ei fille. smører så med kjedesmørning du får hos mc-forhandler.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #1078 på: juni 23, 2016, 06:05:56 am »

Utrolig rå bil!  Gratulerer!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1079 på: juni 23, 2016, 08:33:07 am »

ja det er O ring kjede D.I.D.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!